Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    Sziasztok!

    A videokártyámhoz járt ez a Steam játék, így feltelepítettem, s belevágtam. Egyelőre tetszik, de kicsit tanácstalan vagyok az elején.

    Spoiler nélküli segítségre, inkább pár jótanácsra van szükségem.

    Kicsit nehézkesen boldogulok; kevés a pénz és jellemzően még az alapfelszerelést használom. Egy "Bear" detektort azért sikerült már vennem.

    Megcsináltam azt a küldetést, amikor Szakállnak kell segíteni a banditák elleni harcban, akik a szomszédos hajó sztalkereit akarják legyilkolni. Valamint ennek folytatásaként az erdőgazdaságnál lelepleztük a kereskedőt és a "Szolgálat" embereit.

    Viszont pár hasznos apróságon kívül eddig nem kaptam komoly jutalmat.

    Tudom, hogy a különféle "artifact"-okat kellene gyűjtenem, mert azokban van a "nagy pénz, ezért a "leégett falu" helyszínen megtaláltam a vörös kristályt.

    A probléma az, hogy még a detektorral óvatosan haladva is, s sietve felvéve a tárgyakat mentem be a hőanomália közepébe, de sokat sebzett, a ruhám romlott, s elhasználtam pár hasznos csomag gyógyszert.

    Ráadásul az előzetes várakozásoknak megfelelően ("az artifact-ok sokat érnek") csalódás, hogy a piros kristályért 1640 rubel volt a legtöbb, amit ajánlottak.

    Viszont a tetőn felvettem a "Vintar" mesterlövész puskát. (Viszont még nem használtam, mert csak 10 lövedék van hozzá.)

    (Éppen előtte szereltem fel az AK-t egy távcsővel! Nem kevés pénzért. :O )

    Egyébként még az alap ruházatom van, amelybe 2 módosítást berakattam, s fő fegyverként a H&K-ra emlékeztető géppisztolyt használom 1-2 alap módosítással és hangtompítóval. Mellette a sok lövetű Chaser (?) shotgun-t állatok ellen, közelharcra.

    Kötszer, gyógyszer van elég szerintem (8-10-15 darab mindegyikbőlt, s 1-1 a komolyabb gyógyszerekből, italokból.)

    Viszont 1.000-2.000 rubel az összvagyonom a felszerelés javítását követően. Ebből viszont nem tudom azokat sem kifizetni, akik valami jó tippet adnának, vagy elvinnének valami távoli helyre.

    Szóval a gond, hogy nem tudom, milyen irányba (szó szerint és átvitt értelemben) kellene elindulnom, hogy sikerüljön jobban boldogulnom!? :F

    Hogyan juthatok több pénzhez, s azáltal jobb felszereléshez?

    Tudtok ebben pár hasznos tippet adni nekem?

    Köszönettel: Piftuka

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vladi #3480 üzenetére

    Szia!

    Köszi a segítséget! ;)

    Ha jól sejtem a holttestek átkutatását követően jelent meg a térképemen két helyen is zöld színnel jelölve, hogy "rejtekhely"? Azok közül az egyiket felkerestem, de semmit nem találtam ott.

    (Viszont egy jelöletlen alagútban, a "vérszopók fészke" alatti csatorna egyik végében találtam egyet, amikor kiváncsiságból elmentem a zárt végéig. Ott volt 1 pisztoly, s némi felszerelés. Ellenben nem volt jelölve a térképen.)

    A 15 óra játékon szerintem túl vagyok, ha nem is egy huzamban, hanem több részletben. :)

    A részküldetéseket folyamatosan vettem fel, de egyelőre csak Szkadovszk-on.

    A problémám az, hogy a távolabbi helyekre 2.000-3.000-ekért akarnak elvinni, s úgy nehéz, ha kb. 4.000-5.000 maximum a "forgótőkém".

    Most Bagoly még 2.000 kér azért az információért, hogy hol találok mérgesgázt. Ha jól sejtem, azt mindenképpen ki kell fizetnem.

    A rossz fegyvereket egyébként el szoktam dobni, csak olyat vittem el, ami alig volt sérült. Azt megjavíttatva több pénzt kaptam érte, mint javítás nélkül. Ettől függetlenül ez "aprópénz".

    Az 5. helikopter helyszínnél találtam egy másik "artifact"-ot, azért már kétezer valamennyit adnának.

    Ezeket eladjam? Honnan tudom, hogy melyik "artifact"-ot kell megtartani, s melyiket eladni?

    BTW... kik azok a "kereskedők" és a "fegyvermesterek"? :F

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vladi #3482 üzenetére

    Köszi az újabb tippeket! :R

    Így már világos, hogy ki a "kereskedő" és a "fegyvermester". Azt hittem, hogy az valami közösségek gyűjtőneve, mint pl. a "banditák". :D Természetesen az említett személyekkel már elbeszélgettem, s csinálom a küldetéseiket.

    A "kísérő" az melyik karakter a hajón? Mert több olyan karakter is van, amelyik pénzért elvinne több helyre is.

    Konkrétan melyik az, amelyikkel érdemes "barátkozni", hogy olcsón kísérjen?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3483 üzenetére

    "artifactokról kapsz némi infót, ha a hátizsákban ráviszed a kurzort, vegy rákattintasz, érdemes megtartani, amelyikek csökkentik a sugárzást, a vérzést, növeli a kitartást (tovább tudsz futni) ruhától függően 2-4-et tudsz egyszerre használni, a ruhák is fejleszthetőek."

    Köszi a tippeket, neked is! ;)

    Az artifact-ok csereberélhetőek, ill. eltávolíthatóak egy-egy ruhából, ha már használtam őket?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vladi #3488 üzenetére

    Most, hogy a "Vérszopós" küldetésen végigmentem (felfedtem a doktort, valamint elpusztítottam a vérszopók fészkét gázzal), s eladtam a "kacat" fegyvereket, és két olyat, amit egy-egy rejtekhelyen találtam, nekem is 29.000 rubel a vagyonom. :)

    Alakul ez. :K

    Fegyverben a gyorstüzelő shotgun-t (a lehetséges módosításokkal) használom a mutánsok ellen, valamint a Viper gépkarabélyt, szintén a lehetséges módosításokkal és hangtompítóval. (Az alap ruházatomat is a lehetséges módosításokkal használom.)

    A többi módosításhoz már szükség lenne szerszámokra, amelyekkel Kardan több módosítást is elvégezhetne, de eddig nem találtam egyet sem.

    Kérdéseim:

    1. Van tippetek, hogy első körben melyik területen keressek szerszámot?

    2. A "Leégett falu" egyik házában talált "Vintar Sniper Rifle"-t érdemes őrizgetni, vagy eladhatom?

    3. Bagoly számára 1 Veles detektort találtam (Szakáll adta a vérszopók elpusztításáért), a másik kettőt hol érdemes keresnem?

    4. El szabad adnom Morgan PDA-ját (még a játék elején szereztem meg) és a konvojban talált 3+1 db "Utasítást" Bagoly számára? Vagy érdemes ezeket/bármelyiket megtartanom, mert egy másik, későbbi szereplő több pénzt ad értük?
    Esetleg szükség lehet rájuk máshol?

    5. Honnan tudom, hogy ha leadok egy rendelést Fürge (Nimble, a Szkadovszk hajón) számára, akkor az adott fegyver- és ruhatfajtából pontosan melyik típust fogja hozni?

    6. Egyáltalán mit érdemes nála rendelni? (Olyasmit olvastam, hogy a "Clear Sky ruha" sokáig jó, de nem tudom, melyik ruhakategóriában - mivel kettő ilyen van - található. :F )

    Megköszönöm a segítséget! ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vladi #3492 üzenetére

    1. Nem baj, ha nem szájbarágós. Éppen amiatt szimpatikus, hogy nem egy "lődd szét mindet" FPS, hanem sztori és küldetés alapú. (Mint egy egyszerűbb RPG és kalandjáték ötvözete.)

    2. Komolyan olyan jó az a mesterlövész puska? :Y Egyszer kipróbáltam, de igen kicsinek találtam a sebzését, ráadásul nagyon visszarúg. Szóval nem használtam. Viszont mivel az egyetlen, amit eddig találtam, "jegeltem" a privát ládámban.

    Egyébként sem láttam eddig nagy hasznát, mert a lehető legkevesebb embert szeretném likvidálni. Eddig csak banditákat vadásztam le Szakáll megbízásából (amikor a Sztalkereket akarták kifosztani).

    4. Hát ha nem kell később sehová az a 4 db papír ("Utasítás"), akkor természetesen eladom.

    Azért kérdeztem, mert nem akarok úgy járni, hogy végigtolom a játékot mondjuk a 95%-áig, aztán ott derül ki, hogy tölthetem vissza a 15%-os állást, mert eladtam a papírokat, amelyek a befejezéshez kellenek. Vagy ennyire nem "kötött" a játék? Nincsen olyan tárgy, amelyet "ideje korán" eladva nem lehet befejezni?

    5. Hát ugyebár Fürgénél lehet rendelést leadni különféle fegyverekre és két féle ruhára.
    Egy bizonyos összeget előre kér, a többit a termék átvételekor kell kifizetni neki.

    Azt hallottam, hogy egy-egy fegyver kategóriában több féle fegyver is van, a ruhák esetében szintén ez jellemző.

    A rendelést viszont úgy lehet leadni, hogy "Hozz nekem egy jobb pisztolyt/gépkarabélyt/páncélt/stb."

    Ezek szerint teljesen véletlenszerű, hogy adott tárgykategórián belül milyen típust fog nekem hozni?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3494 üzenetére

    Köszi az újabb info-kat!

    A Fürge féle rendelésekkel kapcsolatban lehet, hogy azért kérdeztem számotokra érthetetlen dolgot, mert konkrét rendelést nem adtam még le.

    Eddig csak elbeszélgettem vele, amikor elmondja, hogy mennyi lesz a teljes összeg, s mennyit kell előre fizetni. Ezek szerint - gondolom - ha azt választom, hogy "rendben", odaadom neki az előleget, akkor megjelenik egy újabb "menü", ahol a konkrét típusokat ki lehet választani, s akkor azt hozza meg rendelésre?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3496 üzenetére

    Fürge (Nimble) a Szkadovszk második emeletén ücsörög, s nála lehet leadni a rendelést "különleges" fegyverekre és ruhákra.

    A "részeges" figura Kardan, aki az első emeleten, a folyosó végén ül, s a fegyvereket és tárgyakat tudja "upgrade"-elni különféle módosításokkal.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3498 üzenetére

    Nah, szereztem némi pénzmagot az "artifact"-ok gyűjtögetésével, s leadtam Fürgénél rendelést mindegyik féle fegyverre és ruházatra.

    Úgy van, ahogy fentebb írtam. Nála nem lehet konkrét termékre rendelést leadni. Hogy mit hoz, az akkor derül ki, amikor leszállította.

    Ez az összes ilyen karakternél így van a másik településeken is, vagy csak nála?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3500 üzenetére

    Igen, Bagoly-nak hívják a fegyverkereskedőt az emeleten. (Szakáll fegyvereket és ruhát nem árul. Legalábbis, ahol most tartok, ott még nem volt nála ilyesmi.)

    Próbaként Fürgénél rendeltem egy "szervoruhát". Hááát... :) Tetszetős holmi, de rájöttem, hogy mihamarabb találnom kell szerszámokat.

    Most már ott tartok a sztoriban, hogy igencsak át kell mennem Janov állomásra, de még egyetlen szerszámot sem találtam, hogy legalább az alap felszerelésemet felfejlessze Kardan. (Vagy Janov állomáson - mert átkukkantottam oda is - a másik "szerelő".)

    A "szervoruha", vagy a "páncél", amit Fürge hoz, jó cuccok, de nagyon nehezek. Csakis "módosításokkal" lenne használható jelenlegi szintemen. Ráadásul csak egyetlen "artifact" zsebük van alapból, s az upgrade-hez a legfejlettebb szerszámok kellenek.

    Szóval inkább még az alap ruhát használom. Abban legalább két "artifact"-ot tudok tárolni. ;) Mondjuk a golyóállósága sajnos a nullával egyenlő.

    Viszont Fürge egy nagyon korrekt pisztolyt, gépkarabélyt, shotgunt és mesterlövész puskát hoz. Azokat szerintem megrendelem.

    A pisztoly (a típusára nem emlékszem) például teljesen automatává alakítható.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3502 üzenetére

    "a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne...."

    Persze, hogy szerszám szükséges a fejlesztéshez. :K Azért írtam, hogy jó lenne már találnom néhányat.

    Két kérdésem van:

    1. Mi van akkor, ha a térkép egy rejtekhelyet jelöl, de nem találok ott semmit?

    Szkadovszk-tól nem messze, ÉNY-i irányba a csővezeték egyik oszlopának tövében jelez egy rejtekhelyet, de semmit nem látok ott.

    Megpróbáltam a csőbe belemenni, de nem találtam "bejáratot". A csőre felmászva, s azon ugrálva csak egy darabig tudtam eljutni, mert nem sokkal a rejtekhely előtt kb. függőlegesen több métert emelkedik a vezeték.

    A vezetéktől nem messze vannak repedések a földben, s alattuk barlang. Ott találtam néhány "képződményt" ("artifact"), de a rejtekhelyet nem.

    2. Előfordult már veletek is, hogy a "képződmény", amit fel akartatok venni "bug"-os volt?

    Velem nem egyszer fordult elő, hogy megtaláltam az "artifact"-ot, de pl. pont az említett barlangban a plafonra rakta ki a program. Hiába megyek hozzá a lehető legközelebb, még úgy is nagy a távolság (1,2 méter), s nem tudom felvenni a tárgyat.

    Van erre valami jó módszer? (Esetleg egy konzol parancs, ami segít a problémán?)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3504 üzenetére

    "a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz."

    Eddig csak egyetlen ilyen rejtekhelyet találtam, de az nem volt üres. Mindjárt a játék elején, a leégett faluban, a nagy méretű ház emeletén a "Vintar sniper rifle" volt.

    Azóta csak olyan rejtekhelyeken jártam, amelynek a koordinátáit megkaptam valamelyik küldetésért cserébe. (Jellemzően "Szakálltól".)

    A "képes tippet" köszönöm! Az ominózus oszlopra én is gondoltam, de nem sikerült felugranom rá. Ezek szerint jó volt az elgondolásom, csak "küzdeni" kell az ugra-bugrálással.

    (Egyébként találtam egy nagy kő alatti rejtekhelyet, ami "bugos"; befelé menet "lekushadva" simán be lehetett menni, kifelé viszont egész egyszerűen elakadt a karakter. Ne tudd meg hányszor töltöttem be a játékállást, s hányszor próbálkoztam míg végre kijutottam a szikla alól.)

    Fentiek alapján... ha jól sejtem a "bugos" képződmények esetében is csak a játékállás visszatöltése és a próbálkozás a jó megoldás igaz? :U

    (Hátha egyszer nem a plafonra spawn-ol az "artifact"...)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Jah, egyébként "mókás" ez a fegyverrendelés Fürgénél. Tegnap, amikor próbálgattam, akkor "közelharci fegyverként" egy "Carabinieri" nevű gyorstüzelő shotgun-t hozott.

    Ma (a tegnapit megelőző állapottól folytattam) pedig egy a Viper5 géppisztolyra épülő továbbfejlesztett gépfegyvert. :P :DD

    Igazi "zsákbamacska" tehát, hogy mit hoz éppen.

    Sebaj... ezek szerint a "quick save-quick load" funkciókkal itt is lehet "játszadozni". :K

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3507 üzenetére

    Az "Y"-os trükköt nem ismertem; majd fogom alkalmazni, ha szükséges. :K

    Az általad linkelt bug-okkal én is találkoztam. Sajnos a program az "ütközések" szempontjából pocsék mesterséges intelligenciával rendelkezik.

    A folyosókon, lépcsőkön közlekedő karakterek folyamatosan "tolják egymást". Amelyik erősebb, az nyomja odébb az egyébként ellenkező irányba közlekedő karaktert.

    Janov-on még a bárpult meleltt is összeakadt a Kalauz egy másik karakterrel, mert képtelenek voltak kikerülni egymást.

    A baj, hogy a játékos karakterét is akadályozzák a mozgásban. A lépcsőkön felfelé menet, vagy lefelé jövet ez gyakran okozott problémát a Szkadovszk hajón.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vladi #3508 üzenetére

    Próbáltam én ugrálni, de maradt a helyén mindig. Ugrás közben pedig soha nem sikerült felvenni.

    Így aztán feladtam, s visszatöltöttem az állást. Addig próbálkoztam ezzel, amíg egyszer végre ugyanott, de a talajon spawnolt le az "artifact".

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3511 üzenetére

    Na, hát az is mókás lehetett. :DD

    Közben szereztem egy "Exo Skeleton" szervóruhát, s bizony sokat segített a megnövekedett védelmeivel. :K :C

    Van viszont néhány újabb kérdésem:

    1. Amikor a középső oszlopban és a harmadik oszlopban is 2-2 db módosítási lehetőség van egymás mellett (tehát egy módosítási "csoportba" tartoznak), s ezekből ugyebár oszloponként csak egyet, vagy az egyiket, vagy a másikat lehet a páncélon/fegyveren elvégezni, akkor a harmadik oszlop megfelelő sorában lévő 2 módosítás közül bármelyik alkalmazható lesz?

    Tehát fenti esetben, amikor adott sorban, a második oszlopban a felső sorban lévő módosítást választom, akkor a mellette lévő sorban a harmadik oszlop felső sorban lévő módosítás választható csak ki, vagy akár az alsó sorban lévő is?

    Azért fontos, mert egyelőre nem mertem a szervóruha második oszlopának minden módosítását elvégezni, mert nem tudom, hogy ha elvégzem, akkor később az adott sorból a harmadik oszlopban majd melyik képességet/módosítást engedélyezi.

    (Nagyon nem mindegy például, hogy a ruhámba tudom-e módosíttatni a "futás" képességet.)

    2. Ruhán érdemes a "megbízhatóság", illetve "fegyveren" a "kezelhetőség" és "megbízhatóság" módosítások dobozát kiválasztani?

    Ruha esetében pl. mivel nyer többet az ember? Ha a ruha "megbízható" és ritkábban kell javítani, vagy ha azokat a "módosítás dobozokat" inkább valami extra védelemre (pl. +30% golyóállóság, +20% elektromos védelem, stb.).

    Fegyver esetében hasonló a kérdés; a fenti két tulajdonság ellenében a "röppálya laposság" és a "tűzgyorsaság", valamint az alacsony "visszarúgás" fontosabb, mint hogy gyorsan használódik el a fegyver, nem?

    3. Egyáltalán a "kezelhetőség" mit jelent a gyakorlatban? A most általam használt fegyvereknél, az adott "módosítás dobozának" leírása nem árulja el. Csak a "körítés" szöveg olvasható, hogy a markolatot ergonomikusabbra cseréli.

    De hogy az miért jó...? Talán gyorsabb a töltés, ha egy fegyver "kezelhetőség" bónusza magas?

    Továbbra is köszönöm a válaszokat! ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3513 üzenetére

    Köszi a válaszokat és az újabb hasznos info-kat! :R

    Te melyik ruhát használtad? Én alighanem veszek egy CHN-3a Battle Armour + Tactical Helmet ("Clear Sky Suite") összeállítást is.

    Nem kerül sokba, s igen korrekt védekező értékei vannak, plusz éjjellátó a sisakon. Amíg az "Exoskeleton"-ban nem tudok futni, igencsak jól jöhet a vadonban "messze mászkálós" küldetések, artifact beszerző körutak során. :K

    Az "Exoskeleton"-ban sajnos igen lassan érek körbe az egyes anomáliák között.

    Arra azért még várom a választ, hogy a ruha (és egyes fegyverek) "fejlődésfájának" dupla sorai (ahol az adott sorban 2 féle módosítés szerepel egymás alatt, s azok közül adott oszlopban csak az egyik véglegesíthető) a harmadik osztlop hasonló sorának 2 féle módosítása között "keresztbe" is van-e átjárás, vagy csak a közvetlenül egymás mellett lévő módosításokra lehet a harmadik oszlopban "továbbmenni"?

    (Elnézést kérek, ha nem világos, mire gondolok! Ennél egyszerűbben ezt a kérdést nem lehet feltenni!)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz emre #3515 üzenetére

    Köszönöm a választ neked is! :R

    Találtam egy képet:

    /Forrás: http://stalker.wikia.com /

    Ebből és az általad elmondottakból ("az egyik kizárja a másikat") nem derül ki egyértelműen, hogy hol van "átfedés"!? :F

    Amíg a 3. oszlophoz nincsen szerszámkészletem, addig nem tudom még "quick save-quick load" módszerrel sem leellenőrizni.

    Ha pedig a második oszlopban lévő módosítást elvégeztetem, játszok tovább, majd később kiderül, hogy a harmadik oszlopban éppen a mellette-alatta lévő módosítást emiatt nem tudom elvégezni, nekem pedig arra van szükségem az ciki. :(

    Nekem például most a 4. sor, második oszlopában lévő képességek közül kellene a "-10 kg" módosítás. Viszont a végcél a harmadik oszlopban "mellette-alatta" lévő "Futás" módosítás.

    Választhatom a "-10 kg" módosítást? Vagy ha azt választom, akkor a "Futást" nem, csak a fölötte lévő "+ X% pihentség regenerálást" lehet választani???

    Így már érthető a dilemma? Ha már a 2. oszlopba is tudok kérni módosításokat, akkor jó lenne mindegyikre kérnem, viszont egyelőre csak a legalsót, az "Éjjellátót" mertem beszereltetni, mert az az egyetlen, amely mögött a 3. oszlopban csak egyetlen lehetséges módosítás van.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz emre #3517 üzenetére

    "Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik[..]"

    Azt valóban lehet tudni, viszont azt sajnos nem, hogy a harmadik oszlopban majd melyik lesz választható, s melyik lesz "letiltva" egy előzetes módosítás miatt.

    "De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot."

    Ez ebben az esetben sajnos nem működik! :( A játék ezen szakaszában éppen, hogy készülök elhagyni Zatov-ot, s nekikezdeni a Jupiter küldetéseknek.

    A kalibráló szerszámok viszont majd csak Pripyat-ban lesznek elérhetőek.

    Szóval ha most bármelyik fegyveren és/vagy ruhán elvégzem a második oszlopok módosításait, akkor az a módosítás már végleges lesz, s determinálni fogja, hogy a harmadik oszlopban "mi marad", mint lehetőség.

    Ugyanis teljesen nyilvánvaló, hogy a Jupiter és Pripyat helyszínek végigjátszása után (olvastam a különféle Stalker rajongói oldalakon, hogy volt, aki a játék utolsó fél órájában!!! tudta beszereltetni a "Futás" funkciót az Exoskeleton ruhába), nem fogom visszatölteni a Zatov-i játékállást csak azért, mert egy ruhát és/vagy fegyvert rossz irányba fejlesztettem.

    Ezért lenne fontos egy olyan info, ami mutatja, hogy adott cuccok fejlődésfáján melyik kombinációkat lehet kifejleszteni. (Nem tudom, hogy a dobozos játék kézikönyvében van-e ilyen segédlet, viszont nekem a Steam-ről van meg a játék, így azt nem tudom megnézni.)

    Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba, s megszerezni a kalibráló szerszámkészletet?
    Vagy ezt nem is engedi a program, s úgy van megcsinálva, hogy a játék vége felé lesz erre lehetőség?

    (Egyébként magyarítással játszom én is. A fenti kép nem az én tulajdonom. Azért írtam alá a forrást, hogy lássa mindenki, honnan linkeltem be. ;) )

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3518 üzenetére

    "ha jól emlékszem, a kalibráló szerszámok (amiket majd csak pripjatyban találsz meg) inkább a fegyverek fullra fejlesztéséhez kellenek."

    Sajnos nem így van!

    Minden fegyver és ruha harmadik oszlopában lévő módosításhoz szükséges a "kalibráló szerszámkészlet".

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz emre #3521 üzenetére

    Az csalás. :N

    Nem szoktam ilyen segédeszközöket használni, mert elrontja a játék élvezeti értékét.

    Remélem, benéz még ide valaki, aki esetleg tudja a választ a kérdésemre is! ;)

    Egyébként egyelőre nem vagyok maradéktalanul elégedett a "Clear Sky" ruhával. A leírások alapján jobbnak véltem.

    Persze lehet, hogy az a probléma, hogy előtte túl sok időt töltöttem az "Exoskeleton"-ba öltözve. :DDD

    Amúgy a frász jött rám, mert szinte minden cuccomat (fegyverek, Exoskeleton, felszerelés) "átköltöztettem" a Janov-on található privát ládába, megcsináltam az első néhány küldetést, s amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt. :Y

    Remélem, ha kiderítem, hogy ki lopta el, akkor vissza tudom szerezni!

    Aki pedig ellopta, annak lesz egy nagyon rossz napja. ;]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3523 üzenetére

    "mod: lehet, hogy nem a privát ládából tüntek el cuccok, de ilyen bug volt, az tuti"[/I

    Mint kiderült, Snag (Bütyök) lopott el mindent a privát ládából. Szerencsére sikerült tőle visszaszereznem.

    Ez a Jupiter régió egyik küldetése.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Mcarthur #3524 üzenetére

    Ne haragudj, de én nem vettem észre a kérdésedet!

    Itt van néhány segítség: Call of Pripyat Game Guide (http://guides.gamepressure.com)

    Találsz térképeket is, de én azt javaslom, hogy csak akkor nézz meg egy küldetést, s a térképet is csak akkor használd, ha már végképp nem boldogulsz.

    Különben rontja a játékélményt, mert teljesen részletes leírást ad a küldetésekhez.

    Az anomáliákat vizsgáló műszert elméletileg nem lehet rossz helyen letenni. Azokon a helyeken kell és lehet telepíteni, amelyeket a térképed is mutat.

    Amikor a megfelelő helyre megérkeztél, s pontosan oda álltál, ahol a radar is jelöli a helyet, akkor ott aktív lesz a "Put device down", vagy valami hasonló felirat, s ugyanúgy a "Use" funkcióval tudod telepíteni.

    Ha esetleg "drag & drop" módszerrel eldobtad, akkor keresd meg; ott kell lennie. A játékban eldobott tárgyak - elvileg - nem tűnnek el. Én is eldobtam számos kacat fegyvert még a játék elején, s ugyanott megtalálható mindegyik a sokadik mentés és betöltés után is.

    Néhány hasznos honlap még:

    [link]

    [link]

    [link]

    /Források: http://forums.steampowered.com
    http://stalkercopfaq.uw.hu
    http://stalker.wikia.com/

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Azt meg tudjátok mondani, hogy Zaton-ban, a benzinkút tetején lévő rejtekhelyre hogyan lehet feljutni?

    Próbáltam úgy, hogy felugrottam a kerítésre, s végigmentem rajta addig, ahol "becsatlakozik" a benzinkút épületébe, de ott nem tudok sem felugrani a tetejére, sem felmászni.

    Ha ott egy kicsit balra próbálok ugrani (ahol csak a tetőt szegélyező korlát látszik, a szegélyező vaslapok hiányoznak), ott sem jó.

    Ha nem megyek el addig, hanem a nagy vastartály mellett található kis melléképület tetejéről próbálok átugrani a benzinkút tetejére az sem jó, mert mindig rövid lesz az ugrás.

    Hogyan lehet a benzinkút tetejére feljutni? :F

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz emre #3529 üzenetére

    Köszönöm a segítséget, de "cheat" nélkül szeretném.

    A kerítésről pedig nem megy. Esetleg ha egy kicsit bővebb leírást kaphatnék, hogy milyen távolságból, helyből, vagy nekifutásból, a kerittés melyik részéről, milyen irányba fordulva...

    (Fényképes segítség lenne a legjobb.)

    Nem vagyok "amatőr" FPS játékokban, így - ahogyan fentebb is írtam - kipróbáltam szinte mindent, ami "adja magát" ezek közül. Mégsem sikerül felugranom a tetőre.

    Mit csinálok rosszul?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz bluyoo #3534 üzenetére

    Próbáltam sokszor. Nekifutásból, sőt "átlósan" szaladva a tetőn is. Lehetőleg a kis épület tetejének a legszéléről elrugaszkodni... Nem ugrik elég nagyot. :( Saccra kb. 1 méter mindig hiányzik.

    Melyik részéről kell elugrani a kis épületnek? (Bár mindegynek kell lennie, mert a két tető széle párhuzamos egymással, így mindenhol egyenlő a távolság.)

    Esetleg az a probléma, amit McArthur kérdezett? Csökkentenem kellene a súlyt? :F

    Bár emlékeim szerint kb. 36-37 kg-nyi súlyt viszek a maximális 50-ből ("Clear Sky armor").

    Megpróbálom "kipucolni" az inventory-t teljesen, hátha ez a probléma. A páncél nélkül azért nem indulnék neki a vadonnak. :)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Sikerült végül megoldani. ;)

    Amúgy egészen korrekt kis program ez, de vannak hibái.

    A SVAROG detektor például nagy csalódás volt. Alig lehet látni vele a képződményeket.

    A veszélyeket jól láthatóan jelzi, de a nagy fehér jelek mellett "elvész" az egészen apró, halvány jel, ami a képződményeket mutatja.

    Éjjellátóval nem használható, mert a képernyő teljesen fényes lesz, ha pedig fejlámpa fényében nézi az ember, akkor pedig a tükröződés nehezíti meg a dolgot.

    A VELES detektorral sokkal jobban látszik minden képződmény. Nem értem, miért nem úgy csinálták meg a SVAROG detektort is!? :F
    Az anomáliákat jelezhetné kisebb fehér körökkel, a képződményeket pedig a VELES detektorra jellemző fénylő, nagy méretű, zöld körrel.

    Gyakorlatilag a kettőt együtt kell használni (váltogatva), ami felesleges plusz súlyt jelent.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3538 üzenetére

    Nem pakoltam ki, hanem az itteni tanácsok alapján nekifutásból (a futást bekapcsolva) próbálkoztam. :D Úgy tényleg viszonylag könnyen átugrott. :K

    Egyébként kétszer kaptam a benzinkút tetejére "rejtekhely koordinátát", de egyik esetben sem érte meg. Az első esetben egy alap, "Stalker ruha" és némi kötszer volt elrejtve, a második esetben egy üveg kozák vodka. :DDD

    Amúgy tényleg bejön a játék, s én próbálom "RPG-s szemmel" játszani. Talán éppen emiatt nem tartom jó ötletnek, hogy a legjobb szerszámkészlet már csak a játék vége felé érhető el.
    (Olvastam több leírásban, hogy sokaknak az általuk használt kedvenc felszerelése már akkor lett 3. szintre fejlesztve, amikor semmi értelme nem volt, mert hamarosan véget ért a játék.)

    Szerintem, ha kicsit jobban "nekifeküdtek" volna a játék minimális RPG-s részének, akkor valahol az utolsó Jupiter küldetések végének környékén lehetővé tették volna a felszerelések harmadik szintre történő fejlesztését.

    (Sőt, még jobban "finomítva", a fokozatosságra jobban ügyelve az is jó megoldás lett volna, hogy a harmadik szintű módosításoknak csak egy-egy része lenne elérhető a Jupiter területen, s a Pripyat küldetések során lehetne befejezni a felszerelések fejlesztését.)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Mcarthur #3546 üzenetére

    "A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen."

    Van bizony. Most egy kicsit fel is húztam magamat ezen a programon.

    Jó lenne, de valami iszonyatosan buta több esetben az AI. (Egyébként engem most már komolyan zavar az Exo lassúsága.)

    Ugyanis a "Mitya" nevű sztalkert kellene a banditáktól kiszabadítanom, de bármikor érek is oda a csapathoz, mindig hallom a távolból, hogy ugat egy rakás kutya, a 3 sztalker pedig veszettül lövi őket, s mire odaérek, a kutyák szétcincálják őket.

    Pedig az lenne a küldetésen a csapat, akivel együtt kell dolgozni. (Tudom, szólóban is ki lehet pucolni a banditák fészkét, de így érdekesebb.)

    Próbáltam éjfélig aludva, majd tőlük nem messze megvárva a hajnali 1 órát, vagy 1 óráig, aludva, két napot is átaludva 1 óráig... semmi nem változik. Az a csapat kutya mindig ott van, s szétkapja a sztalkereket.

    Egy korábbi mentésnél próbaként megcsináltam már ezt a küldetést, s akkor mindhárman velem tartottak, mert nem voltak kutyák.

    Most még azt fogom megpróbálni, hogy visszaveszem a "rohampáncélt", s abban hátha futva odaérek (mindig a sztalkerektől azonos távolságban kezdenek támadni a kutyák), s szétlövöm a dögöket, mielőtt azok megölik a 3 fickót.

    Ha nem megy, akkor megcsinálom egyedül a küldetést, de a sokkal korábbi állást már nem fogom visszatölteni emiatt.

    - Az már csak a "hab a tortán", hogy a banditák AI-ja is annyira hülye, hogy a koromsötét éjszakában nem zavarja őket, ha tőlük kb. 100 méterre géppisztolyok ropognak. Az őket elvileg "meglepetés szerűen megtámadó" sztalkerek fegyverei. No comment!

    - Ráadásul a játékban a hangtompítós fegyverek értelme egyenlő a nullával. Az említett táborhoz lopakodva, sötétben, az első őrt csendben kiiktatva azonnal riadót fúj az egész tábor. (Pedig semmit nem hallhattak, nem láthattak.) Szintén no comment!

    - Újabb iszonyatos bug "Uncla Yar" (avagy "Jar bácsi") küldetése Kopacsi faluban. Együtt elmegyünk oda, levadásszuk a zsoldosokat, s utána beszélnem kellene vele.

    Ő lemegy a lépcső aljába, ott megáll. Amíg a lépcső tetejéről nézem, ott áll. Amint lemegyek hozzá, elkezd "rángatózni". Mintha több ezer volt rázná. úgy rázkódik a karaktere, mintha a lépcső alján a falba akarna beugrani (természetesen nem tud).

    Emiatt nem lehet beszélni vele. Semmi sem segít. Vagy ott hagyom, vagy lelövöm. A küldetést természetesen egyik esetben sem lehet befejezni. (S akkor még nem is tudom, hogy ez kell-e a végigjátszáshoz.) :(((

    - Aztán ott vannak az olyan bosszantó hibák, mint pl. a Szkadovszk hajó sztalker őrei, akik nyugodtan hagyják, ha a hajó mellett 2 méterrel széttépi az embert egy csapat kutya és/vagy egy kiméra.

    Sőt közben még ők fenyegetik az embert, hogy "Pajtás, ezen a helyen nem járkálhatsz fegyverrel".

    Tehát nem az van, hogy a mutánsokkal a nyomomban rohanok a hajóhoz, hanem amikor jövök ki, s még a fegyveremet sem tudtam elővenni, a mutánsok rámrontanak. Amikor pedig fegyvert ragadok, azok a barom AI által irányított sztalkerek fentről nem lövik a mutánsokat, hanem nekiállnak fenyegetőzni.

    - Jupiter-en a tudós bunkernél szintén megtörtént ugyanez nem is egyszer. Kiléptem, s már jöttek is a kutyák, de fegyvert nem szabad használni ott sem, mert a zsoldosok nem engedik. (A támadókat "természetesen" sem ők, sem az ajtó előtt várakozó sztalker csapat nem lövi.)

    - A páncélhoz visszatérve... Az Exo nagyon jónak tűnik, de RPG-s szemmel nézve röhejes a tartóssága.

    Igaz, hogy a golyóállósága szinte maximális, de már1-2!!! bekapott AK lövedéktől kb. 10-20%-ot romlik a tartóssága, még úgy is, hogy a "megbízhatóságra" 30!!!%-ot pakoltam a fejlődésfán. Az ilyen "brutális" páncélnak ennél sokkal jobban kellene bírnia a gyűrődést.

    Komolyan mondom, hogy ennél a szinte nulla védelemmel rendelkező, alap "sztalker páncél" is jobban bírta a gyűrődést. Egyszerűen nem is értem, hogyan képzelték el mindezt a fejlesztők. Iszonyatos logikátlanság.

    Mindent összevetve ott tartok, hogy visszatérek a "rohampáncél" használatához. Igaz, hogy a golyó és a harapások elleni védelme az Exo ruhához képest bakfitty, de legalább lehet benne szaladni, s a többi védelme is elég korrekt.

    - Igaz, a "pszi védelemmel" is volt problémám. Amikor "irányítóval" találkoztam, teljesen kimaxolt védelem és a +150-es pszi-blokkoló tabletta használata esetén sem láttam különbséget az alacsony pszi-védelemhez képest. Ugyanúgy támad, ha lát, s ugyanakkorát sebez. Gyakorlatilag ennek a védelemnek semmi értelme.

    Mindezt úgy, hogy a védelem elvileg 100%-os. (RPG-ben ezt hívják "immunitásnak".)

    Végül is... ha a Zatov helyszínt gyakorlatilag végigjátszottam a semmit nem védő "alap sztalker" ruhában, akkor ahhoz képest ez sem lehet rossz még Pripyat-ban sem.

    Vagy tévedek?

    Olvastam a beszámolókat a játék korábbi részeivel kapcsolatban, s mindenki azt mondja, hogy ez a legkevésbé bug-os és legkidolgozottab rész.

    Ezek alapján ezt szerintem végigjátszom, ha tudom, de a többit messziről kerülni fogom. Ha pedig még lesz 1-2 ilyen bosszantó bug, akkor hagyom a fenébe ezt is.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3562 üzenetére

    "A felcsatolható hangtompító valóban semmit nem ér, viszont a Vintar félék bneépítettje az működik rendesen."

    Nem erre gondoltam. A Frasier gépfegyver a felszerelhető hangtompítóval kifejezetten kedvelt fegyverem a játékban.

    Én a kihagyott lehetőségre gondoltam, hogy a NOLF, vagy a Delta Force részekhez hasonlóan teljesen csendben (egymás után) lehet likvidálni komplett épületek fegyveres őrségét.

    Például a zsoldos tábor "lakóit". Ehhez képest korom sötétben, lopakodva (tehát "láthatatlanul", teljesen zajtalanul) az őrök mindegyike egy bizonyos távolság után szól, hogy "mit keresel te itt?". Miközben ők csak fejlámpával vannak felszerelkezve, vagy még azzal sem.

    Tényleg szórakoztató a játék, de sajnos baromi sok hiba van benne, sőt még annál is több. Nem is értem, hogy akik tesztelték és "bugmentesnek" találták, azok hogyan játszottak vele.

    Az újabb nevetséges dolog volt, hogy Janov állomás ajtajától kb. 10 méterre állt egy sztalker, s ott az állomás mellett engem betámadott egy csapat mutáns. "Természetesen" csak engem támadtak, a mellettem 0,5 méterrel álldogáló szolgálatos sztalkert nem.

    Nem számított, hogy a "Friend of Stalkers" és "Friend of Duty" badge-eket már megkaptam. Nem segített, csak nézte.

    Miután végeztem a dögökkel, megkérdeztem hová tart. Erre közölte: "Mutánsokra vadászom". :D

    Sok ilyen durva AI bug-ot lehetne felsorolni.

    Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!

    Az SGi-5-ös gépkarabély esetében (load-save segítségével) kipróbáltam a különféle fejlesztési irányokat, s kiderült, hogy ha a "megbízhatóságra" +35%-ot adok, akkor hajszálra pontosan ugyanannyi töltény kilövése után jut el a fegyver ugyanabba a hibás állapotba, mint ha csak az "alap" +10% "megbízhatóság"-ot hagyom meg.

    Vagyis elvben tartósabbnak kellene lennie, a gyakorlatban viszont nem az. Számos másik gépkarabély esetében a +50% visszarúgás-csillapítás is éppen hogy számít valamit. Majdnem ugyanolyan, mintha semmit nem fejlesztene az ember.

    Az egyes fegyverek leírásainak is ellentmondanak a tényleges tulajdonságaik. Némelyik gépkarabély elvben magasabb sebzést ad a másikkal összehasonlítva, a gyakorlatban viszont adott célpont lelövésekor éppen fordított a tapasztalat a két fegyverrel.

    Az egyes fegyverekhez tartozó két féle típusú lőszer leírása sem felel meg a valóságnak. A puskák "göngygolyó patronja" elvben erősebb, mint a sörét, mégis alig sebez valamit. Egy ideje már nem is hordom magammal, csak a sörétet.

    A gépkarabélyok páncélozott célok elleni lövedékére ugyanez igaz. Elég ciki, hogy kisebb sebzést nyújtanak, mint a "hagyományos" lőszer.

    A 0,45-ös kaliberű Frasier pedig akár egy-két lövéssel is leterít egy mutánst, de a 0,45-ös kaliberű, sorozatlövő "UDP Compact", a "March", vagy a legerősebb pisztolynak tarott "Desert Eagle" pisztolyok esetében ugyanahhoz a célponthoz volt, hogy egy teljes tár is kevés volt.

    Viszont az is megesett, hogy két teljes shotgun tár kellett egy kiméra leterítéséhez, de amikor éppen detektor és kés volt a kezemben, pontosan elémugrott egy; reflexből vágtam kettőt a késsel, s vége volt. Nagyon "logikus" dolgok ezek. :U

    Aztán az is bosszantó, hogy a járművekben elhelyezett rejtekhelyeket kínszenvedés teljesen felfedezni. Az ott található "ellátmányból", 1-2 tárgy elérése mindig hosszú percekig tartó helyezkedést, lehajolást, forgást igényel. Ha egyáltalán sikerül.

    Plusz belefutottam három rejtekhelybe, ami soha nem kerül be a statisztikákba mint "megtalált rejtekhely", mert az egyik esetben a híd alatt a lőszerek elérhetetlenek még legkisebb guggolással is, a másikban egy teherautó tárolójának aljába van "beragadva" egy konzerv; kiszedhetetlen. A harmadik esetben pedig egy bokorban még napfénynél sem lehet látni az egyik hiányzó, valószínűleg gránátot.

    Egyébként majd én is rakok be képet a felszerelésekről. ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vladi #3564 üzenetére

    "Honnan tudod, hogy nincs éjjellátójuk."

    Úgy, hogy banditák, és köpenyt viselnek. :) Nincsen nekik. Kár ezt ragozni... ilyen szempontból hülyén lett megcsinálva a játék. Szerintem egy nagyon fontos és érdekes lehetőséget hagytak ki azzal, hogy nem lehet a játékban "lopakodni".

    (Egyébként, ha már itt tartunk, a "stalking" éppen azt jelenti. (A ragadozók csendes lopakodása, amikor becserkészik a prédájukat.) ;)

    A bug-ok nagy mennyiségére nem mentség a saját fejlesztésű "engine." Sok pozitív ellenpéldát lehetne hozni a témában. (Egyébként sajnos tény, hogy a számítógépes játékok piacán a '90-es évek közepétől-végétől egyre elfogadottabb lett a "bugosan kiadott játék" és az állando "patch-elés".)

    Az AK kapcsán elhiszem, amit írsz. A helyzet az, hogy én az "extra" fegyvereket használom. AK-t nem is fejlesztettem tovább, csak a játék elején, amíg egy jobb "alap" gépkarabélyt nem tudtam venni/találni helyette.

    Azóta viszont főleg Nimble uniqe fegyvereit használom, s most, hogy megvan Strelok SGi-5-öse, azzal próbálkozom. :K

    "Az nem megbízhatóság, amiről beszélsz, hanem a tartóssága."

    De bizony "megbízhatóság". Nézd csak meg jobban! ;) A fejlesztési "fán" egy kis fogaskerék az ikonja, s fegyverek és páncélok esetében elvileg (és gyakorlatilag is; hiszen az esetek zömében még a skill leírása is említi) csak és kizárólag a tartósságot növeli.
    Vagyis csökkenti az elhasználódás sebességét.

    "Mit vártál? Az életben sem lehet a végtelenségig fokozni adott fegyver tulajdonságait. Jó ok, nem fegyver szimulátor a játék, de ennyi élethűség kell azért."

    Ezt azért gondold meg alaposan szerintem! A +50% módosítás elvileg rendkívül nagymértékűnek számít.

    Én pedig kipróbáltam, s a gyakorlatban (az általam használt fegyvereknél) nem sokat jelentett.

    Egyébként pedig éppen ettől nem élethű a fegyverek viselkedése. Ilyen téren érdemes megnézni a grafikája miatt anno sokat szidott Delta Force 1-2 fegyverfizikáját.

    De ilyen téren még a fentebb említett Project IGI is meglehetősen etalonnak számított a maga idejében. (Szerintem még most is.)

    "Jó, csak azt nézd, hogy 3 méterről is alig sebez, megy 10 méterről is ugyan annyira alig. A sörét meg 10 méterről már semmit."

    Te melyik puskát használod? Én a sörétek kapcsán az Eliminator fegyverrel nem ezt tapasztaltam. Még kb. 20-30+ méterre is elég korrekt sebzése van. Különösen, ha használom a rászerelt távcsövet, s úgy lövök. Ilyen távolságból nem ritkán elég 2-3 lövés egy zombinak.

    (Ami persze megint logikátlan, de legalább hatásos. :D )

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3565 üzenetére

    "Ugyanakkor a Vintar/Tide lövéseit (hacsak nem közvetlen közelről használod) szinte 100%-ban fel se fogják (ha valakit csak megsebzel, de nem ölöd meg, az már tudni fogja merről kapta az ajándékot), egy egész bázist le lehet vele irtani anélkül hogy bárki visszalőne."

    A "Tide"-ot majd kipróbálom. ;) Bár Zaton-ban a zsoldostáborban a toronyban lévő őrt a Vintar-al megpróbáltam likvidálni, s ahányszor próbálkoztam, mindig azonnal "riadót fújt" a többi zsoldos. Pedig eldől szépen csendben, a lövés nem hallatszik, meg nem láthatnak, mégis...

    "Nekem eddig a Kopachiban levő markolóból nem sikerült kibányászni mindent (ahol egy Veles lapul), de ötletem sincs honnan lehetne még megközelíteni, mert mindenhonnan próbáltam már. Van ilyen."

    Ha jól sejtem, ez a ház előtt álló markoló, amelynek rejtekhely koordinátáit elsők között kapod meg valamelyik Jupiter küldetésért.

    A "trükk" annyi, hogy hátul, a lánctalpra kell felugrani, majd az asszimetrikus hátsó résznél a gépre, onnan a gépkabin tetejére.
    Ha ez megvan, akkor a szélvédőnek háttal állva hátrálni kell, a legalacsonyabb kúszásban egészen addig, amíg a szélvédő alsó peremére le nem esel.

    Ott óvatosan forgolódva, jobbra-balra hajolgatva ki lehet szedni a kabinból minden tárgyat.

    Egyébként az összes olyan nagy jármű esetében, ahol a kabinban van elrejtve valami cucc, ez a megoldás. Baromi bosszantó, mert a szélvédő pereméről gyakran lecsúszik az ember.

    Plusz önmagában nem elég, ha közel (1,5 méteren belül) vagy a tárgy(ak)hoz, az sem, ha megjelenik a "Felvesz" szöveg, mert a tárgy grafikájának is meg kell jelennie ahhoz, hogy fel tudd venni.

    Ezért sokszor az a trükk, hogy amikor a szélvédő peremén guggolva minden elérhetőt felszedtél, akkor beállsz abba az irányba, ahol a maradék tárgy van, s amikor megjelenik a "felvesz" felirat, hátrálsz, s esés közben, amikor egy pillanatra villan fel a tárgy képe, akkor veszed fel. Más mód nincsen. :( (Mondtam, hogy ez nagyon hülyén van megcsinálva.)

    Én egyébként "RPG-s" stílusban nyomulok, ezért hajtok arra, hogy minél több ilyen helyet megtaláljak.

    A játékban elvileg kb. 100 ilyen hely van összesen, én Zaton-on és Jupiter-en eddig 77-et fedeztem fel, plusz az említett 3, ami nem kerül be a statisztikába, mert egyes tárgyakat lehetetlen felvenni.

    Ha már szóba került... Jupiter üzemben, az 5 víztorony egyikénél biztosan van valami elrejtve, mert az egyik tornyon ott van a kréta jel (kézzel rajzolt "lóhere, közepén egy körrel"), ami több rejtekhelynél látható volt felrajzolva.

    Ott a víztornyok alá, az állványzatra le lehet ugrani, mégsem találtam semmit. Tudjátok, hogy pontosan hol kell keresnem a rejtekhelyet? :F

    (Ez az a hely, amelynek az alján, a vegyi anomáliák között, egy kifolyócsőben van Strelok utolsó dokumentuma.)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3567 üzenetére

    "Az első áldozat."

    :C Hehh, ez jó! :)

    Én ezt a barlangot csak akkor fedeztem fel, amikor már az összes Zaton küldetéssel végeztem, s mentem képződményért a mellette lévő barlangokba. :D

    Nekem csak Jupiter-től vannak képeim, mert a Zaton küldetések alatt nem fotóztam sajnos.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3572 üzenetére

    "Az egy atom jel, ilyen helyeken 10 es gaus cellákat lehet találni."

    Ez biztos? Mert több ilyen helyet megtaláltam, de emlékeim szerint nem mindig voltak ott Gauss cellák. :F

    Legalábbis az egyik helyen, a Jupiter cementgyár alján, a "csatornában", ahol a sok kis patkányszerű mutáns van, s ahol fel lehet jönni az épület alagsorába egy vastag cső melletti lépcsőnél, ott a falra, vagy a vascsőre van felfestve a jel, s a cső alatt "csak" orvosi ellátmány volt.

    A "lepottyanást" természetesen gyakoroltam, de sajnos sehol nem láttam meg a cuccot. Jó lenne ezzel kapcsolatban egy fotó, vagy video. (Youtube-on nem találtam ilyet több féle kulcsszavas kereséssel sem.)

    Szóval szerintem az a jel inkább csak egy "biztos tipp" azoknak, akik szeretnének egy-két olyan rejtekhelyet is felfedezni, amelynek a koordinátáit küldetésekben nem kapják meg.

    Tehát szerintem az nem kizárólag "Gauss cella lelőhelyet" jelöl, hanem azt, hogy a jel közelében valamilyen rejtekhely található.

    A szennyvíztisztítóban állomásozó zsoldosokkal meglehetősen könnyen elbántam. Én is hátulról, a teherautó irányából közelítettem (előbb a kint, a korlátnál álló zsoldost leszedtem hangtompítóssal), s gyakorlatilag az összes zsoldos az épület ottani, hátsó-oldalsó ajtaján, vagy ott kívül a fal mellett közelített. Úgy lekaptam őket egymás után, hogy el sem találtak. ;)

    Én a másik zsoldoscsapatra gondoltam, akik az antennakomplexum közelében egy kis épületegyüttest őriznek. (Ahol az egyik szerszámkészletet meg lehet találni.)

    Ott az épület tetején lévő őr likvidálása jelentett mindenképpen "riadót" a többiek számára. Egyszerűen ott csak úgy lehet boldogulni, hogy mindegyik zsoldos egyszerre támad, s mindet le kell küzdeni.

    Jut eszembe... te sokat használtál mesterlövész fegyvereket... láttad értelmét a "Kezelhetőség" tulajdonság fejlesztésének?

    Az elméletileg, mesterlövészpuskák esetében a távcső lövés közbeni, középponttól történő elmozdulásának mértékét csökkenti.

    Most vettem Fürgétől egy "Tide"-ot, s azon tanakodom, hogy a második oszlopban melyik tulajdonságokat fejlesszem, hogy a lehető legpontosabb, leghatékonyabb puska legyen.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz tarjo #3574 üzenetére

    Melyik verzióval, s milyen nyelvű változattal játszol?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3575 üzenetére

    "A handling arra jó hogy csökkenti a fegyver ringatózását futás közben. "

    Ezt a részét nem tudtam. Igaz, erre a tulajdonságra nem is szoktam adni, csak ott, ahol más lehetőség nem volt. (Egyébként elvileg a távcsöves puskák esetében arra is hatással van, amit írtam.)

    Egyébként én is a "Pontosságot" ("Accuracy") szoktam növelni, ahol lehet (több gépkarabélyomat is inkább arra fejlesztettem, nem a tűzgyorsaságra).

    A "Recoil" ("Visszarúgás") és a "Flatness" ("Röppálya-laposság") már érdekesebb.

    Ugyanis utóbbi "kioltja" az előbbit. A nagyobb sebességű és (elvben, de a játékban szerintem valójában egy cseppet sem) nagyobb sebzésű lövedék ára az, hogy a fegyver nagyobbat rúg vissza.

    Magyarul a kettőt úgy érdemes kombinálni, hogy ha valakinek az utóbbi fontosabb, akkor lehetőség szerint mindenképpen fejlesszen az előbbire, különben "rángatni" fog a fegyver. (Bár ahogyan fentebb többször említettem, éppen a "Visszarúgás" az, amelynek fejlesztése, vagy "nem fejlesztése" között a fegyverek döntő többségében szinte semmi különbséget nem lehet észlelni.)

    Ironikus, hogy a Vintar/Tide puskák esetében éppen nem lehet a "Röppálya-laposság" fejlesztése után/mellett a "Visszarúgást" csökkenteni. :)

    Az "F"-es trükköt köszi! Nem ismertem.

    Most éppen azon tanakodom, hogy a "Pripyat underground" melyik fegyverpárost vigyem.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3579 üzenetére

    "Minden lövés után felmászik a célkereszt valamenyit. Sorozatlövésnél, a 3. golyótól kezdve már szinte csak az eget lövöd. A recoil ezt csökkenti, jobban célra tartva marad a puska."

    Igen, mindezzel tisztában vagyok. Mondjuk hozzád hasonlóan a mesterlövész puskákat, ill. távcsővel szerelt fegyvereket távolra, távcső használata közben egyes lövésekkel, vagy maximum rövid sorozatokkal operálva használom. Így a távcső "ugrálása" nem jelent problémát. ;)

    "A kilőtt golyókra adott távolság után jobban hat a gravitáció mint a tolóerő, és lepotyognak. Leglátványosabb a 9x39-es fegyók (Vinta, Tunder, Avalanche) potyogása. Na ezt csökkenti a flatness. A kettőnek semmi köze egymáshoz."

    A röppálya-laposság fogalma sem ismeretlen, viszont egyes fegyvereken a tulajdonság magyarázata írja is, hogy nagyobb erejű lövedék kilökődésnek köszönhetően csökken a röppálya lapossága, cserébe viszont növekedik a fegyver visszarúgása.

    (Más kérdés, amiről itt egy ideje beszélünk... hogy valójában így logikus, de a játékban ezeket a dolgokat nagy általánosságban a gyakorlatban nem sikerült a készítőknek megvalósítaniuk.)

    A tippjeidet köszönöm! :R

    Az AC sorozatba tartozó fegyverek nekem nem szimpatikusak. :)

    Az Eliminator-ból van kettő is; egyik tűzgyorsaságra és automata tüzelésre fejlesztve, a másik tartósságra és pontosságra. Mindkettőt kedvelem.
    Előbbi nagy tömegben igazi "darálógép", utóbbival viszont még nagyobb távolságra is rendkívül pontosan terülnek a sörétek. A mutánsok pedig fele, vagy harmad annyi lövéstől kifekszenek.

    De mivel SEVA ruhában kell menni, s el akarom hozni a talált cuccokat, gondoltam, hogy ezúttal egy mesterlövész puskát (pl. "Lynx") és egy gépkarabélyt (GP37, vagy Strelok's SGi-5) viszek. A "Lynx"-hez van kb. 190-200 lőszerem, annyi bőségesen elég kell, hogy legyen.

    A két SEVA ruhám közül a tartósságra és +10 kg súly cipelésére fejlesztettet viszem (ez a zaton-i "képződménykeresős" ruhám :) ), némi anomália elleni védelmet feláldozva ezzel. Így akár még az Eliminator is elfér.

    A másik lehetőség, hogy az Eliminator mellett viszem a "Storm" gépkarabélyt, vagy Strelok SGi-5-ösét.

    A "Storm" a legnagyobb kedvencem. Az egyik leggyorsabb közelharci fegyver, gránátvető is van rajta, hangtompítóval is felszerelhető, és hőkereső távcsővel is. Közelharcban és mesterlövész puskaként is használható. Ráadásul tényleg könnyű szerezni hozzá lőszert. :K

    A Strelok féle SGi-5 pedig egyszerűen jól néz ki, nagy a sebzése, gyors, rendkívül könnyen kezelhető, a gránátvetője a legkönnyebben kezelhető és a legpontosabb, s még távcső is van rajta. Egyetlen hátránya a gyors elhasználódás.

    Szóval szerintem a "Storm" lesz a nyerő. :)

    Azt kell még eldöntenem, hogy melyik SEVA ruha legyen, s hogy mellette az egyik Eliminator-t vigyem, vagy a "Lynx"-et. ;)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3584 üzenetére

    Köszi!

    Úgy tűnik, igazad volt, s a krétával rajzolt "atom jel" mutatja a Gauss cellákat. Hiszen Jupiter területén, a parkolóban, a kapcsolószekrény fölé is van rajzolva egy, s a szekrényben ott biztosan volt egy tárnyi Gauss cella, erre emlékszem.

    Viszont ebben az esetben valami nem stimmel. Ugyanis én emlékeim szerint 3 ilyen helynél többet találtam.

    Ennek ellenére mindössze 30 db Gauss cellát találtam eddig. :F (S ha jól tudom, egy tárban 10 töltet van, tehát az csak 3 tár.)

    Ez valami bug, vagy mi? Tudod esetleg az összes Gauss cella lelőhelyet?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    Még egy kérdés...

    Miután végigverekedtem magamat "Pripyat Underground" területén, s eljutottam Pripyat-ba, a katonák szálláshelyére, hogyan lehet visszajutni Jupiter és Zaton területekre a lehető leggyorsabban/legkönnyebben?

    Remélem, lehetséges visszamenni, mert minden fontos cuccomat (fegyverek, s főleg a használt képződmények, gyűjtött ellátmány) otthagytam a janov-i ládámban!

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3588 üzenetére

    Igazad van. Az első küldetés teljesítése után, a katonák központjában van.

    Megcsináltam az első küldetést, megszereztem a Gauss fegyvert.

    A kérdésem az, hogy a hadsereg katonáit az első küldetés során mindig megölik a monolith-osok, vagy lehetséges úgy megoldani ezt a küldetést, hogy ne haljanak meg?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3592 üzenetére

    "Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés, addig lehetőség van visszamenni az előző pályákra, utána már csak freeplayben, a játék végén."

    Köszi, sikerült megtalálnom Garik-ot, a vadászt. ;) A Jupiter-i ládához pedig csak azért akarok visszamenni, hogy minden fegyveremet és felszerelésemet áthozzam Pripyat-ba. :K

    "Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré."

    Én arra hajtok, hogy lehetőleg a csapat minden tagja túlélje. :) Egy olyat már sikerült összehoznom, hogy a 4-ből három - köztük a százados - túlélje.

    Nem kicsit kapkodtam minden irányba a fegyveremet, hogy a monolith vezetőt és a mesterlövészeket azonnal leszedjem. :DDD

    Mondjuk "Pripyat underground" ilyen szempontból különösen megizzasztott. Teljes csapattal (tehát: Zulu, Kósza, Vánó és Szokolov) mentem, de a borzasztóan buta AI-nek köszönhetően a snork-októl nyüzsgő helyen sokszor kellett visszatöltenem.

    Ezek állandóan belerohantak a "sűrűjébe", ráadásul amikor a snork-ok közöttünk cikáztak, akkor egymást is, és engem is lőttek. :W
    (Ilyenkor azért mindig kedvem lett volna elbeszélgetni a játék programozóival. :U )

    A megoldás jellemzően az volt, hogy amelyik teremben csak tudtam, előrefutottam (futottam... erős túlzás a kijelentés, hiszen Exoskeleton volt rajtam :D ), aztán a gránátvető és az Eliminator kombinációjával daráltam az ellenfeleket. :K

    Ezeknek a pancsereknek pedig nem sok dolguk volt utána. Az egyetlen hatékony segítséget akkor nyújtották, amikor a nagy teremben a monolith sniper-eket kellett levadászni. De egyébként... :Y

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz rétisün #3597 üzenetére

    Srácok, az ilyen erősen "spoiler"-es dolgokat, mint a játék befejezése, legyetek szívesek legalább "Off topic"-ként írni, s egy bazi nagy "!!!SPOILER!!!" felirattal ellátni!

    Köszönöm!

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz zuzu000 #3600 üzenetére

    Semmi probléma! ;)

    Igen, az alagútrendszerben kétszer támadott hátulról Snork.

    Egyszer mindjárt a második helyszínen, a felső csővezetékről esett le, de szerencsére akkor még csapat mögött mentem, így telepumpáltam söréttel a dögöt, amikor leugrott. Így nem tudott kárt tenni a csapatban. :)

    A másik helyszín már a vége felé volt, ott ahol a csatornában víz folyik. Ott állandóan a csapatra támadt egy Snork, amikor azok az ajtón át követni kezdtek. Nem láttam, hogy honnan támad. Valamelyik csapattag mindig elterült.

    Aztán az egyik visszatöltésnél véletlenül rögtön hátrafordultam, s láttam, amint a nagy cső tetején, a leszakadt mennyezeten közelít egy dög. (Teljesen "alien feeling" volt. :K )

    Reflexből odalőttem egy gránátot... hát többé azzal a döggel sem volt probléma. :DDD

    Egyébként leszámítva a csapattársak buta AI-ját, szerintem a játék egyik legjobb része a "Pripyat Underground". Az ellenfelek támadását tényleg jól megcsinálták.

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3592 üzenetére

    "Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré."

    Na, azért csak sikerült megoldanom. :K Nem volt egyszerű, de az osztag 4 tagjából a parancsnokot és a mellette harcoló két társát meg lehet menteni.

    A Monolith parancsnokot és az osztaguk mesterlövészeit kell gyakorlatilag azonnal leszedni, amint feltűnnek, majd azt kell megakadályozni, hogy az udvaron támadók az udvar felén túljussanak.
    Ha eljutnak annak az épületnek a közelébe, ahol mi vagyunk a katonákkal, akkor a puskáikkal, vagy a gépkarabélyokkal simán leszedik a katonákat, mert azok nem nagyon bújnak el az ablakok mögött.

    Úgy tűnik viszont, hogy a katonák közül Ice/Jeges, aki az udvar végén, középen található kerek épület tetejére megy fel "mesterlövészkedni", menthetetlen.

    Azt vettem észre, hogy a Monolith parancsnokhoz megírt "script" ezt eleve elrendeli. Furcsa módon, hiába tűnik fel a kórház tetején, s hiába lehet azonnal tüzelni rá, a program dönti el, hogy mikortól sebződik.

    Hiába eresztettem bele két teljes sorozatot, amíg meg nem áll a tető szélén, el nem kezd prédikálni, s a Gauss egy lövésével le nem lövi Jegest, addig nem hal meg.
    Egyúttal ez a lövés, ami azért elkerülhetetlen, mert a script szerint a katonák ezzel veszik észre, hogy "rajtaütés" történt.
    (Fura viszont, hogy Jeges halála után a parancsnok időnként még továbbra is szólongatja, hogy "Jeges, fedezz minket!", "Mi van Jeges, alszol?", stb.)

    Amint a Monolith főnök leadta azt a lövést, pár rövid sorozat a fejére elég neki, hogy leessen a tetőről.

    (Hozzáteszem, hogy a Storm gépkarabélyt vittem, amely finoman szólva sem tartozik a legnagyobbat sebző fegyverek közé, de gyor és pontos; és hát ezt hoztam magammal az előző helyszínről, ehhez van sok lőszer.)

    Szóval ezt a részt szintén nem túl valósághűre csinálták meg. Ráadásul ha felmész oda, ahol Jeges felveszi a pozícióját, akkor látható, hogy egy bazi magas jegenyefa, ami a kórház udavarának közepén áll, éppen teljesen blokkolja a kilátást a kórház teteje felé, tehát a Monolith parancsnok nem láthatta a katonák mesterlövészét.
    (Hacsak a Gauss fegyveren nincsen hőkereső távcső.)

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3592 üzenetére

    "Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés,"[..]

    Az hányadik küldetés? Mi a küldetés neve (angolul)?

    (Csak azért kérdem, hogy tudjam, mikor kell minden cuccomat "átmenteni" Pripyat-ba.)

    A "free play" módban egyébként bármelyik helyszínre (Zaton, Jupiter, Pripyat) lehet menni?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3605 üzenetére

    Köszönöm! :R

    A játék végét követően, a "Free play" módban bármelyik helyszín között tetszőlegesen lehet közlekedni bármikor a továbbiakban?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3590 üzenetére

    "- Zaton / Bloodsucker Lair, az 1. vámpírtámadás helyszínén, a lifttel majdnem szemben, egy oszlopban."

    Ezt egyszerűen nem találom. :F Gondolom, a "Krug Antenna Complex" nevű helyről van szó.

    Melyik szinten kell keresni a lifttel szemben? A felső, alsó, vagy legalsó (elgázosított) szinten?

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz Dr. Akula #3609 üzenetére

    Köszi! Így sikerült felvennem a cuccot.

    Találtam én is egy rejtekhelyet, ahol Gauss cella is van. A helyszín a föld alatti laboratórium, ahol a Gauss fegyver dokumentációját kell megkeresni.

    Abban a teremben, ahol a "kisóriás" nevű mutáns támad, s középen egy vasúti kocsi van.

    Előbb nem a szellőző felé vezető létrán kell felmászni, hanem attól balra, a legszélső létrán fel a legfelső szintre.

    Ez a terem bejárata felőli oldalon található. Éppen a bejárati ajtó felett van a képen látható "palló":

    A egy szintet felfelé mászva, a legfelső szinten, a terem homlokfalának közepén, a vasból készült járóhídon található egy Gauss cella és pár katonai mentőláda:

    Egyúttal újabb felfedezett "rejtekhely" kerül be a statisztikába, ha begyűjtöd a cuccokat:

    ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz iceman1988 #3614 üzenetére

    "Sziasztok!
    Szeretném a segítségetek kérni. Zatonban a Volhóv légvédelmi rakétatelepen van egy fegyverraktár. Oda hogyan lehet bejutni?"

    !!!SPOILER!!!

    Előfeltétele, hogy teljesítsd Hermann professzor küldetését a "Hűtőtoronyban".

    Azt követően kell a B205-ös kivonási ponttal kapcsolatos információkat szerezni.

    A légvédelmi rakétatelepen, abban az épületben, ahol a fegyverraktárat találtad, az egyik asztalon egy dokumentum hever. Amikor felvetted, akkor Szokolov-nak kell átadnod, hogy a küldetés véget érjen.

    Viszont emlékeim szerint nem kell azonnal visszasietned a tudósok bunkerébe, mert ha felvetted az asztalról a dokumentumot, akkor már ismerni fogod (a dokumentum tartalma miatt) a kódot ahhoz az ajtóhoz a hangárban, s így be is tudsz menni rajta. (Szokolov-nak pedig utána is oda tudod adni.)

    A többit nem írom le, hogy érdekesebb legyen! ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

  • Piftuka

    veterán

    válasz iceman1988 #3620 üzenetére

    "amúgy nem akartam SPOILER-ezni. elég nekem egy kicsit rávezetés is.
    igazából a rakéta vetőért volt érdemes csak bemenni."

    Szerintem semmi probléma nincssen. Azért írtam nagy "spoiler" jellel, hogy mindenki eldönthesse elolvassa-e, vagy sem. ;)

    "igazából a rakéta vetőért volt érdemes csak bemenni."

    Na igen. :) Én az "óvatos" játékstílus miatt gyakorlatilag az összes fegyvert beszereztem még "idejekorán", mert sok pénzt gyűjtöttem a képződmények eladásával.

    Így viszont az ilyen "raktárak" felfedezése már nem volt - sajnos - akkora meglepetés. Azért persze kárba nem vesznek az ilyen cuccok, mert jó áron el lehet adni őket Bagoly-nak. :K

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák