-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #693 üzenetére
EVF?
La2 adapter?
Hogy teljes legyen a boldogságEVF nekem nagyon hiányzott...meg hát itt a nyár, ne hunyorogjunk kérem...
-
vacsigusz
csendes tag
válasz
sebgutkopf #688 üzenetére
Gratulálok a objektívhez, de legfőképp a türelmedhez.
Úgy érzem ez az 50-es kötelező db lesz. Remélem szeptemberre már több lesz belőle a felhozatal.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
Stitch
őstag
válasz
sebgutkopf #691 üzenetére
Vannak azóta további tapasztalatok?
Egy ilyen nyitott rekeszes, teljes méretű képet tudnál linkelni?
-
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #699 üzenetére
a valasz egyszeru, mert le lehet mindent nyomni a vasarlok torkan..
kozel ugyanaz a termek, viszonylag keves energiaval is eladhato..
nem csak par honapig fut a termek,hanem elhuzzak evekig - ugyanazon fejlesztessel(befektetessel) -
vacsigusz
csendes tag
válasz
sebgutkopf #699 üzenetére
Nem találom a szavakat.
Teljes közönnyel olvastam a hírt. Az áráról nem tudunk még semmit, de gondolom ha a sima 18-200-as 250k akkor biztos lesz 300-350 bár ne legyen igazam. Nekem bőven elég lenne egy 16-70-es fényerős obi. A nex most volt velem elsőnek egy komolyabb túrán, a kit zoom volt rajta végig a 16-ost fel se raktam mert nem volt kedvem esőben cserélgetni. Végig borult esős idő volt a Tátrában, de elégedett vagyok a végeredménnyel. A panoráma mód megfizethetetlen szolgálatokat tett.
Visszatérve az obikra, az 50-es még beszerzésre kerül és várom majd a csodát hogy jöjjön egy fényerős zoom.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #703 üzenetére
Ez teljesen rendben van.
Az ilyen jellegű obiknál nem csak az a fontos, hogy optikailag jó legyen nyitott rekeszen is, hanem hogy lehetőleg minél pontosabban fókuszáljon, mert ilyen kis mélységélességnél legtöbbször nem is feltétlen az obi rajzol gyengén, hanem a gép téveszt egy nagyon picit és máris kaptunk egy baromi lágy képet.
Na ilyen téren nagyon kellemesek a mirrorles gépek a DSLR-ekkel szemben, könyörtelenül pontosak.Ehhez hasonló távolságból lőhetnél majd még olyan portrét amikor a háttér valami erősen tagolt (pl. természet lombok), amin élvezkedhetünk kicsit a bokeh-ján is.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #705 üzenetére
Jó ez az obi, megérte várni rá!
Ha lesz egy evf-es 16 mp-es lapkás nex és egy fényerős zúm akkor gondolkodóba esem...
Videó: minden rendben (tudom hogy az 50p béna jutyubon) csak az a vertikális remegés izgat engem...18-55-nek olyan durva a stabija, hogy ihaj, ezek szerint az 50-es nem annyira erős a videó közbeni remegések megszüntetésében?
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #707 üzenetére
Hát ha a blendét nyitogatja, nem lesz valami jó a videó, most a kattogásról nem beszélve.
Szerintem maradj az A módnál, vagy vegyél egy manuált, állítsd be a blendét és S módban állítsd 1/50-100-200-adra aztán auto iso-zik a kicsikeSajna csak az oly-k tudják M módban az auto iso-t, de nagyon jó lenne minden gépbe, videó módban nagyon korrekt (panákban sincs...)
És ne mászkálj,állj egy helyben, kivétel ha így akarsz kellő dinamikát és hatást adni a filmnek!
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #710 üzenetére
Beltérben OK, de kültéren nagyon világos részeknél (mondjuk egy 1/50-100 esetén) már számolni lehet diffrakcióval is ( könnyen tekeredhet f18-22 körülire egy napfényözönnél) ezért jobb (szerintem a fix blende kültéren (persze ízlések éd pofonok, illetve nem árt bemérni az árnyékosabb és világosabb részeket is fénykép módban (mondjuk éppen A-n) és a kapott értékek alapján egy jó blende értéket beállítani.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #712 üzenetére
Igen, azt mormolom, hogy megnézed az árnyékos részt 2,8-al és ha 1/50-ednél nagyobb eredményt ad iso 100-on, akkor mehet A módban auto iso-n, hiszen nem fogja megemelni az iso-t sehol sem, illetve 1/1000 sem okoz gondot az 50p-nek a világos részeken.
Persze a polár legyen rajta... -
rumos14
nagyúr
válasz
sebgutkopf #699 üzenetére
most nézem, az F3 méretre csak pár mm-rel marad el a NEX-7-től (ami ugyebár szintén beépített vakus).
az új 18-200 állítólag átcimkézett Tamron 18-200... volt már ilyen, nem is egyszer az alpha obiknál. a stabiját gyengébbnek mondják (a "nagy" 18-200-hoz képest), ami azért videózásnál eléggé nem mindegy. -
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #718 üzenetére
koszonom,
a logikaja megvan,de a nexen belul pl nem talalom a zarido valasztast :S...lehet atkellene turni azt a kezelesi utmutatot...
toltottem egy 200oldalast,de gondoltam majd hirtelen nekiugrok es pikkpakk..de ugylatszik nem uszom meg az olvasgatast -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #724 üzenetére
Mitől lenne jobb a képminősége?
Kitzúmot sem kell rekelszelni, éles már alap blendén is, stabija egyedülálló (alázza a panát is) jó kialakítású, könnyű, de fényerőtlen...ebben az új sem hoz változást.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy 2014-ben, mikor kapható lesz () milyen tulajdonságai emelik a kitobi fölé...
Sebi, nem arról volt szó, hogy a G-s 16-50-es fix 2,8-as lesz? Annak látnám egyedül értelmét, de mint a most megjelenő mft-s pana 12-35 f2,8 ez is várhatóan 300+ lenne itthon, tehát rétegobi lenne a javából...
-
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #728 üzenetére
A stabin kívül még arra is kíváncsi leszek hogy hogy a visszafelé kompatibilitással mi lesz?
A panasonic X14-42-es obija sem tehetö rá a réggebi gépekre ha jól tudom. -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #730 üzenetére
Igen egy firmware frisitéssel biztos megoldható, de itt a kérdés az hogy meg e akarják oldani. Vagy rákényszerítenek, hogy az új obi miatt vegyél új gépet is. Ha jól tudom a Panasonicnál az x14-42-es obit a vázak csak a G3 és GF2 modellekig viszamenöleg támogatják. A korábbi modellek nem kaptak új firmware frisitést az új x-es obik miatt. De lehet, hogy én tudom rosszul.
-
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #732 üzenetére
Sajnos az összes gyártó követ el ilyen kis trükköket, a Sony is. A Sony kedvenc húzása hogy nem ad az alsóbb kategóriás fényképezőihez, videokameráihoz külön töltőt. Ráadásul, ha akarsz venni hozzá egy töltőt, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlnod.
Ha jól tudom az új Sony NEX F3 gépben, sincs töltő.Kedvenc húzásuk még a gyártoknak hogy a megjelenés után pár hónappal mikor a piacon megjelent már több fajta utángyártott aksi, gyakorlatilag egy apróságot tartalmazó firmware frisitésel kilövik azokat.
Egyébként a kedvencem a Sony Nex-5N ben hogy már két olyan utángyártott aksi is volt nálam, amit az első pár feltöltés-kisütési ciklusban hibátlanul müködöt, majd a második-harmadik feltöltés után kiírta hogy nem kompatibilis akumlátor.Egyébként a Sony Nex F3-at nagyon közel löték be a Nex 5N-hez. Ha jól tudom csak egy pár negatívum, van a Nex 5n-hez képest:
- Iso 200 induló érték
- Nincs 1080p videó (1080i/24Mbps van)
- Nincs külön töltő hozzá
Ezek után nagyon kíváncsi leszek a NEX 5N-t leváltó modellre.
Egy ilyen géppel már kiegyeznék:
- 16mpx-es érzékelő
- kicsit nagyobb váz
- beépített vaku
- beépített evf (nem baj, ha kisebb felbontású, mint a Nex 7-ben)
- videó felvétel alatti túlmelegedés javítása
- A többi dolog maradhat a nex 5n böl.Ráadásul a Nex 5N és Nex 7 között óriási űr van, árban és tudásban is. Ha van eszük, akkor kihoznak egy a két gép közé pozícionált (tudásban és árban) újabb modellt, ami beépitett vakuval és evf-el rendelkezik.
Bár én egyre jobban úgy érzem, hogy az SLT-A57-es lesz az én gépem.
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #732 üzenetére
De ez történetesen nem igaz.
A Pana pancake zoom obija megy az összes mFT vázzal. Már a megjelenésekor kipróbálták a dpreview-s srácok több vázon és nem csak a régebbi Panákon, de a régebbi Olympus vázakon is tökéletesen működött.Később az újabb vázakra kijött egy ezzel obival kapcsolatos firmware, ezt értelmezték sokan tévesen úgy, hogy akkor csak ezekkel a vázakkal kompatibilis. De valójában nem így van, megy az összes vázzal, ezek meg pár olyan extra tulajdonságot kaptak, mint pl. hogy bekapcsolás után a motoros zoom ugyanabba az állásba áll vissza mint amilyenben előtte a kikapcsolás állapotában volt, azaz hasznos aranyos funkciók, de a kompatibilitást ezek nem befolyásolják.
De hogy ne csak off legyek, ez a NEX 16-50/3,5-5,6 ha pancake lesz akkor az úgy már mindjárt más, így már van benne ráció. Még akkor is ha én nem pont ezekre az obikra gyúrok, de sokaknak lesz remek választás. Persze ha az árát nem szúrják el, az a G jelzés nem túl biztató.
Viszont stabi az szerintem biztos lesz benne. Ha belefért a Pana pancake zoom obijába akkor bele fog ebbe is.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #737 üzenetére
Szerintem kb fele olyan hosszú lesz és 2-300 körüli ára...ettől függetlenül továbbra is állítom, hogy erről kellene szólnia a nex-nek, a méret miatt megérné pénzt kiadni egy ilyen rendszerre.
És persze hiányzik egy evf-es nex6 a sorból...
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #737 üzenetére
A fényerő miatt a G jelzés ellenére is 150-re tippelném az árát. Ami persze még így is magas, de kit obiként már lehet az új belépőknek egy érdekes alternatíva lesz.
Hamarosan itt a NEX-5n utódja is, nem lepődnék meg ha első körben az ő kit obija lenne ez a palacsinta zoom.Egy ilyen cucc újabb pofon lenne a butácska Canon G1X-nek.
Főleg ha majd egymás mellé téve a cserélhető obis NEX lesz a kisebb, amit simán el tudok képzeni egy ilyen összecsukható zoom obival. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #740 üzenetére
"A fő vicc meg az lehet, hogy a júniusi bejelentés után vajon karácsonyig kapható lesz?"
Ez nem vicc...sajna az eddigi gyorsaság alapján jövő évet vizionálok, borítékolok...
Minőségről:
A pana zúm palacsintája is G-s (minő hasonlóság) és szerintem nem ér fel egy 14-45-höz, már amit eddig láttam belőle (mert a neten elég sok okostojás lövöldöz félrefókusszal, még a "nagy" tesztoldalakon is) tehát egyetlen előnye a mérete.
Nem tartom elképzelhetőnek, hogy a sanyinál is a minőség lenne a döntő szempont, inkább a kisebb méret játszhat itt is döntő szerepet (hiszen ezzel van tele a net, hogy csöppnyi váz, ágyúcsővel) tehát ha olyan lesz minőségben mint a jelen kitzúm, árban 150 vagy alatta és a stabija is rendben lesz, akkor kaptatok egy elvárt obit, amit tudtok használni.
Hozzá teszem, ilyennel kellett volna kezdenie a sanyinak nex fronton... -
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #740 üzenetére
Szerintem minden szempontból a Pana pancake zoom obija ihlette ezt az obit, annak állít alternatívát ezzel a Sony és többek között pont ezért rak rá G jelzést és nem azért, mert olyan extra minőséget nyújt majd.
Kicsit bővebben kifejtve a Pana palacsinta zoom obija X jelölést kapott, ami a Panánál a prémium obikat jelenti. Ami azért érdekes kicsit, mert ezzel szemben ez az obi képminőség szempontjából egy teljesen átlagos kit obi szintjét hozza. Igazából szerintem nehéz is ekkora méretben ennél sokkal jobbat elérni, a Sonytól se várnék ilyen téren túl sokat.
Ezek alapján gondolom a Panánál az X jelölést a palacsinta zoom elsősorban nem a profi képminősége, hanem trükkös építése és a döbbenetesen kis mérete miatt kapta.A Sony palacsinta zoom obijánál is szerintem a G jelzés elsősorban a trükkös építésnek fog szólni és emiatt árban nem a többi G obihoz lesz belőve, hanem sokkal inkább a Pana zoom palacsintájához, ami 130ezer FT szemben a szintén X jelölésű 12-35/2,8-al, aminek az árának a boncolgatásába most inkább ne menjünk bele.
Na ezért számítok én ennél az obinál olyan kb. 150ezres árra.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #745 üzenetére
Na most ez az érvelésed volt a helyes...két obit kivált, és palacsinta méretben de az eddigi palacsinta minőségét megelőzve az eddigi kitzúm minőségében...ugye milyen normálisan alakulnak a dolgok az agyainkban?
-
realmadrid
aktív tag
-
rumos14
nagyúr
válasz
sebgutkopf #745 üzenetére
reménykedjünk azért egy 35/1.8 vagy hasonló obiban is... az ekv. ~50mm látószö sztem lényegese jobban használható mint az ekv. 75mm.
a 150k-s (fel)ár egy kitobiéért (!) nagyon meredek lenne! sőt, szerintem elfogadhatatlan. akárhogy is nézzük, ez egy limitált átfogású és főleg fényerejű obi, egyetlen igazi előnye a mérete.
a Pana X kitobi felára (vázhoz képest) úgy látom 70k körül mozog. -
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #751 üzenetére
28/1.8 palacsinta kéne mondjuk, pont illene a 16 és az 50 közé. (már ha valaki olyan fixb*zi mint én
)
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #751 üzenetére
Annak idején az 50-es nikony kapcsán mondtam hogy kényszerből szokható ez a gyutáv, beállsz rá, kitapasztalod és nem hiányzik a zúm...lehet, hogy nálad is így lett?
A 24-es Zeiss-el pedig nem tudom mi bajod; egy perfekt üveg, szenzációs rajzzal...persze hogy drága, nem fogják 100 alatt árulni...ráadásul még fényerős is.
Ha viszont mondjuk egy fényerős zúm hiányán keseregnél azt bőven megérteném...persze itt is a Zeiss árához lyukadnánk ki, lásd mft-n az új fényerős stabis panát...szép-szép, de kellemetlenül drága...Véleményem szerint a fórumozók 90-95%-ánál megmarad a jól bevált kitzúm, esetleg egy-két beszerezhető, nem túl drága fix (új 50-es jó példa) a tarsolyban, a többiről pedig álmodozunk...egy OMD az új fényerős fix-szel 700 környéke, amit ugye egyszerű földi halandó csak símaszkkal tud előteremteni
-
Stitch
őstag
válasz
sebgutkopf #751 üzenetére
Nekem egy olyanra fáj nagyon a fogam, amilyet a Fuji már piacra dobott: 18mm/F2.
-
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #766 üzenetére
Szerintem az 5N is croppol, csak függőlegesen nem
(tudod, 3:2-ből 16:9-et vág, nem multiaszpi, mint a GH1/GH2)
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #768 üzenetére
Már hogy ne tudna, a GH kamerák 16:9-es képarány mellett is tartják az eredeti képátlót ezzel maximálisan kihasználva a rendszer obikat, ezt semmi más nem tudja a kategóriájában.
-
rumos14
nagyúr
válasz
sebgutkopf #766 üzenetére
hmm.. nem vagyok biztos benne h a legtöbb dslr és milc croppol. azt hallottam h a D800 is croppol, bár nem annyit mint az újabb Sony-k, de pl. az én Sony A55-öm, és úgy tudom, hogy az 5DM3 sem. leszámítva természetesen a 3:2->16:9 miatti croppolást.
a félig áteresztő miatt veszítesz kb 0,5 FÉ-t de nem romlik a képminőség. a kevésbé hatékony arcfelismerés pedig amiatt van, hogy mint az összes DSLR, az A57 is fix fókuszpontokkal folgozik, csak akkor érzékel arcot, ha azok egyikén ismeri fel. tehát pl. a képsarkokban egyáltalán nem. illetve felismeri, csak nem tud ráfókuszálni.továbbá: amit a m4/3-os barátaink írnak, az valóban baromi nagy pozitívum a GH sorozat mellett, ezt irigylem is rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #784 üzenetére
20mp tényleg durva, de a képeket nézegetve kompakt szinten nagyon ott van...végre egy kompakt aminek a fotója és videója is megüti a mértéket...persze hogy szemezek vele...csak nem tudom mikor lesz kapható nálunk, mert akkor azonnal eladom a GH2-t
-
rumos14
nagyúr
válasz
sebgutkopf #786 üzenetére
[link]
N1-nél jobb, de nem óriási a különbség.
G1X magas iso-n azért elveri.
az biztos h a N J1 10-30 kit létezésének jogalapja erősen kérdőjelessé vált az RX100 által.
remélem lesz majd RX200, 24mm-ről induló obival, azt 3 év múlva használtan lehet h meg is venném ilyen vidd magaddal mindenhová gépnek. persze addigra kijön a Pana/Oly is vmi hasonló szenzorméretű géppel. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #786 üzenetére
Én nem hasonlítgatok, a j-v1 egy rakás...a G1x szintén. Próbáld ki őket, a G1x olyan, mintha 10 évet lépnél vissza az időben, az átnézeti kereső felét elfoglalja az obi, baromi nagy, ellenben van neki egy igen szép fénycsapdája, amin keresztül szeretne valamit látni az a szerencsétlen szenzor. Mert ugyi a sanyi 1,8-al indul a kanyon meg 2,8-al...neked nem kell magyaráznom beltérben ez mit jelent fotónál, de videónál még inkább...
A j-v1 pedig nem megy manuál módban 1/100-ad alá képzeld a fénycsapdája miatt (3,5 induló) milyen iso értékekkel filmeztem beltérben...a fényképe pedig egyenesen katasztrofális...inkább megveszem az XZ1-et az oly-tól, az is agyonveri...
Nex 5n nagyon jó gép, de szerintem túl nagy optikák vannak egy ilyen miniatürizált vázhoz...nex7 fogása, kezelhetősége király, de abban meg olyan a szenzor amilyen...kell nektek egy nex6 evf-fel, kicsit jobb fogással, meg némi palacsinta (na nem lekváros
)
Ez az rx100 azóta nem hagy nyugodni...GH2 és a 14-45-ömből pont kitelik...tudom, nem vagyok normális...
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #792 üzenetére
Annál nem nehéz...egy napot töltöttünk egyxütt a nikony1-gyel, de hanyatt-homlok menekülve távolítottam el magamtól. Ott képminőségről ne beszéljünk.
Itt látom a határokat, bár szerintem raw konverziót még nem láttunk, csak kiköpött jpeg-et, szerintem valahol a milc-ek alatt lesz kicsivel a képminőség, a videó pedig valahol a nex 5n és a hx9v között, kivéve, hogy beltérben az induló 1,8-al már lehet babrálni, sajnos úgy látom, már ekv 40 körül 3,5 fölött lesz, és ez az én látószögem igazán, de meglátjuk.
Én a zúmátfogás miatt nem visítok, most is ilyet használok (14-45 milcen) viszont 3,5-5,6 amit ez a lencse szépen felülmúl. Élességben, felbontásban kicsitt visszafogottan nyilatkoznék, van egy-két díprvjús tesztkép ahol f4,5-en is elég lágyak a képszélek.
Első tesztelő?
Ahogy a snayit ismerem nyár végéig nem érkezik meg hozzánk, ahogy a forint-dollár átváltást pedig, lesz vagy 180 ezr feletti összeg...azért ez kissé gondolkodásra késztet. (na persze egy fuji x10 is 170, nem az árkalkuláció zavar, hanem a forintunk állása)
-
ati3x
senior tag
válasz
sebgutkopf #806 üzenetére
Valójában rájöttem, hogy mi a megoldás
Ha nagyon akarok játszani az Iphone-al, elcsaklizom asszonytól! Telefont, meg veszek vmi alap androidos kütyüt.. Mert bizony, azok a dolgok érdekelnek, amiket leírtál.. Sőt, hosszabb távon bizony némi asztrófotózás is kerülne a repertoárba.
Bizony a számomra a játék a mélységélességgel, HDR, és videó a priorítás! Magyarul a NEX5N. Kezdésnek alapobival, aztán majd 2-3 másik később.. És persze RAW...
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #806 üzenetére
Én írtam, hogy az alapvetés volt rossz...a kiindulási kérdés határozott meg rossz talppontot.
Bizonytalan, de ha eldönti, mit is szeretne, mi az ami vonzza (tkp. férfias játék...mert mindannyian ennek vagyunk rabjai ugyi...viszonylag kevesen élünk ebből, vagy kizárólag ténymegörökítés gyanánt kapcsoljuk, archiváljuk) akkor magában a kérdésben van a válasz (mint azt már az utánad következő poszt meg is adta)Erről jut eszembe egy díprevjún 10-12 éve olvasott értekezés, amely egy fotómegmondógurutól származott; megjósolta, hogy a kompakt fényképezőgépeket teljesen leváltják a mobiltelefonok (10 éve még a színes kijelző is gyermekcipőben járt!) és a fényképezés megmarad a dslr szegmensben.
A milc kategóriát nem számolta bele, illetve a csúcskompaktok létjogosultságát (szvsz ez elég markáns terület lesz a későbbiekben az igényes hobbifotósok körében).Most olyan kép kezd kirajzolódni bennem, hogy fokozatosan visszaszorul a dslr szegmens (természetesen megmarad, virágzik, javul, de az "össznépi" dslr vásárlása megszűnik), 5-10 év alatt felváltja a milc, és a csúcskompakt, egyébként 90%-ban a fényképezés hobbi módban teljesen lefedődik a telefonokkal...
-
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #823 üzenetére
Az új Sony obikra kíváncsi leesszek én is. Reméljük, hogy kicsit bővül a sokak által kifogásolt szegényes kínálat. Bár én egész jól elvagyok a kit obival meg a 16-os palacsinta obival.
A SEL16F28-os palacsinta obiban meg pozitívan csalódtam azok után, hogy menyi rosszat lehetet olvasni róla. Aki sokat videózik annak szerintem kötelező darab NEX-re. Beltérben rossz fényviszonyok közt nagyon jól jön. -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #826 üzenetére
Hát igen a videó melegedésről már én is olvastam sokk mindent. Tényleg a legjobb jelző rá az hogy kiszámíthatatlan. A dprewieven olvastam hogy egy Nex7 tulajnál volt olyan hogy tiz perc után lelát a felvétel mivel túlmelegedett, majd kb. 10 perc pihenő után egyben felvett 27 percet figyelmeztetés nélkül.
Én egyre jobban hajlok, hogy kell egy videokamera is nekem. Valószínűleg videóra veszek egy ilyen videokamerát a Nex mellé,
[link]
Reményeim szerintés a két gép jól kiegészíti majd egymást. Rövidebb videókra és rossz fényviszonyokhoz marad a NEX, hosszabb intenzívebb (családi videók, események), és extrémebb körülmények közti (víz alatti felvételek, strand stb.) videózáshoz, pedig ez.
A héten vett az egyik haverom egy ilyent nekem elsőre nagyon tetszet. Nagyon kicsi, könnyű, (bőven elfér a nex-hez vett táskában, vagy egy kis zsebben) por, ütés, és vízálló.
Videózáshoz könnyebben használható, a videó minősége nagyon jó, kicsit nagyobb mélységélesség mint a nex 5n-nél, rossz fényviszonyok közt viszont a nex 5n jobb, bár ez sem olyan rossz. -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #832 üzenetére
Hát igen nem egy kategória a két gép, de ezek a példák nagyon jól mutatják, hogy menyire jól sikerült a Nex-5N, a hibái ellenére is. Minden Nex-5N tulajnak nehéz lesz erről a gépről valami más gépre váltani, vagy feljebb lépni, bármennyire is zavarják a Nex-5N apróbb bosszantó hibái.
Ezt jól bizonyítja a fenti példa is, vagy említhetném az én példámat is.Ezért úgy döntöttem én is, hogy legalább két-három évig megtartom a Nex 5N-t. Addig a pénzem obikra költöm inkább. A következő amit megveszek az az 50-1.8-as lesz. Ellőtte még megvárom míg az új G16-50-röl tudunk valami biztosat. Hátha nem lesz olyan drága.
-
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #835 üzenetére
"Néhány kellemes újítás, hibajavítás és az F5 máris olyan közel lesz az álomgéphez, hogy az 5n tulajok fele mégis elgondolkozik, hogy cseréljen rendszeren belül."
Hát igen és ezen a cserén bukik is majd legalább 50-60 ezer forintot. Úgyhogy a F5-öt kihagyom de valószínűleg az utána következő modellt is.
Azon az 50-60 ezer forinton inkább veszek egy obit hozzá, és majd később cserélek, ezért is vettem három év garanciával a gépet a Sony Centerben.Egyébként a Sony Centerben pozitívan csalódtam. Vettem egy SLT-A57-et náluk, a gép számomra óriási csalódás volt a Nex 5N után. Ezért három nap használat után visszavittem hogy nem vált be, és ha van rá lehetőség, vennék helyette egy másik fényképezőgépet vagy HD videokamerát.
Kicsit tartottam tőle hogy elküldenek az anyámba, hogy mit képzelek (mert megtehették volna, mivel nem internetes rendelés volt és csak ilyen esetben létezik a vásárlástól való elállás joga) de nem így történt.
Megkérdezték, hogy mi a gondom a géppel hátha tudnak segíteni és csak bealítási probléma.
Miután tisztáztuk hogy az SLT-A57 nél az A,S,M, módokban nem működik az autófókusz videó alatt, ami nekem nagyon fontos lenne, és nem beállítási problémáról van szó. Ráadásul ezt ők sem tudták, mivel ha elindítod a videó felvételt az A,S,M módokban ugyanúgy van autófókusz csak éppen a gép sunyin feltűnés nélkül átvált P üzemmódra. Ezután elmondtam hogy egyszerűen többet vártam ettől a géptől, a gépnek számomra vannak olyan korlátai hiányosságai, ami egy olcsóbb gépben megtalálható (pl Nex-5N).
Amit ezután mondott az üzletvezető azon nagyon meglepődtem„természetesen visszavesszük a fényképezőgépet, és mindenben segítünk, hogy olyan készüléket tudjon választani, ami a legközelebb áll az igényeihez, ha olcsóbb készüléket választana, mint az SLT-A57 akkor természetes a különbözetet visszafizetjük”
Így hát vettem újra egy Sony-Nex 5ND gépet (két obis kiszerelés) három év garanciával, 205000 forintért.
A különbözetet nem volt pofám már visszakérni, úgyhogy azt is levásároltam. A keresztlányom kapott ballagási ajándékként egy SonyEricsson Xperia Mini telefont.Nem tudom, hogy menyire jellemző ez a hozzáállás de gyanítom, hogy nem gyakori.
Úgyhogy ezek után csak dicsérni tudom a Sony központi szalonját. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #832 üzenetére
"a nex7-el kéne összevetni az omd-t."
Na akkor lenne igazán bajban a sanyi..tessék csak a nex 5n-nel...tudjátok ti is, százszor jobb szenzor mint a 7-esben. Persze a fícsörök, egyebek az omd felé billentik a mérleget, de rá lehet aggatni az 5n-re is evf-et...
És persaze a videó összevetés is érdekelne...tehát nem ugorgyuk átal az összevetést, kell ez...a nex7 szerintem nem lesz hosszú életű, ellenben az 5n-nek lesz sok kistestvére
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #841 üzenetére
Ha gyártanak egy vázat, amit nem tudnak kiszolgálni a meglévő objektívek (no jó ne a 300ezres ceisszt vegyük alapul, mert az mft kínálatában elég sok obi kielégíti az OMD igényeit, ami 100 környékén van) akkor az a váz félszemű király...vagy az sem.
Nex 5n-re legalább van 3-4 obi ami feltekerhető és bámulatos képeket csinál, ráadásul azonos pixelszám (16 mp) ezért jóval egyszerűbb az összehasonlítás...persze ezek az én szempontjaim.
No és belenéztél már a nex7 evf-ébe? Olyan kicsi kagylóvagymi, hogy szörnyű, nekem nem igazán fekszik...az 5n opcionális nézőkéje szerintem 100-szor jobb.
A 2-3 tárcsa baromi jó, a nex7 fogása évezredekre van az 5n-től...ez igaz...de hát nem vázat kell gyártani, hanem fényátalakító szerkezetet, aminek része az optika is...szerintem tehát az 5n hatalmas helyzeti előnyben van a 7-tel szemben...ezért mertem javasolni, hogy inkább ŐT versenyeztessék az OMD-vel (szenzora amúgy is nagyobb, tehát nincs hátrányban ezen a téren)
Nyilván működésben az OMD elveri, hiszen egy majd dupla árú gépről van szó...én csak a kiadott minőség szempontjából vizsgáltatnám...
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #841 üzenetére
Felsorolod nekem mik azok a területek ahol a NEX-7 tényleg érdemben jobb mint az OMD?
Csak mert túl sok ilyet én nem tudnék mondani.
Akármilyen meglepő szenzorban, jel/zaj arányban, dinamikában nagyságrendileg egy kategóriában van a kettő. A kicsit nagyobb szenzor kicsit kisebb mélységélességet akár sorolhatnánk a NEX-7 erényei közé, csak hát ha obi nincs ami ezt kihasználná..
Egyedül a váz felépítése, a sarokba helyezett EVF és a kompakt mérete amit egyértelműen a NEX-7 javára tudok írni, mást nagyon nem.
Az OMD ezzel szemben sokkal gyorsabb AF-el, a nagyon komoly szigetelt vázával és a mára a köré épített rendszerrel elég komoly előnyöket tud felmutatni. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #846 üzenetére
"nex7 igencsak odaver az omd-nek"
Miben? És miben "igencsak"?
(gyorsaság?, evf?, fogás?,...stb)Szerintem teszteljünk egy nex7-et egy 50 1,8-al egy omd-t egy 45 1,8-al, majd csináljuk meg ugyanezt a ceissz 24-essel és a lejka 25-össel...nem tudom, mi lenne a végeredmény...és persze arról elfelejtkezem ilyenkor, hogy a ceiszben nincs stabi...
Én nem látom azt a hihetetlen erőt a NEX7-ben amit te, de különbözhetünk.
És persze ezért írtam, hogy olcsóbb venni egy x100-at egy baromi jó fix optikával, mint 400-ért egy hasonló cuccost, ami persze drágább, nem jobb képminőségben, nagyobb és szintén 1 db fix optikával lehet használni.
Szerintem nex7-et kultgépként veszik az emberkék (persze egyelőre az omd-t is...) míg az 5n egy használható, baromi jó ár-érték arányú masina.
És Sebi, tedd a szívedre a kezed...te nem rendszerben gondolkodsz?
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #848 üzenetére
"videóban nagyon nem egy kategória (avchd 2.0 28 bmps)"
No én azért megnézném mit tudnak beltérben....én borítékolom az eredményt
Tudod szerintem a 30p és az 50p között nincs pregnáns különbség...lehet hogy az a 8 mbit/s hozzátesz a filmhez, de le merem fogadni hogy az omd aliasing kezelése lemossa a sanyit...
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #848 üzenetére
A NEX-7-nek van 3 vezérlőtárcsája és 0 programtárcsája, az OMD-nek 2 vezérlő és egy 1 programtárcsája, mondjuk akkor ez 1-1
Videóban nem vagyok annyira képben, simán lehet hogy ott a Sony jobb. Bár videó erén is nagyot lépett ám előre az Oly, ott is sokkal jobb lett a dinamika (csúcsfények) és a szenzor stabija valami zseniális videó közben.Ami a nagyobb szenzor kisebb mélységélesség terén rejt magában lehetőségeket, de hogy ez egy olyan egyértelmű előny lenne a NEX-7-nek ami ráadásul sose fog megváltozni azzal azért én vitatkoznék. Legfőképpen mert a mélységélességet megítélni csak a szenzor mérete alapján nem lehet.
Vegyük például a NEX-7 szenzorával egyedül jóban lévő Zeiss 24/1,8-at. Felteszem a kérdést ezzel az obival kisebb mélységélessége lesz a Sony-nak, mint az OMD + Leica 25/1,4-nek, bizony hogy nem.Ami a szenzort illeti itt van a két váz jó obival tesztelve iso6400-as Raw LR alapkonverziója:
Ami a csúcsfényeket illeti tele van net ehhez hasonló tapasztalatokkal. Itt tűző napsütésben iso3200-on sikerült nagyon durván túlexponálni egy képet és ennyit lehetett belőle visszahúzni. Nem tudom hol van ehhez képest a NEX-7, de nem hiszem hogy olyan nagy lehet a különbség a kettő között.
Tehát nem véletlenül mondom, hogy nagyságrendileg egy kategória a kettő.
Amúgy nem értem egy ilyen kijelentésből hogy szűrted le azt, hogy szerintem akkor ez akkor az Olympus előnye?? Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem nincs köztük érdemi különbség, nem jobb, de nem is rosszabb. Máshogy fogalmazva a sokat hangoztatott APS-C előnye e két váz között e téren gyakorlatilag elolvadt.
De azt se értem hogy lehet egy rendszer vázat a hozzá tartozó rendszertől függetlenítve megítélni.
Persze lehet ezzel kisebbségben vagyok és a legtöbb embernek nem okoz gondot, hogy egy vázat pusztán önmagában értékeljen, talán pont ez a fajta mentalítás is magyarázza miért lehet a méregdrága NEX-7 még objektívek nélkül is ilyen sikeres. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #853 üzenetére
Ez a szaggatás kissé felülértékelt;
1. Bezony az 50p is tud rendesen szaggatni, vigyázni kell a záridővel, de ezt te is tudod
2. 25-30p gyönyörű tud lenni, pláne ha egy valamire való plazmán-lcd-n nézed ahol olyan algoritmust gyártanak a mozgásokra hogy ihaj...de ezt gondolom te is láttad már. Nekem 12 éve van olyan filipsz pixel plus tv-m, hogy több barátom azt mondta, nem szeret nálam dvd-t nézni, mert olyan mint egy rajzfilm (nem a színekre, kontrasztra gondoltak, hanem a mozgáskompenzáció volt nekik idegen
3. A 2. pontban leírt tapasztalatok is mutatják azt az általánosan elfogadott tézist, miszerint a 24p mozis jellege a kulcs sok szituáció életszerű visszaadására...sajna az 50p erősen riport jellegű tökéletességet ad...nem biztos hogy ez a megfelelő...persze ezen a téren nem vitázom, egykoron én is a minél tökéletesebb mozgáskompenzáció híve voltam...És az utolsó leírt mondatodra ugyan úgy tudnék reflektálni, mint te a borítékolásomra; nézzük meg életben azt az OMD-t....
-
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #857 üzenetére
"Szóval az igény megvan az 50p-re világosan, moziba is jön a 48p."
Azt olvastad, hogy a Hobbit próbavetítésénél az emberek nagy részének nem tetszett?
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #856 üzenetére
Igaz, az ekv. 36 és az 50 az két eltérő látószög, de ugyanakkor gyakorlati szempontból ugyanarra való mind a kettő, egy általános mindenes fix alap objektív mint a kettő és hogy ezen belül erre a feladatra ki melyiket preferálja az gyakorlatilag már ízlés kérdése.
Egyrészt ezért is gondoltam összevetni ezt a két obit, másrészt meg a realitás talaján maradva ez még mindig ésszerűbb szerintem, mint a méregdrága és nagy dög Zeiss-t és a hozzá képest töredékébe kerülő és össze hasonlíthatatlanul kisebb Pana palacsinta obi közti párhuzam.
A Lumix 20/1,7 még a megfizethető kategóriába esik nálam, a NEX-7-re ilyet csak egyet tudok mondani, a Sigma 30/2,8. A Sigma kicsit olcsóbb, ellenben jó nagy és a NEX-7 egy ilyen obival megint csak nem lesz jobb mélységélességben, sőt.. !
Abban amúgy egyet értünk, hogy önmagában elég szoros a közdelem a NEX-7 és az OM-D között. Az már más kérdés hogy veled szemben nekem az nem megy, hogy egy rendszer vázat a hozzá tartozó rendszertől teljesen függetlenül ítéljem meg így aztán végeredményben nálam mégiscsak van a kettő közül egy egyértelműen győztes.
-
válasz
sebgutkopf #846 üzenetére
csak a rendszer számít, egy üres vázzal senki sem lődöz. tulajdonképpen érdekes, hogy ahogy eddig az új szereplők (oly az új platform miatt, panasonic, sony) voltak szopóágon dslr-ben, mert hozzá sem tudtak érni a canikon duóhoz, úgy most mindkét nagy éveket enged el egy nyilvánvalóan új platformból.
sosem fogadtam volna az mft sikerére, mert látszólag ugyanazokat a hibákat követik el, mint korábban, no meg egymás ellen harcolnak, de ehhez képest telnek az évek, és senki sem volt képes még rendszert építeni, márpedig egy idő után ez öngerjesztő növekedést adhat.
talán pont a fuji az ellenpélda, aki egy körben rögtön letette az asztalra azt, amit sokan kértek. nem értem, hogy miért nem tekinted rendszernek, baromira az. vagy hiányoznak a kitzoomok?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrotik routerek
- Napelem
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Formula-1
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Politika
- További aktív témák...