- Linux kezdőknek
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- PDF topik
- Linux - haladóknak
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #49849 üzenetére
Sajnos nem tudom, van diagnosztikám ( Vag-com, avagy VCDS, Delphi) de csak a saját német autókat szoktam vele diagnosztikázni. ( egyszerűbb feladatok) Japánt még sose csináltam.
A Vag- com ( gyári ) a Delphihez képest többet tud, én legelábbis több mindent érek el.
/Mindkettő, khhm, "olcsósított" verzió./
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #49848 üzenetére
Valami ilyesmi van nekem is : [link] , de mire körbeérsz egy autón, bedurran az alkarod.
A permetező meg kényelmes. Minden más adapter, tartály jó, csak a pumpát helyettesítem.
Maga a tartályt is lehetne helyettesíteni erősebb falú kb 0,5-1 literes flakonnal, aminek van jól záró kupakja. Arra lehet applikálni két csövet, és kész a légtelenítő.
Lehet akár nyomni is, de itt típusonként meg venni a kupakot. [link]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49846 üzenetére
Az lehet a legtelenito csavar miatt is, láttam már olyat h buborékozott ha túlságosan meg volt nyitva. Vágya fék cső körül keresgélnék, gumiból van szóval idővel elfárad és elég egy gombostűnyi luk rajta.
Most ilyet néztem [link]
A drágább kicsit már necces, de még keresgélek.
Bosch gép kell a legtelenito program elinditasahoz, a delphi, vcds és a többi nem jó, mert nem fér hozzá az ABS-hez és érdemes plusz aramforrast rakotni, mert nem megszakithato eljárás. A delphi a másik autóhoz jó lehet neked, ha delphi elektronikas a Sceniced...@csiga8: Én is szeretem magam megcsinálni itthon amit tudok, se akna se csapos de rettentően jól improvizalok. Most azon agyalok, hogyha felallok a pótkerékre a jobb elsővel akkor nyerhetek e annyi helyet h alaferjen a vannyat testem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Siriusb
veterán
Mivel annyit volt szó az akkukról, ráraktam én is a töltőre a 2 éves Excide-t, 12,6V-t mutatott. Most 1-2 napig valószínűleg nem használom a kocsit, addig rajta is marad.
Idáig tél elején meg tavasszal töltöttem csak rá fél napig, de jobbára pikk-pakk indul. Mondjuk az előző akku - ahogy azt más is írta -, egyik napról a másikra döglött be, de azt sosem töltöttem, viszont sok volt a rövid út. -
őstag
válasz Siriusb #49857 üzenetére
+1, ugyanez itt is - annyit olvastam az akku témát, hogy inkább feldobtam töltőre 1,5 éves Exide Premium, 12,6V, talán tavaly ősszel-télen volt egyszer rátöltve.
És ugyanígy a régi simán nem indult egyik reggel, pedig azt is töltöttem néha, és pont hosszú út után tettem le 2-3 napra, és ekkor nem indult. Ellenben az akksi 5-6 éves volt, szóval nem lehet rá panasz, nem idő előtt adta fel - csak erre nyilván nem számít az ember, nincs előjele.Az exide márkához meg csak annyit, hogy van egy második autónak használt, 2.0dti dízel Opel Vectra B, amibe 2016 októberében vettem akksit - Exide Premium. Ha létezik ridegtartás, szegény azt kapja - az utóbbi két-három évben hetente, de van hogy csak két hetente 1x-2x van beindítva ilyen 2-5-10 km utakra, nagy ritkán egy-egy 30-50km túra, garázs nincs. És mindig elindult, pedig tényleg nagyon fel voltam rá készülve néha, hogy esélytelen. Ősszel mindig feltöltöm, de különösebb törődést nem kap. szóval nekem csak jó tapasztalatom van vele, ezért vettem a Swift-be is ugyanilyet. Aztán majd kiderül mit bír.
"... and I hope you have a great day!"
-
hhenry
őstag
Sziasztok! 2013 körüli Swift Sportot turbósított már valaki?
-
simonjoe
senior tag
Akku témához. Szinte biztos, h írtam már valahol, ha itt is akkor bocs!
Engem rettentően beszaratott az előzmény nélküli megpusztulása. Nagyon sokat jár(t)unk külföldre, szívesebben utazunk több ezer km-t is közúton, mert sok látnivalót tudunk betervezni, mintha repülnénk. Szóval egy Észak-Lengyel, vagy Norvég utunknál lett volna ez, én biztos infarktust kaptam volna. Persze nem pénz nélkül indul az ember sehova és nem vágna földhöz kint egy akkucsere kifizetése, de maga a procedúra igen. Pont ezért kerestem valami megoldást az akku folyamatos ellenőrzésére, így találtam erre a kütyüre:
[link]
Még igazán sok tapasztalatom nincs vele, októberben raktam fel az új akkuval(sajnos ismét Exide-ot vettem), de kényelmes és nagyjából-egészében látom az akku töltöttségi szintjét, hőfokát, és a benne lévő feszültségszintet. Nem kell multiméter, terhelővilla, nyitogatni a gépháztetőt. Mellé állok a telefonnal és már kapcsolódik is, a paramétereket meg löki fel, egyenlőre jónak találom.Joe
-
Siriusb
veterán
-
blakey
titán
válasz Siriusb #49857 üzenetére
3,5 éves az autó és ezáltal az akksi is, Exide és semmi baja. Van, hogy néhány napig be sem indítom. Eddig mindig azonnal indult.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
tboldi
nagyúr
Nálunk több, mint 6 éve bírja az Exide Excell (még csak nem is Premium) a WagonR-ben, és még nem úgy néz ki, hogy meg akarna murdelni.
Igaz, napi ingázós az autó, kevés a hidegindítás, és egyhuzamban megy 40 km-t.Előtte a gyári Delphi közel 11 évig bírta, amiből az első 8 év csak városozással telt.
-
blakey
titán
válasz blakey #49864 üzenetére
Semmivel sem látom rosszabbnak a mostani és én soha nem foglalkozom az akkuk állapotával, nem töltögetem, ha nem működik akkor csere, előző autómat 9 évesen gyári akkuval adtam el, tökéletesen működött, a mostani Exide-on sem látom egyelőre a problémát, 5 nap után is egyből indul, remélem így is marad. Ha meg nem akkor csere.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
őstag
Nálam meg indító kábel + a zsebbika pár hete. Üldözési mánia az igazi Mondjuk nem csak engem segített ki gyorsan a zsebbika, valakit mást is kisegítettem a bajból vele a liftes mélygarázsban (éppen azért vettem hogy itt milyen ciki lenne leragadni amíg mindenki rám vár, és másik autóval odaállni is elég trükkös).
-
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #49856 üzenetére
Csak érdekességképpen, ilyen fékolaj került a Suzukiba, és ettől fogva nem fogok hinni mindenféle "szakembernek, hogy jó az bele", utána járok a dolgoknak (a tervező mérnökök nem hülyék, érdemes alapul venni a gépkönyvet) és próbálom megadni a gépkocsiknak a legjobbat.
Ez, ahogy mondták, jó minőségű és hosszú csereintervallumú, akár 5 év, de attól függetlenül, rendszeresen fogom mérni műszerrel.
Ahogy a mostani szerelőm mondta, érdemes olyan helyről vásárolni, ahol vállalnak garanciát a termékekre (nem árulnak hamisítványt), pl. Unix, Bárdi.
Írtad a plusz áramforrást, azt hová?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #49873 üzenetére
Állítólag olyankor az ABS szivattyuja is pumpál, és nagy az aramfelvetele, ezért kell a plusz aramforrras h ne vigye mély meritesbe az akkut. De ezt csak olvastam valahol, nem biztos hogy nélküle nem megy.
Jó lenne tudni az LV minek a rövidítése, de a gyártónak jó híre van, többen autogyarto beszallitoja, de én csak fekbetet használtam tőlük a 600SEL-ben és attól nem voltam beajulva. A TRW jobban teljesített benne, pedig az elég alja tud lenni. Japánba H+B-t rendeltem fekcuccokbol, nekünk beváltak."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #49861 üzenetére
Trapéz emelő van és pótkerék. A terv az hogy felemelem a jobb elsőt és beteszem alá a potkereket. Majd leengedem a kocsit és be mászok alá. Ha sikerül lehet beruhazok két bakra, de addig nem költenek rá, eddig csak aknaban cseréltem olajat és nem a Vitaran...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
Új Suzukiknál meddig van helyszíni assistance?
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
válasz laca891 #49879 üzenetére
3 év nálunk is, nemrég néztem pont a papírok között.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
Hát gondolom igen, ez is "csak" egy akku. És 20 ezer volt szóval olcsónak nem mondanám. Mondjuk mióta megvettem kb 1 hónapja már 2-szer használtam, jól sikerült az időzítés. Mondjuk nálam a kényelem mellett az is benne volt a vásárlásban hogy sok horrort halottam a bikázás és a modern elektronika összefüggésében (és nem értek hozzá szóval nem tudom kiszűrni hogy alapos-e az aggodalom) . És nem akartam az az ember lenni aki nem segít (voltam ennek másik oldalán amikor a 4-ik ember segített vagy 1 óra után). Így ha segítek és valami baki van csak a zsebbika lesz kuka nem az autómban valami.
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #49878 üzenetére
Működni fog a pótkerekes trükköd szerintem. De azt is szokták, h út szélén levő víz elvezető vályu fölé állnak a kocsival.
Amúgy vannak elbaszott konstrukciók. Az inisignián plö csak csáposról, vagy aknáról lehet cserélni motor olajat, pontosabban annak a szűrőjét. Kapna tölem a f@szkorbáccsal, aki így tervezte a mocit...
-
beef
őstag
válasz dethroner #49850 üzenetére
"Rosszul képzeled ezt a dolgot. Egyrészt nincs benne 2 fűtőradiátor, másrészt olyan sincs a radiátor egyik oldala eldugul és ettől egyik oldalra fűt, másikra nem."
Nem írtam sehol hogy kettő radiátor lenne benne. Viszont most, hogy sikerült szétszedni és úgy rákötni a fűtéscsövet csak az egyik oldal melegszik fel, a másik hideg marad. Szóval dugulás ahogy gondoltam.
A kocsi orrában lévő hűtő valószínűleg azért nem dugul el, mert jóval vastagabb keresztmetszetű csövek vannak benne.Most jön hozzá új radiátor, a régit szétvágjuk, megnézzük. Csere után jelentkezem
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Én is sok mindent olvastam már, szerencsére még soha nem volt rá szükség, illetve egyszer be kellett tolni a Splash kocsinkat. 1.2 szívó, gondolom azt szabad?
Szabadna betolni az S-Cross-t is (start-stop)? Ha nem, hogyan kell bikázni? Mit szólsz a következő cikkhez (a lényeg a negatív pólus)? Szívesen fogadnék más fontos tanácsot is, ha van még.
https://villamautonyitas.hu/bikazas-veszelyei/
TommyY
-
jarre
csendes tag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban hogy hol kaphatok,vagy lenne-e eladó valakinek egy 2002-es glx Swifthez középső kartámasz?
Lehet még valahol kapni?
Esetleg valakinél elfekvőben lehet még?
Köszönöm! -
BBke
tag
válasz TommyY2 #49889 üzenetére
Igaza van a cikknek. Azért kiegészíteném, mert nincs minden leírva.
1. Mind a két autó gépházteteje nyitva, semmilyen fogyasztó ne legyen egyik autón se. Ha kulcs az autóban van, akkor engedjük le az egyik ablakot ha lehet. Ha nem, akkor az ajtó legyen nyitva.
2. Feltesszük a pozitív (Piros) kábelt az akkukra, a sorrend mindegy.
3. Feltesszük a negatív (Fekete) kábelt a bikázandó autó motor fém részére. Ez lehet egy motor kiemelő szem, vagy egy 8-as vagy 10-es csavar.
4. Feltesszük a negatív kábelt a bikázó autó negatív akkumulátor pólusára.
5. Én be szoktam indítani a bikázó autót, és 3-5 percig 1500-2000 fordulaton járatom, hogy a másik akku magához térjen. Ez persze függ attól, hogy mennyire van lemerülve. Ha teljesen, akkor tölteni kell(ene) egy töltővel. Ha ez nem megoldható, akkor többet kell járatni a bikázó autót.
6. Ha beindult az autó, akkor a bikázó autót azonnal állítsuk le.
7. Elsőnek a pozitív kábelt vegyük mind a két autóról, vigyázva hogy ne érjen fém rèszhez.
Nagyjából ennyi... -
BBke
tag
válasz TommyY2 #49889 üzenetére
Nem javasolt az autót tolással beindítani.
Mondeó TDCI... nem indult az autó. Megpróbálták behúzni. A diagnózis: AC pumpa kuka. A vontatásos indítási próbálkozás eredménye: A vezérlés elment, valószínűleg kuka a motor. De ez csak a megbontás után derülne ki. A motor javítása gazdaságtalan az autó piaci értékéhez viszonyítva. Esetleg egy bontott motor. Az eredmény: Gazdasági totálkár. -
TommyY2
tag
Köszönöm a válaszokat, én is így képzeltem el, csak nem tudom, hogy szabad-e járó motor mellett indítani a másikat? Nem tesz kárt a generátorban (én néhány perc járatás után leállitva próbálnám)?
Dizelt én se merném behuzatni, de egy benzinest talán lehet, legalábbis eddig nem történt baja.
TommyY
-
Zolás
addikt
6. Ha beindul az autó, leveszed a pozitív bikakábelt valamelyik járműről. Amíg a kezedben van, leveszed ugyanazon kábel másik felét a másik autóról. Normális kábelen műanyaggal van borítva a csipesz, nem ér semmihez. Felesleges leállítani a járművet, aztán 2 perc múlva megint beindítod, hogy elmenj onnan.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Chereiose
addikt
2011 utáni facelift swift városban / pályán, valós körülmények közt mennyit eszik valójában? Gyári értékek gondolom felesleges adatok, viszont érdekelne főleg a városi használat, mert a jelenlegi Vw Polo 9n-em azért tud durván kajálni zsúfoltabb környezetben, így részben ezért is gondolkodok a váltáson már
-
AMD Power
titán
Szerintetek.... facelift utáni, puritánabb de ujabb SX4 ,vagy régebbi jobban felszerelt? Az én autós tapasztalatom inkább az újabb (ráncfelvarott) és kevésbbé felszerelt felé húz. Az Astranál is így döntöttem 7 éve.
De érdekel minden vélemény.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Chereiose #49896 üzenetére
Nagyon változó. Gondolom sokat számít, hogy mennyire nagy a forgalom, esetleg dugó is van. Nem csak városban, hanem általában 6 liter körül eszik vegyes úton, de közel 8-at is be tud verni ezek szerint: [link] A 4x4-esek szépen lerontják. Inkább azok tudnak akár 8-at is, aszem a katalógus adat is annyi.
Autónavigátor: Ha hajtják, sokat fogyasztanak a benzinmotorok.
-
Chereiose
addikt
válasz [CS]Blade2 #49898 üzenetére
Dugóban mondjuk tehetetlen minden motor, kivéve a hybrid, de ahogy nézem azért nem fogyaszt rosszul ez a facelift swift, ha nem full álló forgalom van akkor szerintem 8 alatt hozható vele.
Amúgy a motor az változott valamit abban az első 2005-öshöz képest?
Új hozzászólás Aktív témák
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux kezdőknek
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eleglide C1 - a középérték
- Stellar Blade
- Milyen TV-t vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A