- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
dReFiX
senior tag
átlagba havi 10 darab
-
tboldi
nagyúr
Na, a 16 éves WagonR ismét átment csont nélkül a műszakin. Egyedül a fékfolyadékra emlékeztettek, hogy lassacskán cserélni kellene, de tudunk róla, már vagy fél éve a polcon van a Motul DOT 4, csak nem volt még idő rá.
Amúgy a mostani és a két évvel ezelőtti vizsga között egyetlen egy féltengely gumiharangot kellett csak kicserélni rajta az alapvető dolgokon kívül.
-
dethroner
veterán
válasz Tom1939 #48502 üzenetére
Vajon a Suzuki bekerülési költség alatt fogja adni? Mert ha nem, akkor miért venné valaki ezt, a Toyota logós helyett? Nem hiszem hogy van olyan márkafan, aki inkább a Suzukit választaná, ha ugyanannyiba fog kerülni. Mert szerintem később a használtpiacon többet kaphat érte ha Toyota, és ez fontos szempont lesz.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #48503 üzenetére
Augusztusban a 24 éves rönóm is minden előzetes költés nélkül ment át. Igazából a 12 év alatt amióta nálam van, csak egyszer kellett műszaki miatt költenem rá, 2 küszöb csere volt indokolt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz dethroner #48505 üzenetére
Erre leszek nagyon kíváncsi, hogy mennyibe fog fájni. Swace-nél ugyanez a kérdés.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
válasz dethroner #48506 üzenetére
Beszállhatok?
31 éves Golf II 1,5 év állás után mondhatjuk, hogy gond nélkül átment. Kötelezőkön kívül (szűrők, folyadékok) hátsó lengéscsillapítót kellett cserélni + a fékeket. (utóbbi főként a hosszú állásnak volt köszönhető)
Röviden azért állt 1,5 évet, mert hőcserélő kilyukadt, eláztatta az utasteret, és most nyár végén jutottunk el oda, hogy akkor összerakjuk. (közbejöttek a dolgok)„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
válasz dethroner #48505 üzenetére
Hát a kérdés jó. Érdekes ez a környezetvédelem ahol majd 2 tonnás SUV viszi le az átlagot, a celeriot meg nem érdemes árulni mert környezetszennyező... Most a rinyálásom személyes okú, kellene a családba valakinek olcsó új autó, ami most ugye nincs (2,6 milliós celerio milyen jó is volt az).
u.i: tavasszal míg ingyen volt bejártam egy párszor az V. kerületbe, azóta nem tartom olyan vonzónak a zöld rendszámot (főleg ha majd elveszik a parkolási előjogaik egészét vagy egy részét), a sima hibrid sokkal jobban tetszik
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Segítséget kérnék tőletek tisztelettel.
Közel két hónap kutakodás után ma lefoglalóztuk a nejem Splash-ét.
2010 ötödik havi 1,2-es. A kérdésem az lenne, h tudja valaki a pontos szervizciklusát?
Olajcsere, mennyi idő és milyen olaj?
Szíj csere, vízpumpa csere?
Gyertya csere?
Gondolom a fékolajat és a fagyállót kétévente illik cserélni. De, javítsatok ha tévedek. Szerintetek mit kellene még kicserélnem?
Itt egy kép a csodáról:
Joe
-
Pist@bácsi
őstag
válasz simonjoe #48510 üzenetére
Ez K12B motor láncos, láncot nem kell cserélni.
Olajcsere periódus 15.000 km/vagy 12 hónap.
Én a helyedben, ha nem ismert a szerviztörténete most lecseréltetném a hosszbordás szíjakat, a gyertyákat, és az összes folyadékot, beleértve a motort, váltót, fék- és hűtőrendszert. És innen már tiszta lappal indulsz. -
simonjoe
senior tag
válasz Pist@bácsi #48511 üzenetére
...ezt tervezem, bár a váltóolajban nem vagyok biztos. 60k van a kocsiban és nagyon jól vált, meglepően jól. Az olaj viszkozitása milyen legyen, 5W30? Márka? Mit "szeretnek" ezek a motorok, Eneos??
Joe
-
Pist@bácsi
őstag
válasz simonjoe #48512 üzenetére
5W30. Most ECSTAR a gyári olaj.
Váltó olajcserét a 45 ezres szerviznél írja először. Ha tudod, hogy megtörtént, akkor nem kell, ellenkező esetben ne ezen spórolj.
De a folyadékok, szíjak az állásban is öregednek, így nem csak kilométerhez, hanem időhöz kötött intervallumok is léteznek.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
-
TommyY2
tag
válasz Pist@bácsi #48513 üzenetére
Egyébként a gépkönyv szerint a 0W-20 ajánlott, de én se tenném bele szívesen. A leírás szerint alternatíva az 5W-30 is (autószerelők előszeretettel tesznek bele 5W-40 olajat) .
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dReFiX #48517 üzenetére
Mert occsobb... Ennyi, és különben is a kopottabb motor a vastag olajat nem eszi... Betoltesig nem is, de utána...
@simonjoe: hol is kezdjem... Tudom már, gratulálok az új jarganyhoz, sok balesetmenteset vele. Nekem van egy használt autós "csomagom" amit minden használt vas megkap: motorolaj, olajszuro, legszuro, pollenszuro, benzinszuro, valtoolaj, gyertyák, fékfolyadék csere, klíma bomba, a többi állapot függő, a hosszbordas ha nem repedezett akkor még jó,ha a fektarcsa nincs limiten az is jó, fekbetet szintén, mert tuti lesz még meglepi vele. A hutofolyadekra méress rá a kútnál tankoláskor, ha jó a fagypontja akkor hagyjad, mert ha minden szervizt megcsinalsz amit 2010 óta elsumakoltak, a gatyadat is rá fogod költeni... Ennek a többsége YouTube videó alapján neked is menni fog, gyertyahoz pl nem kell emelő sem, de egy pollenszuro cserehez és klíma fertőtlenítéshez sem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #48518 üzenetére
köszi!!
Egy Suzuki márkaszervizben nézetem át és csináltatom meg. Kedden hozzuk haza, szerdára már van is időpont. Nem érdekel ha a gatya is megy, csak rendbe legyen a feleségem fogja használni. Nem akarom, h gond legyen vele. Nos, akkor marad a 0W20-as olaj?? Majd jelzem a szerviz felé. Összeírtam a listát a szerint amit írtál, belevettem még egy futómű állítást és vízpumpa cserét is. Remélem így már rendben lesz. Majd szerdán megírom, h csupasz seggel jöttem-e haza a szervizből.Joe
-
kovsol
titán
Teli gumi felrakattam, és a tpms hibát jelez még. Gyári szenzor van a téli készletek is. Már kb 30km t mentem vele de nem ismerte fel az újat még. Mi a teendő egyébként ilyen kerek Csere esetén?
May the Force be with you!
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #48521 üzenetére
Igaz, hogy az 1.33 Toyota motor érzékenyebb az olajra és a csereperiódusokra , de ettől még ez egy ismert és Toyota szerelők által is elismert konstrukciós hiba. Létezik hozzá gyárilag módosított gyűrűgarnitúra.
Semmilyen párhuzam nincs a Suzuki motorokkal.
Ábra a Suzuki gépkönyvből, igaz ez Swift, de az aktuális motor az ugyanaz.
A bal oldali a K12B, a jobb oldali az M16A motor (ez a sport) -
addikt
válasz ldn218 #48525 üzenetére
Ezzel a keréknyomás érzékelővel kapcsolatban lenne egy kérdésem mert fingom nincs a dologról. Elviekben pár hét múlva egy új 1,2-es swift boldog tulaja leszek. Nem tudom azt se, hogy téli gumival kapom a szalonból, vagy külön kell vennem hozzá egy szettet. Ez az érzékelő gondolom az abroncsban vagy az abroncs szelepében van. Szóval akkor ezentúl ilyen spec. gumikat kell majd vennem igaz?
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
ncc1701
veterán
válasz Pist@bácsi #48524 üzenetére
Ha egy moci eszi az olajat, akkor szerintem arra sosem az volt a korrekt megoldás, h "vastagabb" olajat kell beleönteni.
Verseny, pályázás az meg egy másik dolog. Ott eleve az a normális, h elötte-utána olajcsere, és nem kell csodálkozni rajta, h ha nyelezed, akkor fogy az olaj. A motor nem egy zárt rendszer, számomra az a fura, ha semennyire sem eszi az olajat. A K12C plö a 0w20-at csipegeti, de minimálisan, pont nem érdekel. A következő a 0w16 lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #48526 üzenetére
A felnin lesz, a szelepen, ha jól emlékszem. Nem kell speckó gumi hozzá.
-
addikt
-
ncc1701
veterán
válasz mefistofeles #48529 üzenetére
Viszont a gumisnak qrvára vigyázni kell a tpms jeladóra. Szóval, valami ügyesebb helyre vidd.
Azt is fontold meg, h ebayről rendelsz 4-et, veszel 4 acél felnit a téi szettnek.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #48527 üzenetére
Olajfogyasztásról nem volt szó. Hacsak nem a Toyotára gondolsz. Arra a korrekt megoldás, hogy nem kell olyat venni.
A kérdés az, hogy a 0w20 vagy az 5w30 közül melyik a gyári ajánlás K12B -hez.
Mindkettő. Az első a preferált, elsősorban az üzemanyag takarékosság szempontjából. De rövid utakon, sok hidegindítással, városban is előnyösebb. Viszont nagyobb terheléshez, magas hőmérsékleten meg a második a jobb.
Nem csak a viszkozitás előírt, API, ACEA besorolást is nézni kell. És ott is van mozgástér. -
a_tesz
Korrektor
válasz Pist@bácsi #48531 üzenetére
De az ő 2007-es Sportjának még nem is volt ajánlott olajat a 0W-20, az csak a 2011-től megjelentnek volt, aminek hiába M16 a motorkódja ugyanúgy, egy teljesen más motor.
Utcára, meg ilyen alkalmi erőltetett használatra meg bőven jó hozzájuk a 0W-20, nekem is az van a 2012-es 1.2 idegesben szerk: természetesen gyári Ecstar
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Pist@bácsi
őstag
válasz a_tesz #48532 üzenetére
Tudom, nincs összefüggés a kettő között.
Az ő példáját azért hoztam fel, mert pont az akkori gyári ajánlású olajjal voltak a gondok.Nem teljesen más a két motor. Az újabb és kicsivel erősebb csak tovább fejlesztett változat, a szívócső meg a vezérlés változott, a blokk ugyanaz.
-
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kovsol #48523 üzenetére
Jók a nyomások? Mentél legalább 40 km/h-val tartósan? Kell neki 5-6 perc mire felismeri és össze haverodnak... Ugye ugyanoda mentek vissza a kerekek ahol voltak? Több most így hirtelen nem jut eszembe,csak annyi h nézd meg melyik kerékkel van baja...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #48534 üzenetére
Alin van szelep, egy szett annyiba kerül mint 1db gyári...
Nyarival kapod, én is azzal kaptam novemberben a Vitarat... A szalonban drága lesz a téli előre szólok."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pist@bácsi #48533 üzenetére
Neked írom, de mindkettőtöknek szól, mivel az ominózus motor elődje volt a családban, sőt a 4ZZ-ből is ami híresen olajevős: le van írva a gépkönyvben, h mikor melyik olaj kell bele, azt kellene beleönteni amit a gyártó előír és nem 3ezer forinton fillérb@szóskodni egy 25ezres olajcserénél a márkaszervizben, mivel ha kéred akkor 0w20-at öntenek bele, de ugye néma gyereknek... Ja meg úgy drágább és átlag magyar már itt meg is bukott... Mellesleg a downsizing és a fogyasztói társadalom ékes példája, testvére a PSA 0,9TCe névre hallgató csodája: nagy lett a kabát... Vagy az 1,2HTP (hiába taposod paraszt ) mert egyik sem arról híres hogyha nagy gázt adsz az oktogonon, akkor maga alá rántja az Andrássyt... És mire a Hősök terére érsz a Hét vezér még billegne a lovon...
Egyszerűen alul van méretezve a motor, azt az 1,33as motort egy 1300kgos Aurisban (5 ajtós, nem a kombi!) nem arra találták ki, hogy 140-150-el nyelezd az autópályán, 4600-at forog és ott a vége hivatalosan az 5 gangos váltóval... #csakszolok
Az igényekhez veszünk autót (és a motort is a bodéhoz) és nem úgy megyünk be a szalonba h mindegy mi, csak szép legyen meg olcsó és főleg új... Meg ugye számít h mit tekergetunk a kormány közepén... Szerintetek miért váltottam én is 30 év toyotázás után??? Amíg a Toyota nem engedi el a szivobenzint, addig ilyen sztorik lesznek, sőt egyre több lesz, ergo kivagja maga alól a saját piacát... Uff.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ldn218
tag
válasz 2ozzmexy #48537 üzenetére
"PSA 0,9TCe névre hallgató csodája"
A PSA az Peugeot, citroen, opel, vauxhall, DS, valamint fiattal és toyotával kooperál.
A 0,9 Tce az renault termék, a HTP meg skoda az még nem a downsizing korában készült.
A peugeot benzinmotorok Puretech néven vannak illetve.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
Szerintetek a Splash CAN-bus-os?? Ha nem, át kellene LED-ezni a világítását. Azon is gondolkodtam még, h a gyári akku helyére vajon lehet nagyobb méretűt bepattintani??
Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #48539 üzenetére
A fapad Auris nem 6 csak 5 sebességes, valóban lehetett 6-ossal rendelni, de nem sokat segített, gyengus volt a motor egy akkora bódéhoz na. Még az mk1-es 1,4vvt-ije is karcsú, mivel ugyanaz a motor került bele mint az én e11 faceliftemben volt, csak utóbbi 1039kg, ellenben az Auris 1300, kicsi a különbség de érezhető...
Most raktam vissza a téli szettet, egy kukot sem szólt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kovsol
titán
válasz 2ozzmexy #48535 üzenetére
A téli és a nyári külön felnin vannak, és ez egy zsír új téli kerék szett most került fel. Új felni, tpms szenzor is.
Mentem vele 90-el is, elmentem egészen Visegrádig mikor írtam. Most viszont úgy parkoltam, hogy a közelben se volt kocsi, és utána felismerte a szenzort pár km után végre.May the Force be with you!
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #48541 üzenetére
Nem tudom, hogy van-e CAN, de ha nem kínai vackokat veszel, hanem minőségi Osram vagy Philips LED-eket, akkor azok szinte biztosan CAN-kompatibilisek amúgy is.
Nekem egyébként elöl nincs semmilyen LED, hanem Osram Night Breaker Laser H4 és Cool Blue Intense W5W van, az indexekből csak a tükrökben lévők LED-esek, de gyárilag, hátul az egész lámpatesteket kicseréltem, amikben a helyzetjelző/féklámpa LED-es (szintén gyári, E-jeles, csak eredetileg japán piacos), a pótféklámpa is LED (ugyancsak gyári, az ES Sport felszereltségé), a tolatólámpába és a ködzáróba Philips XtremeUltinon W21W LED-eket tettem (természetesen fehér és piros), a rendszám fölött Osram 4000K-s LED, meg a csomagtartóban is, a plafonon meg Philips 4000K-s C3W-k vannak. Asszem, ennyi.
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #48547 üzenetére
Csak Osram és Philips van a listában. A Lumenet-nél szedtem össze, a végösszeg elég lehangoló közel 80K lenne a komplett csere. Ebben a H4-es LED a legdrágább, ami ráadásul off-road. Át kell gondolnom, nem akarok xarakodni majd műszakin. A kocsi még itthon sincs, de már variálok.
Az első körben ezt kell beszereznem, ezt fontosnak tartom:
[link]
(#48548) ncc1701 : meg kell majd néznem, ha lesz rá lehetőségem a nagyobbra, pontosabban ha helye lesz a kocsiban, akkor tuti nagyobb lesz.
Valahogy karcsúnak tartom a gyári méretet. Ami persze biztos elég, de szerintem nagyon a határon lehet.Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest