Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
őstag
Nemrég az iskolában néhány gyermek a Naruto-ról kezdett el beszélgetni mellettem. Mire hazaértem tele lett a fb-on narutos oldalakkal, és azóta sem sikerült eltüntetnem őket, hiába tiltogatom, "kéretlen tartalmozom" őket.
Ennyit a célzott reklámokról.[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
adamklark
senior tag
igen hang alapján való kémkedést én is tudom tanúsítani ami elfogadhatatlan, Google keresések alapján még csak csak de ez veszélyes.. Kínában is mi megy már megfigyelés alatt..
-
-
waccamár
senior tag
nincs hang alapú kémkedés, teljesen felesleges.
Működhet úgy, hogy beszélgetsz valakivel X témáról, az az illető már rákeresett arra a dologra. Ismerősök vagytok fb-on is, vagy csak sokáig egy helyen tartózkodtatok, tehát valami alapján összerakja a FB, hogy kapcsolatban álltok egymással.
Így neked is elkezdi megmutatni azokat a hirdetéseket, hátha.
A másik, és még inkább logikus magyarázat a pszichológia.
Naponta több ezer reklámot látsz itt-ott. A reklámozás egyik legnehezebb része a figyelem felkeltése, az, hogy egyáltalán észrevedd a hirdetést. Ha nem releváns számodra semmilyen szinten, akkor átsiklasz felette.
Ahogy átsiklasz 1000 reklám felett.
De ha előző nap a haveroddal éppen fúróktól beszélgettetek, akkor ha éppen az 1000+1. hirdetés egy fúrókról szóló hirdetés, akkor azt automatikusan észreveszed egyrészről azért, mert éppen tegnap beszéltél róla, másrészről meg azért, mert azt hiszed, hogy na a fb lehallgatott azért mutatja
Teljesen felesleges a hang alapján való kémkedés, egyszerűen nincs rá szükség.
-
bambano
titán
a facebook be fogja perelni az apple-t azért, mert az apple megtartja az eu-s rendeleteket? érdekes per lesz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tigerclaw
nagyúr
Zuckerberg retteg attol, hogy nem csak a jobbagyai hagyjak ott, de attol is hogy kiderul, a celzott reklamok alig hatekonyabbak a hagyomanyos modszerhez kepest. Gondolom folyamatosan keszitteti a fake kutatasokat, statisztikakat, amik a celzott reklamokat dicsoitik.
Az meg lol, hogy a fiatal korosztaly, aki evekig a Facebook agyatlan hordajahoz tartozott, most lenezi a Facebook hasznalokat, pedig ok is csak atmentek egy masik platformra, hogy ott legyenek ugyanolyan agyatlan zombik. Mindegyiknek csak az a fontos, hogy le ne maradjon a csordatol, mert retteg attol hogy kialljon a sajat velemenye, izlese mellett. Itt elegge elbukik az a sztereotipia, hogy az uj generacio individualista. Talan annak tartjak magukat, de inkabb csak narcisztikus vonasaik vannak, mikozben sokkal fogekonyabbak a trendekre epito reklamokra, az influencerek meg az isteneik.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
waccamár
senior tag
nem kell semmiféle kutatást olvasni, hogy ezt lemérje az ember.
Tegyél ki egy óriásplakátot, vegyél meg egy reklámszpotot főműsoridőben, stb.
(bár már ugye az is célzott, tehát célzatlan hirdetés nincs is szigorúan vett értelemben).Aztán ugyan abból a pénzből indítsd fb hirdetést.
Utána te is meglátod mindenféle kutatás nélkül melyik a hatékonyabb.
Annyira látszik itt a PH-n az ilyen híreknél, hogy olyanok kommentelik az ilyen híreket, akiknek fogalmuk sincs a marketingről és hirdetésekről, csak utálják a fb-ot, "mert".
Lehet utálni amúgy, milliónyi negatív dolgot tudnék én is mondani, de pont nem azokat, amiket a laikusok a legmagabiztosabban írogatnak folyamatosan...
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem az online vs hagyomanyos feluleteken valo hirdetes amit osszehasonlitok, hanem azt hogy az egyik honlapon normal hirdetes van, a masikon meg celzott, nekem szant, ami az en online kovetesemen alapul.
