Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
válasz
hibavissza #43 üzenetére
Ez jó volt, legalább humorod az van
-
válasz
arnyekxxx #37 üzenetére
Akkor nálam nem működik a fizika. Egyébként egy kicsit én is csodálkozom, de a jelek szerint ennyit számít, hogy odafigyelek a fűtésre.
A tömör téglás északi oldal pedig még durvább, mint a B30...
Az árajánlat 3-3,5M Ft-ról szólt, tavalyra ez megduplázódott. A műszaki részletekre már nem emlékszem, de nem sima Dryvit volt, arról lebeszéltek. Valami szuper szálas anyag. (Amúgy meg nálunk nagyon para a harkányhelyzet. Az oromdeszkákat is folyamatosan faragják.)
Egyébként félreértés ne essék: híve vagyok a szigetelésnek és a napelemnek, csak azt látom, hogy ilyen hosszú távú beruházásba félnek belemenni az emberek.
MaCS
-
válasz
hibavissza #40 üzenetére
Meglehetősen tisztában vagyok az áram magyarisztáni árával, mivel ezt fizetem. Saját költségen kivitelezve pedig a 70 forintos kWh-ár mellett is erősen határeset a napelem telepítésének megtérülése. Legalábbis egy igényes rendszeré.
Egy éve, amikor ment a nagy pályázati őrület és mi éppen felújítottunk, kértünk árajánlatokat. Az jött ki, hogy a fennálló fogyasztásunk alapján egy olcsó rendszer saját költségen 14-15 év alatt hozná be az árát, feltéve, hogy bírja az inverter. Az általuk ajánlott minőségű rendszer hibamentesség esetén 20-22 év alatt, igaz, ez a rendszerbe integrálhatósága miatt sokkal jövőállóbb is lett volna.
Szeptemberben megint rákérdeztünk (a pályázásig nem jutottunk el), de annyival melkedtek a rendszer kiépítésének a költségei, hogy a részben 70 Ft-os árammal is ugyanott tartottunk volna.
MaCS
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz
hibavissza #41 üzenetére
Az ipari fogyasztó elhasználja a megtermelt áramot napközben, mert akkor dolgozik. Mancinéni meg nappal ott van ahol az ipari fogyasztók mert az a munkahelye, este meg hazamegy és nézi a napelemét ahogy az nem csinál semmit. Ok, napközben lefut mosás időzítve napelemről. Tökre megéri azt a pármilliót. Illetve vehet Mancinémi még pármillióért aksit a napelemek mellé, akkor tud róla este főzni. Mármint nyáron, mert télen a pármillás napelem annyi áramot tesz az aksiba amivel este egy sütit nem tud megsütni.
*aki nem teljesen kétbalkezes az a saját házát le tudja szigetelni tisztességesen.
-
hibavissza
veterán
válasz
arnyekxxx #38 üzenetére
Jelenleg a napelem a legolcsóbb módja egy épület gazdaságosabbá tételére. * 70 Ft-os kilowattáron már megéri. Lásd ipari fogyasztók. Fel kell emelni a lakossági árat 100 Ft-ra és mindjárt zöldülne az ország. Persze a szavazótábornak - kismegyecsömörtén a putriban és a budai fűtött medence partján - ez nem lenne jó.
*írnám a szigetelést, de az országban már nincs olyan szakembergárda aki egy házat le tud szigetelni tisztességesen. -
hibavissza
veterán
Bocsi, hogy nem pötyögtem be a pontos mértékegységet. Gondoltam ez egyértelmű már. Tévedtem. Legközelebb már tudni fogod.
Másrészt a kommented arra mutat rá nem vagy tisztában olyan alap dolgokkal, hogy mennyi egy kilowatt magyarisztánban. Gondolom otthon még nem kellett ilyesmivel bíbelődnöd.
A magyar háztartások túlnyomó része még mindig a 36 forintos kilowattot fizeti. Ha csak 70 forint lenne kilowattja az áramnak már minden házon, erkélykorláton ott virítana a napelem. A nem természetes személy fogyasztók szinte kivétel nélkül napelemmel olcsósítanak vagy tervezik. Nekik nem jár a fideszrezsi. Szívesen.
Ehhez képest írtam a 100 Ft-ot mint kényszerítő érték a spórolásra. -
arnyekxxx
veterán
válasz
hibavissza #26 üzenetére
100 Ft egy kilowatt és mindjárt szalad a paraszt napelemért, ha lehet visszatölteni, ha nem.
Ha nem lehet a fizető ügyfeleken élősködni (szaldó) akkor a napelem soha nem térül meg. Ha olyan jól szigetelt a házad hogy megfizethető mennyiségű napelemmel és aksival melegen lehet tartani akkor olyan alacsony az áramigényed, hogy az 200forintos árammal sem tétel, ha meg nagy a ház energiaigénye akkor olyan sok napalemet és aksit kellene hozzá felrakni, hogy annál sokkal kevesebből agyon tudod szigetelni a házat, hogy az első pont lépjen érvénybe.Napelem gazdaságilag csak akkor éri meg ha a tárolás/ellátásbiztonság költségét másra terheli a kedves ügyfél.
-
Noukoum
veterán
válasz
E.Kaufmann #32 üzenetére
Ha komolyabb probléma a töltes szerinted, akkor miért gondolod hogy a lassabban tölthető nátriumos megoldás olyan jó a lítiumossal szemben?
-
válasz
hibavissza #26 üzenetére
"100 Ft egy kilowatt és mindjárt szalad a paraszt napelemért, ha lehet visszatölteni, ha nem."
Ez ugye egyrészt azt jelenti, hogy nem vagy tisztában az alapfogalmakkal, mivel a watt a teljesítmény mértékegysége. Az energia/munka mértékegysége, amely alapján fizetünk, a wattóra.
Ami ma Magyarországon könnyedén lehet 70 Ft/kWh. Ennyiért pedig még nem rohan senki napelemért, mert gyakorlatilag soha meg nem térülő befektetés lenne. A 100 Ft/kWh messze nem annyival több, hogy érdemben javítsa a megtérülést.
Ahhoz, hogy ez működjön, SZERINTEM minimum két tényező együttes fennállása kell:
1. Valós megtérülés. Tehát a rendszer számíthatóan még bőven az élettartama alatt hozza vissza az árát.
2. Olyan pénzügyi konstrukció, amely ezt a megtérülést nem tolja ki évtizedes időtávlatba. Azaz olyan pénzügyi támogatás (hitel), amelyből megoldom a beruházást, és a megtakarításból törlesztek.Persze van pár nagyon kellemetlen bizonytalansági tényező: nem tudjuk, hogy mit fognak csinálni az energiaárak ÉS nem tudjuk, hogy mit fog csinálni a technológia ára.
MaCS
-
válasz
arnyekxxx #24 üzenetére
Hivatalosan megtérülne, de jegyzőkönyvön kívül figyelmeztettek, hogy a valóság egy kicsit más.
Egyébként érdekes, hogy a háznak a modelszámítások alapján kétszer annyi gáz kéne fogyasztania, mint amennyit ténylegesen fogyaszt. Pár éve egy hideg téli éjszakán egy hőkamerás ember is rácsodálkozott erre.
MaCS
-
Cassi
őstag
Reméljük alacsonyan is marad. Az olaj is nagyon olcsó volt sokáig, amíg végül rá nem jöttek, hogy egy kis összefogással sokkal magasabbra is lehet küldeni az árakat. A szaúdi olaj kitermelési ára 10 dollár körül van, ezt veszi meg a sok balek 75-ért, hogy utána a finomítók is rátegyék a hasznukat. Bízzunk benne, hogy ilyen nem lesz a lítiumnál.
-
E.Kaufmann
veterán
Már ott tartanak az új autók, hogy komolyabb probléma a töltés (már annyira sebességben sem, de elérhetőségben inkább), mint a hatótáv, úgyhogy ha a nátriummal is megvan a kapacitás, akkor nem kell a Lítium. Sőt a nátrium megoldás lehet a gyors töltésre is, ugyanis jó lehet pl puffernek a töltőállomásokon, ha elég olcsó.
-
Noukoum
veterán
válasz
hibavissza #30 üzenetére
Csakhogy egy akkumulátor előállítási költségének töredéke a lítium beszerzési ára.
Ráadásul borzasztóan fontos a méret, de a tölthetőség sem elhanyagolható.
Természetesen komoly szerepe lehet az olcsó autóknál és az energiatárolásban. De a csúcs tech még mindig a lítium.
-
hibavissza
veterán
Lítiumos aksi ott kap szerepet ahol a méret a domináns, nem az ár. Gépkocsiban nem annyira számít az akku mérete, nyilván ésszerű keretekig. Az átlag inkább vesz egy autót féláron és 20%-kal kisebb csomagtartóval, hatótávval. Kompenzáló modelleknél biztos marad a lítium.
-
Noukoum
veterán
válasz
hibavissza #26 üzenetére
A legjobb aksik ugyanúgy lítiummal fognak készülni egyelőre.
Ami nem is probléma hiszen borzasztó sok van belőle a Földön.
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
hibavissza #26 üzenetére
Annyit azért védenék a szintetikus üzemanyaggal, hogy nem teljesen mindegy az, hogy mit égetünk el, mert máshogy ég pl egy E85, amit ha nem mezőgazdaságból vennénk ki, hanem napelemmel áramból termelhetnénk, akár (bizonyos helyeken) jó is lehetne és picit javíthatna a helyzeten, de persze az elektromos lenne ilyen szempontból a legjobb.
(Laikus, nem vegyész vélemény) -
kilua
senior tag
"Emellett a kínai EV-gyártókmak jelentős kedvezményeket is kínál az akkukra. "
Na így lesz olcsó és jó elektromos autó kínai cégtől.
-
hibavissza
veterán
Az a rész rendben van, hogy a lakások, létesítmények hűtés-fűtése felelős a globális szennyezés nagyobb részéért. Erre az lenne a megoldás, ha az energia ára nem politikai fegyverként működne. 100 Ft egy kilowatt és mindjárt szalad a paraszt napelemért, ha lehet visszatölteni, ha nem.
A közlekedés viszont a városi légszennyezésben jóval nagyobb részért felel. Elektromos autókkal, tömegközlekedéssel a kibocsátás helyét viszed ki a városból. Erre nem megoldás a mesterséges üzemanyag. Hidrogén biztonságos tankolása egyenlőre nem megoldott. Pár helyen vannak tesztüzemek. Pár éve még CNG-vel sem hajthattál be egy mélygarázsba. Jelenleg az elektromos autó a megoldás. Nátriumos aksival pedig a lítium is ki fog esni a képletből. -
"Kína elnöke ennek örül, de aggódik is a kockázatok miatt."
Gondolom neki az a kockázat, hogy valaki túl nagy befolyást szerez -
válasz
arnyekxxx #22 üzenetére
A földszint tömör tégla, az emelet déli oldala B30, az északi itt is tömör tégla. Ez egy kb. 120 éves ház egy 50 éves bővítéssel. A tetőtér (fűtött) 5 cm-es Hungarocell lapokkal van szigetelve.
A fűtött alapterület kb. 170 nm, átlag 2,7 méteres belmagassággal.
A fűtés egy 24 kW-os, 30 éves, nyílt égésterű Juné gázkazán.
Szóval nem éppen egy gazdaságossági mintatörténet.
MaCS
-
arnyekxxx
veterán
-
"Szintén fontos, hogy szigetelni ma már mindenki tud, akinek gazdaságilag megéri."
Kérdés, hogy kinek éri meg. Két éve számolgattunk, és a valós ajánlatok alapján 20+ éves megtérülés jött volna ki a családi házunkra.
Most ismét kértünk árajánlatot, és a megtérülés a gázár emelekeédsével együtt is a 30 évhez közelít. Ami szerintem több, mint a szigetelés élettartama.
MaCS
-
válasz
E.Kaufmann #16 üzenetére
+++1
MaCS
-
mekker
őstag
Itthon és az EU-ban 25-35% körül lehet a közlekedés a primer fogyasztásából. Ezzel a 2. legnagyobb fogyasztó. A szigetelés, energetikai korszerűsítés nem képes egyszerre zajlani a járműpark korszerűsítésével?
Azt sem értem, hogy a 30% honnan jön. Most azt hagyjuk, hogy az áron és a tömegen kívül mindenben előnyösebb az EV, de az EV fogyaszt 10-20 kWh/100 km-t, a belsőégésű közvetlen meghajtásos pedig 60-80kWh/100 km-t. Szerény becslések szerint is 50-60%-os megtakarítás CO2 kibocsátásban. És ez javulhat, ha gazdaságosan fenntarthatónak bizonyulnak majd a korosodó példányok (=jól tartják a piaci értéküket).
Szintén fontos, hogy szigetelni ma már mindenki tud, akinek gazdaságilag megéri. Kiforrott technológia van rá. Semmilyen innováció vagy infrastrukturális fejlesztés nem kéne ahhoz, hogy az összes fűtendő-hűtendő épület jól szigetelt legyen.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
E.Kaufmann #14 üzenetére
Az mégis kezelhetőbbnek tűnik.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
E.Kaufmann #12 üzenetére
a hidrogén és a légi közlekedés kapcsolatáról van egy elég híres filmfelvétel
-
Zeratul
addikt
válasz
E.Kaufmann #10 üzenetére
A közlekedés és szállítás a globális energiafelhasználás kb 15%ért felelő. Ebből a szárazföldi közlekedés és szállítás elektromosítható, a tengeri és lég aligha (feltéve hogy nagyon kompakt atom vagy fúziós erőművet addig nem találnak fel, de erre közel nulla az esély). A legnagyobb fogyasztó az épületek fűtése, klimatizálása az kb 60%. Ezt megfelelő szigeteléssel és passzív klimatizálással le lehet ennek tizedére csökkenteni, míg közlekedés jó ha 30% meg fog takarítani a végén. 15 ből csinálunk 10%t a helyett hogy a 60%ból csinálnánk 6%t.
-
E.Kaufmann
veterán
Én erre nem fogadnék. De van helye az akksiknak a napelemek mellett is és a hybrid hajtásnál, valamint kisebb akksi még a hidrogénes autókba is kell.
Egy alternatíva lehetne a napelemmel táplált CO2-ből műbenzin gyártás (na jó meg a vízbontás, de macerásabb a hidrogén tárolása még a Li akksiknál is), de mire az is felpörögne addigra bőven győz az EV. -
joysefke
veterán
Kína abszolút domináns helyzetben van a Lítium bányászásától kezdve a feldolgozáson keresztül az akkugyártásig.
-
Cassi
őstag
válasz
Domináns Hím #3 üzenetére
Elsősorban amiatt aggódik, hogy a túl gyors növekedés miatt például egy visszaesésnél megrendülhet a cég anyagi helyzete, és akkor az egész rá épülő ágazatot (autógyártás stb.) is magával ránthatja. Az amerikai piacon eleve nem számíthatnak túl nagy részesedésre, mert tudják jól előre, hogy ezt az amerikai politika nem fogja engedni.
-
Domináns Hím
kezdő
Magyarul Kína az esetleges amerikai szankciók miatt aggódik, ami teljesen érthető.
-
Kinder
senior tag
Minden híres ( és igen, a kínai is az ) tévécsatorna neve elég gázul hangzik, ha megtudjuk, mi van mögötte.
pl:
CCTV - China Central Television
CNN - Cable News Network
MSNBC - Microsoft National Broadcasting Company
BBC - British Broadcasting CorporationDe vágom amúgy hogy a CCTV a closed-circuit television, vagyis zárt láncú biztonsági rendszerre gondolsz.
-
mekker
őstag
Az állami CCTV szerint elégedett az új energiaipar fejlesztéseivel, és a privát cégektől kéri a kutatás-fejlesztés vezetését.
Kiváló név
Új hozzászólás Aktív témák
it Vegyes érzésekkel reagált a CATL nagy piaci fölényére Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke.
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 5421 i7-11850H/16GB RAM/512SSD/MX 450 VGA/300 nit display
- Xiaomi 12T Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KAMIKÁZEE!!! Egér Olcsón CSaK a hétvégén! 2 NAP!
- 2080Ti / i5 12600KF / 32GB 3200Mhz / 1TB SSD / 750W 80+ Bronze / NZXT H440 / Gigabyte B760
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte B760M i5 12700K 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Zalman Z1 Plus CM 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7900 XT 20GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest