Tim Cook erősen kritizálja a Facebookot az adatgyűjtések miatt

A Facebook többször is teljes oldalas újsághirdetésekben bírálta az Apple magánszférát érintő, iOS 14-es változtatásait. Végül sikerült elérnie, hogy Tim Cook burkolt, de közvetlen választ adjon a Twitteren.

A múlt héten a Facebook több teljes oldalas újsághirdetésben is kritizálta az Apple-t, az iOS 14 mobil operációs rendszer magánszférát és biztonságot érintő változtatásai kapcsán. Az Apple ezzel egyszerre lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a hirdetésekkel kapcsolatos követést leállítsák. Azon cégek pedig, amelyek nem követik az Apple szabályait, ki lesznek tiltva az App Store-ból.

Hirdetés

A Facebook szerint az Apple új szabályai megsemmisítő hatásúak lehetnek a kisebb cégekre, és helyrehozhatatlanul károsítják az internetet. A Facebook odáig ment, hogy az Epic Gamesnek is ajánlott jogi segítséget az Apple-lel szemben. Persze a közösségi óriás nem az önzetlenségéről és mások megsegítéséről híres, tehát valóban nem mások vagy a kisebb cégek miatt aggódik, vélik a szakemberek.

Mivel a felhasználók leállíthatják a reklámkövetést, a Facebook árbevétele hirtelen visszaeshet. A Facebook saját becslései szerint az Apple intézkedéseinek a hatására akár 50 százalékos is lehet a csökkenés. 2021 elejére viszont már 60 százalékos csökkenést jósolnak a reklámbevételeik terén. Az iOS-es felhasználóknak ugyanis jelez a rendszer, ha egy app követni akarja őket, és lehetőséget kínál ennek elfogadására vagy leállítására.

A Facebook sorozatos támadásai után végül az Apple ügyvezetője, Tim Cook burkoltan, de mégis közvetlenül válaszolt a közösségi óriásnak. Cook szerint ők abban hisznek, hogy a felhasználónak választást kell adni az adatai begyűjthetőségével kapcsolatban, és azok felhasználását illetően is.

Cook kijelentette: a Facebook továbbra is követheti a felhasználókat az egyes appokban és weboldalakon, éppen úgy, mint eddig. Az átláthatóság jegyében az iOS 14 azonban arra kötelezi a céget, hogy ehhez előbb kérjen engedélyt az emberektől.

Az App Store új funkciója már telepítés előtt lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy megnézzék, milyen személyes adatokat és hogyan használ egy adott app. Érthető módon a Facebook attól tart, hogy nem sokan egyeznek majd bele abba, hogy kövesse őket a reklámok érdekében.

Azóta történt

Előzmények