- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- DIGI internet
- Videó stream letöltése
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Erre volt figyelmeztetés, tessék reménykedni benne, hogy a kereslettel lépést tud tartani a kínálat, különben a mobil termékeknél, amiknek szintén szükségük van "könnyű" akkumulátorra, ott a készt termék áremelésére, súlyosabb esetben elérhetőségi problémákra megint csak lehet számítani..
Tessék pánikba esni és hirtelen sokat vásárolni!
-
Saccco
nagyúr
Hála az égnek, ha meglesz a lítium, akkor már csak erőművek kellenek a töltéshez!
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Sanya
nagyúr
[link] De mindenben jobbak az elektromos autók, mint a hagyományos társaik.
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
cinemazealot
addikt
Továbbra is úgy érzem, hogy iszonyú pazarlás csak azért gigászi akku pakkokkal felszerelni az autókat, hogy az azt hordozni képes egy-másfél-két tonnás kasznit képes legyen megfelelő távolságba elvonszolni. Kisautókat és a kisebb (akár hordozható) személyszállítókat kellene fejleszteni (amiknek jóval kisebb a kilométerre vetített fogyasztásuk), nem a hatalmas luxus bálnákat.
-
cuebler
senior tag
válasz cinemazealot #5 üzenetére
többet kellene sétálni és kerékpározni. és inkább az áruszállítás villanyosítására ráfeküdni.
"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."
-
btprg
senior tag
válasz cinemazealot #5 üzenetére
Egyetértek, mindenki kinevette a Dacia Spring-et, hogy csak 44 LE és milyen kicsi hatótávú, pedig ez sokkal inkább a jó irány mint a 100+ LE gigaakkus autók. Ha lenne végtelen pénzem és szükségem lenne városi szaladgálós autóra, akkor ilyet vennék.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
floatr
veterán
Ez elég egyszerű logisztikai probléma, aminek az alapja a kapacitás és az idő. Ha nem relativizálunk, akkor nyilvánvaló az elektromos autók hátránya ebben a tekintetben is. Nem véletlen, hogy a gyártók az üzemanyagcellás megoldások felé próbálnak nyitni.
Nemrég láttam egy cikket, hogy az áramfogyasztás rekordokat döntöget, ami óriási problémákat okoz a hálózatokban. ¯\_(ツ)_/¯
-
Ha olyan számban jelentkeznek majd, mint most a belsőégésűek, akkor lehet szorozni a sort/várakozási időt 20-30cal alsóhangon. Szimplán az 1db töltés időigényének arányában.
Vagy még többel, mert még a szipiszupi Tesla hatótávja is gyengébb a trabanténál, és hamarabb fog kútért imádkozni.[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Noukoum
veterán
Ebben a tekintetben is? Az akkumulátoros elektromos autó egy sokkal jobb technológia már most. Az ilyen szituációk elég ritkán fordulnak elő a világon egész évben és minél több autó és töltő van annál kevesebb alkalommal fognak előfordulni. Az üzemanyagcellás autók régóta léteznek, a technológia kiforrott. Csak éppen senkinek nem kell, tudják ezt a gyártók is. Az áramfogyasztás nem az elektromos autók miatt nő és egyébként semmi gond nincs vele.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Kérdés milyen hiány lesz még a villanyautó-"forradalom" miatt? Kell még pl jó sok réz a töltőkapacitások kiépítésére, a kobalt miatt feltúrt esőerdőkről is hallottunk már...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#16939776
törölt tag
válasz cinemazealot #5 üzenetére
Az okostelefonhoz sem kellene feltétlen nagy kapacitású akku, ha csak telefonálásra lenne használva, majd itt is megtöltik mindenféle nélkülözhetetlen funkcióval, ami feléli a most még kihasználatlan kapacitást. Hozzászoknak ezekhez az emberek, elvárják hogy legyen benne minden is, pár év és nem fognak ezen még gondolkodni sem.
-
válasz #16939776 #14 üzenetére
Telefonnál a képernyő zabálja az áram minimum 2/3-adát, ha nem játszik az ember. Azt nehéz megkerülni...
Egy tesla akksijából amúgy kijön 4'000db 5Ah-ás akksi (pl s20 ultráé), igaz, 3-4 évnél nem szoktak tovább élni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#54625216
törölt tag
A betárcsázós internet idején meg a telefonközpontok terheltsége nőtt, mégsem álltunk vissza emailről postai levelezésre, mert jé az tényleg mennyivel jobb, hiszen nem kell hozzá telefon.
A technológia váltás okozta (átmeneti) infrastruktúra fennakadásokra ugyanis nem a visszaváltás, hanem az infrastruktúra fejlesztése a megoldás.Az üzemanyag celláról pedig már nagyon régóta nyilvánvaló, hogy zsákutca, mivel sokkal rosszabb az elérhető energia sűrűség, mint az aksis megoldásokkal.
A kobalt jó eséllyel pár éven belül lekerül a napirendről. [link]
-
válasz #54625216 #16 üzenetére
Igen valószínű, hogy a lítium se jolly joker.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
cinemazealot
addikt
válasz t72killer #15 üzenetére
Ezért is vagyok nagyon elkeseredve, hogy a jóllehet kisebb akkumulátorral, de jóval kisebb mérettel, tömeggel és képernyővel szerelt telefonok egyszerűen eltűntek a piacról. A 90-120 Hz-es képernyőfrissítés hajkurászása is csak növeli a fogyasztást, holott e-papír kijelzővel és kevesebb animációt villantó OS-sel a fedélzeten töredék méretű aksival is ellenne a készülék.
Imádnám pl. ha egy Xperia mini pro méretben e-papír kijelzővel gyártana valaki egy naprakész HW-rel szerelt okostelefont. És persze röhögnék, ha egy feltöltéssel több napig is ellenne.
-
Sanya
nagyúr
válasz #54625216 #16 üzenetére
Ez egy borzalmas hasonlat.
Van egy gyér töltőálloomás hálózat, amelyen hosszú ideig kell a kocsinak töltenie, és az autók száma folyamatosan nő. Azért sokan lennénk, akik nem tudjuk a munkahelyen tölteni az autónkat és használnánk. Nem fogok 2 órára beállni éjjel a tesco parkolóba, hogy feltöltsem a kocsimat. Egyelőre nekem nem jön be. Majd ha odáig jutunk, hogy nem lesz ekkora kínszenvedés, nem 5 évig él egy akku és nem kell 6-8 millióért új akkut venni 6-7-8-9 év múlva, akkor OK.
Ja, és nincs lopottakku félelem a használt piacon stb.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Ixion77
őstag
"A Sony tájékoztatása szerint konkrétan nagyobb kockázatot látnak az elektromos autóktól elfordulásban, mint abban, amekkora kockázatot az ágazat jelent."
Biztosan én vagyok ma zárlatos, de elmagyarázná valaki hogy ez a mondat mit jelent?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
floatr
veterán
Amíg konnektorból egy fél nap feltölteni, addig nem tudom, hogy van-e értelme hasonlítgatni
Amúgy érdemes lenne megnézni, hogy mi a típikus felhasználás világviszonylatban. Rengeteg autó parkol közterületen, ahová lakásból nem viszed ki a madzagot, és a kocsi sohasem lát garázst.#12 Noukoum
Van pár paraméter, amiben a hagyományos hajtáslánc jobb. A cellás kocsikat meg nagyjából ugyanúgy tették félre 20-30 éve, mint ahogy az elektromosakat az olajbiznisz korában. Most kezdenek "rájönni", hogy az energiacellás kocsikkal lesz a legkevesebb ilyen probléma. Persze feltalálhatnak új akkutechnológiát közben, amivel a cellásnál is hatékonyabban lehet tárolni az energiát.[ Szerkesztve ]
-
válasz cinemazealot #18 üzenetére
Noigen, EGYETLEN transzflektív kijelzős mobil sincs a piacon... Napokig bírnák egy töltéssel/vagy mehetne beléjük feleakkora akksi.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
cinemazealot
addikt
Pedig a konnektorból töltés sok szempontból előnyös. Nemcsak a hálózatnak, de az aksinak is jobb, ha lassan, kis árammal töltik (valószínűleg tűzesetből is kevesebb lenne). Ráadásul ha minderre napközben kerül sor, még (akár HMKE-ből származó) napenergia is fordítható lenne erre, nem éjszaka kellene terhelni az alaperőműveket.
A probléma inkább az, hogy hol találsz olyan konnektort, ami pl. a munkában töltött idő alatt komótosan csurig tölti a jármű aksiját? Otthon?
A probléma tehát inkább az, hogy elektromos autóval úgy munkába járni, hogy ott nappali világosban nem lehet tölteni, alapvető pazarlás.
-
#54625216
törölt tag
Nagyon is áll a hasonlat a korai internettel:
"'Van egy gyér töltőálloomás hálózat, amelyen hosszú ideig kell a kocsinak töltenie, és az autók száma folyamatosan nő."
-> Volt egy gyenge gerinchálózat, amelyről lassan jött le az adat, és a userek száma folyamatosan nőtt.
"Azért sokan lennénk, akik nem tudjuk a munkahelyen tölteni az autónkat és használnánk."
-> Sokan voltak, akik nem tudták az elektronikus levelezésüket a munkahelyükön intézni.
"Nem fogok 2 órára beállni éjjel a tesco parkolóba, hogy feltöltsem a kocsimat."
-> Sokan nem voltak hajlandóak két órára beülni egy netkávézóba, hogy válaszolhassanak az emailjeikre vagy hogy a neten keressenek állást, intézzék a pénzügyeiket, vásároljanak, stb.
"Majd ha odáig jutunk, hogy nem lesz ekkora kínszenvedés, nem 5 évig él egy akku és nem kell 6-8 millióért új akkut venni 6-7-8-9 év múlva, akkor OK."
-> "Majd ha odáig jutunk, hogy nem kell a fél fizetésemet telefon és net számlára költenem és egy sima weboldal betöltésére nem kell 10 percet várni, akkor OK."
És lám, ma már senki sem nyavajog a betárcsázós korszak problémáin, mert az infrastruktúra fejlődése megoldotta. -
dabadab
titán
Jelenleg kb. mindenki otthon, konnektorról tölti az autóját, a nyilvános töltőállomások használata kivételes esetnek számít. Ugyanis általános esetben nem kell nulláról fullra tölteni az autót, csak annyit, amennyi a napi használatban elfogy, az meg bőven belemegy este.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Sanya
nagyúr
Milyen hosszabbítót vegyen az az ember, aki a 10. emeleten lakik, vagy nem sikerült a lakása mellé parkolnia?
A mélygarázsban nincs konnektor erre. Honnan töltsük? Közös áramról, saját óralevezetésből? Oda bárki dughat bármit? Olyan egyszerűek ezek a kérdések.Ha utazom, kihez csengessek be, hogy adjon áramot? Bárkihez? Tölthetem a plázák mély/magasgarázsában, lopva a konnektorból?
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
floatr
veterán
Csak jeleztem, hogy mekkora néptömegnek áll rendelkezésére ez a lehetőség. Ezek szerint nem jött át. Nagyobb városokban, ahol jellemzően segítene a környezeten, a tipikus felhasználás az utcán parkolás, ahol egyelőre semmilyen töltési lehetőség nincsen, vagy csak minimális.
Nyilván az agglomerációs felhasználásnál van erre lehetőség, de ne tegyünk már úgy, hogy ez a mostani felállás az egyetlen üdvözítő technológia, mert ez az eletrohippi ignorancia csúcsa#26 Noukoum
mindig is járhatóbb lett volna, de két lobbi is dolgozott ellene, na meg egy teljesen új üzemanyaghálózatot kellene hozzá kiépíteni, ami rövid távon drágább beruházás lenne, mint az elektromos. De legalább most itt vagyunk az áram- és lítiumhiány küszöbén veszélyes hulladék elhasznált akkuk hegyével. -
Ixion77
őstag
válasz cinemazealot #28 üzenetére
Ráadásul megfelelő hw+sw esetén (szabvány!) a sok millió hálózaton levő elektromos autó használható lenne hálózatkiegyenlítésre is, így lehetőséget adva a megújuló energiatermelés még nagyobb arányú használatára a fosszilisek helyett.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Sanya
nagyúr
Ezt úgy szeretem. Úgy kell elképzelni, hogy kiparancsolnak és merítik az akksit, mert most kell az áram?
Vagy ha fullra van töltve a kocsim, akkor leszippantanak belőle, ha már töltőn van, amikor meg kellene, mennék, látom, hogy nem 40%-on van, mint ahogy rádugtam, hanem 30%-on, de vettem 60%-nyi töltést x forintért, de sokkal olcsóbban eladtam 70%-nyi energiát.
Vagy ezt hogyan képzeljük el a kiegyenlítést?
Amit el tudok képzelni, hogy feldugom a töltőre, ami mint éjszakai áram működik, ha energia túltermelés van, csak akkor tölt a kocsim. De visszatáplálást ezektől ne remélj, ez ilyen sötétzöld vadálom.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
niof
addikt
Az elejétől fogva ezt pofáztam, ha szóba került, hogy ebből nagy baj lehet hosszú távon, erre tessék. Megint igazam lett.
Na, most akkor az a kérdés, hogy a másik jóslatom mikor következik majd be. Mégpedig az, hogy az Afganisztáni balhé nem volt véletlen (előre kalkulált, megrendezett, kinek hogy tetszik), meg hogy onnan kivontak mindenkit, hogy kvázi elértéktelenedjen a terület, és gombokért vehessenek majd ott kitermelési jogokat. Az Index cikkéből is elég nyilvánvaló a dolog.Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Gargouille
őstag
Egy másik elektromos autós cíkk alatti topikban már én is ki lettem osztva, hogy milyen butaság azt gondolni, hogy hiány lesz lítiumból, mert ha mondjuk Kína nem ad el többet, akkor csap zsipsz-zsupsz megnyitnak pár bányát nyugaton és meg is van oldva. Sebaj, majd most már nem csak a vga kártya lesz 3-szoros áron, hanem a mobilok is.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
-
dabadab
titán
válasz Gargouille #42 üzenetére
mert ha mondjuk Kína nem ad el többet, akkor csap zsipsz-zsupsz megnyitnak pár bányát nyugaton és meg is van oldva
Egyébként a cikkben ott van, hogy egészen pontosan ez történik.
DRM is theft
-
floatr
veterán
-
-
Gargouille
őstag
"Egyébként a cikkben ott van, hogy egészen pontosan ez történik."
Ja, de az is ott van benne, hogy a kereslet nagyobb mértékben nő, mint amennyit a kitermelés növelésével fedezni tudnak.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Ixion77
őstag
Csak ötleteltem, de legalább most már tudom hogy sötétszöld vagyok. Kösz.
Én úgy képzelem, hogy pl. beállíthatom hogy a hét végéig valószínűleg úgysem használom a kocsit, ezért addig elég, ha legalább 30% van benne, szombat reggelre pedig legyen tele. A hálózat használja addig az akkut ahogy akarja, én meg pl. cserébe ingyen kapom a feltöltést.
Vagy beállíthatom, hogy nekem elég ha mindig legalább 60% van benne, mert nem járok messzire. A maradék 40%-ot meg használhatja a rendszer valamilyen juttatásért cserébe.
De olyat is el tudnék képzelni, hogy a házi napelemeim nem a ház akkujait töltik először, hanem az autóét. Amit pedig használnánk a házban az addig az autóról megy.
De a témához értők biztosan ki tudnának találni az én hirtelen ötleteimnél jobb megoldásokat is.Persze lehet, hogy ez is olyan mint az energiatermelés Európának a Szaharában: túl komplex ahhoz hogy megérje.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
floatr
veterán
Akku infrastruktúra vs hidrogén infrastruktúra. Egyelőre most úgy állunk, hogy az előbbivel vannak bőven problémák, de a kertvárosi ingázó ebből nem sokat lát. Én lennék a legboldogabb, ha nem egy kompromisszumokkal teli úri muri lenne a dodgemezés, de a világ nagyon benyalta Elon Musk marketingjét.
#49 Ixion77
Mindez frankó, csak nem reális az emberi tényezők mellett[ Szerkesztve ]