Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szivacs1987

    aktív tag

    válasz csaba1203 #52780 üzenetére

    Nem.
    Van egy optimlális levegő sebesség amivel a legtöbb meleget/hideget be lehet fújni a kocsiba. Ez függhet a külső levegő hőmérsééklettől, a "radiátor" hőátadó felületétől, a beállított levegő hőmérsékletétől (ahova tekertük, állítottuk a levegő hőmérsékletét).
    pl
    ha kint 35 fok van és kezdetben a kocsi fel van forrósodva nagyon (de már a légbefúvó rendszer visszahűlt a pár perc klímázástól)
    - leglassabb ventivel a befújt levegő hőmérséklete pl 17 fok
    - a leggyorsabb ventivel a levegő hőmérséklete pl 22 fok
    ekkor hiába fúj lassabban 17 fokos levegőt, de összességében a gyorsabban befújt sokkal több 22 fokos levegő hamarabb lehűti a belső levegőt.

    Nekem pl a 2018-as swiftemben (manuális klíma) ha kint 30+ fok van és csak leglassabban megy a venti, akkro a klíma kompresszor 10-20mp-ként ki be kapcsol, mert a radiátort lehűti 2 fokra (ekkor lekapcsol a klíma kompresszor, hogy a radiátor ne kezdjen el jegesedni), majd mikor visszamelegszik, kb 11-fokra(pontosan nem tudom), akkor a klímakomresszor újra bekapcsol. Ha eggyel gyorsabban fújatom a levegőt, akkor sokkal ritkábban kapcsol ki a klímakomresszor, mert lassabban tudja visszíhűteni 2 fokra a radiátort.

    [ Szerkesztve ]

    Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition

Új hozzászólás Aktív témák