- Windows 7
- YouTube
- Hatalmas változásokat hozhat az Apple az iOS-be
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Padavan firmware
- A lengyelek szerint az Amazon félrevezette a vásárlókat
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ForRedGlory
félisten
Azért az meredek, hogy ha egy 50 kg-os lány ül benne, aki nem tudja kitörni az ablakot, akkor akár bent is éghet.
-
F.E.K..
senior tag
válasz ForRedGlory #1 üzenetére
Tűz --> elektromos rendszer lekapcsol --> az ajtó és az ablakemelő is azzal működne..
Elvileg egyébként mindegyikben van mechanikus vésznyitó, az más kérdés, hogy a tulajdonosok nem szokták végigolvasni a használati utasítást. (nomeg kérdés, hogy adott helyzetben van-e lélekjelenléte a bent ülőnek használni)
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
-
F.E.K..
senior tag
válasz ForRedGlory #3 üzenetére
Egy felnőtt se biztos hogy adott helyzetben észben tudja tartani, elvégre az egy dolog, hogy nyugisan üldögélve kipróbálod a dolgot a leírás alapján, és egy teljesen másik, hogy a beömlő füst mellett is eszedbe jut-e... szóval nem védem a megoldást.
(igazából ha már baj van, a teljes elektromos rendszer leállítása előtt nyithatna mindent, már az is segítene. Persze még jobb, ha eleve ki se gyullad, de egy balesetnél is segítség ha csatt után nyílik minden ablak és ajtó megkönnyítve a távozást/mentést)
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
hemaka
nagyúr
Van benne sima manuális nyitó, nem értem mire fel ez a nagy para. Szokásos analfabéta ember, aki nyekereg.
-
-
Alogonomus
őstag
A legfontosabb, hogy nem rázárta a sofőrre az ajtót a Tesla, hanem villamos energia hiányában a megszokott ajtónyitás lehetősége megszűnt. Ugyanígy egy leálló motor sem megakadályozza a sofőrt a fékezés/kormányozás végrehajtásában, csak a rásegítés szűnik meg, és a sofőrnek megfelelően reagálnia kell a helyzetre. Ez a példa is mutatja, hogy az óceán túlsó oldalán sajnos még az itthoninál is alacsonyabb a jogosítvány megszerzéséhez előírt minimális követelményszint.
-
F.E.K..
senior tag
válasz Alogonomus #9 üzenetére
Jó, vannak tényleg egyszerű delikvensek is persze: [link]
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
-
Fecogame
veterán
...az autóból pedig csak az ablakok
bekitörésével tudott kijutni.
Egyébként rakhatnák egyértelműbb helyre is a vésznyitó gombot.Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
Aprósólyom
addikt
Pontosan, jól mondod. Vendég utast is lehet szállítani, akinek nem kötelessége ismernie az autó működését. Pont ezért kell intuitívnak és egyértelműnek lennie ilyen alapvető és biztonsági funkcióknak.
Teljesen szürreális számomra, hogy ilyet engedélyeznek. Ráadásul a keret nélküli ajtók egy kilinccsel való elektro-mechanikus nyitásának a kihívását már réges régen megoldotta az ipar.Jevons paradox
-
nuke7
veterán
válasz Alogonomus #9 üzenetére
De ha a teslaban nem lehet áram nélkül kinyitni az ajtót, akkor az bizony tervezési hiba
(nyilván megpróbálta gondolom, mielőtt kitörte az ablakot)https://youtube.com/user/nuke7
-
Shyciii
veterán
Az a tervezési hiba, hogy áram megszűnésekor mókolni kell, hogy ki tudd nyitni az ajtót, amire akár lehet hogy csak pár másodperced van, mert a füst ennyi idő alatt elönti az utasteret. Persze onnan a fotelből nagyon tudsz okoskodni, csak még hasonlóban nem volt részed.
Amúgy ha nem csak autóban gondolkodunk, akkor erre már kitaláltak jó módszert. Van olyan hely, ahol az áram megszűnésekor az adott ajtó magától kinyit, és kézzel ki lehet lökni, tehát a zár KINYIT áram megszűnésekor,. és nem rázár.
Persze Musk-tól az ész, és használhatóság nem várható el, nem ez az első és nem is az utolsó eset, ahol érthetetlen dolgok derülnek ki. -
mjani1172
addikt
Ez nagy ostobaság.
Vésznyitó valóban van benne, de ahhoz nagyon kell ismerni a kezelését.
Használható, ha elektromos gond van. De utasok is ülhetnek benne,nemcsak kaszkadőrök akik bemagolták a kezelési könyvet.
Azért kíváncsi lennék, hogy karambol után, mikor ég az autó, akkor hogy reagálnál.....[ Szerkesztve ]
-
#72042496
törölt tag
"Jutha azonban elmondta, hogy elég nehéz rájönni, hogyan kell használni a vésznyitót a nagynyomású, életveszélyes incidens során."
Motor1Nagynyomású (high-pressure), nice.
-
veterán
Ha van ebben a modellben is mechanikus nyitó akkor miért nem használta azt az utas? Azért szerintem nem kell zseninek lenni meg elolvasni a manualt, hogy az ember megtalálja a kilincset/nyitót. Jó persze lehet az ipse most ült először autóban...
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
#54625216
törölt tag
" Van olyan hely, ahol az áram megszűnésekor az adott ajtó magától kinyit, és kézzel ki lehet lökni, tehát a zár KINYIT áram megszűnésekor,. és nem rázár."
150-el mész sztrádán, műszaki hiba miatt megszűnik az áramellátás, a kocsi még jó pár percig nagy sebességgel halad, de mivel az ajtózárak azonnal automatikusan nyitnak, a gyerek már ki is esett. Ennyit az észről és a használhatóságról.
[ Szerkesztve ]
-
Nem minden Tesla tulajdonos Houdini aki 2 perc alatt kiszabadul a leblokált autóból. Még jó h a biztonsági öv nem elektromos vagy igen?
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB
-
dabadab
titán
válasz #72042496 #25 üzenetére
Ha a cucc fizikailag úgy van megoldva, hogy az áram megszűnésekor automatikusan nyit (ahogy pl. a vonatoknál a fékek a nyomás elvesztésekor automatikusan befékeznek), akkor nincs értelme ilyen kontextusról beszélni, meg hát ha nincs áram, akkor valószínűleg sebességérzékelés sincs.
DRM is theft
-
válasz #54625216 #24 üzenetére
"150-el mész sztrádán, műszaki hiba miatt megszűnik az áramellátás, a kocsi még jó pár percig nagy sebességgel halad, de mivel az ajtózárak azonnal automatikusan nyitnak, a gyerek már ki is esett."
Nagyon életszerű a helyzet leírása.
Nem az ajtónak kell kinyílnia, hanem könnyen nyithatónak kell lennie. Amúgy 150-nél te sem lennél képes kinyitni az autóajtót, nemhogy egy gyerek. A légellenállás gyorsan vissza fogja zárni ajtót, ha sikerül valamennyit nyitni rajta.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #29 üzenetére
Próbáltál már kiszállni 150-nél?
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB
-
btprg
senior tag
Én azt nem értem itt, hogy a default ajtónyitás az miért nem mechanikus?? Mi értelme van annak, hogy beleraknak ebbe a szarba egy olyan dolgot, ami semmi pluszt nem ad, de legalább elromolhat meg bajba is kerülhet miatta az ember? Szerintem a központilag zárható/nyitható ajtónál is minden esetben ott kellene lennie annak a fel-le húzogatható kis pöcöknek, és az elektromos nyitás/zárás is azt kéne hogy mozgassa. Az ajtónyitó kilincs meg szintén a zárat mozgassa mechanikailag. Ha végtelen pénzem lenne akkor se vennék ilyen agyhalott geek-ek által összeálmodott ipari hulladékokat.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
gorbep
senior tag
egyáltalán nem agyhalott Geek a megoldás.... annyira triviális, hogy én, aki addig sose ült Teslában ösztönösen is a vésznyitóval szálltam ki, mert az esett kézre... nem is tudtam, hogy elektronikusan is nyitni tudtam volna...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
nevemfel
senior tag
De miért zárt be a központi zár? Magától bezárt, vagy a sofőr pánikhelyzetben véletlenül bezárta a központi zárat, majd megszűnt az áramellátás? Mert az, hogy megszűnik az áram, erre bezár a központi zár, ebben logikát nem látok.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Dragon3000
veterán
"A Tesla járműveiben van egy vészkioldó, amely kinyitja az ajtókat, ha az áramszolgáltatás meghibásodott. Jutha azonban elmondta, hogy elég nehéz rájönni, hogyan kell használni a vésznyitót a nagynyomású, életveszélyes incidens során."
Ez alapján nem zárt be semmit, csak mivel nem volt áram, a gombra nem nyílt, a vésznyitóról meg az elmondása alapján azt se tudta hol van, #28 Kinder által feltöltőt kép alapján nincs eldugva. -
tomp
félisten
Hmm ilyen érdekes. Én mikor először ültem Model 3-ban, reflexből a vésznyitóval nyitottam ajtót. Nekem teljesen egyértelmű volt, hogy az a sima ajtónyitó. Nem. Reklamált is a kocsi.
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #29 üzenetére
Hát ha egy villanyautónál megszűnik az áramellátás, akkor az erősen lassulni fog, szóval ki sem kell nyitni az ajtókat, kivágódnak azok maguktól.
DRM is theft
-
dabadab
titán
De miért zárt be a központi zár?
Nem zárt be, az konkrétan hülyeség/hazugság a cikkben.
Ha magyar nyelven látsz valami teslás cikket, akkor nagyon jó esély van arra,hogy az abban lévő állítások egy jó része teljesen hamis vagy minimum erős félreértés.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
mjani1172
addikt
Ajtó nyitás áram nélkül.
Nagyon kíváncsi lennék hogy az itt lévő fotelfizikusokra, mennyi idő alatt jönnének erre rá mondjuk este, mikor ég az autó és belül füst van.A videóban is nyitott ajtónál, világosban kotorászik. Nem csukott ajtónál, mikor hozzá sem fér.
Az meg külön jó, hogy ketten is azzal magyarázzák milyen jó a rendszer hogy ösztönösen a vésznyitóhoz nyúltak.
Ennél nagyobb ergonómiai baki szerintem nem is kell.
Minék két szerkezet? Egy legyen normális.[ Szerkesztve ]
-
Dragon3000
veterán
válasz mjani1172 #40 üzenetére
Ha megnyitod a linket, akkor ott szerepel, hogy már 8 hónapja megvolt neki a kocsi, azért ennyi idő alatt annyit megnézhetett volna, hogy lehet kinyitni az ajtót, ha nincs áram.
A videódban mutatja is, hogy az első ajtónál hol van, a hátsónál tényleg nagyon el van dugva.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Én azt nem értem itt, hogy a default ajtónyitás az miért nem mechanikus??
Elárulom. Nem az elektromos autó vagy elektromos központi zár az oka. A keret nélküli ablaküveg az. Mert nyitáskor le kell kicsit húzódnia, különben letépi a szigetelő csíkot az ajtó keretéről a fenn maradó üveg. [link]
Ez valószínűleg minden hasonló ajtó megoldásnál ugyanígy van. Nem tesla specifikus.
Amúgy miért nem alap az, hogy egy fogalmatlan utast beszálláskor felvilágosítson a sofőr például a vészkijárat használatára?
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Tudom, hogy hátsó ajtó.
De attól még szar elgondolás és szar megoldás. Vagy azért mert hátsó, ott ez megfelelő? Átgondoatlan, hogy elöl és hátul máshogy működik a vésznyitó.
Ez mellett szintén semmi köze hogy első vagy hátsó, ha valaki ki akarja nyitni az ajtót, és nem tudja. Ez egyszerűen ergonómia.
Mint ahogy az is, hogy az ELSő ajtónál sem tudnak a normál ajtónyitóval ajtót nyitni, a vésznyitót használják, és ezt még pozitív tulajdonságként emelik ki.
De már túl sokat foglakoztam vele így is. -
mjani1172
addikt
Ez nem így van. A legtöbb keret
nélkülinél úgy van megoldva, ahogy nyitod az ajtót a mechanikus nyitóval, egy mikro
kapcsoló, vagy érzékelő van benne, és elktromosan kicsit lejebb engedi az ablakot. De maga az ajtónyitás mechanikus.
Ez mellett keret nélküli megodások voltak már nagyon régóta. -
nevemfel
senior tag
Amúgy miért nem alap az, hogy egy fogalmatlan utast beszálláskor felvilágosítson a sofőr például a vészkijárat használatára?
Személyautóban egy ilyen megoldásnak abszolute hülyebiztosnak kell lennie. Ez nem repülőjárat, hogy a személyzet majd tájékoztat, meg megmutogat mindent, mielőtt felszállna a gép.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- Beszámítás! GTX 1060 6GB - i3 10100F - 16GB RAM - 80+ Plus Gold
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)