Új hozzászólás Aktív témák
-
betyarr
veterán
az élet minden területét eléri ez az adatgyűjtögetős dolog.ha már itt tartunk,akkor azt kellene bevezetni (nem csak az autók esetében természetesen),hogy fizessenek az összegyűjtött adatért a felhasználónak IS!mert addig oké,hogy a fejlesztéshez felhasználják,de sokszor a vége az,hogy pl. egy fizetős rendszert kalapálnak össze ezekből az ingyenes adatokból.
-
Silεncε
őstag
Várjuk az első "na és? az emberek úgyis feltesznek mindent magukról a facebookra" kommentet
-
8th
addikt
Szép új világ...
-
Apollyon
Korrektor
Majd az autókon is operációs rendszert cserélünk, ahogy csináljuk ezt az okostelefonokon. Ahol meg nem lehet, olyat nem veszünk. Jelenleg is csak szoftverhez veszek telefont.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Fritz Teufel
addikt
Ilyen biztosan nem lesz, vagy legalább is nem te fogod cserélni, és még csak jogosultságod sem lesz hozzá. Ha műszakin kiderül, hogy nem a "hivatalos" szoftver fut az autón, akkor meg ugrik a műszaki. Baleset esetén meg szintén az első lesz, hogy ránéznek mi a helyzet a fedélzeti rendszerekkel, nem-e abban van a "hiba". És ha nem a gyári... akkor arra mindent rá lehet fogni. Tök egyértelmű. Itt már nem babra megy a móka, a mobiltelefon crash vagy szabálytalan működés esetén nem veszélyeztet senki testi épségét vagy életét. Ha csak nem vágod valakihez mérgedben
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Apollyon
Korrektor
válasz Fritz Teufel #6 üzenetére
Én is szeretem a sci-fit, de itt még nagyon nem tartunk.
Baleset esetén nem azt nézik elsőre, hogy milyen oprendszer van az autón, hanem hogy egyáltalán alkalmas voltál-e a vezetésre. Ha meg már az oprendszer beleszól a vezetésbe, ergo bármilyen hátrányos módon felülbírálja a vezetőt, az autó nem is kerülhetne forgalomba.[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
clon
aktív tag
...és ez igaz is CSAK a facebook esetében "önként" teszik és az adatokkal "fizetnek" az ingyenes használatért - ellenben az autót nem kis haszonnal adják el a usernek és még így is lenyúlják az adatait. Adják ingyen az autót vagy komoly kedvezménnyel azoknak akik hajlandók az adataikkal "fizetni" a kedvezményért. Jelenleg ez egy dupla haszonszerzés és még csak az sem derül ki, hogy kikhez kerülnek majd az adatok.
Visszasírjuk a Ladát, Trabantot, Wartburgot, stb. az egyszerűsége és adatgyűjtésnélkülisége miatt...
-
Fritz Teufel
addikt
-
vicze
félisten
-
joghurt
addikt
Juteszembe, amikor az ember megvesz egy autót, az adásvételi szerződésben egy büdös szó sincs arról, hogy a (részben személyes) adatokat felhasználhatja a gyártó, pláne továbbadhatja harmadik fél számára.
A menedzselő apphoz szokott lenni ilyen egyáltalán, de ott ez valamennyire értelemszerű. Persze itt is megy a suttyóság, hogy összekötnek mindent egy csomagba, azaz ha előre be akarod kapcsolni az ülésfűtést, akkor azt is alá kell írnod, hogy minden adatod odaadhatják mindenkinek.
A tej élet, erő, egészség.
-
bsvdoom
csendes tag
Öldöklő? Ki ölt meg kit? Erre nem tér ki a cikk.
-
btprg
senior tag
Az autóink biztos nem, legfeljebb az autóitok Meg is érdemli, aki ilyeneket vesz.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Hi!King
őstag
válasz Fritz Teufel #6 üzenetére
Ha műszakin kiderül, hogy nem a "hivatalos" szoftver fut az autón, akkor meg ugrik a műszaki."
Műszakin semmi ilyesmit nem néznek.
-
Fred23
nagyúr
"Visszasírjuk a Ladát, Trabantot, Wartburgot, stb. az egyszerűsége és adatgyűjtésnélkülisége miatt..."
Van benne valami. Emlékszem, mennyire meglepődtem még úgy 2005 körül, amikor először hallottam olyan autóról, amiben merevlemez van, és egyből arra gondoltam, hogy nekem ez bizony nem tetszik. Más tészta, hogy úgy egyébként ezek a HDD-k baromira megbízhatóak, és notiba, asztali gépbe simán jók.
-
Fred23
nagyúr
válasz Fritz Teufel #17 üzenetére
Rákerestem anno.
Egy adatokkal töltött ilyen Toshiba most is az egyik fiókomban pihen. -
Hi!King
őstag
-
Apollyon
Korrektor
válasz Fritz Teufel #9 üzenetére
Mivel Android vagy valamilyen linux alapú a legtöbb autóban a rendszer, de igen, biztos meg lehet majd hackelni, legalább annyira, hogy ne legyen telemetria.
A sci-fit úgy értettem, hogy majd pont (nem) emiatt fogják felelősségre vonni a vezetőt. A Teslánál a volánnál ülőt is azért büntették meg, mert nem figyelt a vezetésre, és ott a szoftver alkalmatlan volt a sofőr kiváltására.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Fritz Teufel
addikt
Meghekkelheted, nem gond. Hidd el, hogy az üzembehelyezési oldalól is fognak erre készülni. Ami nem OEM, azért az üzemeltető lesz a felelős - meg hát az is, most is. És baleset esetén majd a hekker fél az anyukájára is esküdözhet, hogy márpedig az ő tákolmánya ilyesmit nem csinál.
Hogy ne beszéljünk el egymás mellett, nem a fedélzeti infotainment rendszerről (Android vagy bármi) beszélek, hanem az autó operációs rendszeréről. Nem az Android beszél hazafelé, hanem a firmware. Abba is majd egyre inkább érdemes lesz belepiszkálni, mint ahogy manapság is csinálják csak kicsiben (kiiktatjuk a DPF-et okosban stb. - törném le annak is a kezét morcosan)Fred23: a HDD semennyire nem bírja a rázkódást. Amiről meg beszélsz, az az SSD lehet.
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fred23
nagyúr
válasz Fritz Teufel #23 üzenetére
Az enyém 3G rezgést bír. (29.4 m/s2) -
Fred23
nagyúr
válasz Fritz Teufel #25 üzenetére
Most már rákerestem, mert ha szakértő vagy, tényleg Neked kellene jobban tudnod.
Ebből van nekem eltéve valamelyik, már nem emlékszem, hány GB-os.
"Vibrations of up to 3 G (29.4 m/s2)"Vagy valamit benéztem?
-
Fritz Teufel
addikt
Nem nézted be, ez tényleg autóba való, arra lett fejlesztve. És a vibrációt valóban bírnia kell a megadott határig. De, az alacsony amplitúdójú vibrációt bírja, hiszen maga a HDD motorja is létrehoz vibrációt a HDD-ben. De a rázkódást nem bírják és főleg nem a sok-szerű rázkódást. Hogy ne offoljuk szét a fórumot, privátben elmondom miért nem. Az autóba is eleve valamilyen keretben vannak beépítve ahol védettek a rázkódástól (nem a vibrációtól).
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Hi!King
őstag
Eléggé overkillnek tűnik egy rázkódásra érzékeny eszközt drágán rázkódásvédelemmel ellátni, miközben van rázkódásra nem érzékeny alternatíva. Ezek nem csak valamilyen médialejátszóba mentek? Mert fura lenne, ha az autó szoftverei vagy a gyűjtött adatai HDD-n lennének és nem flash-en, SSD-n.
-
Fred23
nagyúr
válasz Fritz Teufel #27 üzenetére
Ha vannak érdekes infóid, provizz rám nyugodtan! Azt egyébként néztem korábban, hogy sokkhatásokkal szemben is elég ellenálló lett ez a HDD, simán veri a "normális" társait.
Hi!King: Passzolom a kérdést, én csak annyit tudok, hogy vannak kocsikba való HDD-k, nekem is van belőlük itthon, és bizonyára nem véletlen, hanem célszerű a létük. Egyébként úgy emlékszem, eMMC-t volt szokás leginkább kocsikba tenni adatgyűjtésre. De nem az én területem, és tényleg nem kéne szétoffolni a topikot.
-
ceia
őstag
Már nagyon várom, hogy a wc-k is gyűjtsék rólunk az adatokat.
it's more fun to compute
-
troller
senior tag
Na és? Az emberek úgyis feltesznek mindent maguktól a facebookra!
De most komolyan, mi az az adat, amit az autó elárul az emberről és kárt okoz azzal, hogy elárulta?
Gondolom nem arról szól, hogy jelenti a rendőrségnek, az összes piszlicsáré szabálysértést, amit mindenki el szokott követni a valóságban. Mert ezen kívül nagyon nem jut eszembe semmi, ami káros lenne.
Az hogy merre jártam már a gugli meg a telefon szolgáltató amúgy is tudja napi szinten, de amíg az asszonynak nem mondják el, addig nem izgat..Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC
-
vicze
félisten
"valamilyen linux alapú a legtöbb autóban a rendszer"
Nop...
Ha custom akkor általában QNX alap, vagy valósan custom RTOS, az lehet Linux kerneles, de már messze nem alap. Az Android alatt is van egy másodlagos RTOS-t futtató MCU, egy autó vezérléséhez mindképp RTOS kell.Tesla Ubi-ja is egyre zártabb(biztonságosabb), és ha hackeled letiltják az autót, se töltés se szervize, garancia abban a pillanatban megszűnik, több "extra" funkciója megszűnik. Ezért senki se csinálja.
-
vicze
félisten
A Stelantis aktuális infotainment konkrétan böngésző alapú, és gyak egy Chrome-ot futtató valami.
Nem azt mondtam, hohy nincs Linux, Tesla is egy Ubi, hanem hogy nem cserélhető erősen custom rendszerek. A infotainment alatt ott az RTOS, ami valósan a kocsit vezérli.
Sajátomon valami 7.0-ás(???) Custom Android van, de ennek 0 köze van a kocsi vezérléséhez.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Robogó, kismotor
- YouTube
- Anime filmek és sorozatok
- OLED TV topic
- Total Commander
- Google Pixel 6/7/8 topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- További aktív témák...