-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
Őőőő... Nem vársz egy kicsit túl sokat?
A Bluetooth lejátszás olyan, mintha egy Bluetooth fülesre vagy hangfalra küldenéd ki a zenét. Szóval a telefonod lejátszószoftvere a kulcs, mivel feltehetően nem volt semmi feltelepítve, így az alap androidos play music (ami amúgy nem sokat ér) indult el. A telefonodon tudsz komolyabb feladatokat beállítani, például lejátszási listát összeállítani. A kocsi kezelőfelületén max. a számok közötti léptetést tudod megtenni, meg elindítani - leállítani.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ilyen idős autónál már leginkább az általános dolgokra figyelj. Olajnyomok (vagy éppen patika tisztaságú motortér, mert az eladó lesuvickolta előtte), feltünő rozsdásodás, hegesztési nyomok a motortérben vagy a csomagtartónál, stb.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha sokat ingázik az ember (Magyar viszonylatban Gárdony-Budapest, ami olyan 50 km), plusz egy-két nyaralás, és már meg is van. Én cirka 40km-ről ingáztam 5 éven át, ez éves szinten 22-25 ezer km-t jelentett. Most már csak 22km-t ingázok, ez éves szinten kb. 13 ezer km-t jelent. A 30 ezer km nem extrém, ha az ember ingázik, de nyilván nem is kevés.
De itt is igaz, hogy miként került bele a 30e km. Ha autópályán-autóúton, akkor ez ideális. Ha városban (pl. futárcég), akkor inkább bajos.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
mire 4 éves lesz valami, addigra úgyis lesz majd mindenből utángyártott hozzá tized áron.
Ebben nem lennék olyan biztos. Ismerősömnek van 4 éves Toyota Yaris Hibridje (most vette). Megtörte az asszony, és a korábbi tapasztalatok alapján (első generációs Yaris, csak azt ropira törték) azt gondolta, hogy majd bontóból szerez olcsón alkatrészt. A bontóban gyakorlatilag kinevették, hogy 4 éves autóhoz még nincs semmi. Egy ennyi idős autót még ha kiflibe is törik, inkább kijavíttatják és eladják, így nem jutnak el a bontókba.
Utángyártott alkatrész ugyanez pepitában. Adtak neki egy listát, hogy miből van utángyártott. Hát eléggé foghíjas volt, mármint a listában kevés helyen volt az alkatrész mellett az utángyártott opció.
Mivel a Toyota a sima kocsikra is 3-5 év garit ad, a hibridek alkatrészekre pedig alapból 5-öt, de akár tízet is, és ugye a gari csak gyári alkatrészekkel szerelt autókra vonatkozik, ezért nem érdemes utángyártott alkatrészeket gyártani, amíg egy mérhető mennyiségű autó nem éri el ezt a kort.
Az E210 ugye 2019-es modell, szóval esélyesen úgy 2025 előtt komolyabb piaca nem lenne az utángyártott alkatrészeknek...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Tagnap volt az autóm (E210 szedán 1ZR-FAE motorral) első olajcserén, végül 13 400 km volt benne. Az olaj + szűrőcserék összesen 56 ezer forintba fájtak a Toyota Mayernél. Elég korrektek voltak az munkafelvételnél, plusz megmutattam, hogy van pár kőfelverődésem is, nézzék meg, hogy lehetséges-e azokkal valamit csinálni. Sajnos csak javítóstiff, amit mondani tudnak erre (ha csak nem akarom az egészet újra fújatni), kb. 5e Ft, 2-3 nap, amíg megjön.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Csakhogy ez egy márkaszerviz. Ki kell termelniük a munkabéreket, a licenszeket, a gyárilag előírt gépeket, stb. Nem olcsó, nem vitatom, de szakszervizben ennél alacsonyabb árat mondjuk Fiat Tipo esetén hallottam ugye...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #9494 üzenetére
Stimmelnek nagyságrendileg árak (a pollenszűrő volt még drágább). A munkadíj 16e Ft volt.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A probléma az, hogy ez adott imbolizertől függ. Általában inkább valami mágnessel zárható kapcsolót rejtenek el valahova, legalábbis amivel én találkoztam. Ha ezt nem ismered, akkor esélyesen otthon nem fogod tudni megoldani. Ha hazai üzembehelyezésű, akkor a kereskedő szervízét esetleg felhívhatod, hogy az adott évjáratnál milyen megoldást használtak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz jozsi252 #9529 üzenetére
Az ilyeneket patikamérleggel kiszámolják. Európában a hatchback és a kombi megy jobban, és a hibrid a húzóváltozat, tehát arra feküdtek rá. Kelet-Európában és a közel-keleten a szedán megy, de inkább szívó motorral - tehát ott megtartották az 1.6 1ZR motort. Amerikában a nagyobb szívó benzinesek mennek, ezért ott 1.8 (139 lóerő) és 2.0 literes (169 lóerő) benzines van a 121 lóerős hibrid mellett...
Szóval hidd el, elég alaposan végigrágták mit és hogyan. Nyilván annak ez nem könnyebbség, aki mondjuk Európában erősebb hibrid vagy 2.0 literes motorral szerelt szedánt szeretni - mert nincs ilyen...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz jozsi252 #9534 üzenetére
Nem hiába tolja a Toyota ennyire a hibridet, az emberek szeretik a CVT váltót meg a kis fogyasztást.
Amerikában nem is lehet manuális váltóval venni a sima Corolla változatokat.
Jó hogy inkább még a szívónak adnak teret, mint a kis köbcentis turbós motoroknak. Bár van akinek az is bejön. Egy Superb-hez mondjuk már illik a 2.0 TSI motor, de egy Focus-hoz 1.0 motor áhhhh...
Azt ugye tudod, hogy Európában és Ázsiában a kombi és hatchback 1.2 literes turbós benzinessel kapható csak? Az 1.6-os szívó 1ZR kizárólag a kelet-európai szedánban maradt már csak meg.
de egy Focus-hoz 1.0 motor áhhhh...
Dunno, vezettem 1.0-ás Focust, nem volt vállalhatatlan. Mondjuk én tipikusan az az ember vagyok, akit nem érdekel hogy hány henger és hány köbcenti. Milyen a vezetési élmény, mennyire gyorsul, stb. ezek fontosabbak nekem...
Sokszor esett már szó a downsizing-ról, van jó pár gyártó akik erre esküsznek, de azért pár FB csoportba ahol bent vagyok ott lehet néha elkapni olyat hogy motor gond miatt vissza kellett 5-10 000km után vinni ezeket a kis köbcentis turbós motorokat.
Especiel a szívó ZR motorszéria sem indult éppenséggel túl vidáman. Szóval ezt én divat-köpködésnek tartom. A rosszul megtervezett vagy kivitelezett motor rosszul megtervezett és kivitelezett motor. Nem a kis köbcentitől függ, hogy jó-e vagy rossz. Szerintem.
Nyilván egy Corollánál annyit nem számít hogy 1.8 vagy 2.0 hibrid, de tartok tőle hogy előbb utóbb ők is rámennek a kisebb (1.0) turbós motorokra a hibriden kívül.
Több, mint egy évtizede már. NR motorsorozatnak hívnak, 1.2 - 1.5 űrtartalom közötti, az 1.2-es változat 2015-ben jelent meg az európai Toyota Aurisban, Toyota CH-R-ben és ez van a mostani kombi és ferdehátú Corollában is.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A Török gyártású Szedánban zörgés nincs (14e Km után), viszont autópályán 130-ál már nagyon hangos a gördülési zaj. Oké, hogy kicsit süket vagyok, de konkrétan fel kell húzni néha már max.-ra a hangerőt, ha zenét hallgatok. Hozzáteszem több helyen olvastam, hogy a Szedán gyengébb hangszigetelést kapott. Ez azért eléggé csúnya dolog a Toyotától...
xEon1337 listáján viszont megakadt a szemem: hogy az Audi az első, az nem meglepő, de hogy a Kia Ceed egy nagyságrenddel jobb, mint a Corolla, az azért szíven ütött.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Bandit21 #9583 üzenetére
Valahogy nem értem a kérdésedet. Hivatalos Toyota szervíz tapasztalat érdekel, de a környékeden lévő egyetlen Toyota szervízzel nincs jó tapasztalatod.
A történeted alapján nem értem, miért ragaszkodsz akkor a márkaszervizhez, ha egyszer az autók már nem garanciálisak, a helyi márkaszerviz pedig kritikán aluli. Nyíregyházán van két Bosch szervíz, általánosan pozitívak a Google értékelések velük kapcsolatban. Felhívod őket, megkérdezed, hogy vállalnák-e az autódat, aztán meglátja az ember, mi a helyzet.
Az egyetlen pozitívum, amit ez esetben a márkaszerviz nyújt, az a hivatalos Toyota elektronikus szervizkönyv.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Bandit21 #9590 üzenetére
Ha a topickeresőbe begépeled jobb oldalt fent, hogy "szerviz", gondolom elég sokat fog kidobni. Én is leírtam a saját tapasztalatomat, de eddig egy darab kötelező szervizen vagyok túl a Toyota Mayernél (Budakeszi), és teljesen korrekteknek tűntek, ám az ilyen gyertya / fékbetét, stb. témák itt még nyilván nem játszanak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz oroszlan12 #9598 üzenetére
Sajnos nincs...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #9600 üzenetére
Cserélnek fejegységes E210-esen? Oké, én is látok Aliexpressen egyre több félét (pl. ez itt, de ez ugye inkább 150e Ft), de azért egyfelől ez tuti alapból garivesztés, másfelől azért kíváncsi lennék a valós tapasztalatokra - például a magyar nyelv támogatására.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #9601 üzenetére
Nem tudom, hogy honnan az info, de ilyen 100%-os volt tavaly decemberben, hogy májusban érkezik. Oké, COVID-19, csúszik júliusra, de tuti, hogy júliusban lesz. Nekem a Toyota Mayernél most augusztus elején már inkább nem ígértek semmit...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz oroszlan12 #9613 üzenetére
Csak saját vélemény, de a tesztelés tarthat tovább. A hardware hiába azonos, van 2 vagy 3 féle verzió (navigációval és a nélkül és a navigosból 2 féle van talán), és itt frissítést tesztelnek, tehát elvben meg kell(ene) maradjon minden adat a korábbi használatból.
Simán benne van, hogy komplett frissítés működhetne, de akkor az összes korábbi adat elveszik...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Pardon, ezen korábban átugrottam valamiért.
A hangerő logaritmikusan növekszik, szóval ilyen 70dB körül egy 1dB emelkedés közel másfélszeresen nagyobbat jelent. Szóval élek a gyanúval, hogy ez alapján bizony nagyon is kihallható a különbség, ha az egyikből átülsz a másikba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Kb. 15 éve használok különféle GNSS alapú navigációs szoftvereket, a Waze messze a leghasználhatóbb. Leginkább a forgalmi adatok miatt hasznos, ezt egyik offline navigáció sem tudja. Most, hogy már a sáv-előrejelzés is megjelent benne, kb. páratlanul jó a maga nemében.
Nem tudom, hogy mi volt a dél-Franciaországi kalandod, de nekem nem volt még vele külföldön se problémám (a fizetős utakra vonatkozó beállításokra oda kell figyelni, a sebességkorlátozásos jelzéseket pedig feltételesen elfogadni, kb. ennyi). Offline GNSS navigációval már inkább voltak gondjaim, főleg, ha valamiért le kellett térni a főbb útvonalakról. De még az offline GNSS is jobb, mint papírtérképet bújni, hogy ugyan már merre kell menni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azért ez szépen hangzik, de nem egy és nem két esetben láttam olyat, hogy átszerelésnél megsérült a gumi pereme. Ami azért is para, mert mondjuk 2-3 év múlva nem biztos, hogy kapsz belőle még 2 darabot (mert egyet nem cserélünk, akkor legalább az azonos tengelyen lévők legyenek azonosan kopottak). Persze sokszor a gumisok szépen kipótolják tömítőanyaggal a felszerelésnél aztán a letört darabot, hogy a tulaj ne vegye észre (ha szerencséje van, lehet, hogy sose látja leszerelve a gumit, mert ott hagyja a gumisnál tárolni...).
Egy ilyen eset után rövid úton kijön a matek, hogy mégse érte meg egy felni szetten spórolni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Bandit21 #9718 üzenetére
Gratula a trónörököshöz!
Ami az autót illeti... Ilyen a használt autós élet. Nálunk egy 16 éves 5-ös Golf a második autó, most költöttünk el 300e Ft-t a karosszériásra, most megy autóvillamosságira, mert még legalább másfél évig mennie kell, és jó lenne check lámpa nélkül (második hűtőventi és elülső lambda-szonda). De ha így marad a jövőkép, akkor lehet, hogy 3,5 évig lesz még használatban. Hiába tetszik a páromnak nagyon az új Yaris...
Viszont ha meg nem csináltatod meg, akkor a kocsi értéke se lesz másfél milliós szinten. Ez egy ilyen csapda. Vigasztalót nem lehet ehhez hozzátenni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz theuprising #9734 üzenetére
Ezt elég nehéz megmondani. Eleve eléggé lejtmenetben a gazdaság és vele az autók iránti kereslet. A CVT váltótól sokan félnek, de persze olyan is akad, aki direkt azt keresi. Ha eladni akarod, akkor ahogy molnarpeter is írta, nézd meg a hahu-t és azt, hogy az alsó határ környékén megéri-e neked a biznisz.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Azért nézz alaposan a körmére, én egy évvel ezelőtt három benzines Avensis-t néztem meg, a következőkkel találkoztam:
-A szervízkönyv szerint több, mint 30 000 km óta nem volt olajcsere (ha jól rémlik valami 100 egypár ezer km volt az utolsó bejegyzés és 138 ezer km volt az autóban...), 15 ezres a hivatalos csereperiódus.
-Patika állapotúnak kinéző autó, a motortér olyan tiszta, hogy enni lehetett volna onnan. Alábújva a karteren viszont látványos olajnyomok (gondolom ahhoz már nem volt elég alapos, hogy oda is benyomja a gőzborotvát).
-Olajcsere papíron 10W-40 olaj feltüntetve, lefejtve az alatta lévőn szintén, a hivatalos Toyota ajánlás 0W-20 vagy rövid ideig 0W-30.Ezek után elengedtem a dolgot...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nekem ugye szedán van, de nem alacsony annyira.
Parkolókban előfordul, hogy az első lökhárító alja eléri a szegélykövet, de erre olyan helyen volt példa, ahol az átlagnál magasabbak a szegélykövek, tehát relatíve ritkán futok ilyenbe.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz koxkids #9795 üzenetére
Én végül Krisalp-ot vettem a Corollámra, és eddig alapjában véve elégedett vagyok vele.
Amit gumitémában otthonosabban mozgó fórumozók írtak, az az, hogy nem ok nélkül kerülnek a gyártócsoportok csúcs márkái többe, mint a középszintűek. A Kleber a Michelin gumigyártó márkája, és amit az ilyen tesztek nem tudnak mérni, hogy a gumi hogyan öregszik.Általában a gumigyártók csak a legfelsőbb szériába szokták a gumik élettartamát kitoló adalékanyagot bőven osztani. Szóval lehet, hogy az adott tesztben picit jobban szerepelt például a Kleber Krisalp HP3, mint az anyamárka Michelin Alpin 5-öse, de 4-5 év múlva megvan az esély, hogy a csúcsmárka gumija még mindig rugalmas és az öregedés nyomai alig láthatóak rajta, míg adott esetben középszintű gumin már fel lehet fedezni a felületi repedezettséget és kevésbé rugalmas már maga a gumikeverék is.
Ezt a tesztek pedig nem szokták nézni. Én nem bántam meg Krisalpot (eddig), de utólag lehet beruháztam volna azért egy Continental, Michelin vagy Bridgestone gumiba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Tom1939 #9850 üzenetére
Ez szubjektív dolog megítélésem szerint. Nekem 2019-es E210 Corolla Sedan Comfort van, alap hifivel, szerintem teljesen vállalható a hangminősége.
A kocsi hangszigetelése középszintű, egy Golf VII szerintem csendesebb, főleg úgy 100-110 környékétől a gördülési zaj kezd sok lenni, fel kell venni a hangerőt, ha zenét hallgatsz (mert nincs mód arra, hogy adaptívan növelje a zajszinttől függően).
Erre a legjobb mód, ha időpontot kérsz egy tesztvezetésre, és ott bekapcsolód a rádiót...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Soha nem volt még váltógond a nálam járt toyotáknál.
A szuzuki más tészta az nem japán.
Ott valóban hullanak az ős swift óta a váltók.
1.: Ha a Swift nem japán, akkor a Corolla sem, hiszen Törökországban vagy Angliában készülnek.
2.: Bő 10 éve egy akkor 3 éves, 100 000 km-t futott Toyota Hilux váltója döglött meg. Azért az kissé szokatlan volt... (Gariban szerencsére cserélték, és tömegével nem hallani róla, szóval lehet egyedi eset is...)
3.: Sajnos bőven vannak problémák a CVT váltóknál is, én is találkoztam olyan esettel, amikor állították, hogy a CVT váltóban nem kell olajat cserélni, mert élettartamra vonatkozik. Valójában azokban is kell olajat cserélni, csak az a gond, hogy egyes esetekben legalábbis rosszul van a váltó teknőjén kiképezve a leeresztőszelep, és az olaj nagy része egyszerűen leül az alján, nem lehet leengedni. Kénytelen vagy a teknőt leszerelni az olajcseréhez...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Chereiose #9954 üzenetére
Nem értem a logikát. Ha egy Swift olcsóbb, akkor sehogy sem fogja a hibrid Yaris kitermelni a plusz célárát, hiszen a Swift is hibrid, még ha mild hibrid. Ahogy nézem a különbség a listaárban cirka 1 millió a CVT váltós váltósnál. Fogyasztás terén legyen 2 liter a különbség...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Na, ma végre megvolt a szoftverfrissítés (mondjuk nekem kellett rákérdezni, hiába ígérték, hogy jelentkezni fognak). 25e Ft-t kértek érte és kb. 1 órát vett igénybe.
Az Android Auto-hoz ugye csak az anyósülés előtti USB csatlakozó használható és szükséges hozzá persze egy Androidos telefon. A Google kedves nénikéje valamiért úgy döntött, hogy Android 10 alatti OS-nél ez alaphelyzetben neked nem jár. Nekem egy lassan 4 éves OnePlus 3T telefonom van, amin Oxygen OS 9.0.5 van (Android 9.1), ennél már a Google Play áruházban fel sem dobja, böngészőből megnyitva közli, hogy nem kompatibilis. Csakmertazért. Szerencsére APKmirror-or letölthető, telepíthető és működik Root nélkül is.
A működése egyszerű, ha rákötöd a Menu gombnál meg fog jelenni az Android Auto. A sima Google térkép nagyszerűen működik, a Waze is jól működik, csak valamiért kb. 10 FPS a képfrissítése, nem igazán értem miért, mikor telefonon amúgy villámgyors (talán a sebességért az autó SoC-je felelős?).
Szóval öröm és boldogság. Csak miért kellett erre csaknem egy évet várni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #9970 üzenetére
Én sem tudok másra gondolni, csak ezzel a gondolatmenettel az a probléma, hogy a 2019 november utáni gyártású Corollák élből ezzel érkeztek, tehát csak azokat szívatták meg, akik az első szériából vásároltak. Mondjuk márciusra-áprilisra csak kifutottak azok az autók, így a májusi időpont még érthető is ezen logika szerint. De a szeptember sehogy sem....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz MiklosSaS #9978 üzenetére
Én úgy tudom, hogy csak a jelenlegi szériánál ( XA50, amelyiknek ugyan olyan a központi fejegység kinézete, mint az én Corollámnak, lásd #9969 hsz. ) lehetőség ez. Az előző szériánál ( XA40, amelynek a központi fejegysége 2 DIN-es módra középre van beépítve ) a gyári fejegységgel alapból ez nem megoldható.
Annál az a megoldás, ha beépítenek egy megfelelő egységet ehhez. [Itt egy videó egy ilyen műveletről] . "Apró" hátrány, hogy szerintem ezzel ugrik a garancia... :\
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz audi100td #9982 üzenetére
Mindenképpen nézesd át egy normális szervizzel, nézd meg, van-e nyoma annak, hogy törött (hegesztési nyomok a motortérban és a csomagtartó kárpítja alatt), illetve hogy füstöl-e terhelésnél.
Ilyen korú autóknál a rozsdára már számítani kell, ha nagyon rohad, akkor inkább hagyni szerintem.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz xEon1337 #10046 üzenetére
Van még bőven olyan dolog, ami ilyen szinten alap szokott lenni, de sajnos a Toyota kihagyta:
-Ablak le- és felhúzása a távirányító nyitás ill. zárás gombjának nyomva tartásával.
-A tolatókamera képén a segéd-vonalak statikusak, a kormány kitérítéssel a kocsi útját nem jelzik.
-A gurulásgátló (lámpánál v. kereszteződésben állva a fékpedál határozott lenyomásával aktiválható) alaphelyzetben ki van kapcsolva, minden egyes indításkor külön kell bekapcsolni.Ezek nélkül is lehet élni, de hasonló árkategóriában más gyártóknál azért alapértelmezetten megvannak általában.
Illetve egy dolog zavar még, a telefon tartóhelye, amit említesz is, nem csak mély, de pont előtte van a két ülésfűtés-kapcsoló. Már többször sikerült bekapcsolnom véletlenül az ülésfűtést úgy, hogy csak odadobom a telefonomat a tartóba, ami lenyomta a kapcsolót (persze High fokozatra, mert az van hátrafelé).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dooonfrigo #10093 üzenetére
Sajnos ezzel nem tudsz mit tenni. Ha nem probléma a gyenge motor (mert nem autópályázol például), akkor az 1.0-sat is megveheted. Az 1.3-assal sincs nagy baj - ha odafigyeltek az olajcserére és sűrűn, rendesen hajtották végre...
Bár egy Toyota topicban nem "illik" ilyet tenni, de amúgy én ajánlom figyelmedbe a Honda Jazz-t még...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz balazs1956 #10785 üzenetére
Annyi észrevétel, hogy nekem Android 9-en (OnePlus 3T) ugyan működik az Android Auto, az idő kb. 99%-ban, de ha teljesen feltöltött a telefon, akkor időről-időre előjön az, hogy megszakad a kapcsolat (az Android Auto lecsatlakozott hibaüzenet), ilyenkor kábel ki és vissza, aztán megint jó 15-30 percig (nem találtam rendszert ebben). Amikor nincs teljesen feltöltve, tök jól működik...
Mondjuk lassan amúgy is le kell cserélnem a telefonom (bár nincs vele amúgy komoly problémám), de ez especiel kicsit idegesít.
Másnál van esetleg régebbi android verzió (pre-Android 10) esetén hasonló probléma?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz duracell89 #10825 üzenetére
Nekem csak félig-meddig mérvadó a tapasztalatom, mert egyfelől nem hibridem van (1.6 benzin), másfelől pedig szedán, nem pedig kombi (máshol gyártják és vannak eltérések - nem csak a lámpákban).
Amit @makszi is írt, azt hatványozottan mondanám: ha 190cm felett vagy, vezess le vele legalább egy hétvégét, mielőtt megveszed. Egyszerűen kevés a fejtér (a szedánban még inkább, de ez más történet).
Nekem szerencsére nem zörög, nem nyiszatol sehol (de ezeket Törökországban gyártják, a TS-eket meg Nagy-Britanniában), de nem is nézném el neki. Az autó hangszigetelése elég minimális, ami nekem kicsit fáj (nem zavaróan rossz, de ilyen szinten jobbat vártam), a gyári nyári gumi szerintem belépő szint kb. (megint spórolás...). A központi kijelző és a rajta lévő szoftver egy hasonló árkategóriás VW vagy Hyundai/Kia kijelzője mellett pedig finoman szólva ódivatúnak hat. Arról nem szólva, hogy ha már egy új Skodán is ott van a futó indexfény, akkor egy Corollán ez miért nincs, ahogy a belső hangulatvilágítás se (oké, lehet direkt más a célközönség, de na...). Ezen kívül bosszantó apróság, de az ablaktörlő épp a vezető előtt hagy foltot (ahol a jobb oldali ablaktörlő felső végállása van), nekem pont szemmagasságban.
Nekem egyszer már olyan is volt, hogy nem indult el. Tippre talán a gyári immobilizer gajdult meg, mert gyújtás után rögtön el is ment a műszerfal kijelzője. Kb. 10 perc kísérletezés után sikerült beindítanom, de persze ez is olyankor, amikor időre kellett volna rohannom. Nem esett jól...
Ezzel átellenben áll a megelőlegezett Toyota megbízhatóság, nem egész másfél év és 22 ezer km után a fenti egy esetet leszámítva nem volt vele semmi gondom, a kötelező szervízköltségek teljesen vállalhatóak, a beltér minősége sokat javult az E170-hez képest és az általános utazási komfort pedig teljesen elfogadható.
No meg egyszerűen gyönyörű kívülről. Valljuk be, ez nem apróság...
Ezzel együtt én nem tudok elmenni a mellett, hogy mennyire drága a Toyota hibrid. Az általad kiválasztott típus még a gyengébbik hibrid rendszerrel is közel 10 millió. A Comfortnál lehet csak látni az árkülönbséget, ami még mindig 1,2 millió a kéziváltóshoz képest. Ami nem térül meg 5 év / 100 000 km után ( [tavaly számolgattam] ), de még ha a CVT váltósat nézed, akkor is határeset. Szóval gazdasági szempontból csak akkor érdemes még mindig választani, ha sokat mész városban és bőven több, mint 100 000km-es futásteljesítményre veszed az autót.
A másik pedig a nyújtott minőség. Ha mellé rakok egy VW Golf Variantot vagy egy Hyundai i30 kombit. Ennyi pénzért lehet fullos i30 kombit venni szellőztetett bőr üléssel, 160 lóerős mild hibrid kivitelben vagy jól felszerelt VW Variantot 130 lóerős Mild hibrid kivitellel, mindkettő bőven igényesebb beltérrel bír...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha nem megtérülésre veszik, akkor sose lett volna népszerű a Diesel motoros autó...
Linkeltem a tavalyi hozzászólásom, ott vannak a számok, Te meg feltételezéseket támaszkodsz, nem tényekre. Például nincs 1,2 millió árkülönbség, ha ránézek a 2016-os Aurisok árára. Olyan 4-600 ezer Ft körüli van azonos felszereltség és futásteljesítmény esetén. Én anno 600-al számoltam.
5 év / 100 000 km alatt egyik említett alkatrésznek se kellene cserére érettnek lennie normális használat mellett. Tehát ez sem alátámasztott érv.
A VW és Hyundai azért lett felemlítve, mert igényesebb a belterük. De ha megnézzük a használt 2016-os Golfok árait, akkor azt látom, hogy drágábbak, mint egy hasonló korú hibrid Auris. Pedig nagyságrendileg egy árban voltak újkorukban...
Innen nézve az Auris tulaj spórolt mondjuk félmilliót a benzin költségén, meg mondjuk nagyságrendileg 1-2 százezer forintot a szervizköltségen. A Golfos viszont 5 évig egy sokkal igényesebb autóban utazott. A végén pedig anyagilag nem sokkal áll jobban az, aki a hibrid Aurist választotta.
Tehát én 2 dologra mutattam volna rá: gazdasági szempontból nem olyan meggyőző a hibrid, illetve azonos áron azért van megfontolandó alternatíva.
Persze egy autóvásárlást szubjektív tényezők befolyásolnak, tehát nem is kívánok senkit eltántorítani semmitől. Csak igyekszem pár olyan dologra rámutatni, ami hasznos lehet a döntésben...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Yettel topik
- Netfone
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Politika
- Gyúrósok ide!
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest