-
IT café
Vodafone mobilszolgáltatások topik, téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi22
aktív tag
Látod, ha nem szolgáltatótól vettél volna telefont, akkor
közvetlen kapcsolatban lehetnél a szervizzel, hidd el, kicsit
jobban kapkodnák a virgácsaikat, ha az ügyfél zaklatja őket.Ugye azt Te sem gondolod komolyan hogy "szolgáltatós" garancialevéllel nincs joga gyártói szervizbe küldeni...
A mostani helyzetet (törvényt) egyértelműen nem a fogyasztó
védelmében alkották meg. Sokkal inkább az ide szemetet eladni
szándékozó multiknak kedvez.
Amióta ez a szabály van érvényben, azóta én nem vásárolok
itthon tartós fogyasztási cikket.Akkor legyél szíves elhúzni az ebayes vagy külföldi vásárlós topikba és nem itt rontani a levegőt, ha halvány lila gőzöd sincs mi hogyan működik!
A világon a legveszélyesebb dolog,mikor a hülyeség szorgalommal párosul.
-
Hmura
tag
válasz Studi22 #16901 üzenetére
Nincs szerencséd, sajnálatos módon ismerem a hazai
garanciális szervizre vonatkozó aktuális szabályokat.Arra van az egész "megcsinálva", hogy a behozott szemetet
bárki el tudja adni, majd az értékesítés után egy harmadik
jogi személyen lehessen csak a garanciát érvényesíteni,
az eladón semmiképpen se (kivéve az első három napban,
de akkor is van kiskapu hagyva)Hazai gyakorlat, hogy behozzák a Xing-bung DVD lejátszót,
eladja az X nagyáruház, 1 hét múlva elromlik, aztán két
eset van:
1.
vagy egy a kecskeméti tanyavilágban megadott sosemlátott
szerviz van megadva mint, garanciális szerviz olyan címmel,
hogy a Hummer elakadna az odavezető úton
2.
megadnak egy létező szervizt, de a szerviz csak aláírta
a szerződést, és vagy közli vagy nem, hogy a gyártó
neki még egy rohadt fillért nem fizetett vagy nem ad
alkatrészt,, és ezért ő nem fogja tudni megcsinálni az
adott készüléket, vagy elkezdi húzni az időt, hogy majd
egy feltételes távoli jövőidőben meagadott időpontban
nézzél vissza. Persze hozzá sem nyúl a készülékhez.Ezeket simán meg lehet itthon csinálni (és csinálják is),
szóval akkor döntsd el, hogy kinek kedvez a jelenelgi
állapot. -
Hmura
tag
-
Z0C!
őstag
Te ezt most ugye csak viccből mondod?
Miért hasonlítod a magyarországi viszonyokat más országokhoz?
Egy Trabantot ne hasonlíts a Zsigulihoz...nem ugyan azFogadd el, hogy Magyarisztánban vagy, és az itteni szabályok szerint kell cselekedned
Ez egy szabad ország, mindenki azt teszi ami szabad----- www.zoci.gumroad.com -----
-
Hmura
tag
Ha így gondolkodnának az emberek, ahogy te, akkor bizony
még mindig Rákosi elvtársat éltetnénk, hiszen el kell fogadni
hogy az éppen aktuális szabályok jók, tehát az 50-es évek
szabályai lennének érvényesek.Azért hasonlítok, mert itt is mehetnének normálisan a dolgok,
csak éppen a hozzád hasonló gondolkodás miatt tartunk ott,
ahol tartunk.1 évvel ezelőtt még érvényes volt az a szabály, hogy vasúti
átjárón csak 30/40-el lehetett áthajtani. Miért volt érvényben?
Jó szabály volt?
Amikor bevezették, nekem akkor is az volt és most is az a
véleményem, hogy tipikusan az a szabály volt, amivel a vasút válláról
akarták levenni baleset esetén az anyagi felelősséget, semmi
köze nem volt a közlekedés biztonságához.
Most miért nincs érvényben? Mi változott közben, hogy eltörölték?
A gondolkodásod szerint annak maradnia kellett volna, mert
el kell fogadni az érvényes szabályokat. -
Kampó
senior tag
thanx a linket irtam nekik emilt hogy itánna nézhetnének
AMD volt AMD van AMD lesz
-
Agro
senior tag
válasz hackeeeee #16918 üzenetére
neki mindennel kapcsolatban van tapasztalata, minden céggel kapcsolatban áll, minden folyamatot ismer (legalábbis úgy csinál), mindenkit megpróbál kioktatni, mindenről tudja hogyan kéne működnie, mindennel és mindenkivel kapcsolatban elvárásai vannak, a tényeket nem hajlandó elfogadni, ha az nem neki kedvez.
Hm szerintem az APEH-nél dolgozik
-
tomp
félisten
A voda szépen csendben elindította a 3-as metrón a 3G-t!
-
Kampó
senior tag
irtam a helyi zte szerviznek annak a telefax gsm vagy miinek náluk van a telom de alkatrészre vár:S:S: de ha nem tudom megvárni a gyártonál reklomálhatok csere készülékért Ezt hogyan lehetne ugy méégis
AMD volt AMD van AMD lesz
-
-
Kampó
senior tag
Nem értem mit nem lehet érteni, azon amit irok. Náluk van a telóm de alkatrészre várnak. De ha nem tudom megvárni, reklomálhatok a gyártónál. Gondolom itt nem a Kina ANYA cégre hanem a hazai forgalmazóra gondoltak, akihez fordulhatnék csere telefonért.
AMD volt AMD van AMD lesz
-
-
hackeeeee
Jómunkásember
Szerintem meg nem, mert ebben az esetben bármi gonddal a forgalmazóhoz kell fordulni... Ami sokszor értelmetlen, mert Ők is megmondják, hogy olvasd el a jótállási jegyet, amiben benne foglaltatik, hogy márkaszerviz foglalkozik a garanciával. (ha gyártói garanciajegyről beszélünk.)
És, nem azzal áll jogviszonyban, mert akkor a forgalmazós, tehát pl. Vodafone-os garanciajeggyel nem vennék át a gyártói garanciával foglalkozó üzletek a készülékeket garanciális javításra.
Főként amikor ha a elektrotechnikai üzletben veszel terméket, benne van a garanciajegyben, hogy hova vidd, ha gond van vele.. Tehát ebben az esetben kimarad a forgalmazó a mókából (sokszor épp ezért csinálják így, ami bizonyos üzletekben jobb is..) Persze ez csak a gyártói garanciajegyre érvényes. Amikor a forgalmazó kiállítja a saját garanciajegyét, akkor jönnek a problémák, meg a végtelen ciklusú garanciális ügyintézések...
(#16937) mukibuci: Mehetsz, csak szinte biztosan elzargatnak márkaszervizbe. (ahova mentél volna alapból)
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Hmura
tag
A ZTE kínai. A kínaiak kétféle szervizmódszerrel operálnak:
1.
100 egység leszállított telefon mellé automatikusan adnak
5-20 egység készüléket a várható garanciális hibákra.
Itt nem kell szervizelni hanem automatikusan cseréli
a szerviz az elromlott készüléket. A szerviznek kell szurkolnia,
hogy kevesebb legyen a hiba, mint a tartalék,
2.
A 100 egység leszállított telefon mellé ad 5-15 darab
kannibál készüléket, aminek az a feladata, hogy ezekből
kell kivenni a meghibásodott alkatrészt.Ezek a módszerek működnek eléggé jól, a gond akkor
kezdődik, amikor a szerviznek vagy a forgalmazónak felcsillan
a szeme, hogy nocsak, itt van 5-20% extra telefon, amiből egy
kis nonpublic hasznot lehet csinálin saját zsebre.
Érkezik a garanciális készülék, és a tartalék készülékek nincsenek
meg. A kínaiak ilyenkor vagy nem adnak vagy horror áron további
készüléket, vagy meg kell várni a következő szállítmányt, amiből
ki lehet venni (és nem lenyúlni) a tartalék készüléket.Szerintem a te esetedben az elsőverzióba futottál bele.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz mukibuci #16939 üzenetére
Naja...
Ezzel azt lehet max csinálni, hogy be kell adni a szolgáltatónak, aztán viszlát, egyszer majd lesz belőle valami...
(#16941) Hmura: Ez az Apple-nél so működik, mármint valamennyire, csak ott ugye lényegében javított készüléket adnak Neked, a hibás készülékedért cserébe, más gyártónál még nem nagyon hallottam róla.
A másik, ha garanciális a készülék, és ott a garanciajegy, valamit csinálnia kell vele, legrosszabb/legjobb (kinek melyik) esetben pedig biztosítania kell, hogy levásárolhasd az árát. A dolog hátulütője az, hogy ugye törvény szerint nincs szabályozva a javítási idő intervalluma, tehát akár hónapokig is ülhetnek a telódon azzal az indokkal, hogy javítás alatt van.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Hmura
tag
válasz hackeeeee #16942 üzenetére
A kínaiak szinte minden elektromos fogyasztási eszközzel
így operálnak (fúrógép, MP3 lejátszó, telefon stb...).Vannak komolyabb cégeik, akik nem a kommersz kategóriában
nyomulnak, csak ott tapasztaltam eddig más eljárást.
Megsaccolják, mennyire megbízható a termék, és annyi
tartalékot adnak.[ Szerkesztve ]
-
Hmura
tag
válasz hackeeeee #16942 üzenetére
A dolog hátulütője az, hogy ugye törvény szerint nincs szabályozva a javítási idő intervalluma,
...és erre írtam azt, hogy a törvény úgy van meghozva, hogy a szemetet eladni
szándékozónak kedvezzen. Le is hurrogtak érte.Ha az lenne a törvényben, hogy ha X napon belül nem tudja javítani, akkor
vissza kell fizetnie a vételárat, az erősen ösztönző lenne a javításra.
De valahogy ez nem akar bekerülni abba a fránya paragrafusba.... -
Hmura
tag
válasz hackeeeee #16946 üzenetére
A cserés módszer visszaélésre adna alkalmat.
Ugyanis azt meg tudják (és meg is fogják csinálni), hogy közlik,
sajnos az Ön által vásárolt és cserélendő termék már nem forgalmazott,
ezért egy az egyben nem tudják cserélni.
Helyette vagy azonos értékben ad másikat (nyilván egy gyengébbet),
vagy rá kell fizetned egy másikra, ami drágább.Konkrétan ezt a módszert alkalmazta a 2+3 év garanciával eladott
HDD esetén 2000-2003 között a Csamcsung. -
hackeeeee
Jómunkásember
Ezért írtam úgy, hogy vagy, ha nem javítható, cserélhető, akkor biztosítson hasonlú tudásban alternatívát, régebben is így működött. Ugye a gyengébb az változó, azt nem vagy köteles elfogadni most sem.
Amúgy nem csak most, ha már ki kell küldeni a gyártóhoz garanciáztatni a vinyót, akkor szinte biztos, hogy új jön vissza.. Mivel ezeken nem nagyon van mit javítani, hacsak nem panelhibás.
Véleményem szubjektív...
-
Kampó
senior tag
Ebben az egészben a vodafone a hunyó úgy vélem. Mert haveromnak is volt zte bladje de a T-mobilnál vete. NEki szó nélkül cserélték. Amikor tönkrement. Nemhiszem hogy olyan rengeteg Zte szerviz lenne kis hazánkban. Úgy meg pláne hogy az eggyiknél zokszó nélkül cserélik a másiknál meg szopatják a vevőt.
AMD volt AMD van AMD lesz
Új hozzászólás Aktív témák
Otthoni, kábeles szolgáltatások topikja:
Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)