- SkyShowtime
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Mikrotik routerek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- 242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Sweet.tv - internetes TV
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zzz03
őstag
válasz anonymus89 #52750 üzenetére
Skodamnal csinálttam. Nem volt marha drága. Központi zár szett 2db nyers bicska kulccsal 10.000ft. kulcsos mivel nála vettem 2/2ezerbe megcsinálta a kulcsot. Autó villamossagis szerelő pedig 10.000ft-ert bekötötte. Ez volt 5 éve. Azóta is működik.
-
sepsi0
őstag
válasz anonymus89 #52750 üzenetére
Szia!
Nem nyílik/zár valamelyik ajtó?
-
2ozzmexy
aktív tag
K14C motorkódos Vitara gyári motorolaja Ecstar F9000 5w30 API SM, a kérdés hogy TOTAL Quartz, 9000 Future NFC 5w30 API SL, ACEA A5/B5, API CF jó lehet helyette? A Suzuki gyártói engedély nincsen a listában, csak Ford.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #52755 üzenetére
Tudtommal a Suzukinak nincs is saját szabványa.
Elvileg mehet, a leírásnak megfelel, de nincs valami korszerűbb olaj hasonló áron (API SN)?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #52756 üzenetére
Sajna nem vágom az API és ACEA szintek közötti összefüggést, nem vagyok egy nagy olajguru, csak tudom h vannak HTSH szintek meg egyebek, de momentán nekem az Ecstarral azonos minősítésű cucc kell vagy jobb.
Itt nézelődtem (lehet rosszul tettem...)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
válasz 2ozzmexy #52757 üzenetére
Ezt a Motul Eco-Lite olajat ajánlották nekem.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52758 üzenetére
Ez sem hangzik rosszul annyira, majd meglátom mi lesz a boltban, csak jó lenne tudni hogy a 4L olaj 16ezer lesz vagy 10ezer, mert ugye nem mindegy...
Amúgy lehet egyesével is venni olajleeresztőcsavar tömítést, gondolom azt illene cserélni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sepsi0
őstag
válasz anonymus89 #52754 üzenetére
Szerintem a kábelek ott lesznek, de ezt megnézheted, ha pl anyós ülés felöli ajtókárpitot leszeded.
Ha ott vannak a kábelek, akkor elvileg csak elektromos zárat kell venned. Azt kb 25-30k-ból (4db-ot) megúszhatod, ha találsz bontottat, én azt hiszem a Suzumin-ről vettem, mert elromlott az egyik. Beszerelni nem nagy kunszt, mi is kicseréltük otthon. Kell a kábel meg bowden ezt adják hozzá.
Nekünk is 2007es SX4 van GLX gondolom nekem ezért alap a központi.
Ja meg kellhet a vezető ajtóra a nyitó gomb a könyöktámaszra.
Gondolom csak a vezető oldalon van kulcsal nyitás neked is?
Jut eszembe, a bontott zár bowdene hosszú lett volna, esetleg erre oda kell figyelni. Suzuminn Kft.[ Szerkesztve ]
-
-
DeadMeat
veterán
Kisse osszezavarodtam, kis segitseg kellene fek (tarcsa) ugyeben. Mekkora az elso fektarcsa merete, 2016-os swiftnek? Hatso tarcsafekes verzio, de akarhol nezem 256 es 272 van felajanlva opciokent. Konyvben nincs benne sajnos. 1.2 90 lovas verzio.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DeadMeat #52766 üzenetére
Mekkora kerékméret van rá? Lehetséges hogy a 272-es a gyárilag 15"-os (ha jól emlékszem az még akkora volt) alufelnis felszereltségé...
Előre való a nagyobbik hűtött tárcsa, de érdemes lenne megmérni. OEM kódot nem tudsz hozzá? Hol nézted? Esetleg cikkszám a kerékagynál nincsen beleütve?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
A klíma hűtési "ereje" az függ a külső hőmérséklettől? Minél melegebb van annál hidegebbet fúj?! Vagy ez konstans!?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #52764 üzenetére
Semmi, csak a fővárosban egy üzlet sem tart belőle raktáron és nem is hoznak az én két szép kék szememért... (akárcsak a Suzuki Super kék hűtőfolyadékot vagy az Ecstar váltóolajat)
Rendelni tudok webshopokból, de mindenhonnan ~15k mire a kezemben van a 4liter olaj, akkor inkább keresek olyan alternatívát ami legalább olyan jó/jobb és tartanak belőle a boltokban (kommerszebb márkák pl Total, Castrol, Motul, Eneos, Elf)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz hemaka #52761 üzenetére
Köszi, ezt ismerem, de nem ez a kérdés, hanem hogy mivel lehetne helyettesíteni a gyári 5w30 API SM olajat, ami ugyanolyan jó/jobb csak van belőle és nem kell rendelgetni, ha olcsóbb is az csak plusz pont.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #52760 üzenetére
és @focvis: Aham, akkor keressek valami 5w30-at ami API SM/SP? Vagy más paraméter is izgalmas lehet? Könyv kb mindent enged bele, talán még a Vénusz napraforgóolajat is...
Nem igazán találok alternatívát...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #52774 üzenetére
Egy idő után igen, de ez ennél többtényezős kérdés. Alapvetően úgy szokták mérni hogy beindítják belső keringetésen LO állás esetén, ventit maxra és betesznek egy hőmérőt a légbeömlőbe, a kimenő levegőnek olyan 8-12foknak kell lennie. Amennyiben ez nincsen meg, fogy/kevés a gáz benne.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
anonymus89
addikt
válasz sepsi0 #52762 üzenetére
Köszönöm az infókat akkor kérek egy kis segítséget havertól és közösen megbontjuk az ajtót.
Nekünk sajnos GC van és még rádióelőkészítés sem volt tényleg fapados.
Könyöktámasz az már luxus
Így van csak a sofőr ajtaján van már volt 2x tisztítva a zár is.más: kapaszkodót hol érdmes nézegetni illetve melyik jól tudom kompatibilis pl a swift-tel?
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
szivacs1987
aktív tag
válasz AMD Power #52774 üzenetére
Nem teljesen ilyen egyszerű..
Konyhanyelven: úgy képzeld el, hogy a klíma lehűt egy "radiátort" (4 fok környékére), és ezen keresztül fújja a ventillátor a levegőt, és így hűl le. Ha elég gyorsan fújja a ventillátor a levegőt, akkor a hideg radiátoron a levegő hamar átmegy, és nincs ideje annyira lehűlni. Így számít a levegő sebessége, és a hűtendő levegő hőmérséklete is, hogy milyen hideg levegőt kapunk. Pl.: azonos levegő fújási sebbességen a 35 fokos levegő pl 18 fokra, a 20 fokos levegőt meg pl 15fokra tud lehűlni azalatt az idő alatt míg átmegy a hideg "radiátoron".Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
csaba1203
addikt
válasz szivacs1987 #52779 üzenetére
Akkor ezek szerint manuális klíma nem jó ha maxon megy a fűtő-hűtő ventillátor mert levesz a hatékonyságából?
Egyébként én is ma észre vettem, hogy a hőmérséklet emelkedésével gyengül a klímám hatékonysága vagy valami gebasz lesz vele...
Majd kiderül hétfőn viszem 2 éves szervizre és megmondom nekik nézzék át külön a klímát is. -
szivacs1987
aktív tag
válasz csaba1203 #52780 üzenetére
Nem.
Van egy optimlális levegő sebesség amivel a legtöbb meleget/hideget be lehet fújni a kocsiba. Ez függhet a külső levegő hőmérsééklettől, a "radiátor" hőátadó felületétől, a beállított levegő hőmérsékletétől (ahova tekertük, állítottuk a levegő hőmérsékletét).
pl
ha kint 35 fok van és kezdetben a kocsi fel van forrósodva nagyon (de már a légbefúvó rendszer visszahűlt a pár perc klímázástól)
- leglassabb ventivel a befújt levegő hőmérséklete pl 17 fok
- a leggyorsabb ventivel a levegő hőmérséklete pl 22 fok
ekkor hiába fúj lassabban 17 fokos levegőt, de összességében a gyorsabban befújt sokkal több 22 fokos levegő hamarabb lehűti a belső levegőt.Nekem pl a 2018-as swiftemben (manuális klíma) ha kint 30+ fok van és csak leglassabban megy a venti, akkro a klíma kompresszor 10-20mp-ként ki be kapcsol, mert a radiátort lehűti 2 fokra (ekkor lekapcsol a klíma kompresszor, hogy a radiátor ne kezdjen el jegesedni), majd mikor visszamelegszik, kb 11-fokra(pontosan nem tudom), akkor a klímakomresszor újra bekapcsol. Ha eggyel gyorsabban fújatom a levegőt, akkor sokkal ritkábban kapcsol ki a klímakomresszor, mert lassabban tudja visszíhűteni 2 fokra a radiátort.
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
AMD Power
titán
Köszönöm a válaszokat!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
csaba1203
addikt
válasz szivacs1987 #52781 üzenetére
Értem és logikus is.
A klíma tisztításon kívül egyébként kellett-e valamit javítani a tiéden?
Mikor 2 éve megvettem valahogy hidegebb levegőt fújt be, mint most.
Mitől van nem tudom remélem nem lesz nagy gond vele. -
szivacs1987
aktív tag
válasz csaba1203 #52783 üzenetére
Eddig még szerencsére nem kellett semmit sem javítani. 1. alkalommal én is visszamentem a szervízbe, hogy gyengének éreztem a klímát, de rádugták gépre és mutatták, hogy a klíma "radiátor" (ami hideg) az végig eléggé hideg, hogy kell. Arra jutottunk ott, hogy csak alulméretezték ezt a "radiátort" egy kicsit, így kevésbé tudja lehűteni a befújt levegőt, és ezért tűnik gyengének a klíma.
Ha gyengének érzed, akkor nézess rá szervízben.Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
csaba1203
addikt
válasz szivacs1987 #52785 üzenetére
Valószínű az 1.2-es motor teljesítményéből nem akartak levenni csak.
Köszönöm a hozzászólásaidat és azért megnyugtatásképp megnézetem de biztos nálam is mindent rendben fognak találni nem úgy, mint a kortárs német vagy francia, olasz márkáknál...
Erről jut eszembe úgy jó egy hónap távollét után megérkezett a BMW buzi szembe szomszédom kisebbik bömöse is.
Szegény addig csereautóként egy első generációs Ford Focust volt kénytelen hajtani. -
veterán
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #52786 üzenetére
Amerre jársz vele sok a fa és a por? Mert simán egy eltömődött pollenszűrő is lehet. A régi autónkban cserélgettem (nyolcezer forint volt és csak gyári volt belőle!), aztán amikor elengedte a gázt én is elengedtem a pollenszűrő "kezét", mert hiába cseréltem ki, amint az első szakadék adagolós katout dízel elindult előttem a lámpánál dobhattam volna ki a kukába nyugodtan... Úgyhogy nem cserélgettem 4 évig, na amikor a fiam megszületett gondoltam mégiscsak kicserélem meg kap egy ózonos kezelést, hát a klímásom nem mondott kedvesek édesanyámról, amikor dőlt a koszt a légjáratokból, átpucolta a csöveket, feltöltötte gázzal és vártunk, hátha megint elengedi, végülis elengedte, de még 1 évig volt klímám, aztán financiális okokból úgy gondoltam teszek a pollenszűrőre és ugyanez a jelenség volt, hőcserélő hideg, kuplung behúz (ha kevés benne a gáz vagy elszökött akkor nem húzza be a kuplungot sem a kompresszoron!), de a légbefúvóból csak meleg jött... Nem volt kedvem még egyszer szétborítani a motorteret ezért, úgyhogy így is adtam el, gondolom azóta megcsinálták, vagy elengedte a gázt megint.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #52794 üzenetére
Most nézegetem a mobil super 3000 fordmula D1 5w-30 at, lehet azt teszem bele ősszel a motul helyett. Eddig a mobilnak nem találtam olyan olaját ami jó lenne a miótónkba.
Vagy eco lite lesz. Most motul x-clean efe van benne. De ez az új api SP szabvány pont azt tudja amit régen szerettem volna, csak SN+ néven próbálkozott a castrol. LSPI ellen. De az szerintem nem terjed el. Egy castrol Edge tudja. Viszont ott bekavarodtam, mert amit beleöntöttem tavaly az acea c2/c3, benzinesbe meg A5/B5 kellene. Acea Ax/Bx et nem tud a motul. Ez a mobil se, de mivel lspi kis benzines turbósnál van, és az ilsac GF6A direkt erre van kitannálva, ezért nem keresem az acea dolgokat a dobozon. Első ránézésre az adatok szerint kicsit sűrűbb mint a gyári ecstar, valami olyasmi mint most az xclean efe.Tommy? Te is nagyon benne vagy ezekben. Te milyennek találod?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
veterán
válasz 2ozzmexy #52794 üzenetére
Tuti, hogy SP, a kannán is SP van.*
De ennyi pénzt, mint amennyiért linkelted nem ér meg, keresnék más márkát inkább. Csak az 5W30 és az SP miatt említettem meg.Mint írtam, 40 euróért veszem az 5 literest (= 14.000 Ft), az 8 € / l, annyit megérhet (amazon.de, ingyenes szállítással Ausztriába, onnan hazahozza nekem a cimborám, ill. az ő autójába is ez kerül, szintén VW).
*Az adhat okot az SN vagy SP minősítés közötti eltérésre a webshopokban, hogy az SP szabvány 2020. májusában jelent meg, és egyes webshopok nem frissítették az adatbázist. (Régebben SN volt ez az olaj, nem lévén SP szabvány.)
[ Szerkesztve ]
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #52796 üzenetére
Igen, világos amit írsz, valószínűleg ezért nem ismerik, de akárhol nézem olyan olajakat ajánl ebbe a motorba hogy az agyamat eldobom, sorban C3/A3 API SL, API CF olajakat dobál, az egyetlen ami "normális" és találtam bele az a Total volt idáig, de az is csak SN.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #52799 üzenetére
De nem erre törekszem, hanem költségek féken tartása mellett a "normális" olaj beletöltésére, mert nagyon nem mindegy, hogy pl a Total-al most olyan mintha ingyen kapnám az olaj és pollenszűrőt ahhoz képest, mintha megrendelném az Ecstar-t valahonnan...
Tudom, ne mondj semmit, kókány és igénytelen vagyok... A megkövezésemet hanyagoljuk, most csak költséget tervezek nagyságrendileg, mint a mellékelt ábra mutatja nagyon nem mindegy hogy a 4L olaj 10k vagy 16k.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Xbox Series X|S
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- EAFC 24
- bambano: Bambanő háza tája
- SkyShowtime
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen