-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
MasterMark #12050 üzenetére
hűtő patyolattiszta, a ventit majd megnézem
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
-
MasterMark
titán
válasz
Lacerta #12057 üzenetére
Csak a turbo-sban kell ott. A tagulasi tartaly nem resze a vizkornek.
Ettol meg azt is meg kell nezni hogy jo szint legyen benne.
Elmeletben eleg csak azt ellenorizni valoban, viszont hengerfejes motornal lehet viz a tagulasi tartalyban ugy, hogy a vizrendszer meg kozben levegos.Switch Tax
-
apropó, tudtok vmi dugi helyet subaru user manualokhoz? nem kaptam a kocsival...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12060 üzenetére
Ranezek legkozelebb a radira en is akkor. Csak akkor a manual ezt miert nem irja!?
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12066 üzenetére
Ok, csekkolom. Mondjuk igy teljes folyadekcsere utan amugy sem art...
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MasterMark #12060 üzenetére
Nem értem, miért csak a turbósban kell ott? A tágulási tartály pont ugyanúgy működik turbó nélkül is.
Ha hengerfejre gyanakszik az ember, akkor tök igaz, amit mondasz, de akkor is meg kell nézni a tágulásit, mert egyrészt a normálisnál sokkal nagyobb szintváltozásokat fog produkálni ( mert teli van levegővel a hűtőkör, ami nagyobbat térfogatváltozik ), másrészt teli lesz a tartály szutyokkal ( ami ott jobban látszik, mint a hűtőbe kukkantva ).
Illetve, ha hengerfejesség a gyanú, akkor a motorba is be kell nézni az olajbetöltő sapkánál. -
válasz
Lacerta #12069 üzenetére
nekem semmi gyanúm sincs, csak villogott a piros hőmérő ikon (ami azt jelenti, hogy a motornak kezd melege lenni). ezen felül fórumokon olvastam, hogy a subaruk szeretnek hengerfejesedni (bár pont a 2 literes kevésbé). csak ennyi. alapvetően a szerelőnek akarom odaadni, hogy csináljon meg mindent is, csak nyaral, én meg addig parázok
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
-
Lacerta
aktív tag
Nincs megelégedve a fűtéssel. Lassan jön meg, és gyengének érzi.
Egyébként márkaszervizbe hordja, úgyhogy ilyen banális hiba mint a termostát, nemigen lehet.
Ő arra fogja, hogy a széthajtogatott blokk miatt hidegen nagy a hőveszteség.
De lehet, hogy a CVT miatt mindig az optimális fordulatszám közelében forog a motor.
Vagy csak simán sz*rul van méretezve a radiátor. -
MasterMark
titán
válasz
Lacerta #12069 üzenetére
Azért kell ott, mert a turbósban az nem csak tágulási tartály, hanem kiegyenlítő tartály is. Azaz a turbósban a hűtőkör része a tartály, belefolyik üzem közben a víz, és onnan folyik tovább. (Mint egy volkswagen-nél pl.)
Nem turbósnál csak 1 cső van és csak a felesleg jön ki a szelepen keresztül, majd szívja vissza.
Hengerfejes az autóm, a tágulási tartályba hiába volt víz, attól még nem fűtött azaz a vízrendszerben nem volt elég víz. A tágulási tartály tiszta a mai napig. Az olajbeöntőnél semmit nem látsz.
szerk.: Amire én gondolok turbós ott nincs a radiátoron a nyomásszelepes sapka, hanem egy fém kiegyenlítő tartály van amin ez a nyomásszelepes hűtősapka van. Ott nem is lehet a radiátort nézni.
Most hirtelen nem tudom hogy az újabb turbosokon hogy van, de szerintem ugyanígy.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12079 üzenetére
Akkor gyakran ra kell nezni a radira is magyarul.
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Elég nézni a tágulási tartályt minden tankolásnál. Ha valami furát látsz, pl teljesen tele van a tágulási, vagy kopp üres akkor mindenképp rá kell nézni a radiátorra is.
A hűtőrendszerbe pedig előszőr mindig a radiátort kell feltölteni színültig, utána a tágulásit MAX-ig.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12081 üzenetére
Tagalusaim felig van, akkor arra toltok. Eleg ra desztviz vagy menjen keszrekevert g12?
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
@Mastermark:
Nekem turbós az autó, de csak egy cső megy a tágulási tartályba, és rugós a radiátorsapka.
Értem, hogy mire gondolsz, már(?) nem használják vagy nem így.
A lényeg, hogy ebben a konfigurációban, ha van folyadék a tágulásiban, akkor színig lesz a radiátor is.@Qru:
Nekem az a tapasztalatom, hogy a tágulásiban a minimum és a maximum szint közt igen kevés a térfogatbeli különbség ( pár deci, keskeny és magas a tartály ), ezért elég nagyokat ingadozik. Pl. ha melegen a minimumon van, hidegen már teljesen üres.
Illetve, ha folyadékot cserélsz, hosszú idő a légtelenítés, én még napokig töltögettem rá, amíg beállt stabilan ( manual írja, hogy hogy kell légteleníteni, na ahhoz képest még kell néhány nap ).
G12 vagy G12+ menjen bele, készre kevert, vagy tömény ( ha nem tudod, mi van most benne és nem tudod megfokolni ). -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12083 üzenetére
Narancs (ha jol remlik g12-t momdott a szerelo). Most lett cserelve a vezerleskor a gyari zold.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Hát elméletileg vagy sötétzöld vagy kék kéne bele, nem ilyen vw szabványos. (De nem az európai zöld, mert az meg szilikátos, olyat nem szabad!)
Foszfátos vagy P-OAT.
Mondjuk a motulból a belevaló azt hiszem pont narancs színű. De az is foszfátmentes meg szilikátmentes mint a G12. Azzal nem lehet mellélőni.
Lacerta: Milyen autó, milyen motor? Kíváncsi vagyok rá.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12086 üzenetére
Motulos a szerelo, sanszos hogy azt rakott bele. Akkor veszek azt es azzal feltoltom, azzal nem tudok melle loni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MasterMark #12086 üzenetére
Narancs van benne nekem is ( rózsaszín ), foszfátos, G12+. Speci szerint megfelel.
Olyan, mint a Qrué, csak az enyém dízel.
-
MasterMark
titán
válasz
Lacerta #12089 üzenetére
Ja hogy dízel, arra eddig nem gondoltam, olyat még nem láttam sehol. Én végig a benzinesekről beszéltem.
Benzinesnél a turbó is vízhűtött, azért más a vízkör. A dízelnél fogalmam sincs hogy van.
De amúgy érdekel a dízel, majd akarok is szerezni egy dízel boxeres valamit, nagyon kíváncsi vagyok milyen az.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MasterMark #12090 üzenetére
Ezért néztem meg a manualt előtte én is.
A hűtőfolyadék szintjének ellenőrzése azonos ( tágulási tartály ) minden modellnél. A hűtősapkát csak akkor kell macerálni, ha hideg motornál üres a tágulási tartály.
A hűtősapka a nem turbós ( Qru ) és a dízel ( én ) modelleknél a radiátoron van, turbós benzinesnél kicsit feljebb, ha jól látom az ábrán, egy hattyúnyakon. -
MasterMark
titán
válasz
Lacerta #12091 üzenetére
Igen, a felhasználói kézikönyvben ez van, és egészséges motort feltételezve így is van ahogy mondod. A gond akkor van ha gondvan.
Benzines turbosnál van egy fém vagy erős műanyag tágulási tartály a motoron feljebb amin keresztül folyik a hűtővíz. És ezen van a nyomásszelepes sapka is. Nem olyan mint a szívóbenzinesnél hogy csak egy csöves tágulási tartály van.
És akkor ezek szerint a dízelnél is így van hogy csak egy tágulási tartály van, és a szelepes hűtősapka pedig a radiátoron.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MasterMark #12092 üzenetére
Igen, így van, és a Qruén is.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12092 üzenetére
Na ha hazaertem akkor ranezek a radiban meg a tartalyban mi a helyzet es milyen szinu a cucc benne. Meg akkor nezek egy olajszintet is meg a tobbire is ranezek.
Hondanal nem nezegettem ezekett mert az kb gondozasmentes tecnika, ez azert kenyesebb cucc.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #12095 üzenetére
Amugy is a jobb felni mint megijedni elv hive vagyok. Gond nincs meg, legalabbis csak szolt volna a szerelo.
#nincsbennetarcsi
-
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/forester/subaru_forester_2.0_comfort-18462970
paszmek, ez ingyen van még ennyi km-rel is!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sattak
csendes tag
válasz
MasterMark #12092 üzenetére
Fém is van, meg a hűtő oldalán egy műanyag is. A nyomásszabályzó sapka megtalálható a hűtőn és ezen fém tágulásin is. Legalább is az enyém esetében. 0.9 báros mindkettő. Az ezres suzuki swifté jó rà 😁 A hűtőfolyadék színe ma màr szinte csak " dizájn". Állítólag. Régen nem így volt.