Lecsapott az élőben streamelős e-kereskedőkre Kína

Kínában valósággal tarolnak az élőben streamelésre építő e-kereskedelmi platformok, ezek szabályozását szigorította most a helyi hatóság.

Óriási sikernek számítanak Kínában az élőben streamelő e-kereskedelmi platformok, amelyeken az influenszerek közvetlenül a felhasználóknak árulnak termékeket.

Hirdetés

Ezekre a platformokra csapott le a kínai hatóság, ugyanis nagyon gyakoriak a félrevezető reklámok, az értékesített termékek minősége pedig borzalmasan rossz. A szigorított szabályozások bevezetése kapcsán több nagy érintett vállalattal is találkoztak, mindegyik cég köteles gyors és átfogó vizsgálatokat és szabályozásokat eszközölni, termékminőség kapcsán is. Kötelesek továbbá megbüntetni azokat az influenszereket, amelyek kétes minőségű termékeket árulnak.

Az úgynevezett platformgazdaság egyre nagyobb mértékben növekszik, eközben egyre nagyobb erővel lép fel a szereplői ellen Kína (többek között az Alibaba, a Kuaishou és a ByteDance ellen is).

Az ügy globális megfontolásból is érdekes, hiszen a TikTok, a Facebook és a többi közösségi óriás is gondolkozik abban, hogy még több reklámot épít például a történetekbe, és ezeken keresztül lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy termékeket áruljanak egymásnak, jutalékért.

Azóta történt

Előzmények