Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • No.01

    őstag

    válasz Dluinet #10985 üzenetére

    Egyet kell, h ertsek... sajna meg a kulfoldi szervizekben is elobb varrialgatnak a pakkokkal, minthogy csereljek. A filleres rezlemezek cserejerol ez ugyszinten elmondhato.
    Az uj akkupakk szerelessel - kisse furcsa modon - valtozo osszegeket mutat markakereskedesenkent. 1300EUR az alja es 1650 a teteje.

    Ezek a helyi (holland) Priusforumrol szarmazo tapasztalatok ha v.ki kerdezne... es mint tudjuk a legtobb hybrid auto innen kerul haza mert anno itt oriasi tamogatasok voltak ezekre. Ha cegeskent vetted akkor meg foleg.
    Ettol fuggetlenul nagy atlagban azt irjak, h a regebbi modellek (P2) jobban teljesitenek, mint az ujak (FL elotti P3 es Plus)
    Elobbi akksi es inverter problemak nelkul el tud menni 350-400e km-t mig az FL elotti P3-nal sokszor mar 200e km utan befigyel az inverter problema.
    Inverter csere 600 es 1100EUR kozott mozog, bar akinek elojott a gond az az itteni (holland) forumban azok 2 kivetelevel bontott invertert vettek es koszonik szepen jol elvannak.
    Itt az otthonihoz hasonlo hybrid guruk nemigen vannak sajna. Egyetlen cegrol tudni akik ezen autokra specializalodtak (Ampera, Outlander, Priusok, Lexusok) Ok szepen es jol dolgoznak a markaszervizhez kepest olcsobban, de meg mindig boven a magyar guruk arai folott.

  • KTTech

    veterán

    válasz Dluinet #10985 üzenetére

    Ha azt írják a papírra, hogy cserélték, akkor újra indul a Hibrid garancia... onnan kezdve meg nem nagyon érdekel, mit mókolnak :D De itt nem jellemző, hogy belenyúlnak, inkább cserélik (jobban megéri nekik).

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • KTTech

    veterán

    válasz Dluinet #10985 üzenetére

    Igazából már azzal is rövidítik az akkupack életét, ha csak a hibás cellát cserélik ki... nem pedig a hibásat és a mellette levő kettőt (egyet jobbról, egyet balról) pluszban.
    Ami szintén gond, hogy nincs olyan módszer, amivel biztosítható lenne, hogy a cellák azonos belső ellenállással rendelkezzenek. A LiIon akkuknál ez nem akkora gond, de a NiMH akkuknál elég nagy probléma (természetesen a gyártáskor is keletkeznek különbségek, de azok elég kis szórással kerülnek beépítésre), mert amelyik cella a legmagasabb belső ellenállással rendelkezik, az fog először tönkremenni, de előtte kellemesen melegíti a társait, idő előtti elhalálozásra ítélve őket).

    Természetesen van erre a célra speckó műszer, amivel össze lehet válogatni a cellákat, de nem csekély az ára (milliós nagyságrend), de ami a nagyobb probléma, több töltés-kisütés ciklus kell a pontos eredményhez, igaz ezzel a kapacitás kérdésköre is tisztázódik, és a folyamat végén minden cella azonos mértékre van töltve (legalábbis a cella maximumára).

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Új hozzászólás Aktív témák