- Hálózati / IP kamera
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux - haladóknak
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Linux kezdőknek
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Debian GNU/Linux
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
válasz tboldi #49142 üzenetére
Az Q...va sok a pollenszűrőért. Valami spéci kell bele? Én a CC-be ugyan ezt a márkát, típust szoktam venni, de az csak 5600.
Néztem az olajokat, most a szervizben Opel 0W20-at töltöttek bele. A gyári ECSTAR számomra ismeretlen, már rendeltem ENEOS Sustina-t, ez majdnem a duplája a gyárinak, szerintetek van értelme a dupláját kiadni a másik olajért??[ Szerkesztve ]
Joe
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #49149 üzenetére
👍
(#49151) simonjoe: Csak az egzotikum felára.
Mert a Jazz-hez csak sima papírszűrőt hoz minden kereső, de kinyomoztam, hogy a Toyota GT86/Subaru BRZ-be is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való, úgyhogy azt szoktam venni. -
dethroner
veterán
-
dethroner
veterán
Nem a +16K a lényeg, hanem hogy önként dugtam a fejem a hurokba. Első éve szerviznél a suzuki nem írja elő a légszűrő és pollenszűrő cserét, én akartam magammal szemben jófej lenni, ezért kértem a cserét. De ha tudom hogy ennyiért adják, inkább megveszem magamnak a kettőt 4000-ért és egy unalmas félórámban bepattintom.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
simonjoe
senior tag
OK, akkor feleslegesen nem locsolom rá a pénzt. Szűrőket MANN-t kap, minden autómnál bejött ezidáig, remélem ez most sem lesz másként. 1L ENEOS-t már vettem esetleges utántöltésnek, remélem felesleges lesz............egy darabig. Várható 1ébként, h valamikor majd elkezdi csipegetni az olajat??
Joe
-
[CS]Blade2
addikt
Én évente cserélem a Focus-ba az olajat, ami nekem 7000km, és vele együtt a légszűrőt. A Focusba kb. ilyen való:
És nagyon minimális kosz szokott lenni rajta. Épp hogy a belső mondjuk 60%-a kicsit szürke. Nem lehet port vagy nagyobb szemcséket kirázni belőle.
Komolyabbnak tűnik, mint a suzuki-é képről, és ez kb. 3000Ft.
Ha jól kerestem a swift 1.2 dualjet motorra, akkor a 2020-asba elvileg ilyen kell:A Focus-os tapasztalatom szerint, lehet, hogy bőven elég lenne 2 évente cserélni. Évente csak ellenőrizni. Ha állandóan valami homokviharba járkál a kocsi, akkor lehet, hogy 1 év alatt szűkül már annyit a keresztmetszet, vagy lehet, hogy gyárilag úgy van kiszámolva, hogy tisztán megy át elégséges levegő, és egy ökölnyi eltömődésnél már nem a legjobb a motornak.
Az biztos, hogy szűrőn több évnyi retek is elférne, a nagyobb probléma nem következik be, hogy átmegy a por, vagy valami.
Viszont ezzel a legtöbben nem szeretnének játszani, még a nemrég elhangzott szalonos árak is filléres tétel, mint egy jó vonalkód a hengeren, szóval valszeg mégis csak az a tuti, ha sűrűn van cserélve. Feltehetően az biztos, hogy ártani, nem árt.Érdekes egyébként, hogy a suzuki márkaszervízek nem cserélik olajcserénként vagy évenként.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #49159 üzenetére
"Várható 1ébként, h valamikor majd elkezdi csipegetni az olajat??" Lévén hogy a rendszer nem zárt... Rám meg néznek mint borjú az új kapura amikor a márkaszervizben kérem a maradékot, mert egy évig nem szeretnék jönni...
Mellesleg remélem Sustina-t vettél bele... Az Ecstar feltörekvő márka, Suzuki gyári beszállító, és ami fontosabb: Nem reklámozza sz@rrá a TC, úgyhogy olcsóbb mint az Eneos...
Én most úgy döntöttem egy életem egy halálom, Ecstar olajat bevállalom, megnézzük van e olyan jó mint a Total Quartz. Motul, Castrol, Valvoline, Total, Elf, Opel gyári (GM olaj) , nálam ez a sorrend és ebbe probál beékelődni valahova most az Ecstar."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #49161 üzenetére
A mostani szervizeléskor Opel 0w20-as olaj szerepel a számlán. A következő olajcserét én követem majd el 10k után, utántöltésnek Sustina-t vettem egy litert, de szerintem maradok az Ecstar-nál. Nem várom meg a 15k-s cserét, mellé csak nem nyúlok ezzel sem. Majd figyelem azért a szintet, 1enlőre rendben van, az autóban 65k van nem lenne még aktuális az olajfogyasztás. A Passat CC-vel már közelítünk a 300k-hoz, de még az sem "eszi" az olajat, ennek ellenére van hátul egy bontatlan liter olaj abban is. Bár a Splash-nak annyira nyomorék a csomagtartója, h állítva nem tudom biztonságosan elhelyezni, így a garázs polcán pihen a Sustina.
Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #49162 üzenetére
No igen, csomagtartóban nem bajnokok ezek a pici autók, de bőven élhető. Én nem öntögetnék össze különböző gyártó olajait, de ez csak ilyen elvi kérdés nálam. Én úgy szoktam hogy 4L-t veszek, ami belemegy belemegy, ami marad azt kannával beleteszem egy nylonszatyorba, bekötöm a száját és megy a csomagtartóba. Neked a garázsban is jó lesz, úgysem mentek hosszút a Splash-el.
Jártam már úgy hogy Kalocsán vasárnap reggel fél6kor indulás előtt döbbentem rá, hogy minimumon az olajszint... de az Opel apósom alatt dobott már olajnyomás hibát is, annyira nem volt benne olaj, mert nem maxra töltik a márkaszervizben, hanem a gép motorkód alapján kiad X,y L-t és azt beleöntik mind aztán csókolom, nem nézegetik a szintet, mert "elég szokott lenni..." úgyhogy mehettem utánuk Balatonföldvárra éjjel 1L olajjal. Sajnos városi autó, úgyhogy ha egyszer kiszabadul autópályára, akkor a motorolajban fegyűlt benzint pillanatok alatt "kiégeti" magából és úgy zuhan az olajszint, mint '86-ban a Malév gép Prágában... Pedig elpofáztam neki többször h figyeljen rá... (mondjuk ha nem LongLife olaj lenne benne 3 évig az is segítene )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kistukesz
újonc
válasz 2ozzmexy #49163 üzenetére
Nekem az első olajcserénél 1/2 literrel többet tettek bele! Dolgozhattam utánuk. A fél liter leengedése után is még maximum fölött van 1-2 mm -rel, de az már elmegy.
Ezért aztán nem foghatom rájuk, hogy spóroltak az olajjal.
Egyébként valószínűleg a gyári feltöltést nézhette a kolléga, ami 3,3 liter, pedig cserekor csak 2,9 liter kellene bele, így aztán részben érthető a baki.
Na mindegy, már kijavítottam. -
musli26
tag
Scross 1.0T 2015-2018ig mennyire hajlamos rozsdásodni?
Főleg a kocsi aljára gondolok?
Megvétel után kell neki alvázvédő?
KösziDell SE2416H Asrock B75M-GL Core i3 3220 Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz Samsung SSD 850 EVO 250GB Chieftec CTG-450-80PB Samsung J5 2016 gold
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz musli26 #49167 üzenetére
"Mennyire van műanyag borítás az alján?" Eléggé, de hajlik a térded, nemde?
Javaslom emeltesd fel valahol vagy ha az eladónak van aknája/emelője, akkor mondjad nyugodtan hogy szeretnéd látni az alját. Mi úgy intéztük, hogyha elviszi akkor ő fizeti az átvizsgálást, ha kiderül valami amit el akartam titkolni előle (tehát én már tudthattam róla, pl lukas kipu, törött rugó) akkor felezünk. Az pont a kisebbik motoros mellesleg, én az 1,6 szívót venném vagy az 1,4 BJ-t. Kb menetdinamikára is így vannak (a Vitaránál) M16A->K10C->K14C, cserébe az amit te nézel bizony kettőstömegűs, a másik kettő nem.A belső küszöbök elején és a hátsó lámpatest mellett is megáll a víz és a sár. Az ajtók alját nézd meg nagyon, mert az S-Cross ott szeret folyni, kb nincsen rá szabály, van amelyik beázik van amelyik nem, ki kell fogni a jót... A motorolaj ha fekete hagyd ott a francba, ha a hűtővíznek fura a színe/égett szaga van, szintén. Vízhűtésű a turbó, ha nem cseréltek benne rendszeresen olajat (és ezeket bizony hajtani szokták), akkor hamar lerakódások lesznek és megáll a turbó.
A plusz alvázvédőzés minden autónak kell, törném el annak az autószerelőnek a kezét, amelyik legalább éves átvizsgálás alkalmával nem fújja le ahonnan lejött a gyári...
@kistukesz: Ha jól ütötte be a gépbe, akkor 2,9-et adott volna, de vagy elütötte vagy nem várta meg hogy rendesen kifolyjon a régi. Nem nevesítem, de tudok olyan márkaszervizről, ahol ki sem engedik a régit, csak egy részét, aztán rátöltenek a frissből, a maradékot meg eladják másnak...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, természetesen mibe mit, az 1,4Ecotec-be GM olajat használunk, mert az a gyárija, a Corollába használtam Castrol Magnatec-et, Total Quartz 9000-et és egyszer Motult kapott (mert nem volt más raktáron megfelelő minősítéssel). A mercibe és a Poloba Castrolt öntögettem bőszen, előbbi a nagy lökettérfogat miatt, utóbbi a kopottság miatt ette. Sajnos az M12-es MB motor hajlamos kosztolni az olajat városban ha van már benne centi... plusz a szintet sem könnyű belőni benne, mert nagyon kacskaringós a nivópálca útja és folyton összemaszatolódik... A Polonak olyan beteg volt a motorja, hogy 5ezrenként megevett egy lityi olajat, az Óbudai Autójavító szerint ez normális... A Toyoták meg Valvoline-al jártak évekig, sosem fogyott, szerették, de sokat romlott a minősége, ma már senkinek sem ajánlom. Ami most 5w40-ben a 4ZZ-s motorkódhoz best-buy az a Total Quartz 9000, én BP-en forralom bennük a dugóban, vagy pályán a sz**t is kitaposva belőlük és 10ezer km után sem fekete amikor leengedem...
Most kipróbálom az Ecstar termékeit, mert fejlődő lélek vagyok. Majd pár év múlva tudok nyilatkozni róluk. Mivel kaptam ajándékba pár tisztítószert is, így azoknak is adok egy esélyt, legalább biológiailag lebomlóak, szóval nem tudnak a szomszédok sem beugatni és az én "ökobuzi" kis lelkem is nyugodtabb... (Legszivesebben fejszével téríteném jobb belátásra azt a parasztot amelyik a fáradt olajat olajcsere után leönti az utcai csatornába... de ezt tudják padlopon-al és csemperagasztóval is )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
anonymus89
addikt
Szerintem elég jó áron van most Eneos sustina 5w40 13.000,-Ft
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
Vigneau
félisten
válasz 2ozzmexy #49169 üzenetére
Én eddig úgy tudtam, hogy a K10C-ben sincs kettős tömegű lendkerék, hanem egytömegűvel szerelték, mint az 1.4-es turbós testvérét is. Ráadásul a szerviz is ebben erősített meg a 2 éves látogatáskor.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
musli26
tag
Sziasztok!
Ma voltam kocsit nézni.
Érdekes egy használt Suzuki Scross egy Nissan Hovány árulja.
Ez mennyire szokványos?
Mutattak egy gépjármű állapotfelmérő lapot a kocsiról.(ez egy hivatalos papír?)
Azt mondták hogy ők csak úgy árulhatnak használt autót hogyha ez megvan.
És nekik az adásvételi szerződéstől számított 6 hónapig garanciát kell biztosítani.
Ez így van?
Meg ugyan az mint az eredetvizsgálat.
Amin a járműadatai, extra felszereltség, műszaki állapot, belső tér, karosszséria szerepelnek.
Pótkerék nincs benne!(ez normális?)
Helyette defekt javítókészlet van.
Utána ideadták a vezetett szerviz könyv 17.000km.ig.
Meg a korábbi tulajdonos által kapott számlákat a rendszeres szervizről.
Szépen van vezetve.
Most 23860km van benne.
Rendszám alapján , megnéztem a kocsit ügyfélkapuba egyezett a km óra állás.
Vélemény?
Csináltassak eredetvizsgálatot?
Átvághatnak ilyen nagy cég is?
Autó: [link]
Köszönöm[ Szerkesztve ]
Dell SE2416H Asrock B75M-GL Core i3 3220 Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz Samsung SSD 850 EVO 250GB Chieftec CTG-450-80PB Samsung J5 2016 gold
-
válasz musli26 #49177 üzenetére
Gondolom becserélték egy Nissanra, vagy valami hasonló, azért egy Nissan árulja.
Pótkerék normális, hogy nincs, alapból csak defektjavító van.Többire én nem tudom a választ.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
PeterPH
senior tag
válasz musli26 #49177 üzenetére
Miért ne árulhatná egy nissan kereskedés? Nyilván beszámított autó.
A gépjármű állapotfelmérő lap nem hivatalos irat, onnantól válhat azzá, ha az adásvételi szerződéshez csatolják.
6 hónap garancia valóban kötelező a rejtett hibák miatt.
Eredetvizsgálat nélkül nem lehet átírni, tehát kötelező, az hogy te, vagy az eladó csináltatja, az megegyezés kérdése.
Gyárilag defektjavítóval adják az összeset.
Az átverés kockázata mindig megvan, de egy márkakereskedésnél azért ez minimális. Csak arra figyelj, hogy a szerződésben eladó ne más cég legyen.
Az ára új korában is kb pont ennyi lehetett, de ha ennyire árazza a piac, az csak jó az eladóknak. Az összes új autó kegyetlenül drágult az utóbbi években. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz musli26 #49177 üzenetére
Erre is él a 3+7 év gyári gari, ha markaszervizbe hordták. Azért saját szereloddel is nezesd át ha megveszed. Furcsállom h nem merült fel kérdésként: "vajon milyen indíttatás vesz rá valakit h lecserelje 24k km után egy Renault-rá..."
Én tuti ezzel nyitottam volna... De nem szokott nagy baj lenni velük ilyen korban, én mindenesetre javaslom h vásárlás után látogasd meg a vidéki rokonokat lehetőleg autópályán, hadd tisztuljon a koksz belőle és nagyobb eső után figyelgesd beazik e valahol. És én bevinnem egy soron kívüli olajcserere markaszervizbe, h regisztrálva legyél az esetleges visszahívások miatt és a kedvezmények miatt sem utolsó dolog. Korábban írtam mennyi volt az éves kisszerviz... Ha elmész a sarki autoszerelőhöz se lesz olcsóbb sokkal..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Köszönöm az infót, a karpittisztitot ki fogom hamarosan próbálni a babahordozon. A többiről majd írok ha ki lesznek próbálva, tavasszal a Sheron felnitisztitot fogom kipróbálni a lemezfelniken.
Auto ápolós topicban nem kaptam választ sajna...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dReFiX
senior tag
-
dethroner
veterán
válasz dReFiX #49185 üzenetére
Kedden voltam a szervizben és kifüleltem az egyik üzletkötő telefonhívását
Mondta hogy valamit kezdeni kell a kialakult helyzettel, mert eddig mindig lesni kellett mikor lesz gyártókapacitás a megrendelni kívánt autókra, most megy hegyekben állnak a legyártott kocsik. És tényleg, amikor a szomszéd kereskedésben 2019 tavaszán elkezdtem rendezni a swift rendelést, még mutatóban se volt ilyen kocsi a kereskedésben. Volt 1-1 vitara meg scross, és kész. Most meg 2 swift odabent, meg egy jimny, amire a helyi gyártás ellenére még a japók is 1 évet kell hogy várjanak. Az udvaron meg természetesen kazalban álltak a vitarák, scrosszok.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Segítenétek márkát választani.
Volna egy 2001 Suzuki swift 1.0 autóm.
Sajnos tönkre ment benne a termosztát.
Azt már kiderítettem, hogy 88c kell bele de milyen márkát válasszak?
Nem akarom a legagyibbat és valami túlárazottat sem.
Itt nézelődnék de elvesztem a sokaságban.
Illetve már ha itt tartunk lecserélném a hűtő folyadékot is.
Abban milyen márkát ajánlanátok? vagy az mindegy?Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
dReFiX
senior tag
válasz mefistofeles #49187 üzenetére
Dehogy kell hegyekben van a gyár udvaron több féle színben, illetve a kereskedésekben.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz dReFiX #49189 üzenetére
Új swiftről beszélünk?
Szombathelyen két suzuki szalon van, az egyikben októberben mondták, hogy idén még kettőt várnak, a másikban (az a nagyobb) szintén október elején, mondták, hogy idén még max 5-6. Mikor ott voltam, még mutatni sem tudtak, egyet sem. Rogyásig vannak vitarával meg scrossal az igaz.
dReFIX: Egyébként te japánban laksz, hogy látod, hegyekben áll a gyárudvaron?[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
dReFiX
senior tag
válasz mefistofeles #49190 üzenetére
Import autók is Esztergomban vannak a gyár udvarán és látjuk őket a rendszerben.
Egyébként az hogy egy kereskedésben menyi autó van és érkezik azt a kereskedés pénzügyi helyzete határozza meg, nem tudsz belőle országos képet alkotni.Ha nem tudnak neked autót szerezni írj egy PMet milyen szín és felszereltség kellene. Csak messze vagyok tőled.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz dReFiX #49191 üzenetére
Akkor nem tudom mi van... At tény, hogy nálunk 1-2 hónap mire kapsz swiftet, de akkor sem biztos, hogy az a szín amit akartál. Felszereltségben sincs választék, pl. mikor kérdeztem csak GL+-osokat vártak idénre. A csajszi mondta a szalonba, hogy hoznának ők többet is....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
dethroner
veterán
Mondom én, kihallgattam a beszélgetést. Van autó szarásig, mindenféle fajta is.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
BBke
tag
Iphone kijelzőt lehet valahogy tükrözni a Vitara fejegységre? 1870-es sw van rajta. A Carplay megy, de nekem a TVgo app képe kellene Megy a telón a TVgo, a hangot nem lehet BT küldeni csak kábellel?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Across
...hát nem tudom.....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Zolás
addikt
válasz mefistofeles #49197 üzenetére
Egy csöppet drága az én ízlésemnek, és keveslem az elektromosan megtehető távolságot. Majd megnézek egyet valamikor közelebbről is.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
a_tesz!
Véletlenül nem a te Cappuccinód van az eheti Laptimingban?
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen videókártyát?
- Hálózati / IP kamera
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- ASUS ROG Ally
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt