Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Már megint?
Vagy még mindig?
Egyébként a legjobban az európai gyártók csőrét böki a rendszer tudása, nem véletlen van itt korlátozva.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Dr. Bubó
tag
Hogy lehetek ennyire tudatlanok ebben az ügyben kedves cikk író?
Kérlek benneteket nézzétek meg egy Tesla-ban a funkció bekapcsolásánál, a képernyőt fotózd le, olvasd el.
Oda le van írva, hogy az emberi sofőr a felelős mindenért! -
"Egyébként a legjobban az európai gyártók csőrét böki a rendszer tudása, nem véletlen van itt korlátozva."
Valóban nem véletlen. De nem azért, amiért gondolod.
Az államokban a jármű állapotáért a jármű vezetője felel. A jármű gyártókhoz sokkal kevesebb felelősség tartozik, mint Európában.
Nincs időszakos műszaki vizsga. A Tesla szempontjából - elméletileg - elegendő kijelentetni a felhasználóval, hogy saját felelősségre használja. Most derül ki, a név félrevezető lehet.Ezzel szemben Európában meg kell szerezni az önvezetés szintjének a minősítését. Jelen pillanatban egyedül a Mercedes rendelkezik olyan önvezetőrendszer minősítéssel, ami meghatározott feltételek betartása mellett, önvezető. Nem a jármű tulajdonosa/vezetője felel a jármű irányításáért. A Mercedes felel a jármű okozta károkért.
Ez ma még, csak az autópályák dugóiban alkalmazható "teljes" önvezetés. Gondolom a városi forgalom vagy a teljes autópálya lesz a következő lépés.Azt viszont nem tudjuk, melyik autógyár fogja megnyerni a versenyt. Sokkal nagyobbat szól, ha egy eddig hallgató gyártó dobja be, hogy megkapta a teljes önvezetés engedélyét.
ruszkik, haza!
-
balaaazs
senior tag
Ez az egész kérdéskör a szoftverekbe, hardverekbe vetett bizalom körül forog. Alapvetően bízhatunk, ezekben, pl. én is bízom benne, hogyha hívnak, cösrögni fog a telefon és amit elküldök üzenetet, azt megkapja a másik fél. Ez egy értelmezhető és elvárható bizalom.
Viszont egy önvezető autó esetében, ahol mások élete/testi épsége a tét, nem tudnék megbízni egy autóban. Ha van aki igen, ám tegye, de a felelősség ezért a döntésért az övé (irreális elvárás h egy szoftver soha nem lesz bugos)
¯\_(ツ)_/¯
-
vicze1
félisten
válasz
Hieronymus #5 üzenetére
Nyugi ignorálni fogja a válaszod, ahogy teszi minding.
Elég nyilvánvaló, hogy továbbra is az európai a helyes hozzáállás.
-
atus72
senior tag
miért nem látom a 4,10,11-es posztot?
-
btprg
senior tag
Beküldtem amúgy OFFként megjelölve egy cikket arról, hogy valami német városban nagyon belelendültek hogy pár éven belül a teljes tömegközlekedés zéróemissziós legyen akkus villanybuszokkal megoldva, de használhatatlannak bizonyultak a Mercedes eCitaro villanybuszok és visszatáncoltak a jövőbemutató ötlettől
Túlságosan flame generátornak ítéltetett a hozzászólás, kaptam róla üzenetet is, és törölve lett, ezek szerint páran válaszoltak rá és azok is.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
nyerek01
tag
Azt jó látni, hogy érdekli az embereket Elon Musk és az ő cégei főleg a Tesla. Mindig jó látni, hogy ingyen reklám megy mert ugye a hivatalos források szerint Elon Musk Tesla cége nem költ reklámokra, nincsenek ilyen költségei.
Minél több híroldal ír róla és minél több komment születik annál jobb.
A többit eldönti a piac és ahogy egyelőre látjuk ( publikusak az eladási számok! ) a Tesla járműveire ( Model 3, Y, S, X ) egészséges igény van. A jelenlegi tulajok ( szintén publikusan elérhetőek a neten ) pedig nagyon elégedettek az autókkal. Szóval hajrá, mehet a fotel harc!
Pörögjön a Tesla/Elon Musk téma. -
Én még láttam a linkedet. Tanulságos cikk, moderátorok legalább a te hozzászólásodat megkímélhették volna, nem volt benn olyan ami törlést indokolna. Gondolom jött néhány 2x2 öt fazon, miattuk lett törölve a tiéd is. Kár érte.
Akit érdekel a cikk megtalálható Totalcar.hu-n, címe:
Dízel buszokat vesz elektromosak helyett Wiesbaden[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
[link]
Initially the probe started last year in response to Tesla vehicles mysteriously plowing into the scene of an existing accident where first responders were already present.
On Thursday, NHTSA said it had discovered in 16 separate instances when this occurred that Autopilot “aborted vehicle control less than one second prior to the first impact,” suggesting the driver was not prepared to assume full control over the vehicle.
CEO Elon Musk has often claimed that accidents cannot be the fault of the company, as data it extracted invariably showed Autopilot was not active in the moment of the collision.
While anything that might indicate the system was designed to shut off when it sensed an imminent accident might damage Tesla’s image, legally the company would be a difficult target.
csodálatos ez a zugügyvédi hozzáállás, az ütközés előtti pillanatban kikapcsoljuk a rendszert, hogy le lehessen felelősségre vonni a céget. -
Alchemist
addikt
válasz
Hieronymus #5 üzenetére
Immár 9 éve, hogy a Merci tesztelt egy hangvezérléses önvezetőt a budapesti csúcsforgalomban, tizenegynéhány km-es úton. Egyszer kellett elővigyázatosságból beavatkozni.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
válasz
Alchemist #23 üzenetére
"Immár 9 éve, hogy a Merci tesztelt egy hangvezérléses önvezetőt a budapesti csúcsforgalomban,"
Ennek városi legenda íze van. Stuttgartban tudtak volna tesztelni. Nagyobb csúcsforgalom van, mint Budapesten. Másrészt a ha kilenc éve már ennyire jól álltak, akkor ma már készen kellene lenniük a teljesen önvezető járművekkel. De a technikai fejlettség sem lehetett elegendő ehhez egy évtizede.
ruszkik, haza!
-
nyerek01
tag
Valóban van egy kis pontosítandó rész benne.
A Tesla FSD Beta (jelenleg épp a 10.12.2) az ami lealázza az összes többi autógyártó önvezető rendszerét és nem a sima autopilot!
Ez azért elég lényeges dolog.
Egyelőre úgy néz ki, hogy ez a rendszer fog futni a szeptemberben bemutandó Tesla Optimus humanoid roboton is![ Szerkesztve ]
-
vicze1
félisten
Szerintem egy kicsit térj vissza a földre és a realitás talajára. Semmilyen humanoid robotot nem fog bemutatni.
A Tesla FSD-je is a legtöbb rendszer mögött van jelnleg, csak Tesla engedi az emberek életét kockáztatni más gyártó nem.
Musk 5éve hazudja, hogy majd jövőre és még van aki hisz neki, elég szénalmas.
Basszus 1éve képes lámpákat felismeri, amit més gyártók évek óta, ja Teslénál béta...Ringman idézete a lényeg, autopilot lekapcsol ha baj van és magára hagyja a söfőrt, hogy soha ne a Tesla legyen felelős.
-
atus72
senior tag
Közeli rokon most volt 3 órás gyári teszten S-Class Autopilot, na most azonkívül hogy autópályán mehettek csak és max 60-al, előzni/kikerülni nem tud, stb... persze lehet hogy direkt szopatták őket és egy lebutított változattal mentek
A tudása kb. ennyiben kimerül mint ami itt látható:
[link][ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
válasz
Hieronymus #27 üzenetére
Személyesen ismerem az egyetemi tanárt, aki akkor az autóban ült... mesélt róla és mutatott felvett anyagokat is. Felügyelet alatti tesztelés volt.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
vicze1
félisten
Ha rákeresel megtalálod mindegyikről a bemutatót. Gondolom, ez a lista se zavar...
Még egyszer nincs másik cég aki félkész termékkel kockáztatja a tesztalők életét.@Atus72: Ugye érted, hogy a lámpa felismerés Teslánál egy 1éve létező béta feature? Ami engedélyezett az az L2-t is alulról súrolja, vannak a paraszt vakító dolgok csak épp a biztonság hiányzik....
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Ha rákeresel megtalálod mindegyikről a bemutatót
Most tényleg marketinganyagot akarsz hasonlítani a valósághoz?
Gondolom, ez a lista se zavar...
A Teslán és a Waymon (akiknek valószínűleg a legjobb cuccuk van) kívül ezen a listán kik azok, akik nagyjából hasonló képességű, ténylegesen használatban lévő önvezetést adnak, amit össze lehetne hasonlítani a Tesla adataival (amik ugye nincsenek is ott)? Mert szerintem senki.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze1
félisten
Pont hogy a Tesla az egyelen aki kizárólag marketinget csinál és reklámra hazsnálja fel a 100e béta tesztert és az ég világon semmilyen teszten nem hajlandó részt venni, mert a rendszerük annyira megbízhatatlan.
50+ cég rendelkezik licenccel.
7 cég rendelkezik vezető nélküli licenccel. (Tehát valósan söfőr nélkül tesztelnek.)
3 cég rendelkezik jelenleg operáló rendszerrel és licencdel.Még egyszer a Tesla nem hajlandó semmilyen mérhető tesztnek alávetni a rendszerét 2018 óta.
Te azt állitod, hogy mások nem tutstják meg senkinek uyge ami egy ordas nagy hazugság és terelés probál lenni, mivel mindenki más hajlandó adatokat szolgáltatni a rendszereikről kizárólag a Tesla nem és pont ők akik nem mutatnak semmit.
Hány éve mondogatja Musk, hogy majd jövőre? -
dabadab
titán
Oké, tehát ott tartunk, hogy a Teslának meg a Waymonak van ténylegesen megtekinthető, látható, kipróbálható önvezetése (már persze azt leszámítva, hogy a Tesláé nem igazán önvezetés). A többiek meg dolgoznak valamin, amit senki nem látott, de szerinted sokkal jobbak. Mert csak.
az ég világon semmilyen teszten nem hajlandó részt venni, mert a rendszerük annyira megbízhatatlan
Azért nagyon komolyan érdekelne, hogy ez az állítás miből jött össze neked, mert nagyon erősen bullshitszaga van.
Egyébként sokat segítene azon, hogy komolyan vegyen az ember, ha a fentihez hasonló, "a TesLa rósz!44!" kirohanásokat elhagynád.mindenki más hajlandó adatokat szolgáltatni a rendszereikről
A kaliforniai disengagement számokra gondolsz? Azok semmit sem jelentenek, mert nincs hozzájuk se kontextus, se semmi, nem derül ki, hogy a rendszerek mit tudnak, milyen körülmények között tesztelik őket, semmi.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"A többiek meg dolgoznak valamin, amit senki nem látott, de szerinted sokkal jobbak. Mert csak."
Azt senki sem állította, hogy feltétlenül van fejlettebb önvezetési szinten álló, mint az eddig ismertek. Ezt csak te gondolod bele. Az állítás arra vonatkozik, hogy nem lehetetlen fejlettebb szinten álló fejlesztés.
Létezik a Musk féle stratégia, a folyamatos információ szórás, tele ígéretekkel.
Létezik ennek az ellentéte. Addig hallgatni, ameddig nincs kész a teljes önvezetés. Ezzel a stratégiával meg lehet nyerni a versenyt, de nem lehet elveszteni. Ha mégsem jön össze, akkor PR vesztés nélkül lehet dobni a projektet.
ruszkik, haza!
-
nyerek01
tag
Nem tudom ki tartja elfogadható, hiteles forrásnak a youtube videókat, de legyetek már annyira igényesek, hogy legalább rákerestek arra a témára amiről írkáltok.
Van Waymo vs Tesla FSD Beta összehasonlító videó. Van olyan is amikor az FSD Beta hibázik, elérhetőek publikusan. Az is igaz, hogy azért mert a többi gyártó nem tesz fel ide videókat az nem jelenti, hogy nincs jobb rendszerük mint a Teslának.
Viszont az akkor is igaz ettől függetlenül, hogy a Teslának lehet látni a rendszerét működés közben, tényleg vagy 10000 videó van csak youtubeon Tesla FSD Beta 10.12.2 önvezető rendszerről. -
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #43 üzenetére
Azt senki sem állította, hogy feltétlenül van fejlettebb önvezetési szinten álló, mint az eddig ismertek.
De. Idézném, hogy honnan indult a thread:
#29 vicze1: "A Tesla FSD-je is a legtöbb rendszer mögött van jelnleg"
DRM is theft
-
ddekany
veterán
Mindeközben simán kanyarban sincs olyan önvezetés, ami olyasmi lenne, mint ha lenne egy sofőröd. Jogi variálásoktól eltekintve, nem tartunk itt AI-ban. Tudom, Waymo... úgy, hogy könnyű környék van neki, jól feltérképezve (gondolom szorgosan update-elik), ugrásra kész csapattal a háttérben, aki távvezérli, vagy ott terem kocsival kimenteni, amikor fennakad a rendszer valamin. Egy tátongó szakadékot próbálnak áthidalni az igény és a rideg valóság közt, hátha lehet valami hidat eszkábálni valami ügyeskedéssel. Tesla is. Ezeknek a híreknek (amik nem innen indulnak természetesen) a valós célja meg kb. hangulat keltés (márka rossz hírének keltése), amit az tesz lehetővé, hogy Musk túl nagyot álmodott és kockáztatott, és most nem tud belőle kimenekülni...
[ Szerkesztve ]
-
"Ezeknek a híreknek (amik nem innen indulnak természetesen) a valós célja meg kb. hangulat keltés (márka rossz hírének keltése), amit az tesz lehetővé, hogy Musk túl nagyot álmodott és kockáztatott, és most nem tud belőle kimenekülni..."
A folyamatokról szóló híreket nem érdemes a folyamatok elé helyezni. A nem indult vizsgálatról, nem lehet hírt adni. A hír csak akkor lejárató, ha szubjektíven tálalja az eseményeket.
Mindezek ellenére Musk ártott az önvezetésnek. A mai közlekedéshez akarta és akarja igazítani az önvezetést. Ez a nehezebb út. A normális megközelítés szerint nem a jármű döntene egy útkereszteződésben vagy sávváltáskor. A területért felelős számítógép határozná meg az áthaladási sorrendet. A járművek gyorsításával és lassításával.
A repülőgépek esetében teljesen természetes, hogy a torony határozza meg a fel- és leszállás sorrendjét. Mennyivel nehezebb lenne, ha minden repülőgép önállóan próbálná meghatározni, mikor tud leszállni, a légi forgalom, figyelésével.
ruszkik, haza!
-
dabadab
titán
válasz
Hieronymus #49 üzenetére
Mindezek ellenére Musk ártott az önvezetésnek. A mai közlekedéshez akarta és akarja igazítani az önvezetést.
Ahogy mindenki más is, mivel kb. ez az egyetlen reálisan megvalósítható módja a dolognak.
Az nem működik, hogy milliárdnyi autó egyszerre lecserélünk az általad megálmodott központilag vezérelt autóra.DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
it Sok politikust zavar a Tesla vezetéssegítő rendszere, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság vezetője pedig kijelentette, a célkeresztjükben van az Autopilot.
- 2023 Apple Mac Mini M2 8/10 8GB/256GB SSD - Bontatlan! ÚJ! Átvehető!
- Zsír HP EliteBook 845 G7 Üzleti Laptop 14" -50% AMD Ryzen 5 PRO 4650U 16Gb 256GB SSD FHD IPS HUNBILL
- Nintendo Switch V2 CFW 2568GB okosított + Atmosphere + PixelShop
- Új Dell Inspiron 15 "Kis Gamer" Laptop -35% Bivaly i5-1135G7 4Magos 8Gb 512GB SSD FULLHD IPS
- Új HP VICTUS Gamer Tervező Laptop 16,1" -50% Brutál i7-12700H 14Mag 16/512 RTX 3050Ti 4GB FHD 144Hz!
Állásajánlatok
Cég: KIFÜ
Város: Budapest
Cég: Sessionbase Kft.
Város: Budapest