Tenyleg nagyon hatekony, ha veszek pl. TV-t egy webaruhazban, majd egy hetig TV reklamokat dobal fel... amiknek nulla a hatekonysaga, mert mar vettem TV-t. Vagy mondjuk clickbait, automatikusan megnyilo ablakokban talalhato tartalom alapjan probalja meghatarozni, hogy mire lenne szuksegem. Pl. az indexen latok egy rovidhirt, ami erdekel, erre megnyitja feleslegesen a komplett i2 oldalat amin 58 olyan hir szerepel, ami nem erdekel es akozben gyakran pont azt az egy hirt nem nyitja meg, ami engem erdekelt volna. Ha ez alapjan probalja megmondani egy algoritmus, hogy mi erdekel engem, annak tenyleg zsenialisnak kell lennie, hogy celba talaljon.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bambano
titán
például a google által a tecsőn elém rakott reklámok hatékonysága pontosan 0.0
tehát ki lehet jelenteni, hogy az én esetemben a célzott reklám nem hatékonyabb, mint a sima. mivel nem hiszek benne, hogy a google külön nekem fejlesztett valami reklámtargetáló algoritmust, így azt kell feltételeznem, hogy ugyanaz a program önti a többi tecső néző elé is a reklámot, mint elém. vagyis az is ócska mind.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
waccamár
senior tag
Tigerclaw, Bambano.
Ebből a 2 hsz-ből is csak az látszik, hogy fogalmatok sincs az egészről marketingről és hirdetési rendszerről.
És ez nem támadás, egyszerűen csak tény.
Nincs is ezzel semmi baj, ti nem ezzel foglalkoztok, nem ehhez értetek.Csak ahhoz, hogy ennek ellenére ekkora magabiztossággal jeletnsétek ki, hogy ez az egész hirdetősdi ócska és haszontalan, ahhoz baromi nagy ego és szemellenző kell.
Csak hogy kicsit képben legyetek - ha érdekel titeket (vagy ne is olvassátok tovább, csak szidjátok tovább a fb-ot)
Egy JÓ hirdetésnél egy JÓNAK mondható átkattintási arány 1%, egy JÓNAK mondható konverzió aztán a weboldalon szintén 1%. Igen, baromi sok embernek kell megmutatni és soknak kell kattintani, hogy aztán vásárlás legyen belőle. Ezután jön a remarketing, hasonmás közönsége és további expertebb hirdetési taktikák.Nem abból áll egy hirdetési stratégia, hogy hirdetés --> kattintás --> vásárlás.
Ennél jóval bonyolultabb.
Sőt, alapból ezt az egészet megelőzi egy megfelelő marketing stratégia.
Persze, benne van a pakliba az is, hogy te TV-t vettél, és aztán 1 hétig látod a tv-ről szóló reklámokat, amikor neked már felesleges.
Meg benne van az is, hogy valaki sosem kattint semmire.
Meg valakinek mindig irreleváns hirdetéseket tol a rendszer.Ez mind igaz és mind benne van a pakliba, közel sem 100%-os ez a rendszer.
Viszont azt nektek is be kell látnotok, hogy ha ez ennyire haszontalan és semmirekellő rendszer lenne, akkor nem használnák a cégek.
A helyzet viszont az, hogy bármilyen "rossz" is a fb algoritmusa sok szempontból, még mindig a leghatékonyabb és legolcsóbb hirdetési eszköz, HA TUDATOSAN, és JÓL HASZNÁLJA a hirdető.
Ha a végén csörög a kassza és többet kerestem mint amennyi elment hirdetésre, akkor pluszos a sztori, mindenki boldog.
-
Kobak77
aktív tag
Nekem személy szerint semmi problémám azzal, ha a FB trackelni akarja azon usereit, akik számára ez megfelelő. Hadd tegye!
De mégis milyen alapon formál jogot arra, hogy akaratuk ellenére kövessen embereket?
A másik, hogy mostanra mindannyian megtanultuk, hogy ami ingyen van, ott te magad vagy a termék. Tehát ok, ha használom az alkalmazásukat akkor visszafelé is kiváncsi, hogy ugyanmar mire használom. No de kijelentkezés után? Ugyan mi köze van hozzam vagy a keszulekemhez AZON KÍVÜL, amikor magát a FB-t használom?szoval nem igazán értem ezt a picsogast, amit ez a hisztis, elkényeztetett gyerek eload. Eleve el se lett volna szabad jutni ilyen szintű kontrollálatlan követésig.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
ebből az egészből az látszik, hogy fogalmad sincs az adatvédelemről, se jogi, se szakmai szinten.
egyébként az alapvető probléma az, hogy a cégeknek az a mániája, hogy mindenáron növekedni kell. ha ehhez a komplett marketing osztály vérét le kell szívni, akkor megteszik. viszont mivel egyre jobban közelítünk a telítettséghez, a csökkenő hozadék elve alapján egyre nagyobb befektetésekre lenne szükség a marketingben is, így egyre agresszívebb a hirdetés is.
aminek a vége koppanás.
ha a végén neked csörög a kassza, engem meg felbosszantottál, akkor a végén a zár is csörögni fog. a sitten, a cellád ajtajában, ahol, figyelem, belül nincs kilincs.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
adamklark
senior tag
nemtom mivel magyarázható az hogy nővéremmel arról beszélek Facebook hívás során hogy kéne egy új asztal ikeabol és se én se ő sose keresett neten erre és lám lám milyen hirdetés jelenik meg.. és ez nem az egyetlen példa pl amikor főnökömmel beszéltem telefonon egy Németországi állásról amit egy kolléga említett nekem és megint mi jelenik meg.. facebookon nem vagyunk ismerősök. biztos kulcs szavakat hallgatnak le.
-
nevemfel
aktív tag
Új reklámkampányt indított a Facebook: ennek célja alapvetően az, hogy rávegye az iPhone készülékek használóit a reklámkövetés engedélyezésére.
Rohanok is engedélyezni. Ugyan mi rossz történhet abból, ha egy multi követi minden lépésemet?
[ Szerkesztve ]
Arany mezők, ezüst folyók.
-
stellaz
addikt
Nem teljesen értem a botrányt, mert androidos készülékemen is minden appnál külön kell engedélyezni az egyes hozzáféréseket és lehet részletesen konfigurálni is őket.
Továbbá a célzott reklámokat le is lehet tiltani, a googlenél pl központilag, de szerintem faszbukknál is, meg több más alkalmazás esetében is. A faszbukk eldugja ezt, de a google még a szánkba is tolja az adatvédelmi beállításokat.
Amit mondjuk hiányolok, hogy egy app engedélyt kér mondjuk a kamerához, akkor külön fel kéne sorolnia, hogy pontosan mihez szeretné azokat használni.Csak ezt az átlag felhasználó meg sem nézi, nem is érdekli ez.
Amit én megteszek sem sok, de azért szerintem töredékére csökkenti az adatszivárgást, ha megakadályozni nem is tudom:
- alkalmazások és szolgáltatások részletes adatvédelmi beállítása
- telefon konfigurálása
- duckduckgo kereső
- faszbukk mellőzése (van egy kamu profilom szükségből)
- böngésző használata bejelentkezés nélkül és a sütik meg előzmények rendszeres törlése
- gmail helyett egyre inkább protonmail használataEgyébként tudtommal a facebook app szkennel hangot is, hivatalosan a háttér zenéket figyeli.
Ha pedig ez így van, az azért érdekes, mert olyanok adatait is szkenneli (beszélgető partner), aki nem fogadta el a szerződést, tehát harmadik fél.
Ugyanez igaz pl. a telefonkönyvre, sms-re, emailre. Gipsz Jakab hiába járul hozzá az adatai átadásához, mert egy telefonszám és a név, pláne üzenetek esetében Gibsz Jakab nem jogosult azokat kiszolgáltatni.[ Szerkesztve ]
-
waccamár
senior tag
válasz
adamklark #14 üzenetére
Ahogy írtam: pszichológiával magyarázható.
Miután beszéltetek az ikeás asztalról, kiélezettebbé vált a tudatalattid erre, és észrevetted a hirdetést.
Lehet totál véletlen is: éppen akkor kezdett kampányba az ikea.
Ugyan ez a helyzet a németországi állással: csak azért vetted észre, mert előtte beszéltetek róla.Vállalkozóként és hirdetőként borzasztóan örülnék, ha annyira pontos lenne a hirdetési rendszer, mint ahogy ti gondoljátok. Te egyszerűen nem lehet ilyen pontossággal belőni.
Amiket felhoztok az mind pszichológia és/vagy véletlen.
-
waccamár
senior tag
Előbb bizonyítsd be a hang alapú profilozás meglétét, utána lehet beszélni arról, hogy nekem hogyan kellene cáfolnom
Szerintem ha ilyen tényleg lenne, akkor azt már kiderítették volna, apk visszafejtésből, monitorozott netforgalomból, stb.
Egyszerűen nincs szüksége ekkora erőforrás-lekötésre a fb-nak ahhoz, hogy hatékonyak legyenek a hirdetései és kellően jó profil legyen az emberről (ami egyébként nem is annyira jó, mint hiszitek).
