Egy ideje nyílt titok, hogy a közösségi platformok újabb és újabb megoldásokkal akarnak bevételi forrásokat teremteni. A hírlevéliparba beszáll a Facebook is.
A Facebook a terveknek megfelelően a következő hónapokban indítja el az új platformját (elsőként Amerikában). Ez lehetővé teszi majd a független írók és újságírók számára, hogy új közönséget érjenek el, továbbá pénzzé tegyék a munkájukat a fizetős hírlevelek útján.
A jelentések szerint egyre több író és újságíró dönt úgy, hogy innentől kezdve szerkesztő szabadságban és a reklámoktól függő üzleti modelltől függetlenül dolgozik tovább. Ezek az írók általában a fizetős hírlevelekre térnek át.
A jelenséget igyekszik is meglovagolni sok cég, köztük a Substack, a Medium, a Twitter (ami felvásárolta a Revue-t), illetve a Facebook is. Fizetős és ingyenes hírlevelek kiküldésére is biztosítanak lehetőséget.
A Facebook új platformja előfizetéses rendszerben működik majd, és a Facebook Pagesbe integrálják. Az írók csoportokat is létre tudnak majd hozni, hogy összegyűjtsék az olvasói táborokat. A következő 3 év során a Facebook legalább 1 milliárd dollárt fektet a hírlevéliparba.