-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Watercolour
aktív tag
válasz Frontiner #72454 üzenetére
Ha UPC és bármelyik FTTH szolgáltató közül kell választani, véleményem szerint a következő kérdésben lehet összefoglalni a választás megkönnyítését:
Mi a fontosabb: a nagyobb és sokoldalúbb TV szolgáltatás, vagy a problémamentesebb (nagyobb sávszélesség, stabilabb, kisebb latency) internet?
Előbbi esetén egyértelműen UPC. Ha az utóbbi, akkor a UPC DOCSIS rendszere már eleve a technológiai különbségek miatt labdába sem tud rúgni az FTTH ellen.Megjegyzések:
- Ebben persze kivételt képezhetnek területenként változó tényezők, minden szolgáltatónak vannak ideiglenes vagy elhúzódó problémákkal küzdő területei. Ezt maximum a környéken lakó ismerősöktől tudod megérdeklődni, akiknek tapasztalata van vele.
- Az, hogy a UPC-nél "szar" lenne az internet, nem igaz. Teljesen használható, és ha neked elég a sávszélesség (főleg felfelé), valamint ha esetleg előfizető- vagy területspecifikus hibát nem fogsz ki, valószínűleg a Puma 6 latency spikejait sem fogod érezni, max ki tudod mérni. Jóval dühítőbb a UPC Dual Stack Lite IPv6 implementációja, amellyel gyakorlatilag mindenki szív, akinél bekapcsolják a megváltozott MTU miatt.
- Én személy szerint a szolgáltatói eszköz képességeit nem veszem figyelembe, bridge módban használtam anno a Connect Boxot, és jelenleg a Digi ONT-jét is.
- Lehet megérné a Digit is felhívnod és megkérdezned, hogy náluk milyen más csomagok elérhetőek, amire válthatnál.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz #19617792 #72556 üzenetére
>Mit lehet olyankor kezdeni, ha a UPC próbálja háritani a problémát?
>Hogyan lehetne őket rávenni, hogy márpedig javitsák a problémát
>Arra hivatkoznak, hogy ha többen is jelzik a problémát, akkor jobban utánanéznek.Közöld a telefonos hibabejelentővel, hogy tisztában vagy a jogaiddal, tudod, hogy a szolgáltatónak a bejelentéstől számított 72 órája van a probléma megoldására (és nem a hibajavítás megkezdésére!), és igényt tartasz a neked ilyen esetben járó kötbérre. Erre az ügyfélszolgálatos papírforma szerint azt fogja hazudni, hogy "külső hálózati hiba esetén nincsen 72 órás javítási kötelezettségük", ami egy szemenszedett hazugság, de a UPC-nél ez a szokásos ügymenet. Erre válaszold, hogy ez sehol sem szerepel az ÁSZF-ben (ha szerinte igen, mondja meg, hogy pontosan hol), illetve a vonatkozó törvényekben, és továbbra is kéred a kötbért, valamint a felügyeleti szerveikhez fogsz fordulni azért, meg megpróbáltak félrevezetni, és ezzel korlátozni téged jogaid gyakorlásában. Tapasztalatom szerint csak így képesek megfelelő figyelmet fordítani egy elhúzódó hiba kijavítására. Továbbá javaslom az ÁSZF tényleges áttanulmányozását.
Edit: Még valami:
Ragaszkodj hozzá, hogy a hibajegyedet NE zárják le, mert a probléma nincsen kijavítva. A szokásos ügyféllehúzási procedúrájukhoz hozzátartozik az is, hogy lezárják a hibabejelentésed, és a "külső hálózati hibát" "majd javítják", és azzal, hogy felvették a "külső hálózati hibát" javításra, véleményük szerint teljesítették a veled szemben álló hibajavítási kötelezettségüket. Ez természetesen szintén hazugság, erre is tegyél panaszt, és közöld az előbbiekben leírtakat.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz DJDavid98 #73233 üzenetére
A Pi-Hole-t szerintem DNS szervernek állítottad be, és nem DHCP szervernek.
A DNS kéréseket nem a google.com-ra küldi, hanem a DNS szerverednek, ami ebben az esetben a pi-hole, és ez annyit jelent, hogy szimplán próbálja feloldani a google.com-ot. Látatlanban nem tudom, mi lehet a célja vele, és mivel nincs ilyen boxom, csak tippelni tudok, de feltételezem a DNS szerver elérhetőségét teszteli, esetleg a DNS feloldás után egy pinget vagy egy HTTP HEAD requestet küldhet rá, hogy ellenőrizze, működik-e az internetkapcsolat.
Bár kissé furcsa megoldás, de én emiatt nem feltétlen aggódnék, a UPC ügyfélnél lévő eszközeinek ennél jóval nagyobb problémái is vannak.
-
Watercolour
aktív tag
válasz blakey #73479 üzenetére
A probléma az, hogy a jól dokumentált, bizonyított, forrásokkal és tesztekkel alátámasztott méréseket és teszteket te annyival próbálod semmissé tenni, hogy nálad jó (anekdotikusan érvelsz, mely alapvető érvelési hiba), és egyúttal át is hárítod a bizonyítási kényszert a vitapartneredre, aki ám már bizonyította igazát, de te a bizonyítékot szimplán figyelmen kívül hagyod.
-
Watercolour
aktív tag
-
-
Watercolour
aktív tag
-
Watercolour
aktív tag
"Az IPv6 kapcsán az a probléma, hogy nem minden oldal, platform...stb. támogatja rendesen, ezért előfordulhatnak problémák, amiről a szolgáltató nem tehet, de ettől függetlenül sem érdemes még erőltetni a dolgot."
UPC internetkapcsolat esetén az "IPv6 problémák" túlnyomó többségét nem maga az IPv6 okozza, hanem a UPC Dual Stack Lite implementációja, amely során a modem az IPv4 forgalmat IPv6 felett tunnelezi a felhasználó és a UPC LSN-je között, emiatt kisebb az MTU, és bizonyos esetekben helytelenül kezelik a szoftverek vagy maga a modem, ezért vesznek el csomagok.
Más szolgáltatónál, ahol natív dual IP v4+v6 van, semmi probléma nincsen az IPv6-tal.Röviden összefoglalva: a UPC szar, nem az IPv6. A UPC-nél tapasztalható "IPv6 problémák" túlnyomó többségéről a UPC tehet, mert szar döntéseket hoztak és szar hardvereket használnak.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
"Nem írom az általad használt szavakkal, mert az nem fórumra való."
Eltérő véleményen vagyunk, szerintem legtöbben felnőtt vagy közel felnőtt emberek a fórumtagok, és elbírnak egy-két keményebb szóval, amennyiben az megfelelően jelzi azt, ami jelezni hivatott, és ebben az esetben ez teljesül.
Szerintem egy szakmai fórumra inkább nem valóak a szakmaiatlan, pontatlan vagy esetenként teljes egészében hamis állítások, pedig abból is akad errefelé bőven.
-
Watercolour
aktív tag
válasz ArthurShelby #74231 üzenetére
"Csak a CB-ben van puma6."
Ezt annyival kiegészíteném, hogy a UPC-nél használatban lévő modemek közül a Connect Boxban és a Hitron CGNV4-ben is Puma 6 van, természetesen ugyanezekkel a problémákkal. A Hitront üzleti előfizetőknek adják, de előfordul, hogy néha magánszemély előfizetők is megkapják, bár tapasztalatom szerint elég ritkán.
-
Watercolour
aktív tag
"Miért lenne ős technika? Azért mert nem optikán szolgáltatnak, még nem ős a technika"
Nem feltétlen ős, csak ha a két technológia összes előnyét és hátrányát feldobálod egy mérlegre, erősen az FTTH felé fog billenni.
"Ráadásul ennek a nagy sebesség hajhászásnak (2000Mbit?!) sincs semmi értelme, az előfizetők igen csekély része használja ezt ki."
A többi internetszolgáltató topikjában és ebben is rendszeresen kinyitják a kollégák ezt a könyvet, és mindig élvezettel figyelem, amikor a szakértő urak megmondják, hogy kinek mekkora sávszélességre van szüksége és miért, és annál semmiképpen sem többre. Annyira kínos már, hogy én érzem magam rosszul helyettük.
"Nem baj, b*ssz*k tönkre csak nyugodtan ezt a szerencsétlen bolygót ezzel a (túl)fogyasztó társadalommal "
Mindezt postoltad egy internetes fórumra, ahol technológiáról beszélgetünk, ami egyáltalán nem létfontosságú a tradícionális értelemben vett élethez, például egy barlangban. Az a baj ezekkel a pszeudointellektuális felsóhajtásokkal, hogy valójában teljesen értelmetlen szellemi maszturbálás az egész.
Egyébként kíváncsi lennék arra a mentális gimnasztikára, ami "bebizonyítja", hogy a nagyobb sávszélesség tönkreteszi a bolygót.
(#74284) HartgeH3-2.8
"Yahh azért a UPC szerelő elejtett egy poént, hogy az a Telekom 2000Mbit csak portonként ezer."Ez igazából nem volt titok senki előtt, aki kicsit is utánanézett (például elolvasta a szolgáltatás rövid leírását a Telekom oldalán). A legnagyobb húzóereje szerintem a Telekom FTTH-nak a gigabit felfelé. (Szinte várom már, hogy valaki beugorjon megmagyarázni, hogy arra senkinek sincs szüksége. )
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz bigdigit #74423 üzenetére
"mostani digital bronze tv csomag megszűnt és helyette másik van ami persze drágább"
"így lehet nem ütközik törvénybe a művelet"De.
"Vagyis mindent módosíthat mivel az a csomag ami eddig volt már nem úgy néz ki"
Nem.
A hűséged lejártával, új határozott idejű szerződés hiányában a szolgáltató köteles a (lejárt) határozott idejű szerződésedben foglalt szolgáltatást ugyanazon az áron szolgáltatni neked, függetlenül attól, hogy időközben ők átalakították a szolgáltatás csomagokat.
Ha az ügyintéző neked mást mond, akkor hazudik. Tessék panaszt tenni a UPC-nél illetve az illetékes hatóságoknál, mivel félre akarnak vezetni azért, hogy ismét kössél náluk hűségszerződést.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz s1999xx #74997 üzenetére
Ha a szolgáltató neked vagy bárki másnak csak úgy elárulgatná kinek osztott ki egy IP címet, csúnya világ lenne. Nem fogják megmondani, nem is értem, miért gondoltad, hogy ez így működhet.
Szerintem az össze-vissza nyomozás helyett minden szempontból jobban járnál, ha jelszót változtatnál (lehetőleg használj jelszókezelőt), bekapcsolnád a TFA-t a gmail accountodon, és nem foglalkoznál ezzel.
Egyébként hogyan állapítottad meg, hogy "a cím valószínűleg egy proxy-é"? A hostnév alapján egy sima business UPC előfizetés.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz bounty123 #75952 üzenetére
Több oka van annak, hogy ez nem a klasszikus Puma probléma:
- A Puma latency spike-jai nem ennyire extrémen magasak.
- A Puma latency spike-jai nem tartanak ennyire sokáig, átlagosan 2 másodpercenként 100 ms alatt van a problémás idősáv.
- A Puma problémát 2.5 másodperces interval-ra állított PingPlotterrel nem lehet diagnosztizálni.
- Írta, hogy a problémát 5 napja észleli, viszont Connect Boxa december óta van.Tényleg elég szar a puma, de azért ne akarjunk már minden problémát ráfogni.
-
Watercolour
aktív tag
válasz #70234880 #76163 üzenetére
Az, hogy két fórumban a panaszok számát összehasonlítod, nem túl reprezentatív mintavétel. Én személy szerint amióta váltottam UPC-ről Digire, tökéletesen elégedett vagyok az internetkapcsolatommal, ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy az én példám nem feltételen az univerzális igazság.
Azt pedig remélem te sem gondolod komolyan, hogy ki-be húzogatod a modemet, amikor használod, mint a kilencvenes években, betárcsázós korszakban. Ha pedig mégis, és ezzel megelégszel, akkor lelked rajta.
-
Watercolour
aktív tag
válasz #72010496 #76230 üzenetére
"Ilyenkor nem lehet, mert a módosítás rajtuk kívül álló okok miatt következik be."
Ez tévedés, az EHT vonatkozó részében sehol nincsen ilyen kitétel. A törvény az előfizetőt hivatott védeni, te előfizettél adott csatornákra, számodra teljesen mindegy, milyen okból, de eltűnt egy csatorna, tehát felmondható a határozott idejű szerződés. Valakinek nyelni kell, ha ilyen helyzet előáll, és a törvény egyértelműen az előfizetőt védi.
132. §, 2c. bekezdés:
"Amennyiben a szolgáltató a határozott időtartamú előfizetői szerződés időtartama alatt egyoldalúan módosítja a műsorterjesztési szolgáltatás keretében kínált csatornák összetételét - ide nem értve az csatornasorrend megváltoztatását, valamint azt, ha a módosítást megelőzően kínált csatornák a módosítást követően is elérhetőek az előfizető számára -, akkor az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést."132. §, 5. bekezdés:
"Amennyiben a módosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz - így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik, módosul a kínált csatornák összetétele vagy a szolgáltatás tartalma - az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést."Forrás: pontosan így mondtam fel a saját határozott idejű TV szerződésemet a UPC-nél, illetve előtte elolvastam a törvényt, nem csak a megérzéseimet tálaltam tényként.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Clever0 #76244 üzenetére
Ezt a részét nem olvastam át a vonatkozó törvényeknek. Ha igaz, amit a többiek írnak, hogy évente egyszer jogosult a szolgáltató a fogyasztói árindex növekedésével megegyező mértékben árat emelni, akkor valószínűleg jogos az emelés.
(Tapasztalatom szerint a UPC leginkább csak szóban meri az ügyfeleit rendszeresen félrevezetni, írásban nem.)A legegyszerűbb egyébként az, ha átolvasod ezeket saját magad, kár az interneten másoknak hinni.
-
Watercolour
aktív tag
válasz anglergab #77562 üzenetére
A kommunizmussal se volt sok embernek baja, sőt, nincs a mai napig.
Az, hogy enkórról jön a torrent meg nem akad a youtube, az egy minimális alapvető elvárás egy eszköztől. A beépített AC wifije is sokkal jobb, mint a régebbi modemeké, és mókás is lenne, ha nem így lenne, hiszen a UPC az egész CB marketinget a combosabb wifire építi ("Lakásból otthont villámgyors wifivel" a upc.hu főoldalán jelenleg is).
Alapvető minimális elvárás lenne az is, hogy a csomagokat latency spikeok nélkül továbbítsa, illetve ne lehessen szó szerint egy mezei mobilnetről "Gigabit képes" Connect Boxok egész flottáját totálisan megölni és holtan tartani a DoS sérülékenysége miatt (persze ez csak egy elméleti lehetőség, publikus kihasználásról nem tudok egyelőre).
Alapvető minimális elvárás lenne az is, hogy ha már "véletlen" minden validálás ellenére egy ilyen hulladék előfizetők millióihoz kikerült szerte a világon, lehetőség szerint villámgyorsan javítsák ki a biztonsági és egyéb problémákat felfedezésük után. Ennek ellenére ezek a betegségek évek óta dokumentáltak a Puma 6-ban (és ezáltal a Connect Boxban).
Nagyon sokan jönnek azzal, hogy "dehát neki semmi problémája nincsen vele, semmi baj a Connect Box-szal". Belefáradtam már az ilyen emberekkel való vitatkozásba, mert egyszerűen nem érik fel ésszel, hogy ennyire nagy mennyiségben használt és biztonsági szempontból eléggé kritikus eszköznek nem szabadna így viselkednie, és a felelősöknek (Intel, Compal, ISPk) végképp nem szabadna ezt ennyire félvállról venniük, és az, hogy "nekik működik", a reptéri kutyát nem érdekli. Itt mérhető, dokumentált biztonsági és teljesítménybeli problémákról van szó, ami a modemben lévő chip hardverhibájából ered, tehát az ő eszközükben is pontosan ugyanúgy ott van, csak nem tudják/akarják kimérni.
Egyébként valóban létezik belőle több HW revízió, de semmi lényegi különbség nincsen köztük.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
Ez való igaz, az ajtódon a zár maximum téged nyugtat meg, aki nagyon be akar menni, az úgyis bemegy. (Persze bizonyos korlátokkal.)
Viszont a hasonlat nem igazán pontos. Egyrészt a CB bugjai nem "betörésre" adnak lehetőséget (és nem is erre akartam rávilágítani), másrészt egy internetre kötött eszköz sebezhetőségei nem analógiái egy ajtózárnak, hiszen az interneten nem érvényesek a való világ korlátai (nem kell odamenni, kézzel megpróbálni feltörni az ajtódat, félni a lebukástól, kameráktól, rendőröktől, figyelmesebb szomszédoktól, satöbbi).
-
Watercolour
aktív tag
válasz feherhollo #77638 üzenetére
Nem tudod és nem is fogod tudni, felesleges megpróbálnod.
Csak és kizárólag olyan kábelmodemet fogsz tudni használni, amit a UPC ad, speciális firmware fut rajtuk. -
Watercolour
aktív tag
válasz feherhollo #77644 üzenetére
Bár nem kenyerem védeni a Connect Boxot, de ezen a nem titkosított adminfelületen való pörgésedet nem értem.
A legtöbb router nem használ TLS-t (vagy legalábbis by default nem) az adminfelületéhez, és ennek több oka van.
Egyrészt az, hogy csak a saját belső hálózatodról érhető el, amin általában csak a saját, megbízható eszközeid vannak, így nincs aki sniffelje a jelszavad a hálózaton. Ha pedig mégis bejut egy támadó a hálózatodra, vagy a wifid titkosításának megtörésével passzívan sniffeli a forgalmadat, a routered adminjelszavának kiszivárgása lesz a legkisebb problémád.
A másik oka az, hogy csak self-signed tanúsítványt tudnának ehhez használni, és egyrészt minden böngésző vadul sírna érte, hogy nem biztonságos, másrészt ha egy támadó ül a hálózatodon, és aktív MITM támadással akarja elhitetni a böngésződdel, hogy valójában ő a routered, a self-signed tanúsítvány miatt nem tudná a böngésződ a hitelességét ellenőrizni, tehát szart se érne a TLS.A CB problémái közül a titkosítatlan kapcsolaton ülő adminfelület a legkisebb.
A megbénításról pedig annyit, hogy éppen az a probléma vele, hogy nem szükséges hozzá egy komolyabb DDoS támadás, egyetlen kliens nagyon kicsi sávszélességgel képes megbénítani bármilyen irányból.
[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz Korcselmelet #77650 üzenetére
"mivel a 72 órát meghaladta a hibabejelentés és elhárítás közötti intervallum, prióba teszi, és megsürget...."
LOL, és mintha még ő tenne neked szívességet, haláli...
"Valami panasszal, kártérítéssel tudok élni ilyen esetben?"
Természetesen igen.
Az első hibajalentésed huszadikán történt, 23-án lejárt a 72 órájuk. Jelenleg tartoznak neked 8 napnyi kötbérrel, javaslom ezt hangsúlyosan közöld a következő telefonhívás alkalmazával.
Tapasztalatom szerint be fognak próbálkozni azzal, hogy nekik nem kell fizetniük, mert "külső hálózati problémára" nem vonatkozik a kötbérfizetési kötelezettségük, ami egyrészt egy szemenszedett hazugság, másrészt a "külső hálózat" teljes mértékben értelmezhetetlen fogalom.
Ajánlom elolvasni az ÁSZF alábbi pontjait:
- 6.1.1 A Hibaelhárítás módja
- 6.2.1 Az Előfizetőt megillető kötbér mértéke[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz joysefke #78665 üzenetére
"-Miért van az, hogy a telefonon a WiFi hálózat részleteit megtekintve ugyanúgy látszódik az IPv4 mellett egy IPV6-os cím is?"
Mert valahonnan kap egy IPv6 címet, valószínűleg nincs kikapcsolva a routeren."Hogy jön a G ahhoz, hogy önhatalmúlag lecserélje a DNS beállítást ??!!!!"
A Google (feltételezem itt az Androidra gondolsz) alapesetben nem csinál ilyet. Elképzelhető, hogy a telefonod gyártójától származó Android módosítás okozza, egy app, amit feltettél, vagy kézzel átállítottad."-Nem lehet az Androidos telefonon teljes mértékben kikapcsolni az IPv6 stacket (IPv6 cím se legyen, semmi)."
Tudtommal csak rootolt eszközön lehetséges, de nem sokat érnél vele, mert nem az IPv6 okozza a problémáidat. Kis olvasnivaló itt.[ Szerkesztve ]
-
Watercolour
aktív tag
válasz norbertoth #78748 üzenetére
-
Watercolour
aktív tag
válasz Chrystall #82977 üzenetére
"leprogramozzon mindent"
Semmiféle programozásról nincsen szó."Ez nem úgy van hogy a UPC a Modemig biztosít mindent utána meg csőváz."
Igazából de. Minden szolgáltatónál így van."Nem a felhasználó felelőssége hogy a Windos-zal kompatibilis legyen a rendszer működése"
De."mindenki végezze el egyetemen a hálózatinformatikus szakot"
Nem kell "hálózatinformatikus" végzettség (bármi is legyen az) egy google kereséshez.Távol álljon tőlem, hogy védjem a UPC-t, de ebben a történetben te vagy a ludas.
Egyébként mégis miféle beállításról van szó? Majdnem teljesen biztos vagyok benne, hogy bármilyen frissen telepített windowst összedugsz egy UPC modemmel, azon tökéletesen fog működni az internet.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Xbox Series X|S
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Óra topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs