- Linux kezdőknek
- DIGI műholdas TV
- Synology NAS
- Microsoft Excel topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Hát, elég érdekes lett a fordítás... mondjuk ismerem a lehetőségeket (pár eszközhöz készítettem), és néha egyszerűen nem lehet jól megoldani. Ilyenkor jobb maradni az angolnál, arra vannak optimalizálva a szövegmezők.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálam ez így nézett ki: zárás előtt fél órával benéztem a márkakereskedésbe, csak szétnézni. Megláttuk a narancs színű Yaris HSD-t. Az eladó odajött, megmutatta, megkérdezte, szeretnénk-e kipróbálni, majd 5 perc múlva már gurultunk vele (ez már zárási idő után volt). Az autó tetszett, így a tesztkör után megírtuk a papírokat... Zárás után kb. 1 órával jöttem el a kereskedésből, majd 1 héttel később mehettem a kocsiért.
(Ja, és részemről a személyin és jogsin kívül semmire nem volt szükség, pedig 0% önerővel, 4 éves PCP konstrukcióban hoztam el).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gergőke88 #7995 üzenetére
Igaz, nem Mo-n. Ezt elfelejtettem írni, UK-ban vásároltam. Egyébként kb úgy működik, mint a privát lízing otthon. Fizetem a 3.9%-os kamattal rendelkező törlesztőt 4 évig, aztán 4 év után eldöntöm, hogy megtartom-e az autót és kifizetem a maradék árat (ekkor már normál Toyota autohitelre, ami 9.9%-os vagy KP-ben) esetleg visszaadom és választok egy másikat.
Az otthoni konstrukciókkal szemben a kocsi a nevemen van, minden papíron (bár itt a papírmunka elég egyszerű: egyetlen papírja van a kocsinak, az átírások ingyenesek és online elintézhetőek, az útadó is online intézhető, nekem mázlim van, mert erre a kocsira ingyenes, más terhet pedig nem kell fizetni rá az állam fele, de a biztosítás az nem olcsó, évi 380E ft környékére jön ki).Csak viszonyítási alapnak írtam, milyen különbségek vannak a Toyota márkakereskedéseknél. Szóval Mo-n a kereskedők hozzáállással van gond, nem azzal, hogy a Toyota nem akar eladni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dluinet #8028 üzenetére
Ismerősnek van Chevrolet Volt, ami ugyanaz a technika, mint az Ampera. Van hozzá specialista BP-n (dél mo-i a srác).
Neki volt vele gondja, az egyik csapággyal a váltóban (típushiba), és benyelt töltés közben egy villámcsapást, valamint egy kerékcsapágy (160E km-el az órában vette). A villám átrendezte a töltő áramkört, 180E-be fájt neki, a váltócsapágy is valami hasonló volt. Ezen kívül más gondja nem volt, nyomja bele a kilométereket rendesen, 2-3 éve használja.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
E5 szerintem. Jobb vele a fogyasztás, a teljesítményben meg nem éreztem különbséget. Árban közel egyformák, nincs nagy eltérés (még). Nem volt választásom, azért tankoltam E10-et (késő este volt, automata kút, üres tankkal), így legalább lett tapasztalat.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz ReSeTer #8079 üzenetére
Szívó motort forgatni kell, hogy meginduljon (meg bármilyen motort, hogy leadja a teljesítményét, nézz meg egy Totalcar erőmérőt, ha nem hiszed)... egyébként nem a fordulatszám, hanem a nyomaték nyírja a motort.
Ha azt akarod hogy hirtelen induljon meg, vegyél turbós motort, nagy teljesítménnyel. Persze az nem is lesz olyan problémamentes...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálam a téli melóba szaladgálós (70% város és falu, sok körforgalommal és lámpával, a maradék 60mph-s út, 32 km oda-vissza), 5 fővel 5.9-6.2 közt ingadozik.
E10-el hosszú távú fogyi (Bedford-DLP, kb 650km, Angliában pályázva, Franciában vegyesen) 5.52, normál E5-el 5.12, 2 fővel, agyig pakolva.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A dieseleket jellemzően hosszú távon használják, míg a benzint nem (legalábbis eddig), a fogyasztás miatt. Ha állandó terhelésen megy a motor, nem fog gyorsan kifeküdni. De ha városi használatban, bemelegedés esélye nélkül használod, mindkét technika kifekszik elég gyorsan.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A környezetédelmi szabványok miatt a motorokon nem sok változtatást eszközöltek (könnyebb, de erősebb anyagokat használnak, mint a régi motorokban)... kivétel a segédberendezéseknél, mert ott van jelentős változás. Meg a kényelem miatt a bemzinmotorok is megkapták a kettős tömegű lendkereket, mostmár a DPF-et is, a katalizátor is változott. A turbó mindegyiknél elhalálozik, azt sorolni se kell, a motorvezérlés is bonyolulttá vállt. Viszont ezek egyike sem a motor maga. Vannak konstrukcióhibásak minden gyártónál, bár ezek inkább a spórolásból adódnak (mondjuk régen is szerettek spórolni)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz diablo1984 #8354 üzenetére
Nem a fordulatszám, hanem a nyomaték öli a motort... leszabályzásig nem lesz gond vele, persze, ha üzemmeleg.
A hybridek (legalábbis az 1.5-ös Yaris) lazán elpörgeti magát 5000 környékére... olyan 4800 környékét szereti legjobban a motor vezérlése.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dare2Live #8380 üzenetére
Na nekem sikerült tesztelnem a vészfékezést tévedésből bal lábbal léptem EV módban a fékre... majd kiestem a szélvédőn (céges parkolóban átparkoltam és kissé fáradt voltam a tizedik 12 +1 órás munkanap után, ráadásul már 2-3 hete nem vezettem a Toyotát, száműztek a Seat Leon mk1 volánja mögé. Mondjuk ott is kellett pár kilóméter, mire kb 9 hónap automatázás után visszaszoktam kézi váltóra).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz gaborbol #8501 üzenetére
Ha nincs rendesen kiszintezve az akkupack, akkor az új cella elkezdi kinyírni a régieket. Egy ilyen szintezési folyamat 24-48 óra, sokszor elbliccelik (vagy egyszerűen rosszul csinálják) a cégek... a 250-300k km kicsit kevés a gyári akkupacknak, duplája lenne kb. reális.
Mondjuk egy teljes akkupack cseréje (gyári, újra) még mindig csak annyiba kerül, mint egy kettős tömegű cseréje kuplungszettel, ami azért elég jó ár/érték arány.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Szinte kizárt, hogy az ülés alatt elhelyezett akkunál sós levegő miatt korrodálódjanak az érintkezők. A hőmérsékleti ingadozások hamarabb ölik meg őket, vagy a nem megfelelő szintezés, töltési feszültség/sűrű nagy áramú merítés - tehát erőteljes kigyorsítások, EV mód kényszerítése, Power mód - (és az ebből fakadó melegedés - vízhűtése(fűtése) meg nincs neki, ami viszonylag stabil hőmérsékleten tartaná).
Az viszont várható, ha egy cella meghal, akkor a többiek is szép lassan követni fogják, hiszen egyszerre használódnak, és a NiMH akkuknak azért van memóriaeffektusa is rendesen (és a formázás sem mindenható).
Mondjuk itt 15 év gart adnak az akkura, korlátlan km-el (UK), ha meg van csinálva az éves hibrid karbantartás (gyakorlatilag ingyen van, ha az olajcserét a márkaszerviz csinálja, ami ráadásul nem is elszállt árú), ha nincs, akkor 5 év és 160E km.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Kicsit upgradelném a Yarisom, (2016 HSD, RHD), szeretnék bele komfort indexet. Eddig nem találtam konkrét infót, hogy hol találom meg az index relét (a kiegészítő elektronika hozzá nem túl bonyolult). Esetleg valami ötlet?
Ezen kívül kapni fog automatikusan behajtható tükröket (soha nem volt szériában), és androidos navit (a gyári rádió kiegészítéseként). Ezek után már majdnem kész is lesz legalábbis közelíteni fog a régi Leon MK2-höz komfort szinten...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz molnarpeter #8566 üzenetére
Köszönöm, elvileg külön relé van, csak nem tudom pontosan melyik kell, emiatt kell megnéznem. Készen kaphatók hozzá átalakított relék is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gaben92 #8601 üzenetére
A szervizkönyvemben (ami az Aurisé is egyben, meg még jópár másiké) ez szerepel (a képért elnézést, most így este ennyire futotta):
Elég egyértelmű az automata váltó/CVT csereperiódus (és a szerviz is küldött emlékeztetőt róla, nekem a 4 éves határidő jön, nem a 40000 mérföld, mert még csak 26000 van benne).[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Akkor ugyanazt az infót kaptad, mint én és a szervizkönyvemben is ez van, csak nem 6 évvel, hanem 4-el... idén megyek is, hiába nincs még benne 40000 mérföld, az a 165 font (66500 Ft kb.), amiért cserélik nem fog földhöz vágni (márkaszervizben, mert alapból 5 év a gar rá, azzal meg nem jó játszani, hogy elvesszen ) .
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz zoltan.bagi #8671 üzenetére
Nem kell idetalálnia... olyan gyenge a titkosítás, amit a Toyota használ, hogy kb. vicc kategória, még akkor is, ha épp nem cserélik ki az ECU-t. De aki kocsikat köt el, nem kell ezt a fórumot olvasnia, ott van a zsebében a kezelt ECU...
Ps. a Totalcar cikkében ott van minden infó, ami itt le lett írva, elég régóta...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A plug-in hibrid a neked való Nem feltétlenül Toyotából, de az az 5.5km nem túl jó a hibrideknek sem... Én több mint duplájára használom, de esetleges még így is (van benne minden, kb 4 km város - 5-6 körfogalom, plusz 4-5 lámpás kereszteződés-, két falu, a többi meg országút). Olyan 3 km után kezd belemelegedni a dologba, de olyankor még gyászos a fogyasztása...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Toyota Prius plugin-je igen jó - ugyanaz a hajtáslánc mint a többi Priusban, csak az akku lett nagyobb. Az első generációs a 3-as Prius, a második a 4-es hajtásláncát kapta meg.
Ismerősnek van Chevrolet Volt (első generációs), nagyon elégedett vele de nem hibátlan, a váltójában levő csapágy szokta feladni az első szériás példányoknál, a cseréje olyan 180E. Viszont van hozzá jó specialista. A konkrét példány benyakalt egy villámot is töltés közben, az elektronika helyrepofozása olyan 100E-be fájt, ha jól emlékszem. Hely az bőven van benne és párszor már lenyomtam vele a BP-Szentes távot, pályázva (120-130 közti valós sebességgel) 2.7 körüli átlaggal (tele akkuról indulva). A második generációs azért jobb (2016-tól).
Személyes kedvencem a Golf GTE, itt a fórumon is van róla már tapasztalat - erős, de ez a legbonyolultabb technika, hiszen turbós a benzinmotor, DSG váltóval. Viszont ez hasonlít legjobban a "normál" autók karakterisztikájára.
Mivel rövid távokra használnád, így a benzinmotor nem sokat járna, hiszen ezek közül bármelyik megtesz 30-60km-t elektromosan, ami bőven fedezi a napi munkábajárási igényed - ilyenkor ugye nem is koptatod a benzinmotort. A plugin és full hibridek közt szinte csak a nagyobb akku és a töltőáramkör a különbség, tehát ígyis-úgyis nyakadba veszed a nyűgöt
Nekem csak azért nem plugin lett, mert nem tudnám otthon tölteni (se a munkahelyemen). Bőven fedezné a napi 32-40km-es igényemet, hosszú távokra meg ott lenne a benzinmotor, ami szívóbenzines, agyonüthetetlen technikával (persze annak megfelelő fogyasztással).
Viszonyításként a Yaris HSD-m 4 fővel, 0-10 fok körül, munkába járásnál most éppen 6.13-at fogyaszt. Melegben olyan 7 decivel kevesebbet. Hosszú távokon 5.5 körüli fogyasztással számolok, 2 fővel (ami olyan 170 kg-ot jelent), agyig pakolva. Nyáron ugyanez 4.8-5.1 körül alakul. A klíma mindig be van kapcsolva és nem megyek 120-nál gyorsabban (ez már a limit felett van pályán).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz zoltan.bagi #8681 üzenetére
Na az új Yaris HSD-hez egy hasonló rendszer tuti lenne... mivel 135-ig képes elektromos módban teperni (és az inverterek és a motorok is bírják a strapát).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dluinet #8940 üzenetére
Bőven jó az Auris másra is. Mondjuk a Yaris még kisebb, mégis országokon át járunk vele és el is férnek a csomagok. Most pl. egy anglia-magyarország, majd onnan székelyföld körtúra lesz vele, sátrazással egybekötve (meg minden kiegészítővel, ami kell hozzá, nagy felfújható matrac, ágynemű, gázos hűtő, mert nomád helyekre is megyünk stb). Két főnek még így is elég, de napi használatban 5-en ülünk benne, melójáratnak. Táncolni nem lehet benne, de elférni azért el lehet.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz rbalint88 #8943 üzenetére
Kényelmesebb, komfortosabb mint a Seat Leonom (főleg hosszú távokra, szétmegy benne a derekam külön deréktámaszt kellett bele vásárolnom - ami nem volt egyszerű -, hogy bírjam az 50 mérföldnél hosszabb etapokat)... pedig az jóval nagyobb. Persze a Seatban több az anyag (de ez nem mindig előny, mert az anyag rozsdásodik), költözéshez jobb, de nem minden nap költözik az ember. Városban viszont könnyebben találok parkolóhelyet - és be is férek oda -, jobban manőverezhető
Mondjuk engem 135+-os sebességnél a rendőrök üvegporos gumibottal állítanának meg , így azzal kapcsolatban nincs sok tapasztalatom. De ott már minden kocsi zabál...Sajnos manapság mindenki óriási méretű - és teljesítményű - autókat vásárol, pedig az esetek 99%-ban nincs rá szüksége (cserébe fizeti a vámot a benzinkutakon - is). Egy 3-4 fős család számára egy Auris/Corolla méretnek több, mint elégnek kellene lennie.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Uk-ban mindegy lenne, általánydíjas a szervizeltetés... Yaris HSD-nél 3 szervizre (két kicsi és egy nagy) fizetek 625 fontot -kb 243000 ft -, 2 évre lebontva, 0% kamattal (havi 26 font).
A Corolla drágább (de mindegy melyik generáció, illetve Auris is ide tartozik), 720 font lenne ugyanez a csomag.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nem a bejáratás miatt esett a fogyasztás, hanem a hőmérséklet emelkedése miatt
Az enyém 1 hónappal ezelőtt még majdnem 0.5-0.8L-el többet evett, mint most, pedig nem változtak a szokásaim, sőt, most már folyamatosan megy a klíma is, viszont reggelente 13-14°C van, később meg 17-26°C körül (itt már a 17 is melegnek számít, legalábbis rövidnadrágos idő erőteljesen).
Azt tapasztaltam, hogy olyan 12-13°C körül vált át takarékosabb üzembe a kocsi.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ma letudtam a 30000-es intermediate szervizt a Yarison. 4 óra alatt végeztek vele, még új hátsó ablaktörlőt is kaptam, mert nem volt 100%-os (ingyen). Kiporszívózva, lemosva adták vissza.
Rendesen átnézték, olajcsere, Hybrid ellenőrzés is megvolt, megint 10000 mérföldig letudva a dolog.Az NSF papucs viszont cserés lesz lassan, az jobban kopik, mint a többi (kapni fog egy 3D futóműbeállítást nemsokára). Mondjuk amúgy is szerettem volna rá négyévszakosokat...
MOT-ra amúgy is vinnem kell nemsokára.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nekem erre a GAP insurance van ha lenyúlják (vagy rommá törik, mindegy ki hibájából), a biztosító kifizeti a rá eső részt, majd a GAP állja a biztosító és a hitelösszeg közti különbséget a Toyota Finance-nek. Legalábbis 4 évig, aztán meg úgyis valószínű visszaadom nekik, és választok egy másikat...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
PCP konstrukció, nem tudom mi az otthoni megfelője. 0% befizetéssel hoztam el, fizetem a havi díjat, 4 év után eldöntöm, h megveszem az előre meghatározott áron (akkor már HP konstrukcióban), vagy visszaadom és választok egy másikat.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Valaki aki jártas a felnikben, tudna segíteni?
Jelenleg a Yaris MK3 Hybriden 16-os felni van 195/50R16, ET51-es. Mivel igen drága a gumi és sovány a választék, így gondolkodom a cseréjén.
Találtam Yaris MK2 felnit, 15"-ost. 185/60 gumival, R15, ET39-es, legalábbis elvileg, mert gyári.
A kérdésem az lenne, hogy rámegy vajon a mk3-ra? Elvileg ugyanilyen van rá gyárilag, de nincs konkrét infóm erről...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz molnarpeter #9166 üzenetére
Ott megtaláltam mindkettőt... a MK2-nél és a MK3-nál is ugyanezek a 15-ös felnik vannak. A kérdés csak az, hogy rámegy-e a 16-os helyére közvetlenül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs