Hirdetés
A napokban mutatták be működés közben a reklámszakemberek legújabb fegyverének szánt alkalmazást Google Glassra. A kamera látószögében lévő összes ember arcjátékát képes rögzíteni (zárt térben, egy szobában például, egy fesztivál nagytotálhoz még azért kevés) az Emotient szoftvere. A rendszer képet vagy videót egyáltalán nem rögzít, kizárólag a grimaszainkról készült adatokat, így maradhat névtelen az adatgyűjtés. (A felmerülő adatvédelmi kérdéseket itt fejtettük ki alaposabban.)
Erre szükség is lesz, várhatóan bárki szabadon telepítheti majd szemüvegére az alkalmazást. A cél persze nem a kémkedés, állítja Ken Denman, az Emotient ügyvezető igazgatója, hanem a vásárlói hangulatváltozások feldolgozása a felhasználói élmény javítását szolgálja, kifejezetten a lakossági szektorokban.
A rendszer képes felismerni a pozitív, negatív vagy semleges hangulatot, az elsődleges érzelmeket (öröm, meglepetés, szomorúság, félelem, undor, megvetés, harag), illetve a komplex érzelmeket is, mint például a frusztráció vagy a tanácstalanság.