-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
_Smooth
senior tag
válasz outsiders #2391 üzenetére
Hát PDTDI-re egészen biztosan nem cserélném XD
Meg úgy dieselre általában.Ami miatt érdekelt, hogy talán könnyebb hozzájutni egy ilyen példányhoz, mivel mindenki passzolja és kergeti a fehérhollót.
Ezért merült fel bennem, hogy akár egy jobb állapotú dieselt, kicsit rendbe rakatni, legdrágább üzemanyaggal etetni, figyelni rá (mert amúgy jelentősen olcsóbban is találtam már, mint benzinest - nem véletlenül, ezek szerint).
Másik opcióként pedig egy amúgy szép autót, hibás diesel motorral (ezek bőven milla alatt mennek). De akkor, ha már motorcsere, akkor egy törött vagy UK turbós 2.0, esetleg a Legacykban amúgy is használt motorok közül valami benzinest.
Drága lenne, ettől nem is tartok. Nem az lenne a cél vele, hogy sokkal olcsóbb legyen, mint "kulcsrakészen" egy benzinest venni, hanem akár ugyanannyiért vagy kicsivel drágábban egyáltalán jó autóhoz jutni (olyanhoz, amit szeretnék - MT, benzines, extrás stb).Na majd meglátom. Végülis céges autó mellett nem hajt a tatár... és ha nem szabtam volna magamnak egy áprilisi kezdő limitet, akkor már most is ráugrálhatnék a jobb vételekre.
Második autónak 1.2-ért az a 2.0T forester eléggé cukorka lett volna (még multikormány, tetőablak és ülésfűtés nélkül is).
Fene!(#2395) Petester
Ilyenre is gondoltam.
Gondolod, kevésbé szopás teljes műszerfalat, pedálozást, üléseket stb cserélni, mint csak motor+váltót?
Gőzöm nincs, amúgy... azért is kérdezem[ Szerkesztve ]
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2394 üzenetére
Amúgy 500k a felár az azonos Impezához mérve most megnéztem az árlistát.
Levorg nem alternatíva mert nem elég magas, a Fori meg egy számmal nagyobb és sokan nem szeretik a nagy autókat. Szóval van létjogosultsága az XV-nek.
mod:
Petester:Egy jó GT bármikor jöhet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
_Smooth
senior tag
válasz outsiders #2404 üzenetére
Most véletlenül bukkantam egy ilyen (10éves) kérdésre
Általánosságban próbáltam rákeresni a témára, erre pont Subarut javasolnak.
Mindenképp honosítás előtt gondolnám átépíteni, fényeztetni stb...
Viszont kb tényleg csak egy ilyen manuális H6-ra szűkíteném a kört. Azt vagy egyáltalán nem látok itthon (és szomszédban), vagy csak piszok drágán.
De ismerve magam, vagyok annyira kényelmes, hogy inkább kivárok itthon egy 2.5 (esetleg csak 2.0) manuális példányt patika állapotban olcsón. :/# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
mmcc02
tag
válasz outsiders #2412 üzenetére
Az FB20 6500nál tilt, nem engedi a fordulatszámmérőt a piros mezőbe. 4000-től tiltásig jól megy érzésre. A hosszú váltó miatt nekem is olyan 140-145 körülig megy 3.ban.
Az STIban rövidebbek az áttételek, mint az enyémben, ráadásul 2x olyan erős. Egyrészt örvendek a hosszú váltónak (fogyasztás + motorzaj), másrészt nem annyira (gyorsulás, illetve hogy sokszor csúsztatott kupluggal kell bevegyek egy-egy élesebb kanyart városban, mert 1.be visszarakni még nem lehet, 2.ben pedig ~1500-1700 alá esik a fordulatszám, amit a motor nem szeret). Egyszer ki fogok próbálni egy CVT-t
Nálam ekkor tilt:
1. ~ 50-55 km/h
2. ~ 100-105 km/h
3. ~ 140-145 km/h
4. ~ 180-185 km/ha 3. és 4. nem biztos, nincs minden nap alkalmam kipróbálni.
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2422 üzenetére
Jó is lenne egy ilyen itthonra. De ugye azért kaptak ilyen rövid váltót mert elsősorban nem az európai piacra készültek ezek, kint meg pályán sem lehet veretni úgy mint nálunk. Amerikában pl 110 km/h a max, a 120 km/h már 95$-t ér (118 km/h a tűréshatár)...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
válasz outsiders #2432 üzenetére
Örülj neki, amíg nincs
Néhány kellemes élményt tudok mesélni, egy 14 éves, 110k km-t futott, megkímélt, családi autóról (igaz, Renault). Mind az utolsó 2 évben történt, azelőtt (80k km-ig) kb semmi sem történt.
1. a motortartó bakok elöregedtek. Nem nagy probléma, de az autót csak el kell vinni szervizbe. Normális szerelőt edig egyet találtam (kb 5ből), itt ez rulettezés.
2. valamelyik injektor mellett random spriccelt ki a gázolaj. Persze a szerelőnél nem csinálta. De szép látvány a gázolajban úszó motortér egy-egy hosszabb emelkedő után. Az utastérben is szagoltuk eleget.
3. Nyáron, a 40 fokban a gyári féltengely gumiharangja elrepedt. Persze 200 km autópályás menet alatt az összes zsírt kiverte. Csere gyári újra. Eltelik párezer kilométer, a zsír új féltengely gumiharangja kiszakadt. Mire észrevettem, már mindegy volt neki. Ment bele utángyártott. A másik oldalon is csak egy fél évvel bírta tovább a gumi.
4. Mosás után random bezárta magát az autó. Beázásnak nyomára nem akadtunk.
5. Random csöpögő tömítések (karter, szelepfedél, sebességváltó háza). A víz is csöpögött néha. Felemelő élmény kiállni a garázsból és nézni, hogy megint mi folyik a motortérből.
Legalább a rozsda nem ette
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2457 üzenetére
Ha/amíg nincs hozzá igazítva a program (ECU) akkor kb felesleges pénzkidobás. Annyi, hogy könnyebben pörög majd fel a motor a kisebb szívási veszteség miatt de erősebb nem lesz tőle. Noha ettől erősebbnek szokták érezni/gondolni az autót (placebo) de valójában nem az.
Katalizátor marad a gyári? Dobok?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2460 üzenetére
Ha a normál szűrőt rendszeresen cseréled az elég.
Majd kíváncsi leszek milyen lesz az új dobbal. Egy előtte/után videót csinálhatnál....
mod:
Amúgy nekem is megvan már az új hátsó dob inkább azon filózom, hogy a középdob menjen vagy maradjon. Félek, hogy pályán túl hangos lenne középdob nélkül... Mondjuk ráérek még dönteni, amíg bírja a gyári addig nem piszkálom meg a rendszert.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #2467 üzenetére
Nekem a Proexék a gyári véget rakták vissza, mivel még jó állapotban volt a gyári, csak egy kis polír kellett neki. Meg így nem tűnik fel, hogy "Koppány" kipufogó van az autó alatt.
Szerk: így nézett ki és ilyen lett. A dob mögötti dob is az enyém volt, mondhatni elfáradtak kicsit...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #2470 üzenetére
"Akkor Neked szól a rednáááá rednááá ugye?"
Jaja! Amikor 7000-nél elvált, akkor még dübben is egyet, mint egy mammut. Buhh... Vicces volt, amikor még a közép dob nem volt benne, akkor szabad téren is lehetett hallani, most már csak alagútban hallom.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
tankcsabee
csendes tag
válasz outsiders #2339 üzenetére
Sziasztok, üdv mindenkinek.
Outsiders az általad linkelt gép valóban olcsóbb lett, úgyhogy én lettem az új tulajdonosa, beneveztem életem első saját tulajdonú személygépjárművére.
2007-es ezüst szürke OBK 2.5i manuál váltós, szövet belsős. Célzottan ilyet kerestem: telekjárót nagy csomagtartóval, szívó benzines motorral és most pénteken sikerült intézni a papírokat, megvan a friss ropogós új forgalmim. Seibiko-ban ismerik az autót, tiszta az előélete. Még csak ismerkedünk egymással, de minden utazás öröm és széles mosollyal történik. Nem tökéletes, pár apró szépséghibája van, de ezek mind könnyen orvosolhatóak.
Hála nektek sok hasznos infót olvastam a topicban, pl. tanksapka kanóc, csomagtér háló, Motul olaj, vagy hogy lehajtott ülésekkel franciaágyként is használható
Két kérdés merült fel bennem, az egyik a szervizkönyv. A régi szekér, amivel eddig közlekedtem, abban 240.000 km-nél van az utolsó bejegyzési lehetőség, OBK-nél pedig 12 év / 180.000 km a max. Ebből már pont kicsúszott a járgány, mert 186ezer van benne. Tudom, hogy ez csak egy darab papír, viszont számomra furcsa, hogy az oldalon lenne még két hely, csak ott Emil Frey reklám van, így ha valaki szeretné tovább vezetni a szervizkönyvét akkor se igazán tudja, de gondolom másnál is ez a 12 év / 180.000 km a max..
A másik kérdés, hallottatok már olyat, aki próbálkozott hasonlóval? http://legacygt.com/forums/showthread.php/nexus-7-tablet-install-dummies-guide-256557.html mert érdekelne hogy mennyire vált be napi használatban egy ehhez hasonló megoldás.A football az egyetlen valóságshow, amit szeretek..
-
_Smooth
senior tag
válasz outsiders #2503 üzenetére
Az valszeg már akkor se volt meg, amikor rátaláltam (vagy amikor felrakták XD)... így kevésbé fáj
OBD2 olvasóból én is rendeltem nem rég két félét (wifis meg BT-s). Asszem, a wifist sikerült is működésre bírni egy S-Maxban.
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
_Smooth
senior tag
válasz outsiders #2562 üzenetére
Igen, tudom
Igazából nem is gondolnám komolyan... de jelenleg abból jobb vételek van fent (ami állapotot, vételárat illeti).
Nyilván nem véletlenül.Közben agyalok már az egyik 3.0r Lega kombin is (hahun 2,1m körül)... kívülről kicsit viharvertnek tűnik a képek alapján, belül egész rendben van, futás se magas (nem tudom, mennyire valós), és elég durván felszerelt (ülésfűtés/hűtés/szellőztetés, motors első ülések, panoráma ablak... stb)
De 1-2 képen olyan furán áll... szemből fotózva, mintha kicsit a jobb oldala felé rogyasztana. És egy oldalsó képen is olyan szokatlan a kerékjárati ívnél a távolság.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
nagyúr
válasz outsiders #2588 üzenetére
Hát igen. Olvastam én is. Igen csak kuka lehetett az a kocsi...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
_Smooth
senior tag
válasz outsiders #2588 üzenetére
Oh bazz...
Ez jó nagy szívás. Mondom ezt tapasztalatból, de ott viszonylag szerencsésebb kimenetelű volt a dolog.
Drága húgom vett ugyanígy "szerelem első látásra" egy diesel Ceed kombit valami gennyes kis fóti autóneppertől. Elsoroltam neki az ott helyszínen látott hibáit, hiányosságait, majd ezek ellenére is megvette, mondván, legalább ismeri, majd kijavíttatja. Na a végén kiderült, h totálkáros volt valaha az autó - bár a helyszínen, mikor kérdeztem a csókát, miért áll olyan furán a csg.térajtó, volt-e törve, csak annyit mondott; "ezeknél a ceedeknél szériahiba volt az ajtó rozsdásodása, de nem cserélték, ha átfújták gariban" -, csálén állt a hátulja, terpesztett a hátsó fuómű, kuplung csúszott, kinyomócsapágy haldokolt, turbó fütyült, fék nem fogott (ezt még vásárlás előtt elvileg orvosolták), repedt volt a szélvédő és még sorolhatnám.
Mondtam neki, vigye vissza minél hamarabb, pénzt vissza. Mire közölte a fazon, hogy rendben, vigye, már odakészítettek a kollégának egy összeget. Na ekkor az ügyvédi jelenlét hallattán hebegve közölték, hogy persze, természetesen a teljes vételárra gondoltak. Majd csak ott visszavételkor említették, hogy hát igen, tudtak ezekről a hibákról, sőt az olaj is folyik valahol, amúgy meg TK-s volt a jármű.
Hogy a rohadt k**va anyádat nem ***** teherbe! Nem hiszem el, hogy ezeket nem lehet bedönteni. Mocskos magyar mutyi. De mindnenki a kisebbségieket meg a migránsokat szidja. Hát igen, ne is gyere az országba, ha jót akarsz magadnak (és ez jótanács, nem fenyegetés XDD).# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2614 üzenetére
Meg hát, csak nem mindenhol engedik. Nekem is húzták picit a szájukat, hogy 5W30-as C3-as olajat öntök a benzines gépbe de megcsinálták. Gondolom az a kép él bennük, hogy minden Subarus nyélgázon közlekedik 0-24-ben.
CB: Ez tényleg baba. Ha most keresnék Subit lehet le is csapnék rá.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz outsiders #2654 üzenetére
Normál körülmények között nem éreznél semmi különbséget a fém borítású fékcső és a normál között, annak csak extrém igénybevétel esetén van hatása, amikor a normál fékcső háza már hajlamos lenne a deformálódásra. Sokkal előbb fog túlmelegedni a tárcsa és megégni a betét, minthogy a fékcső tágulásából következő nyomáspont-változás zavaró lenne.
Eleve a gyári fékrendszerben nincs annyi erő, hogy a fékcső legyen a szűk keresztmetszet ilyen szempontból. Akkor állhat elő ilyen helyzet, ha a gyárinál erősebb fékrendszerrel, durva fékezések miatt felforrósodott fékfolyadékkal, újabb kemény fékezéseket követően a fékcső fala nem bírná a folyadék nyomását, és itt-ott minimálisan tágulna a keresztmetszete. Ez okozhat nyomáspont-változást kiélezett helyzetben pl. A fém fékcső (ami persze nem fém, csak van a teflon fékcsövön egy fémháló borításnak) annyit tesz, hogy igyekszik fenntartani a fékrendszer hatásfokát, azáltal, hogy egyben tartja a fékcsővet extrém körülmények között is, megakadályozva a keresztmetszet átmeneti változásait.
Persze, ha mondjuk a normál fékcsővel azonos árban meg tudod venni, akkor nosza, nem lesz belőle hátrányod.Elég sok fém és egyéb fékcsövet használtam és teszteltem bringákon, mindez ott is fennáll, csak kisebbek a méretek.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2657 üzenetére
Dobféket? Az 1,2-es Jazz-emen is tárcsafék van hátul...
Tárcsára csere miatt nem tudom mennyire vegzálnának a műszakin bár amekkora szakértelmük van sztem fel sem tűnne nekik.EBC jó csak megkérik az árát...
Elvileg nem lehetséges, gyakorlatilag meg bármi lehet. Amúgy Shell? Mert az nekem nem vált be pl.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2659 üzenetére
Én csak a Shell-t próbáltam de hektikusan evett. Jó esetben nem többet mint a normál üzemanyaggal rosszab esetben 0,3-0,5 literrel többet. Azóta nem is erőltetem ezt a prémium nyálas dolgot. Amúgy sem ismeri az enyém a 95-nél jobb benzint így pénzkidobás bele a 100-as.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2661 üzenetére
95-nél nem ismer jobbat az enyém ha jól tudom, szóval nekem a 98-as is felesleges. Max azért lenne érdemes néha 100-ast tankolnom mert abban több az adalék, így jobban tisztít. Amúgy a közelünkben az olcsó kúton tankolok (Avia) sima 95-öst, attól a legjobb a fogyim. Ugyanannyit eszik vele mint a kinti német benzinből.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
válasz outsiders #2791 üzenetére
Világos, ha vannak lovak, nem is sajnálom etetni. A kérdés inkább az bennem, hogy kell -e ekkora ménes Merthogy maradéktalanul kihasználni biztos nem fogom, de néha azért nagyon jó, ha van erő, vagy 4 x 4, vagy mindkettő.
(#2793) Petester: Pont a lassú, gondolkodós működés miatt. No meg pályán, országúton jól jöhet egy utazós hatodik.
(#2795) Parci: A Dunára gondolsz? Lehet felhívom őket, be tudnak -e tenni egy vizsgálatot holnapra.
Az Rx -eket nézegetem egy ideje. A terepjáró képesség (vagy képtelenség) nem lenne gond, nemigen járok olyan helyeken, mint a fenti képen . Ellenben az elérhető árú 450h -k nem hazaiak, bizonytalan az előéletük, a km, és kb fél misivel drágábbak is, ami néhány év benzinköltség különbségét kiadja.[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz outsiders #2796 üzenetére
Igen, beszéltem velük, valóban így néz ki: 3 - 4 napra előre egyeztetett időpontban, hétköznap 7 - 14 között lehet vinni autót, kb 1,5 óra, 12k költség.
Így átvizsgálás holnap biztosan nem lesz, csak saját kútfőből.
(#2798) Jorus:
Az elmúlt napokban alig alig találtam parkolót a cég körül, az olvadó havas, keréknyomokkal felszámított földes területre nem mertem bemenni az Aurissal. Egy Outback -nek gondolom meg sem kottyan az ilyen terep, ergo mindig lenne parkolóm...[ Szerkesztve ]
-
Acheron
őstag
válasz outsiders #2828 üzenetére
Nekem nagy gyengém a Volvo, 7 év és ~180e km együttélés nagy idő (szintén D5) A feleségem is nagyot sóhajtott, amikor meglátta, pont olyan színű, mint a miénk volt anno.
Node, ez ugye Subaru topic. Végre megvolt a személyes találkozó.
A benyomásaim nagyon pozitívak. Azt továbbra is tartom, hogy nem a szépségével vesz le a lábamról, De kívül - belül nagyon szép az állapota, nagyon látszik rajta, hogy van gazdája. Minimálisnak is alig nevezhető sérülések épp akadnak rajta, de biztosan nem én vagyok az az ember, aki ezeken szőrözne. A motor rendkívül csendes - alapjáraton. Meglepő, szerintem az Auris 1.4 motorja hangosabban jár, a Mondeo dízel kattogásáról nem is beszélve. Ez persze menetben megváltozik, elég meghatározó élmény volt először élőben hallani, milyen is az a topicban már emlegetett boxer "ordítás" Igaz, ehhez azért kell a padló, normál menetben nem hangos. Az utastér nem egy süketszoba, de nem zavaró a menetzaj - ez leginkább gördülési hang (téli gumival)
A gyorsulása - az nem semmi. Anno az S60 -al szerettem gyorsulgatni - ez jobban gyorsul annál, bár némiképp másképp adja elő (ugye nincs turbo, nem annyira hirtelen érkezik a nyomaték)
Egyébként az autó meglepően nagy, kívül - belül. Bőven van hátsó lábtér, elöl pedig nem kérdés, nagyon jól el lehet férni. Nem annyira magas az üléspozíció, mint gondoltam, de így is picit magasabbnak tűnt, mint egy átlag autó - semmiképp sem olyan behuppanós, mint akár a Mondeo (bár azt is lehet feljebb emelni, csak akkor a fejem nem fér ki a felső keret alatt...)
Egyszóval nagyon... na jó, nem szép, de szép állapotú, és fölöttébb jónak tűnő autó.
A Volvo más kategória. Én nagyon szeretem a turbót, de egyrészt valóban hibalehetőség, másrészt ez a Subi olyan erős, hogy nem feltétlenül kell több (nem akarok én versenyezni). Sajnos a T6 -nak épp a turbo egy gyenge pontja (legalábbis a régebbieknek biztosan). A Volvo mellett szól, hogy két évvel fiatalabb, tele van vezetést támogató extrákkal, minden kétséget kizáróan erősebb (ugye, a fránya turbo), és európai formavilággal bír. Az ülései pedig a számomra valaha próbált legjobbak, majdnem sírtam, mikor beleültem, és újra élvezhettem az a puha, de határozott ölelést. Ugyanakkor ellene szól, hogy az előélete csak a hozzá adott Holland szervizkönyv alapján követhető, nem tudhatom, hogy a km valós -e, de feltételezve, hogy igen, akkor is 200 k, több mint 70 ezerrel több, mint az Outbackben (ez barátok közt sem kevés, minimum 4 karbantartási időszak.) No és az ár sem elhanyagolható (bár ez mindig csak az üzlet megkötésekor véglegesítődik)
Tényleg aludni kell rá egyet (kettőt)
Új hozzászólás Aktív témák
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Router gondok
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs