Hirdetés

Munkaeszköznek kiváló az okosszemüveg

DHL infografika (forrás: DHL)

A Google Glass nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a fogyasztói szektorban, ezért a cég bejelentette, hogy átszervezik a fejlesztői hátteret. Ez azonban nem jelenti azt, hogy munkaeszközként ne vált volna be. Az IT café is beszámolt róla, hogy többek között kórházakban is sikerrel alkalmazzák. A katonákat is érdeklik az okosszemüvegek, de Budapesten tavaly alkalmazásfejlesztő versenyt is tartottak, melynek témája a viselhető eszközök, azon belül is a szemüvegek voltak.

A DHL is indított egy pilot projektet: egy holland raktárban az Ubimax megoldását próbálták ki, ami a Glasshoz hasonló szemüveget, illetve speciális célszoftvert biztosított a három hétig tartó kísérlethez. A munkásokat két csoportra osztották: az egyik a hagyományos módszerekkel, a másik szemüveggel dolgozott.

Hirdetés

A szemüvegessé avanzsált dolgozók mindkét keze szabadon maradt, és mivel nem kellett a leolvasót felvenni-letenni, illetve a papíralapú dokumentációt is helyettesítette az eszköz, ami még abban is segítette használóját, hogy mit hova tegyen a szállítókocsira, ezek az alkalmazottak 25 százalékkal több munkát tudtak elvégezni egységnyi idő alatt.

Na most akkor melyik polcra?
Na most akkor melyik polcra? (forrás: DHL) [+]

A Vision Pickingnek, vagy Augmentált kiválasztásnak nevezett folyamat során a vonal- illetve QR kódokat szó szerint egy szempillantás alatt olvasták be az alkalmazottak, a kijelzőn pedig vizuálisan ábrázolva látták, hogy hova kell tenni a dobozokat. A DHL egyértelműen sikernek könyveli el a projektet, ami nem csoda: 25 százalékos teljesítménynövekedés borzasztóan sok.

A három hét alatt a 10 alkalmazott, akik szemüveggel dolgoztak, nem vétettek hibát, pedig húszezernél is több csomagot mozgattak át, ezzel 9000 rendelést teljesítve a teszt során.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények