-
IT café
Vodafone mobilszolgáltatások topik, téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
club1
veterán
válasz szkrisz #9428 üzenetére
Nem tudom 5800-on hogy működik, de a saját készülékemen (N-es Nokia) a készülék saját GPS szoftverét elindítva az opciók/helymeghatározási beállítások/helymeghatározási módszerek alatt kiválasztható, hogy használom-e a hálózatalapú navigációt (én ezért egy petákot sem fizetnék, ha egyszer van GPS-em). Ha csak a beépített GPS-en hagyom, és a GMobileXT-ben kikapcsolom a Garmine online hozzáférést, akkor nem kérdez rá, hogy hogyan menjen ki a hálóra.
-
club1
veterán
válasz Blamazs #9566 üzenetére
Ezt nem értem. Adott egy szolgáltató hálózatán belül indított hívás. Ha az 1234567 számot hívom a hálózaton belül, akkor máshogy számláz a szolgáltató, mintha a 06701234567 számot hívom? Mert ha igen, ez egy kissé vicces...
Egyébként azt sem értem, miért kell 16.-ától az előhívó számokat kötelezően használni. Ha valaki leírná, mi ennek az indokolható oka, annak örülnék... -
club1
veterán
Köszönöm a válaszodat. Tehát a magyarázat legfőképpen az, hogy nem tudják használni a 10 millió számot csak 8-at.
06700654321 - 0654321 (ez ugye egy hívószám)
061555444 - 0615554 (ez ugye két - egy pesti, egy hálózaton belüli - hívószám)
Szóval nem oldható meg a jelenlegi rendszerben, hogy a hívást kezelő rendszer a fenti számokat kezelje? Hát én ezt (informatikusként) változatlanul nem értem...
Ha esetleg valaki tud nekem olyan számpárt írni, ami ugyanolyan hosszúságú, 0-val vagy 1-el kezdődik a rövid hívószáma, de nem egyértelmű, hogy hálón belül, vagy kívül akarunk hívni vele valakit, akkor megköszönöm ha a számpárat leírja, és máris meg lettem győzve, hogy 10 millió embert kell rávenni a tárolt hívószámaik átírására és nem az x szolgáltató híváskezelő rendszerét átprogramozni. -
club1
veterán
Mert gondolkodó mérnökember vagyok, és ha valamit nem értek (de érdekel), akkor megkérdezem.
Mivel sokat járok külföldön, természetesen nálam is minden szám +-al kezdődik.Oly: A telefonközpontok működési elvét nem ismerem. De itt elsősorban a mobilszolgáltatókról van szó (hiszen a vezetékes rendszereken nincs meg az alapprobléma), ott pedig nehezen fogom, hogy nem szoftver kezeli a kapcsolást (azaz nem várja meg a teljes hívószámot). Ha pedig megvárja, akkor mi a probléma az 1-el és a 0-val?
-
club1
veterán
Ez már magyarázat, de a hívószámok elfogyása nem az (vagy nem értem, miért az). Viszont a számhordozás eddig is probléma volt, ez tehát nem újkeletű dolog. Már rég lehetett volna szabályozni (ha ez most nincs így), hogy a hordozott számok rövig hívószámmal történő hívását tiltsák.
-
club1
veterán
Te nem érted az én felvetésem. Akkor még egyszer röviden:
A felvetésem az volt, hogy a jelenlegi rendszerben is lekezelhető lenne a 0-val és 1-essel kezdődő hívószám, mivel a hívást kezelő rendszerek már a teljes hívószámot (egyben) kezelik/értelmezik (tudtommal az analóg központokat már felszámolták). Te azzal jössz, hogy eddig tiltva volt a 0 és az 1. Miért? Gondot okoz a jelenlegi rendszerben egy hálón belüli hívás az alábbi hívószámmal: 0612345? Hiszen ilyen hívószám nem létezhet hálón kívül, mivel a rövid számok nem 0-val kezdődnek! 1-el kezdődhetnek, de akkor nem 7 számjegy hosszúak.
A hordozott számok esetén pedig most próbáltam ki: Egy elhordozott 30-ast, fel tudtam hívni Tré hálóból 7 számjeggyel. -
club1
veterán
Persze elgondolkoztam a hordozott számok hívásán is.
Nos, a jelenlegi és a jövőbeni rendszer semmiben nem fog a forgalmazók számára könnyebbséggel járni, hiszen egy elhordozott szám hívásakor most három lehetőségem van azt elérni (rövid hívószám, +36xxxxxxxxx, 06xxxxxxxxx), a következő rendszerben pedig az utolsó két lehetőségem lesz. Miért akarnék én egy, az én hálómban lévő más körzetszámú (ide hordozott) előfizetőt rövid hívószámon elérni, ha egyszer más a körzetszáma? -
club1
veterán
válasz kovacsroli #9645 üzenetére
Nyilván használod rendszeresen az előfizetéseidet. Én fiókba tettem az enyémet, majd két hónap mulva bekapcsoltam. 2 héten belül jött a szöveg, ha feltöltök x ezerrel, akkor +1 ezer, ha y ezerrel, akkor +2 ezer Ft-ot rátesznek. Megtettem. Aztán karácsony előtt a következő: Ha rátöltök 3000-ret, akkor +1 ezret rátesznek. Megtettem. A lényeg: Viselkedj úgy, mintha az előfizetésre nem lenne szükséged (egy darabig ne fogyjon az egyenleg).
-
club1
veterán
Érdeklődöm, hogy nektek is küld havonta a Vodafone egy SMS-t ezzel a szöveggel:
"Tölts legalább 3000 Ft értékű címlettel november/december/január x-ig és további 1000 Ft-ot jóváírunk egyenlegeden 1 héten belül, melyről SMS-ben értesítünk. Tölts most! Vodafone"? Mert mindig töltök, megkapom a jóváírást, majd rá egy hónapra megint jön az SMS... Ezek szerint kipécéztek maguknak... -
club1
veterán
válasz kaller1 #9885 üzenetére
Én azért vettem GPS-es Nokia telefont, mert használni akartam navigációra. Előtte egy Garmin eTrex Legend C készülékkel navigáltam, de a korlátozott memóriahasználat, és az autós rögzítés bénasága miatt főleg csak terepen használtam. Ma már a fiókban porosodik, mert bevált a telefonos GPS. A Legend-hez megvásárolt Naviguide Hungary térkép aktuális verzióját használom rajta, és sem városban, sem terepen nincs vele problémám. Az A-GPS funciót nem használom, van két percem induláskor arra, hogy megtalálja a kellő számú műholdat (a Garmin sem sokkal gyorsabb). Aki kis kijelzős mobillal akar navigálni, mindenképp ajánlott egy Bluetooth technológiájú beépített kihangosító az autóban. (Ez a beszélgetések bonyolításához sem árthat.) Terepen a turistautak.hu -ról származó térképet, Európában pedig a City Navigatior Europe NT 2010.2 térképet javaslom, a memóriakártyán ezek összességében pont 2GB-ot nyomnak (Ja ebben benne van még az Adriaroute 2.3 is.)
Összefoglalva: Nekem nem csak néha hasznos a telefonos GPS, hetente min. 3-4 órát teljes elégedettséggel használom is. Autóban kell hozzá BT kihangosító, terepen pedig ügyelni kell a háttérvilágításra, mert folyamatos világítással nekem 2-3 órás navigációt bír a fullra töltött akksi. -
club1
veterán
válasz Barthezz2 #10165 üzenetére
Sok jóval nem kecsegtetlek.
Valószínűleg UMTS hálózatot állítottak felétek, ha mázlid van, akkor csak betojt egy cella (utóbbit ki szokták javítani).
Hűségszerződést kötbér nélkül felmondani a kedvezőtlen ÁSZF változások után x nappal lehet (15-30?).
Meg kell keresned az ÜFSZ-t először telefonon (hálózati problémának jelezve a változást), ha nagyon elutasítóak, akkor emailben (de akkor már jelezni a felmondási szándékot). -
club1
veterán
Az általad linkelt dokumentum a, b, c, és d pontja szerint hűséget kell kötni - még modemet sem tartalmazó - csomag vásárlásakor is. Azaz továbbra sem találom, hol van ebben leírva az, hogy hűségnyilatkozat nélkül is előfizethető ez a két új csomag. (Persze lehet, hogy vak vagyok, de kétszer olvastam végig...)
-
club1
veterán
-
club1
veterán
válasz fateless #11769 üzenetére
Egy 50 fős flottánk van náluk, mert tőlük kaptuk a legjobb ajánlatot 4 éve. Azóta minden évben kérünk be ajánlatot a másik kettőtől is, de mindig a Pannon volt a jobb. Ezért elfogadom, hogy ilyen minőséget kapok cserébe. A központi telephelyünk (Pest megyei település) környékén egyébként ritkán fordul elő a vázolt probléma, de pl. Budapest bizonyos részein (talán ahol több toronyra lehet rálátni) mindennaposak a leírt jelenségek. Akkor veszem mindig észre hogy milyen sz.r a rendszer, amikor roamingolok: Valahogy tisztábbá/érthetőbbé válik a beszélgetés, ahogy haladok az autóval, nem szakad meg a beszélgetés.
Adalék: Az M1-esen naponta járók tökéletesen ismerik azt a két szakaszt Tatabánya és Bicske között, ahol mindig megszakad/érthetetlenné válik a beszélgetés. Mindez 2001 óta biztosan így van (ez előző munkahelyemen lévő flottában ekkor figyeltünk fel a jelenségre). A piros szolgáltatóval végig tudtam beszélni ezt a szakaszt. Kérdem én, milyen hálózatmenedzsment az ilyen? -
club1
veterán
válasz Pubszon #11893 üzenetére
Én is kaptam tőlük sms-t:
"...Internetezz mobilodon mindössze napi 150 Ft-ért! Fix ár, nincs túlforgalmazási díj és csak azon a napon fizetsz, amikor használod! Megrendeléshez küldd a NAPI szót..."Ez alapján én kapásból beszoptam, mert egy szóval nem említették, hogy ez egy korlátos díjcsomag lenne. A szolgáltatás paramétereit is csak a "NAPI" szó alapján lehetett kideríteni (mert a megrendelés menete legalább megtalálható volt a honlapjukon).
Azóta én sem bízom bennük...
-
club1
veterán
-
club1
veterán
válasz iop111 #12142 üzenetére
Nem, az csak önálló internet-előfizetésként működik, meglévő előfizetéshez szolgáltatásként nem. Ha működtethető lenne szolgáltatásként, ki lenne az a hülye aki előfizetne méregdrágán internet-elérés opciót? Megfordítva: A Voda nem hülye, az 50 MB beetetés annak, akinek az nem elég havonta...
-
club1
veterán
Ahogy én emlékszem, amikor a Voda befejezte a saját hálózat kiépítését, akkor az EDGE tudta a legnagyobb sávszélességet, tehát nem volt elavultnak tekinthető. Egyszerűen inkább elfogyott a Vízfon hálózatépítésre engedélyezett kerete. Ezért kellett aztán egy balul elsült akcióval a GPRS hálójukra rázúdítani x ezer internet használót, akiket végül - a hálózat védelme érdekében - aztán jól megszívattak.
-
club1
veterán
válasz trec12 #12417 üzenetére
ÁSZF szerint:
Amennyiben a módosítás az Elıfizetı számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az Elıfizetı az értesítéstıl számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani az Elıfizetıi Szerzıdést. Nem mondhatja fel azonban az Elıfizetı az Elıfizetıi Szerzıdést ilyen esetben akkor, ha kötelezettséget vállalt arra, hogy a Szolgáltatást meghatározott idıtartam alatt igénybe veszi és az Elıfizetıi Szerzıdést az ebbıl eredı kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti.
A Szolgáltató jogosult az egyedi Elıfizetıi Szerzıdés és az Általános Szerzıdési Feltételek
egyoldalú módosítására a jelen pontban írtak illetıleg a jogszabályi elıírások szerint. Errıl a
Szolgáltató az Elıfizetıket a jelen Általános Szerzıdési Feltételek 1.5 pontjában meghatározott módon és idıben értesíti, kivéve, ha a módosítás új szolgáltatás bevezetése miatt vált szükségessé és az a már nyújtott szolgáltatások feltételeit nem érinti.
A Szolgáltató az Elıfizetıi Szerzıdést csak az alábbi esetekben jogosult egyoldalúan módosítani:
a) a gazdasági és/vagy mőszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a
Szolgáltató az Elıfizetıknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott
pénzügyi és/vagy mőszaki feltételekkel képes csak nyújtani, de nem jelent a szolgáltatás
igénybevételének feltételeire vagy minıségi célértékeire vonatkozó változtatást;
b) új szolgáltatás bevezetése;
c) az újonnan bevezetésre kerülı szolgáltatások és a meglévı szolgáltatások megfelelı
minıségének biztosítása;
d) az egyedi Elıfizetıi Szerzıdésben a felek a fentieken túl az egyoldalú módosítás egyéb
eseteiben is megállapodhatnak;
e) jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy
f) a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja. -
club1
veterán
Azaz, ha azért írtál alá két évet, hogy hozzájuss 2 Ft kedvezménnyel egy függő telefonhoz, akkor ezt a kedvezményt nem érinti az, hogy közben 10 Ft-al emelik a percdíjakat.
Ha viszont tarifahűség miatt írsz alá 2 évet, és felemelik a tarifa havidíját 10 Ft-al, akkor felmondhatod a szerződést. -
club1
veterán
válasz mukibuci #12479 üzenetére
Az tény, hogy a Voda pont annyi helyen (25) adott 3G-t, mint a T, és az is tény, hogy átlagosan jóval nagyobb sávszélességgel. De ebből a felmérésből az kiderül, hogy ahol nincs 3G, ott marad a GPRS, és nem derül ki, hogy mi a késése az egyes szolgáltatók mobilnetjének. Személyes tapasztalatom pedig az, hogy a 3G modemtől/eszköztől elég sok minden függ, így az objektivitás miatt nem ártott volna egy független eszközzel mérni.
Összefoglalva: Ma Magyarországon egy szolgáltató mobilnetjét nem ajánlom, egy szolgáltatóét pedig csak akkor, ha biztosak vagyunk abban, hogy ahol használni akarjuk, ott van az adott szolgáltatónak UMTS hálója... -
club1
veterán
válasz Solar_Wind #13228 üzenetére
A 1751 (Vitagagyi esetén 171) erre nem jó?
-
club1
veterán
válasz Solar_Wind #13230 üzenetére
Ebben mintha nem ez lenne:
(171 VitaMAX számlaegyenleg (hívással és SMS-ben) és GPRS Internet forgalom lekérdezés (SMS-ben) A számlaegyenleget automata beolvassa, a GPRS internet forgalom és számlaegyenleg SMS<ben kérhető. Csak a fogadott SMS díjköteles: bruttó 45Ft
fogadott SMS<enként.
(A küldött szöveges üzenetek ingyenesek, a hívások bruttó 45 Ft<tal számlázódnak)) -
club1
veterán
A Vitamax, Domino, Praktikum ügyfelek sehol nem számítanak jó ügyfélnek/előzménynek.
A Galaxy S listaára függetlenül 130 e Ft.
Tudomásom szerint a másik kettőnél 2009. szept-ben kötött 2 év hűséges előfizetésre, pillanatnyilag náluk sem tudsz új mobilt venni.
Ha van adószámod, pl. válaszd a Telenor menedzser csomagjait (mert tényleg jók), de ők sem fognak 2 év alatt új kedvezményes mobilt adni, és elengedni...
Én már nagyon régóta csak független készülékeket veszek, de nem a szürke (így-úgy beszerzett/függetlenített, bolti garanciával rendelkező), hanem a hivatalos kereskedelmi csatornákon. -
club1
veterán
A Galaxy S végfelhasználóknak javasolt listaárát a Samsung Electronics Magyar Zrt. riportolja a kereskedők felé. Természetesen ettől lefelé és felfelé is el lehet térni a 10% árrés terhére. A hivatalos csatornák pedig az a két nagykereskedő, akin keresztül a Samsung Electronics Magyar Zrt. forgalomba hozza a készülékeket. A nem hivatalos csatornák pedig jó sokan vannak...
-
club1
veterán
válasz auth.gabor #13602 üzenetére
Csak hogy egy kicsit megnyugodjál (már ha nem új előfizetésről van szó). Persze a 85 nem 90...
-
club1
veterán
Hát ja. Ez azoknak jó díjcsomag, akik munkaidőben tudnak valami másik (pl. céges) telefont használni hívásra, Hétköznap este 6 és reggel 7 között és hétvégén viszont szerintem ez verhetetlen csomag mobil irányú telefonálásra (feltéve, hogy nem minden ismerősöd Vodafonos). Pl. én is ezt használom magán célra, és semmilyen 'jutalomért' nem váltanék el róla...
-
club1
veterán
válasz vernal #13792 üzenetére
A kérdőívből lényegi kérdések hiányoznak, aki flottát kezel, tudja mikre gondolok, de azért ide is néhány: Egyéb (pl. flottakezelői, adminisztrációs) költségek, az előfizetés típusa (egyéni/üzleti), az előfizetői jogviszonnyal kapcsolatos kérdések is abszolút hiányoznak belőle. Ez meg így elég komolytalan...
Új hozzászólás Aktív témák
Otthoni, kábeles szolgáltatások topikja:
Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Google Chrome
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD