Dell: megijedtek a Sun ügyfelei

Hirdetés


Michael Dell

A Dell nem tart az IBM és a Sun – sajtóértesülések szerint – küszöbön álló egyesülésétől, legalábbis ezt állítja a texasi vállalat alapító-vezérigazgatója. Ezt Michael Dell Tokióban bizonygatta újságíróknak, igaz, nem az ügylet hosszú távú hatásait boncolgatta, csupán a felvásárlásról szóló hírek miatt pillanatnyilag előállt „üzleti lehetőségről” beszélt. „A szóbeszéd, mely szerint az IBM megveheti a Sunt, óriási lehetőséget teremt, mert a Sun ügyfelei most nem tudják, mi lesz a Solaris és a SPARC platformmal. Úgy hiszem, ez felgyorsítja az áttérést az x86-os kiszolgálókra, ami a mi potenciális ügyfélbázisunkat bővíti” – idézi a szavait a Reuters.

A sajtót és az elemzőket élénken foglalkoztatja, hogy milyen lépést tervez a Dell a piaci erőviszonyok átrendeződésére válaszul. És itt nem csupán a 6,5-8 milliárd dollárosra taksált, várható IBM-Sun fúzióról van szó, hanem arról is, hogy a blade szerverekkel újító Cisco személyében új, potenciálisan erős szereplő jelent meg a piacon. Az IDC adatai szerint a Dell jelenleg az IBM és a HP után a harmadik legnagyobb gyártó a szerverpiacon, árbevétel alapján körülbelül 12 százalékos részesedéssel, de abban a szegmensben, amelyben elsősorban érdekelt – az alsó- és középkategóriás x86-os kiszolgálók szegmensében – a HP után a második helyen áll.

A piac most azon spekulál, hogy vajon a Dell is megpróbálja-e akvizícióval erősíteni pozícióját. Tény, hogy a vállalatnak lenne miből bevásárolnia: január végén 9,1 milliárd dollárnyi készpénze, illetve rövid távú befektetése volt, és Brian Gladden pénzügyi vezérigazgató nem zárta ki akvizíciók lehetőségét.

A szakértők azonban egyelőre csak sötétben tapogatóznak. Van, aki azt mondja, a cégnek egy IT-szolgáltatásokban utazó vállalatra lenne szüksége, mások a Red Hat vagy a BMC Software bekebelezését tartanák racionális döntésnek. De felvetődött egy okostelefon-gyártó (konkrétan a Palm) felvásárlásának ötlete is: ez azért, mert állítólag a vállalat jó ideje szeretne belépni erre a piacra, de saját fejlesztésű termékei eddig nem hozták lázba a szolgáltatókat.

Azóta történt

Előzmények