Lehetetlen feladat elé állítják a tűzoltókat az elektromos autók

Hatalmas biztonsági kockázatot jelentenek az elektromos autók a tengeri szállításra, ezúttal égő Porsche autók példája mutatta ezt meg.

Bár az elektromos autók tűzoltási problémáival és tengeri szállításra gyakorolt biztonsági kockázatairól már többször értekeztek a múltban, most ezek ismét a figyelem középpontjába kerültek.

A szakemberek aggodalmait támasztotta alá a Felicity Ace lángokban álló teherhajó is, amely a múlt héten, Portugáliához közel gyulladt ki. A tüzet azóta sem tudták eloltani. A SMIT Salvage szóvivője szerint azért, mert az elektromos autók kigyulladt akkumulátorait nem tudják eloltani, mindegy hány tonna vizet öntenek rájuk. A jelentések szerint az effajta akkutüzeket elképesztő időbe, erőfeszítésbe és vízbe kerül eloltani. Texasban például egy balesetet szenvedett Teslával órákon át küzdöttek a tűzoltók, 114 ezer liter vizet használtak el rá – ennyit a helyi tűzoltóság eddig egy hónap alatt használt el, összesen.


[+]

Igaz, hogy fejlesztettek már ki speciálisan EV-akkutüzek oltását segítő eszközöket (például az osztrák Rosenbauer), amelyek általában tüskékkel és magas nyomással próbálják közvetlenül az akkucsomagokat célozni, a burkolaton át, a cellákat. Ilyen technológia az égő hajókon, kimenekített legénységgel azonban nem bevethető.

A Felicity Ace egyébként elektromos Porsche és Bentley luxusautókat szállított volna az USA-ba.

A német közlekedési minisztérium egyébként már egy 2013-as tanulmányában jelezte, az EV-k szállítását speciális részlegekben kellene megoldani, speciális felszereléssel és érzékelőkkel, továbbá tűz esetén vízfallal vagy mobilpartíciókkal elválasztani a járműveket – amelyek oltására és veszélyeire jobban fel kellene készíteni a tűzoltókat.

Azóta történt

Előzmények