2018. május 26., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Mérleg rovat

Multinacionális cégek uralják a magyar online reklámpiacot

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Magyar Reklámszövetség

Az állam vált a legnagyobb hirdetővé, egyre több pénz vándorol a Google-hoz és a Facebookhoz.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) az idei Média Hungary találkozón ismertette a 2016-os reklámköltési adatokat, és ebből az derül ki, hogy bár a reklámköltés örvendetes módon növekedett tavaly hazánkban, ám a különösen dinamikus fejlődést mutató internetes reklámköltésnek most már a nagyobbik fele vándorol olyan nagy, multinacionális vállalatokhoz, mint pl. a Google és a Facebook.

Reklámköltés 2016-ban
[+]

2016-ban a teljes reklámtorta 11,18%-os növekedést produkált az előző évhez képest (194,37, illetve 216,09 milliárd forint). A televíziós reklámköltés kiemelkedő, 8,59%-os bővüléssel 56,033 milliárd forint volt, ezzel e szegmens 25,78 százalékos részesedéssel stabilan a második az online mögött (65,95 milliárd forint).

A teljes reklámtorta 2016-ban

A szövetség az adatok mögötti trendekre is felhívta a figyelmet. Ezek közül kiemelkedő, hogy az MRSZ korábbi adatai szerint a teljes reklámiparra vetítve 2015-ről 2016-ra több mint 80%-kal nőtt az állami költés mértéke, így ezzel az állam a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé vált.

A digitális szelet nagysága és a nemzetközi szereplők térhódítása tovább erősödött: a globális szereplőknél elköltött reklámforintok markánsan, 25%-kal emelkedtek, így a globális szereplők reklámköltésaránya 51%-ra emelkedett a hazai online tartalomszolgáltatókkal szemben.

Reklámköltés 2015-ben és 2016-ban
[+]

A már említett állami költések mértékének nagyarányú növekedése mellett tavaly a kiemelt sportesemények is, mint a foci EB és az olimpia, pozitív irányba befolyásolták a hazai reklámköltéseket. Ugyanakkor a reklámköltések továbbra is elmaradnak a válság előtti GDP-arányos szinttől, a reklámadó pedig továbbra is erősen hátráltatja a reklámipart, annak tervezett 7,5%-os emelése további jelentős pénzt vonhat el az iparágtól. Az elmúlt évek vitatott szabályozásai pedig (reklámadó, bónusztörvény, a közterület extra adóztatása és a településkép-védelmi törvény) továbbra is nagymértékű bizonytalanságot okoznak a piacon.

Szabályozási változások
[+]

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.