-
stellaz
addikt
Ezt érdemes elolvasni, magyarul van, arról, hogy milyen adatoka gyűjt a faszbukk (mindent):
-
-
adamklark
senior tag
nos az más tészta hogy nem tartják be a szabályokat és állandóan ügyeskednek, ezért is perlik őket állandóan. teljesen mindegy amúgy melyik alkalmazást használod legtöbb cég ilyen, chrome, twitter, twitch, whatsupp, viber, discord és a sor csak folytatódik. tőlem aztán értékesíthetik az adatokat csak legyenek transzparensek és legyen valós opcióm hogy azt mondjam ezt lehet, azt nem lehet
-
stellaz
addikt
válasz
adamklark #25 üzenetére
A probléma nem az adatokkal van önmagában, hanem az abból leszűrhető következtetésekkel. Ezeknek pedig nagyon komoly következményei lehetnek, olyan, amiről nem is tudsz. Pl. egy elutasított állásjelentkezésről soha nem fogod megtudni, hogy nem-e azért van, mert mondjuk az algoritmus szerint egészségügyi gondjaid vannak, vagy éppen a feleséged szülne még egy babát, vagy nem kapsz bankhitelt, stb, stb
Egyébként, pont 10 perce beszéltünk kontaktlencséről, és csipogott közben kolléga telefonja kontaktlencse ajánlattal
[ Szerkesztve ]
-
nuke7
veterán
válasz
adamklark #25 üzenetére
nana! azért ne keverjük a dolgokat... discordon pl. nincs hirdetés.
nem mai írás, de már két és fél éve látni lehetett, hogy mi a helyzet:
https://www.fastcompany.com/90236195/forget-the-new-iphones-apples-best-product-is-now-privacyv
mostanra még nyilvánvalóbb.https://youtube.com/user/nuke7
-
adamklark
senior tag
engem alaptesetben nem zavar, csak van példa keleten hogy egy rosszat fingasz és megy a bünti pont, persze nyugaton még nem tartunk itt, de néha elgondolokodok hogy mi a túróért akar x alkalmazás hozzáférést kamerához vagy társaihoz, meg ugye a lehallgatásos kémkedés ugye, megmondom őszíntén kicsit meglepődtem hogy már ennyire kémkednek utánam és bombáznak hírdetésekkel. híreket is adatgyűjtés után válogatja össze faszbuk és kialakulhatnak buborékok ami nem jó (nem is használom már, csak "ismerősők" miatt hagytam meg az accountom)
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz
adamklark #28 üzenetére
Fentebb linkeltem a facebook adatvédelmi leírását, hát.... így összeszedve a hivatalos írást, nagyon brutális.
Jobb az összes ilyen szart elkerülni, és ha mégis használjuk, legalább az adatvédelmi beállításokra szánjuk rá az időt és legyünk tisztában vele, hogy minden adatunkat átadjuk a használatakor.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
adamklark #30 üzenetére
Sot meg jobb lenne, ha nem csak default tiltva lenne kovetes, de torveny tiltana hogy bizonyos szemelyisegi jogokrol lemondj. A valosag meg inkabb az, hogy barmikor is derul ki barmelyik cegrol is, hogy a tiltas ellenere, vagy engedely nelkul kemkedik, adatot gyujt, megussza mindig a dolgot. Mindig van nekik egy uj sor a kifogas.txt -ben es a donteshozok, nyomozati szervek, birosag, mindig el is fogadja hogy az egesz csak egy bug volt, vagy rossz beallitas. Szinte nulla felelossege van ezeknek a cegeknek. Barmilyen kart is okoznak, sosem kell nagyon zsebbe nyulniuk.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
it Új reklámkampányt indított a Facebook: ennek célja alapvetően az, hogy rávegye az iPhone készülékek használóit a reklámkövetés engedélyezésére.
- Dell Latitude E5540, Notebook/Laptop, 15,6" HD Kijelző, I5-4310U, Félkonfig
- Új DELL Vostro 16 Profi Fémházas Laptop 16" -40% AMD Ryzen 5 5625U 16Gb 512GB FULLHD+ IPS
- Apple MacBook Air 13 2021 M1/8GB/256GB
- Lenovo Ultrabook core i5 6200u,8GB RAM,256SSD, jó akku, szép állapot
- Dell Latitude E5540, Notebook/Laptop, 15,6" HD Kijelző, I5-4310U, 8-16GB DDR3, 240GB-1TB SSD, WIN 1
Állásajánlatok
Cég: Devops Team Kft.
Város: Budapest
Cég: Morgan Stanley
Város: Budapest