- Crypto Trade
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Bittorrent topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
Új hozzászólás Aktív témák
-
Echoo
senior tag
Én a BKV-nál vezetek nagy kék kockát. Szeretem, 15 éve dolgozom itt. A Volán pazar hely, vannak kollégáim, akik onnan menekültek. Pesten is élmény ám buszozni! Itt még úgy-ahogy működőképes vasdarabokkal melózunk, és van rá esély, hogy reggel be is indul.
Mivel itt nincs semmiféle ellenőrzési jogköre a sofőrnek, jönnek szép számmal a bűzveteg csövesek, megáll a levegő is körülöttük. A szívem szurkál, mikor a fertőző osztályt megszégyenítő ruhában ücsörög azon a textil huzatos ülésen, amit később egy fizető vendég fog igénybe venni, némi extra bolháért, rühért.
Nem mernék ennyire nyíltan írni, pedig én el tudnék helyezkedni egy számítógép-szervizben is, ha minden kötél szakadna. A cikkíró gondolom azért csinálja ezt a melót, mert vidéken nem lehet válogatni. Ha pedig kell neki a munkahelye, jobban tenné, ha erősen meggondolná, miket ír le. Nem a munkáltatót védem, ŐT féltem! Ha ezt az írást elolvassa egy illetékes elvtárs, kirugják, mint a fekáliát! -
Kube
senior tag
Köszönjük az irományt, jó volt látni egy buszsofőr szemszögéből is a dolgokat
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
atee
őstag
Itt is csak emberek dolgoznak! Mint mindenhol, itt is nagy a szórás. Tényleg vannak parasztok. Ezek akkor is azok lennének, ha meg lennének fizetve. Egyszerűen ilyenek. Nem lehet általánosítani. Az utasok is el tudják magukat ragadtatni! Pl. szakadó hóban reklamál, hogy miért késik a busz Nincs mit tenni. Hülyék mindenütt vannak!
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Köszönöm az aggodalmat kolléga! Szép számmal kapok ilyen üzeneteket, nem alaptalan! Óvatosabb és kevésbé rávezető leszek a jövőben. Esetleg egy illetékes elvtárs ide téved. Akkor vagy jót nevet. Vagy nyomozásba kezd, hogy ki is lehetek. Célom a szórakoztatás és nem a lejáratás. Sajnos Magyarországon szinte minden területről lehetne ilyen vagy hasonló, hajmeresztő dolgokat írni. A fejünk homokba dugása nem megoldás!
Hogy miért dolgozom itt! Az egy másik történet. Nem szeretnék evvel is támpontot adni az esetleges fejvadászoknak Túl hosszú karriert nem tervezek a cégnél. Mert ebből a javadalmazásból...nem lehet túl sokáig húzni. Pedig komolyan mondom, hogy szívesen csinálnám és terveznék hosszú távra, ha...D-day 2002-01-04 01:54
-
Moonline.
aktív tag
Nem tudom honnan vette a szerző hogy nem kell, de a C kategória megléte alapfeltétel a D-s jogosítványhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Moonline.
aktív tag
Más: Nem lep meg ami le van írva. Itthon nem éri meg sofőrnek, rohadtul nem. Pláne nem buszosnak. Csak annak van helye itt, aki szívvel-lélekkel csinálja, azért mert akarja, mert ez az álma, nem azért mert az élet úgy hozta hogy valahogy odakerült.
-
atee
őstag
válasz Moonline. #57 üzenetére
A D kategória megszerzéséhez szükséges korhatárt 24 évre emelték. Evvel egy időben volt róla szó, hogy nem lesz előfeltétel a C. Aztán ebből mi lett végül, vagy mi lesz azt nem kísérem figyelemmel.
Régen még C kategóriás gyakorlatot is kértek, ha jól tudom 2 évet. Ezért nem is igazán értettem én sem, de hagyatkoztam erre a fél információra amikor a cikk megszületett. Később utána nézek és javítom. Nem kell mindjárt a kést forgatni bennem.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz Moonline. #58 üzenetére
Rögtön megtaláltuk a megfelelő hangnemet! Magyarország én így szeretlek
Többször említem, hogy szeretem a munkám! Tudatosan saját költségen szereztem a jogosítványt is. Kifejezetten azért, hogy dolgozzam vele! Csak avval nem számoltam, hogy valaha a Volán vagy BKV kereteiben fogok majd elhelyezkedni vele.Viszont hiába minden..szív és lélek. Méltatlanul alulfizetettek vagyunk. Nincs arányban a valós felelősség vállalásunk a javadalmazással!
Kedves kolléga! Nem vagyunk egyformák. Van aki szebbé jobbá szeretné tenni az életét és a környezetét.
Van aki meg olyannyira lelkes, hogy mind1 csak kormány legyen a kézbe! A boltba meg majd pislogok a szalámira...
Én azt gondolom, hogy az érdekek ugyan azok. Inkább össze kéne tartani!
A legnagyobb tisztelettel!D-day 2002-01-04 01:54
-
nagyúr
Jó kis írás!
Van egy-két buszsofőr ismerősöm hallottam már fura dolgokat tőlük.Més que un club!
-
atee
őstag
-
nagyúr
-
atee
őstag
válasz Napfénysüti #66 üzenetére
Sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a híresztelést!
D-day 2002-01-04 01:54
-
_Szasza_
tag
Baromi nagy írás Nagyon tetszett, pláne amit a pénztárgépről, meg a sebességváltásról írtál
-
nagyúr
Eszembe jutott egy kérdés: tényleg kettesben indulnak a buszokkal?
Més que un club!
-
atee
őstag
-
nagyúr
-
SteveBeard
senior tag
-
atee
őstag
-
atee
őstag
válasz Napfénysüti #72 üzenetére
Nagyon rövid fokozat az egyes. Éppen csak megmozdítani lehet a járművet. Azért van igazából, hogy nehéz rakománnyal, utasokkal is el lehessen indulni. Csak ritkán van erre szükség buszoknál.
D-day 2002-01-04 01:54
-
Options
csendes tag
Nagyon jó írás!
Valakinek a gyakorikérdések oldalán ajánlottam a logout-ot (is), hogy ha sikerül a felvételije és buszt is vezethet, akkor ossza meg velünk a tapasztalatát.
Az lenne a kérdésem, hogy a vonalismeretet, nem lehetne egy, GPS navigációs rendszerrel letudni? Tudom, hogy az sem, a legpontosabb, de mégis jól használható. Arra kíváncsi leszek, ha az elméleti vonalismereti oktatáson, a Norcot, vagy a Google utcaképét használnák.
Bp.-en, a BKV alvállalkozójaként, egy ideig volt a Nógrád Volán. Az ottani főnökök, a GPS-t arra használták, hogy a buszvezetőket ellenőrizzék vele: ha korábban ért egy megállóba, akkor büntetés járt érte. Igaz, én nem vagyok buszvezető és ezt is, csak az interneten olvastam, de mégsem kételkedek benne. -
félisten
Én ugyan nem sofőr voltam, de dolgoztam volántársaságnál majdnem három évet.
Elképesztő dolgok történnek cégen belül is, amiket a hallott történetekből kihámoztam...
Állítólag volt külföldi cég, aki meg akarta venni az egész cégünket, de olyan feltételeik voltak, mint hogy az irodaépületet eladják szállodának, és néhány mobil irodával és egy tucat emberrel megoldják az egész logisztikát, hoznak európai szintű járműparkot, a szervizelést és diagnosztikát pedig kiszervezik...
Ez annyit jelentett volna, hogy a háromszintes irodaépület személyzetének nagy része repült volna, és így már egyből nem akaródzott eladni a céget, pedig az vélhetően minőségi javulást eredményezett volna a város tömegközlekedésében.
Hogy ebből mennyi igaz, azt nem tudom, mert én nem irodán dolgoztam sajnos, de simán elképzelhetőnek tartom.
Hogy szervizben, diagnosztikán mi megy, azt remekül el tudja képzelni, aki ismeri a hazai viszonyokat.. nagyon jól azok keresnek, akik nem különösebben dolgozni járnak be.
Mindazonáltal sok normális és jó fej ember dolgozik/zott nálunk is, de sajnos a mutyizás, szervezetlenség, lehúzás itt is elrontja az összképet. -
atee
őstag
Köszi
A vonalismeretet szerintem látni kell! És a legtöbb esetben nem elég egyszer! Egy normális GPS nagy segítség lenne menet közben. Bár aki ott van már néhány évtizede. Annak nyilván nincs rá szüksége egy vonalon se.
Itt is arra van leginkább, hogy ellenőrízék a járatokat. Nincs avval semmi baj, hogy látni akarják ki merre jár!
Csak annak szólnak aki rendszeresen pontatlan valaki. Mindenki tisztában kell, hogy legyen vele! Tervezett menetidő az csak tájékoztató jellegű! Sok körülmény befolyásolja! (azt nem zárom ki, hogy más társaságnál már egy perc csúszást is szóvá szankcionálnak. Erre azt tudom mondani, hogy az irodából nagyon egyszerű a menetrendet tartani! Át kell ülni egy pár napra és nézzük ki tud hibátlan köröket futni!) Persze akadnak rendszeres reklamálók..és mindig az utasnak van igaza! Ez a politika. Simán elővesznek, ha sok panasz érkezik valakire! Akár csak mondva csinált is! A cégnél gyakorlatilag akik az egészet elviszik! Azok vannak a leginkább semmibe véve és kitéve annak, hogy akkor is hibásak legyenek, ha nem azok!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz FoxiestFox #80 üzenetére
A szervizről majd a következő részben teszek említést! Az egész rendszer ahogy van. Emlékeztet a kommunizmusra! Tele van semmirekellő naplopókkal! Olyan fizetésekért amit én mondjuk 3-4 hónap alatt keresek csak meg.
Igen sok normális ember is dolgozik természetesen! Különben ez az egész nem működne még így sem!D-day 2002-01-04 01:54
-
veterán
válasz Napfénysüti #66 üzenetére
Általános tapasztalatom alapján megy, de ez változó azért
Volt már nemegyszer nekem is, hogy a 90es papírra kérdezte a sofőr, hogy pecsételjen-e, vagy 500ért elutazok 100km-t csöndben? Persze az 500ast választottam, nekem megmaradt a pecsét, és még mindig a diáknál olcsóbban utaztam..
Az egyik helyi faluba szoktam ismerősömékhez lejárni, kis borozgatás, hasonlók, visszafelé pedig egy menetrend szerint nem létező, "utolsó" busszal utána visszajönni, aminek random jegyára van, kb jelképes összeg, az eredeti jegy feléért, vagy kevesebbért is behoz a városba
Vannak érdekes dolgokVárom a további írásaidat
Everybody lies.
-
nagyúr
-
kovy79
őstag
-
bul07
nagyúr
Érdekes ez oké ha egy új utvonalra mész nem... á hagyom
Én szeretem a régi Ikarusokat
A írásban is szereplő sárga is megy mint a veszedelem
Egyik alkalomkor visszahívtak egy nyugdíjas sofőrt mert gyorsan kellet valaki(felakasztotta magát a rendrs sofőr), ebből a sárga buszból simán kihozott 100-110tempót, az öregaszonyok a buszon csöndbe is voltak, nem foglalkozott semivel nyomta neki mint a veszet fenne
Nyugdíjas is volt rákja is volt, ha balesetett okozott volna börtönbe úgyse került volna (három hónapra rá hogy visszahívták ell is távozott)
Ez a sofőr olyat megcsinált hogy:
Hátra szólt hogy menyenek hátrébb mert még szálnának fell, semmi reakció, szolt még egyszer, semmi, ere szolt felszálóknak hogy lépjenek vissza a buszmegálóba, majd becsukta az ajtótt és teligázal megindúlt a tömeg meg ppersze megindult hátra a lendületől, majd megált és visszatolatott az utasokértMásik sofőr ilyen Ikarus
http://www.buszinfo.hu/portal/images/stories/buszok/309_1.jpg
Egy hétel előtte kapták vissza a teljes generálból, elkezdi most megnézük mit bír, hát nem kiakasztotta a kilóméterórát és még gyorsult, csak úgy hasítottAmúgy a sebességel csínyán, tudodd mikkor van szerepe a tachográf-nak mikkor baleset van
Pár éve én hívtam a rendőröket meg a mentőket egy buszos gázoláshoz
Egy fél bolondot ütött ell akinek a mániája volt kiugrálni a kocsik ellé ÁLLJ felkiáltásal, hát sötétedéskor megpróbálta eljátszani ezt a busszal is, nem sikerült neki, a feje szét si pukant a busz elején
Tachográf szerint 61-el ment és csak azért úszta meg a buszsofőr mert a községjelző tábla után 10m-rel ütötte el , becsurgóra vették[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
IBasterd
tag
Erdekes volt olvasni a "masik oldalrol", koszi. En mindenkepp orulnek, ha raszannad magad tovabbi reszek irasara.
Erdekessegkent megemlitem, reagalva a "lehet ezt profin is csinalni" reszre.
Nincsenek komolyabb tapasztalataim meg, egyelore meg nem dolgozom egy honapja sem Pozsonyban, naprol napra hasznalom a tavolsagi tomegkozlekedest. Igaz, nem messzire, en csak egy kozeli varoskaba utazom, de a kulonbseg dobbenetes - es nem Nemetorszagrol, vagy Ausztriarol beszelunk.
A buszok korszeruek, mukodik a futes - mindenki rutinbol veszi le a kabatot mielott leul...
A jegykezeles pedig parades: relativ nagy szines kijelzos kutyu, ahol a sofor minden infot lat, gondolom tavolsag alapjan lepteti automatikusan a megallokat, es mondja be azokat. Az emberek nem jeleznek, a sofor latja, ha valahol meg kell allnia, mert odaig vettek jegyet. Eddig nem futottam bele ezt kijatszani akaro emberekbe.
Meg a berleteseknek is kell jegyet venni, csak penzt nem adnak a sofornek. Kvazi ervenyesitesz egy chipkartyat, amit leolvas a gep, es ad jegyet, ha minden stimmel. Gyakorlatilag a blicceles kizartnak tunik nekem.
Lehet nem pontos az info, mondom, meg nem vagyok itt sok ideje, de a kulonbseg dramai. Hatha van valaki, aki kijavit.En is azok koze tartozom, akik csodaljak a soforok turelmet es a korulmenyekhez kepest talan irrealisan nagy elhivatottsagukat.
Kitartast es sok sikert a tovabbiakhoz!Bocs az ekezetek hianyaert, angol bill...
-
atee
őstag
Köszönöm
Egy rövid folytatás már elkészült! Valamikor kikerül az is És össze írtam, hogy mik azok amikről még írni akarok, vagy érdemes lehet.
Tényleg örömteli és egyben szomorú is, hogy van ahol jól tud működni. Nálunk pedig gyalázatos a helyzet.
Nem Kazinczy versenyen vagyunk..semmi probléma!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Véleményem szerint! Felelőtlenség így repeszteni egy autóbusszal. Autópályán (külön erre jogosító papírral rendelkező buszok mehetnek 100 km./h val. Egyébként 80.) Egy ekkora járművel és utasokkal..észnél kell lenni! Nincs helye a kinek van nagyobb f@sza versenyeknek.
Az utasok erőszakos hátrébb tessékelésére pedig egyszerűen nem találok szavakat! Ha pedig egy utas jól pofán vágja.. akkor az nem jogos?
Sajnos ilyen ostoba emberek mindenhol vannak, de sehová nem valók!D-day 2002-01-04 01:54
-
bul07
nagyúr
Utas nem vágja pofán mert simán ledobja a buszrólő a sofőr , és soha többet nem engedi fel ara járatra , vagy ha mégis figyeli hogy mikkor hangosabb kicsit és már szállítja is le mert zajong
Volt olyan Debrecenbe menő busz ami nem a végálomásra kanyarodott be hanem a mentőállomásra mert elnézett valamit a sofőr és nagyott kelllet fékeznie, ez azal járt hogy az álló utasok mint a kuglibábú dőltek ell, megálló meg a mentőállomás volt
Vagy mikkor a csuklósbusz olyan gyorsan vett be egy kanyart hogy megfeszült az egész kaszni és egy oldalsó táblaüveg be is robbant
Erélyes kell lenni az utasokkal de nem lekezelő
Már jött nekem volán busz, igaz csak az utánfutót találta el amit húztam oldalról, azt hogy hívjuk a rendőröket hevesen ellenezte, persze hogy ellenezte a kocsmába volt előtte, nem is hívtuk utána meg sokkalta a javítás összegét
Lehetne még mit írmi az öreg Ikarusokon miért nem fűtenek pl, vagy kinek kell jegyetadni kinek nem
Na mindegy a kollégáid majd beavatnak ha rutinosabb leszel[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
Olyat már átéltem hogy az előttem lévő 4-es ülésnél berobbant a táblaüveg. Nem volt kellemes az ott ülőknek de szerencsére az ilyedtségen kívül nem lett bajuk.
A másik ami történt az szomorúbb, ott egy leszálló nem a napon barnult egyed bedobott a bosz ajtaján egy petárdát ami pont mögöttünk robbant fel. Mit ne mondjak barátnőmnek majdnem kiugrott a szíve a helyéről. Legszívesebben az illető szájába dugtam volna én is egy petárdát.
Més que un club!
-
atee
őstag
Erélyesnek lenni az utasokkal??? Határozottnak, magabiztosnak kell lenni illetve udvariasnak. Kerülni a konfliktust! Ezek le is vannak írva! Az semmiképp nem fér bele, hogy szándékosan megrángatod a buszt..az utasok meg dőlnek egymásra.. Aki ilyet csinál szándékosan! Az még trágyát se szállítson, de a forgalmat is kerülje, mert orvosilag alkalmatlan!
Teljesen más kérdés, hogy veszély helyzetben a busz úgy áll meg ahogy tud, de a veszély helyzetet szándékosan előidézni, felelőtlen agresszív magatartással..
Ledobja az utast mert az jogosan felháborodik? Ez valami helyi Rambó?
A fűtésre, hűtésre kitérek majd későbbi írásban!D-day 2002-01-04 01:54
-
bul07
nagyúr
Én már láttam sofőrt ordibálni felszáló nem ma barnult utassal, nem értette meg hogy jegy nélkül nem engedi fell
Erefele van egy olyan sofőr hogy pár éve még a pszihére(lehet nem jól írtem le) járt, az idegálapota azóta se lett jobb, és igen ráncigált már meg utastA fűtésnél lehet nem egyre gondolunk, erefele van olyan sofőr hogy nem fűt és kimenti magának a megspórolt üzemanyagott(ez a régi buszokra igaz)
Erefele amúgy tényleg igaz az hogy egyes utvonalakra csak kihalás útján lehet bekerülni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Persze ez itt Román határ melleti rész
De azért vicces dolgok is vannak
Egyik alkalomkor egy kisebb csoport intette le a buszt , busz megáll ajtó kinyit , a felszálók közül egy gyatra németel mondja hogy Berlinbe mennek és a busz oda megy e
A sofőr muttata nekik hogy igen és száljanak fell, elis indult velük, majd a határőr laktanyánál megált és leadta őkett
Az embercsempészek itt rakták ki őket hogy Berlin mellet vannakDe gondolom minden régióban vannak érdekes tőrténetek
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
degu
senior tag
Misa-rizsa az egész!
A folyamatos/vátó műszakban dolgozók egyes napokon NEM TUDNAK busszal dolgozni menni,mert...nincs busz! /És ma már ki NEM dolgozik vátó müszakban-12 órában?/
Valami Pethő-intézetes tag,horribilis fizetésért /mert fütyis haver/ átszabta a menetrendet,igy időnként egyáltalán nincs busz,máskor /amikor van / KETTŐ is jön egymás után.Tegnap este a harmadik busz volt az,ami egyedül kellett volna.A többi is jött valahonnan,de biztosan a Párizs-Dakar rallyből,mert majdnem összeutköztek'
Ezmijez? Belsőkém?
Hozzánemértés? Kib*szás?-Vagy pedig az iróasztal mögött vigyorgó *illetékesnek* fogalma sincs,hogy mit kéne,és hogyan kéne csinálni?...Vagy egyszerüen...le vagyunk mi sz*rva...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
HUNPSP
aktív tag
Köszönjük szépen az írásod, érdekes volt!
Ha már említetted, akkor a további, pl. fűtés-hűtéses posztot is szerintem szívesen olvasnánk majd.Az Ik260-assal tényleg ennyire probléma van? A BKV-nál is ilyen rossz lehet a helyzet velük kapcsolatban? (igaz, ott automata váltó van, -1 probléma - bár ez is attól függ, hogy milyen szemszögből...)
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- Crypto Trade
- iPhone topik
- Router gondok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Mini-ITX méretű RTX 4070 Kínából
- 700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
- További aktív témák...