- Windows 10
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Kriptovaluták és az adózás
- Linux - haladóknak
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gmail
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #187349 üzenetére
levegős, vagy az előfeszítése levegős, vagy mittudomén, ez minek számít, szétszedős videókon ilyen belsőt láttam más (komolyabb) Suntouroknál is.
Nemértekénehhez. Ilyen szintig mindenesetre még nem okoz gondot a szétszedése-összerakása, és tudok fűrészelni a nyakából isBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz parandroid #187336 üzenetére
köszi, hasonlóan gondoltam, mégis izzadtam alatta, aztán lehet azért mert ami van az nem is aláöltőzö ( [link] ) ez ilyen pamut hosszújjas, semmi levegőt nem ad át..
meg aztán van a forczlaz azt elvileg aláöltözőnek vettem de nagyon vékony és olyan féllig meddig selymes,hát abba is izzadtam
mondjuk ezek nem kerékpáros ruhák, talán túra lehetett, de akkor bevásárolok,
azért gondoltam dekásra mert ár érték arányban nem tudom van e jobb"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #187352 üzenetére
Ha nem kummantod végig a kerekezést izzadni mindenben fogsz (lám nyáron meztelenül is izzadsz, bőrödet levetni meg már nem lehet) , az nem mindegy, hogy a ruhád továbbengedi elpárologni (a többé kevésbé technikai cuccok), leszigeteli és dunsztol (a nylon víz és szélálló rétegek) , vagy éppen magába szívja (pamut) és 2 nap múlva is vizes tőle.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
werszomjas
őstag
válasz troland26 #187343 üzenetére
Nekem volt ilyen hátsó ajtóra akasztható, de eladtam, mert sajnáltam az autót.
Eleve a csomagtartó ajtó pántok nem arra vannak szerintem kitaálva, hogy 1-2 bringát ráakasztva menet közben folyamatos súly terhelje.
Nem tudom milyen az autód, de ennek a szállítónak egy része valószínűleg a hátsó üvegen fog felfeküdni. Kitörés veszélyes.
A másik része a szállítónak a karosszérián fog felfeküdni, azt meg karcolni fogja, hiába szivacsos.
Amikor ráteszed a bringát, annak kereke, pedálja hozzá fog érni a kasztnihoz, amit össze fog karolni. Nem tudod úgyse úgy feltenni és rögzíteni, hogy az menet közben országút, autópálya tempónál ne mozogjon el. Nekem a pedál összekarcolta az autót.
Ha a kocsin van a hátsó csomagtartó használhatatlan.
Macerás feltenni, levenni (a többi megoldáshoz képest)
Ha olyan az autód, kitakarja a lámpát, rendszámtáblátSzóval ezt hátsó ajtóra tehető megoldást én ilyen évi 1-2 alkalmas szállításhoz ajánlom, vagy ha nem sajnálod az autód.
[ Szerkesztve ]
üdv
-
-=RelakS=-
veterán
válasz werszomjas #187354 üzenetére
Akkor neked valami nagyon gagyi hátsó ajtós puttonyod lehetett, mert az enyém vagy fél méterre eltartja az autótól a bringát. Felrakás közben sem érek a bringával az autóhoz.
A baj a kapaszkodó karmoknál van (piszok), illetve hogy elég kretén tud lenni a kasztni kialakítása, és lecsúszhatnak a karmok. Ezt én további hevederekkel oldottam meg, amik nem hagyják elmozdulni a rögzítést.
A macerás fel-lerakás miatt a ritka használattal egyet kell értsek. Akkor már inkább vegyen az ember vonóhorgot az autóra, és valami arra rögzíthető bringahordót használjon.
A tetőre szerelhető dolgok nem tudom, mennyire jók, ha már a hátsó ajtóra pakolással is baja van az embernek[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
troland26
őstag
Srácok!
Köszönöm szépen az értékes hozzászólásokat. Emésztgetem a hallottakat[ Szerkesztve ]
-
ballazol
senior tag
Teljes mértékben egyetértek.
Csak az nem használ vonóhorgos kerékpárszállítót, aki ki akar tolni magával..."A könnyű is súlyos, ha jó és értékes." C.G. Jung
-
werszomjas
őstag
válasz -=RelakS=- #187355 üzenetére
Nem volt az gagyi, Decathlon-os volt. Maga a szerkezet teljesen oké volt, masszív, jó cucc, csak az autóval való kapcsolata nem volt jó.(Corsa E)
Szerintem ami ennél is jobban eltartja a bringát, az még jobban terheli a hátsó ajtót és a zsanérokat, mivel megnő az erőkar.Most tetőn hordom egy Thule 598-cal, de annyira ezzel sem vagyok elégedett, mert eléggé mozog a bringa a tetőn pályán. De legalább az autóban nem tesz kárt.
És mivel az autó céges, és nincs rajta, így a vonóhorog kizárva, pedig én is inkább ott hordanám.üdv
-
6030D
Ármester
válasz werszomjas #187362 üzenetére
Rakd fel úgy, hogy hátra felé néz a bringa. Akkor nem mozgatja annyira (a kormányt, ami rázza a bringát is).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Volt itt még egy fórumtárs ilyen erős kijelentéssel miszerint a tetőn hordani a bringát a legnagyobb igénytelenség...bár lehet szegénységet akart írni, mivel nem mindenkinek volt X mittoménhányas béemvéje amibe befér az anyósülésre is.
Karbon ide, vagy oda, én a tetőre azt is fel fogom tenni me' nagy igénytelenségemben el nem tudom képzelni azt a karbont melyet eltör a menetszél.#187362werszomjas...milyen tartód van? Tény, hogy kerékpárral a tetején nem árt kissé visszavenni a tempóból, de azt tapasztaltam, hogy autópályán nincs is baj, inkább a városban a hirtelen irányváltásoknál, vagy körforgalomban...na meg terepen, földúton, mert én már ott is jártam bringával a tetőn. ...ott aztán billeg rendesen jobbra-balra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz werszomjas #187362 üzenetére
Ez határozottan közelebb tartja ránézésre, mint az enyém.
Most Astra K-m van, aminek olyan mértékben döntött a hátsó szélvédője, hogy szinte fekszik a bringa az ajtó felett.
Az meg, hogy terheli a zsanért... Ha rá merik írni, hogy 45kg-ig OK, akkor nagy bajt csak nem csinál.Tetőn bringaszállítva amúgy nem vonatkozik más szabály az autóra? Mint pl ha van utánfutód, akkor pályán is max 80 vagy 90.
Hasaggymeg
Parkolóházba behajtáskor sem árt emlékezni a rakományra a tetőn[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
werszomjas
őstag
válasz 6030D #187364 üzenetére
Igen, idei szezonra ez a terv, hogy háttal teszem fel a tartót
(#187365) Hasaggymeg# A keresztrúd az gyári Opel, a tartó pedig Thule 598 és egy 10 kg alatti outit szoktam vele vinni.
(#187366) -=RelakS=-# Szabály nem tudom van-e rá, a bringa szállítóra van ráírva, hogy max 110 km/h, vagy 130 km/h, már nem tudom.
[ Szerkesztve ]
üdv
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #187366 üzenetére
Van mikor a dobozossal viszem (céges) és reflexből kiver a víz ahogy behajtok valami alacsonyabb helyre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #187365 üzenetére
A sajátomat én is a tetőn hordom (kormánnyal hátrafelé), de xy.zsolt nem engedte, be kellett szépen tenni a csomagtartóba az övét
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #187371 üzenetére
Nem is rossz ötlet! Majd legközelebb
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz troland26 #187343 üzenetére
Mi használtunk 2 évig Thule Freeway 968-as hátsó ajtós szállítót, 2 bringával. Le is szedte a festét az ajtó éléről pedig még plusz gumit is raktam a kapaszkodó fém kapcsok alá.
Láttam olyan képet, ahol a lemezt deformálta a rögzítő elem.
Következőnek vonóhorgos szállítót fogunk venni.#187334 flash-
Az átmeneti időben a legnehezebb az öltözködés, főleg ha reggel indulsz amikor még 1-2 fok van és délután folytatod a 15-16 fokban.
Én aláöltöző+póló és térd alá érő nadrágot használnék csak a télen kihíztam, így kénytelen vagyok téli nadrágban tekerni most is.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
válasz Szakbarbár #187373 üzenetére
Én mindig azt számolgatom, hogy egy gyári vonóhorog + egy thule szállító árából konkrétan két rendes bicaj kijön. De egy tényleg jó biztosan. Arról nem is beszélve, hogy mennyi időre lehet biciklit bérelni ebből a pénzből? És akkor még ott a fel-le szerelgetés, az óvatosan közlekedés, meg a magasabb fogyasztás, ha meg meg is karcol valamit, annak a javítása megint lehet egy egyszerűbb bringa ára.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz werszomjas #187368 üzenetére
Szabály nincs rá, az egyszerűbb tartókat korlátozzák. Ha nincs rajta matrica, akkor elvileg az EU-ban kapható tartók tudják a 130-at. De többet is kibírnak.... állítólag, hallottam csak...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #187365 üzenetére
elém már leesett egy csomagtérajtóra szerelt bicaj az autópályán, egy ilyen élmény után már ez a konstrukció nekem sem okés. persze, biztos szarul volt felrakva, elöregedett, szar konstrukciós, stb., de amikor kipottyan eléd 130nál az előtted menőről, akkor elfogy a bizalom. szerencsére nem volt mellettem senki, ki tudtam menni a másik sávba.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Sylvanas
csendes tag
[link] Megjött az új bringám és tesztelgettem, szépen megy, semmi baja nincsen. Eddig napi 20 km-t mentem vele háromszor. Viszont a nyereg annyira kemény, hogy szó szerint sebesre dörzsöli a farpofáimat. Az is igaz, hogy sima utcai farmerben tekerek vele, lehet annak a közepe dörzsölné ki Az lenne a kérdésem, hogy milyen gatyát ajánlanátok tekeréshez ami nem sebesíti ki a fenekem és kényelmes is?
MSI Z370 Tomahawk, i7 8700k @ 4.70GHz, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz CL16, Asus TUF RTX 3080 OC, Samsung 970 EVO 500GB, FSP Hyper S 700W, Noctua NH-D15, Coolermaster MasterBox 5, Acer Predator XB271HU IPS
-
-
natë
nagyúr
Sziasztok, 200e körül tudtok ajánlani egy stapabíró kerékpárt? Vegyes terep, főleg rossz minőségű utakon, szóval inkább mbike.
186cm vagy 95kg.Köszönöm
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz parandroid #187374 üzenetére
A vonóhorgot nem számolnám bele, mert nem kifejezetten emiatt kértük rá. Egy szállító bérlése 3000-5000 Ft/nap.
Mi egy hétvégére mentünk le Velencei tóra, 2 bringával. Péntek-Hétfő (Vasárnap zárva volt a bolt) 16.000 Ft volt a bérlés. 10 alkalom után annyiba kerül a bérlés, mintha vennél egy újat.
Aki sokat utazik és viszi a saját bringáját annak megéri.
Helyi tingli-tangli tekerésekhez megéri bérelni bringát, de pl versenyre vagy teljesítménytúrára nem szívesen mennék bérelt bringával. Mi van ha nincs megfelelő méretű? Lehet egyáltalán országútit bérelni valahol?Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-=RelakS=-
veterán
Note to myself: Ha ebolás pestisben halnak meg az emberek, bringázni akkor is kell! Kb tavalyelőtt novemberben ültem utoljára bringán, most 6km kikészített.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Friczy
senior tag
110? nem 120? Hmm látom már olyan is van. Normál bringán nekem 90-es van, a korábbi 70 rövid volt, ez többnyire jó, 85-öt nem tudom. 120-as a fekvőbringámhoz van, mert azt bonyolultabb átérni, arra megfelel, normál brinágra már szerintem brutális. 85 előnye, hogy az állítólag biztonságosabb (granit csak olyan méretben készül, ha jól tudom), de azzal nincs tapasztalatom.
-
válasz Szakbarbár #187382 üzenetére
2 autóm van párhuzamosan, változó, mikor melyiket használom, és 4-6 évente cserélem (meg amikor összetörik), szóval drága mulatság a vonóhorog. Amúgy meg nincs rá szükségem, ha valamit cuccolni kell, inkább bérlek egy transportert.
De tökre megértem, ha valakinek ez praktikus. Évente max 2x járok nyaralni, abból az egyik alkalommal fixen Mo-n a szülőknél (ilyen ez az expat lét), oda vettem egy második bicajt harmadannyiért, mint amibe egy vonóhorog kerül. Ha meg valahova elugranánk egy hosszú hétvégére bicajozni, akkor meg a kölköket itthon lehet hagyni (a kisebbik is már 15, legalább vigyáznak egymásra a kutyákkal), és akkor meg befér a bicikli a kombiba. Igazából a Minibe is, de ott azért már bűvészkedni kell, viszont bizonyos utakon azt meg sokkal nagyobb móka vezetni. Ja, ez meg a másik dolog, amiért nem szívesen lógatnám fel a bicikliket.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz timarendi #187335 üzenetére
Hát, nem egyszerű játék, jól készülj fel. Én annak idején csináltam ilyet, vannak a dolognak buktatói. Először a kérdéseiden, a végén meg még részletezem:
Kormány: Azt mondják az okosok, a kormány szélessége a válszélességhez van kötve, tehát elsősorban attól függ, hogy mekkora vagy, milyen széles. Az emberek többségének 420, 440 megfelelő, ksiebbeknek 400, a 380 már kifejezetten keskeny. Szerintem bőven elég az alu.
Stucnit inkább fixet használj.Bandázs: mindenképpen kell, a csupasz kormány kemény és csúszik. (na meg a bowdeneket - vagy ha olyan a fékváltókar akkor csak a váltóbowdent - a bandázs alatt kell vezetni) Nem szoktam a márkával foglalkozni, BBB például megfelelt nekem, amire figyelni szoktam, hogy parafát tartalmazzon (izzadtságot elvezeti, akkor is számít, ha kesztyűben tekersz). A mostani bringákon a gyári van, azokban tudtommal nincs, de ezek is jók, tehát ez is inkább egy megszokás volt részemről. De ha ezek elkopnak, olyanra fogom cserélni .
Fékváltókar: sajnos ez ilyen, az országúti fékváltókarok drágák, a mostani divat szerint pedig nem nagyon van már tripla hajtómű, így tripla fékváltókar sem. 8-as már egyedül a Claris van a kínálatban, ST-2403 néven keresd, a 03 a tripla baloldalit jelöli. Alternatíva csak a használtpiac.
Azt nem tudom, hogy az országúti váltó bowdenhúzása kompatibilis-e a trekking/MTB szériával, gondolom, a mostani váltód azokba tartozik (nekem könnyebb volt, mert a fintessz bringámon, amit anno átalakítottam, Sora szett volt, tehát eleve országúti), ennek utána kell nézni. Ha nem, akkor még a váltó cseréje is hozzájöhet, lassan ott tartasz, hogy jobban jársz egy komplett bringával, amin eleve országúti szett van.
Ami mindenképpen problémás, az a fék. Az országúti fékváltókarok kevesebb bowdent húznak, mint a V-fékekhez valók, gyakorlatilag nem lehet normálisan beállítani, hogy rendesen fékezni is tudj, és ne érjen bele nyugalmi helyzetben a fék a felnibe. Erre elvileg többféle megoldás van, létezik egy ún 'mini-V', aminek már kicsit közelebb van a bowdenhúzás aránya - nem javaslom, még azzal sem az igazi (tapasztalat).
Cantilever fék kell hozzá, abból sok a gyagyi, ami inkább csak féknek látszó tárgy, az igazán jó az annak megfelelően drága is, felnifékes cyclocross bringákra szokták azokat tenni, én sok próbálkozás után egy Tektro cyclocross féknél kötöttem ki cr-720 ha jól emlékszem. Nem olcsó. Ráadásul a cantifékeknél az is probléma, hogy a vázon is kell egy szem, amire a bowden feltámaszkodik, és a V-fékhez tervezett vázakon ilyen nincs. Erre is léteznek megoldások, a váz kialakításától függően vagy használhatóak, vagy sem, mindenesetre ritkák.
Láttam (sajnos csak képen) olyan adaptert, ami megoldja a bowdenhúzás problémáját és a meglévő V-fékkel használható az országúti fékvállókar, most találtam egyet: [link] De látható, ez sem olcsó és persze kettő kell belőle.Hát, nagyjából ennyi. Szerintem komoly elszántság kell hozzá, én végigjártam, és az eredményt sokáig használtam elégedetten, de tavalyelőtt lecseréltem egy gravelre, az kompromisszumok nélkül tudja ugyanazt, mint ami az én célom volt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #187383 üzenetére
Te most viccelsz?! ... másfél éve csak osztod itt az észt és nem is tekersz?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #187387 üzenetére
Ezek szerint fel sem tűnt, hogy el is tűntem (sírósszmájli) Voltak ilyen pár ezres új üzenetek O_O
Vissza is jött, amit a korona előtt leadtam
Mind1, ebben az évben végre el kéne koptatni azt a külsőt, ami már évek óta papírvékony, de azóta persze bírja, mint állatItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
cellpeti
veterán
Sziasztok!
Sikerült beszereznem végre a görgőhöz való gumiköpenyt és belsőt is. Szeretnék kereket/felnit venni hozzá. A kerékpárom 29" MTB, tárcsafékkel. Az eredeti felnin ez van megadva: E.T.R.T.O. 622x19
Ez a felni jó lenne?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
-
senior tag
válasz -=RelakS=- #187392 üzenetére
kösz a felvilágosítást....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
parkr
őstag
válasz -=RelakS=- #187394 üzenetére
én egész életemben gyors-nak olvastam elsőre a gyros-t
-
zsocy
őstag
-
válasz -=RelakS=- #187396 üzenetére
Viccelsz, gyrosok most tarolnak, elvitelre, meg kiszállításra tolják, gyors(gyros )kajáknál ez eleve az egyik leggyakoribb felhasználási mód.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MODERÁTOR
Elég egyedinek érzem a közel 15 éves MATTS 500 TFS vázon az új 2x10-es Deore szettet (M4100). Egyelőre bejövős!
Bátran ajánlom bárkinek.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #187398 üzenetére
Az egyszemélyes gyrososok is tarolnak vajon? Vagy kiviszi az ételfutár?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen