Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • erahurka

    félisten

    válasz ArthurShelby #65538 üzenetére

    Nem hinném hogy a hanyatló nyugaton extra szabályozások lennének ezzel kapcsolatban (bár nincs kizárva hogy van pár iránymutató jogszabály, ami képes értelmes mederbe terelni a dolgokat). Egyszerűen felvilágosultabb a társadalom, nagyobb a verseny, ha az ember lát egy jó ajánlatot eldobja a korábbi szolgáltatót és átmegy a másikhoz stb.

    Ha belegondolsz mivel díjazza a hűséged egy-egy szolgáltató itthon? Azzal hogy le se fossa a fejed kb., mert soha nem fogsz átmenni a konkurenciához.

    [ Szerkesztve ]

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz ArthurShelby #65538 üzenetére

    Az állam szabályoz, pont ezért alakult ki ez a helyzet. Kezdve 2004-el, amikor is a jótállásról szóló törvényt - EU-s jogharmonizációra hivatkozva - a fogyasztók kárára jelentősen felhigították. A fogyasztóvédelmet azóta akkurátusan szétverték, az aktuális helyzet a következő:
    A 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt.
    Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.
    Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.

Új hozzászólás Aktív témák