Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Hát ez van, Kínában egy törpe is nagyobb, mint Amerikában egy óriás
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Krinyo
senior tag
Nemár vazze. A BYD számaiban a plugin hibridek is benne vannak. Almát körtével?
-
Krinyo
senior tag
"In the first two quarters of 2022, BYD sold 323,519 battery electric vehicles and 314,638 plug-in hybrids. Tesla delivered a total of 564,743 vehicles in the first six months of the year."
Ja, nem a Tesla a legnagyobb "elektromos autó gyártó", aztán mégis.
-
vicze
félisten
Statisztikailag a plugineket is hivatalosan EV-nek számolják szabályozási szempontból, mert van tisztán EV működési módjuk. Pl. UK road tax ugyan úgy 0 PHEV után mint egy EV után, és még "zöld" rendszámot is kaphatnak(kedvezményes parkolás városfüggően).
Ez egyszerűen így számolódik, ezt vagy elfogadod vagy nem.Kínában sok "érdekes" dolog történik gyártók részéről és államilag(közigazgatásilag) is EV és egyéb környezetvédelmi dolgok terén.
Értsd. a központi kormány kiadja az utászt és a lejjebb lévő vezetők meg valahogy elérik, hogy a célok teljesítve legyenek. A módszer senkit se érdekel, csak papíron meglegyen. -
dave777
csendes tag
válasz Donki Hóte #1 üzenetére
Ha a BYD törpe Kínában, akkor mondj már egy óriást...
-
-
k-adi
nagyúr
"egy hibrid sosem lesz elektromos autó, eddig sem volt az, és ezután sem lesz. "
oké, akkor vitatkozzunk- mitől e-autó?
---hogy elektromos a hajtása, nem?
- a hibrid tud "tiszta" elektromos hajtást?
---igen, mégha csak korlátozottan is.Tehát, ha valaki csak eco-módban nyomja vele, akkor megfelel a kritériumnak, nem? Hiszen gyakorlatilag olyan mintha "e-autót használna".
Ilyen szempontból jogos az 1:1 arány... de persze nézhetjük úgy is, hogy matematikailag úgy lenne fair, ha megnéznék az adott típust mennyit tud mennyi %osan és úgy arányosítani, tehát pl. ha egy hibrid 30%-ot tud megtenni önerőből tisztán akkuból, akkor 0.3-ként számolni, azaz 1/3e-autót gyártottak le, és így tovább...
-
k-adi
nagyúr
"A BYD első európai modellje a Tang volt, az elektromos SUV-t tavaly Norvégiában bő 58 ezer eurónak megfelelő összegért dobták piacra, Európában jelenleg előrendelhető."
Annyi kínai márka van mostanság, nehéz követni melyik fut be, egyik start up a másik után jön stb.
Annyira még nem vagyok képbe a kínai márkákkal, csak párat ismerek, de ahogy korábban ezen a fórumon is írta valaki, hogy a benzinesbe későn kapcsolódtak be és látva a vereséget, inkább rögtön ráugranak az elektromos piacra és azt próbálják meg dominálni, ami látszólag egész jól alakul.Szóval ez a BYD a "Build Your Dreams" - micsoda cég név, de ami érdekesebb az a cikkben lévő BYD Tang EV 7 üléses SUV, ami ugye mai árfolyamon 23 millió lenne és (aztán persze lehet csak jobban utána kell nézem) de első ránézésre egész korrekt koncepció a kocsi
-
vicze
félisten
Még egyszer nem ferdítés, statisztikailag így számolják. PHEV és BEV minding EV-nek számít, a hibrid van különvéve minding.
Egy mai modernebb PHEV-nek az aksis hatótávja majdnem annyi mint egy korai EV-nek alapból.
Pl. 1hete nem kapcsoltam be a benzines motort, pedig minden nap mentünk a kocsival, akkor most én mit vezetek? -
vicze
félisten
Tehát egy elektromos meghajtású autót vezetek, ami szerinted nem elektromos autó. Azért mert te úgy csavarod hogy a te elméletednek megfeleljen még nem lesz igazad."Ahogy mindenki értelmezi"
Most akkor leírom 3x, hogy statisztikailag és szinte mindenhol a PHEV és BEV egy kategória, mert elektromos a hajtáslánc.
Mind írtam te vagy elfogadod a többség definícióját vagy. -
Samott
addikt
Ne hivatkozz tobbsegre, mert nincs ilyen. Es igazabol igazad sincs, hiszen nem egy kategoria (5E vs. 5P). Ott vannak a videki varosok, hiaba zold a rendszam nagyon jol tudjak mi az elektromos es mi a (plugin) hibrid. Csak az elobbiek kapnak ingyenes parkolast.
Felre ne erts, a plugin hibrid lehet jo valasztas, de ne essunk at a lo tuloldalra. Az nem elektromos auto, hanem csak egy oszver. Tud benzint egetni, gazokat eregetni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
k-adi
nagyúr
válasz arnyekxxx #16 üzenetére
igen, nyilván, de úgy értettem, hogy a kocsi teljes hatótávjához képest amit tud csak akkuról, azaz amit tudna teljesen akku+benzin által ahhoz viszonyítva.
Mivel ezekben a hibridekben kis akku van, ezért nyilván a hatótáv is pici 50-110km körül mozog tudtommal, így a teljes táv töredékére képes csak, ezért "matematikailag" nem 100%-al kéne számolni hanem amit tud tisztán, kb. a harmada (se)
De ezt ki is számolják ugye a WLTP meg stb. arányokkal, így nem is kell nagyon matekozni már a statisztikusoknak, csak ezeket az arányokat kéne beépíteni és akkor máris kijönne, hogy fele annyi eautót gyártottak valóságban, míg papíron meg lenyomják a teslát.
Most ezt nem azért írom le, hogy a teslát védjem, mert nem érdekelnek, csak így valóban kicsit ferdítés a szám, hiszen önerőből nem képesek ezek a hibridek a teljes hatótáv megtételére a másodlagos (ami valójában az elsődleges) benzines meghajtás nélkül.Arról meg szintén nem is beszélünk ugye, hogy van aki 0%-ban használja ezeket eco-módban és emiatt amellett, hogy cipeli a plusz akkut ami által még nagyobb a terhelés, fogyasztás, még a statisztika is hibás, hiszen őket is beleszámolja, pedig "nem kéne", ugyanis a statisztika pont arra akarna rávilágítani hogy milyen jó sok környezetkímélő eautó került legyártásra -- ami ugye valójában nem feltétlen igaz.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Ja azért parkol ismerősöm, Amperával (nem e) ingyen... Tudják a fenét.
Ja van 5N meg 5Z is.Jogilag pont azért lettek az EV-hez sorolva, mert van "Zero emission range", és ezzel nem tudsz vitatkozni.
Amikor egy kormányzati anyagban EV-t látsz, vagy EU Zero emission-ről beszél, akkor abban bizony benne van a PHEV minding, ha nincs külön kiemelve, hogy BEV akkor minding PHEV+BEV-ről beszélnek, ezért "hazudik" a legtöbb statisztika.Senki, nem mondta, hogy nem szennyezhet, nyilván teszi, lehet a felhasználója olyan hülye, hogy sose tölti, és akkor egy mezei hibrid szintre degradálódik. Aki meg ésszel használja az rengeteget spórol (jelenleg főleg), és városban annyit szennyez mint egy BEV.
De azért elég nagy tévhitben él az is aki azt hiszi, hogy a BEV nem szennyez, csak ugye megint máshol, és akkor az előállítás okozta rengeteg káros anyag kibocsájtásról nem szóltunk. Már sokszor írtam, hogy valós szennyező a termelő ipar, a közúti magánforgalom egy viszonylag kicsi része, és az EV-re váltás a termelést mérsékli erőteljesen.
Nyilván el kell kezdeni valahol, és remélem minél többen tudnak BEV-re váltani, de nagyon nem ezzel fogjuk megváltani a világot. Némileg hatékonyabbak leszünk."plugin hibrid lehet jo valasztas"
Jelenleg valószínűleg a ICE-n lévők többségnek az, amíg sajnos a BEV-ek korlátozásai megmaradnak, addig általánosan a PHEV jobb választás lesz.[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
Ja, hat a hivatal hibazhat, de ez a lenyegen nem valtoztat. Kulon kategoria. A hagyomanyos gyartok szeretnek ezzel maszatolni hogy jobban nezzenek ki a szamaik, de ez a lenyegen nem valtoztat. Ha van benzin motor is es az hajtasban is reszt vesz akkor az hibrid. Tehetsz melle akarmekkora akksit is. (I3 REX talan az egyetlen a masik iranybol, de ugye az is kihalt ma mar).
Ne szopd be a marketinget. Az elektromos autonak nincs belsoegesu motorja. Ez ilyen egyszeru.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
vicze
félisten
"benzin motor is es az hajtasban"
GM Bolt/Opel Ampera (stb) esetében kizárólag generátornak van használva a ICE, de a legtöbb PHEV ilyen, mivel sokszor azonos platformon van hybrid, PHEV és EV (pl. Ionic). Sajátom régebbi verziójában még nyújt hajtást az ICE, ha az a legoptimálisabb, de újabb verzióban már csak generátor, mivel jócskán növelték az aksit."Ne szopd be a marketinget. "
Szabályozási szempontból ez nem marketing, hanem a rideg valóság. Kizárólag papíron tudunk megszabadulni valamilyen mértékben a fosszilis üzemanyagtól, mivel a gazdaság igen magas mértékben erre épül. Aki azt hiszi, hogy ez tizenéven belül megváltozik az egy elég durva álomvilágban él.
Ezek nem hülye összeesküvés emléketek("hagyományos" gyártók), hanem reálisan kivitelezhető szabályozások. Lehet az hinni, hogy 2030/2035 után nem fognak ICE-t árulni, de ez nagyon nem így lesz, csak némileg változik a forma és gyakoribb lesz a PHEV, mert ez a realitás jelenleg.
És személy szerint nagyon remélem, hogy a BEV megoldja 15éven belül a jelenlegi korlátokat, és megszabadulunk a ICE minden nyűgjétől, de sajnos kicsi realitást látok erre. -
Samott
addikt
Nem, nem igaz. Az amperat nezegettem korabban, es van olyan modja hogy mechanikus kapcsolat van a benzinmotor es a kerekek kozt.
Milyen kocsid van? Nem ismerem az osszes plugin hibridet de ritka ahol nincs osszekotve a kerek es a motor.
Marketing vagy sumakolas oly mindegy. A lenyeg az hogy elektromos autoban nincs belsoegesu motor. Mert akkor az mar valamifele hibrid.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
De mint fent kiderult az amperanak is van mechanikus kapcsolat a kerek es belsoegesu motor kozt. A londoni taxi reszleteit nem ismerem, de mukodesi szempontjabol tekinthetjuk azt is hibridnek. Mondom, a REX az egyeduli igazi kivetel, mert abban tenyleg csak egy motorkerepar motor volt, kenyszermegoldaskent hogy egy toltoponting elvergodjon vele. Kilenc literes tankkal.
Es persze ez alapvetoen reszletkerdes abbol a szempontbol, hogy a hibrid az hibrid.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
vicze
félisten
Elnézést igazad van, bennem az eredeti marakting maradt meg amiben így volt reklámozva.
Utána olvasva Gm még minding azt állítja, hogy az fix áttétel csak magas sebességnél nem számít, direkt mechanikus kapcsolatnak.Outlander (nem saját választás), még nincs kint az új végső specifikációja, így igazából nem tudom, csak láttam, hogy 3-ról 4-re emelték az elektromotorok számát, illetve generátor ként működik, V2L/V2H/V2G-ként. De jobban belegondolva, valószínű az első kerék meghajtás továbbra is megmaradt terephez(bár azt a vásárlók 99%-nál sose fogja látni).
Új hozzászólás Aktív témák
- Z790 Aorus Pro X / 14700K / 64GBKingston Fury Renegade 6400Mhz / 4080Super /
- Huawei P20 Pro 6/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Redmi Note 8T 4/64GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- -- ŐSZ INDÍTÓ HATALMAS RETRO PC KÉSZLET --
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen