Elon Musk, a Tesla és a SpaceX ügyvezetője mostanában elég nagy figyelmet kap a média és a közösségi platformok részéről. Nem mindig pozitív értelemben, sokan kritikusak vele szemben.
Musk mostanra olyan sok panaszt kap, hogy a Tesla úgy döntött, olyan munkavállalókat toboroz, akiknek a feladata az lesz, hogy megvédjék az ügyvezetőt a trolloktól. A közösségi médiában kialakuló kellemetlen helyzeteket kell felderíteniük, és azokra kritikus gondolkodással válaszolniuk. Ez még a tech szektorban is igen szokatlan húzásnak számít.
Az ilyen állás egyébként teljes munkaidős, a Tesla hivatalos oldala szerint távolról végezhető. Az ilyen ügyfélszolgálatosokat „Energy Customer Support Specialist”-ként alkalmazzák majd.
Követelmény egyébként nem sok van a leendő munkavállalókkal szemben: legyen csapatjátékos, továbbá rendelkezzen egy év tapasztalattal valamilyen call centerben. Fontosnak tartják azonban a professzionális hozzáállást, amire szükség is lesz, hiszen jócskán kap kritikát az egyes platformokon Musk.
Frissítés: a hírt több megbízható üzleti forrás is lehozta, köztük a Business Insider. Amint terjedni kezdett, hogy a Tesla olyan embert keres, aki a Muskot érintő feszült helyzeteket és kritikákat kezelné, a vállalat visszatáncolt az eredeti ötletétől, és 24 órán belül eltávolította a hirdetés szövegéből a kulcsmondatot, ami így szólt:
"The role of a specialist is to resolve or escalate complaints through appropriate channels and address social media escalations directed at the CEO with critical thinking."