Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • h-yle

    addikt

    válasz Alborosie #1 üzenetére

    Ha visszeélnek a kártyáddal önhibádon kívül (értsd, nem akkor ha a gyereked lenyúlja és kólára költi), akkor kompenzál a bank, szóval max pár hét kellemetlenség.

    Még mindíg jobb mintha kilopnák az összes pénzt a matracból...

    [ Szerkesztve ]

    Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

  • Lenry

    félisten

    válasz Alborosie #1 üzenetére

    akkor majd egy idő után nem tudsz semmiért fizetni, nem kapsz fizetést és / vagy nyugdíjat sem, aztán majd örülhetsz, hogy nincs kártyád.

    ma is leüthetnek és ellophatják a pénzedet, semmivel sincs nagyobb biztonságban készpénzként, mint egy bankkártyán.

    mondom ezt úgy, hogy pár hónapja a cikkben említett módszerrel próbáltak pénzt levenni a - szerencsére épp teljesen üres - kártyámról.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Lenry

    félisten

    válasz Alborosie #8 üzenetére

    De azért ameddig tudom nem fogom a bankokat támogatni! Beteszek 90 ftot, hónap végére már csak 75... kamattal!!! Na, ebből nem kérek.

    ennek mi köze a bankkártyához vagy bankszámlákhoz? vagy bármihez, amiről eddig szó volt?

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Mr X

    veterán

    válasz Alborosie #8 üzenetére

    Ha nincs bankszámlád, orvosként hogy kapod meg a fizetésed? Minden hónapban felmész a pénzügyre és ott odaadják egy leragasztott borítékban?

  • Lenry

    félisten

    válasz Alborosie #10 üzenetére

    szubjektívan egy mondat? ez a fél hozzászólásod volt.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #13 üzenetére

    A főbb lényeggel is gond van: egyrészt 6-8 év alatt elég sokat fejlődött Magyarországon a bankkártyakibocsátás és -elfogadás (konkrétan gyakorlatilag nincsen olyan bank, amelyik még mágnescsíkos kártyát bocsátana ki, másrészt elvileg a terminálok és ATM-ek chip-es kártya elfogadására való felkészítése is nagyjából befejeződött), másrészt pedig a bank két esetben kompenzál: vagy az ő hibájából történt a károd (ilyennek ismeri el pl. ha meghekkelték az ATM-jét és te a hekkelt ATM-nél használtad a kártyádat, így éltek utána vissza vele), vagy esetleg méltányosságból (nyilván ilyen eset ritkán fordul elő).

    Tök jó, hogy a nagymamáddal példálózol, csak épp azt nem tudjuk meg az esetleírásodból, hogy lemásolták-e a kártyaadatait (ld. fentebb: hekkelt ATM vagy a cikkben emlegetett, feltörhető POS, esetleg netes használat után kerültek ki a kártyaadatai), vagy lenyúlták tőle fizikailag a saját kártyáját. Az utóbbi esetben miért is volna a bank hibája (főleg hogy az utóbbi esetben sikeres tranzakciók esetén a PIN-kódot is vihették a kártyával együtt, amelyik eset egyértelműen az ügyfél sara)?

    By the way, meg fogsz lepődni azon, hogy a "fejlett Nyugaton" néha sokkal rosszabbul állnak bankbiztonsági szempontból, mint mi. Sok elfogadóhelyen régi, elavult, chipes elfogadásra nem alkalmas POS terminálok vannak kihelyezve (nekem tavaly Londonban vásárláskor általában lehúzták a chipes hitelkártyámat a terminálokon, gondolom, chipolvasó sem volt rajtuk), vagy a bankok még mindig csak mágnescsíkkal ellátott bankkártyákat bocsátanak ki és így tovább. Mondjuk ebből a szempontból az USA sokkal rosszabb az EU legtöbb országánál például. Nálunk meg annak a ténynek, hogy sokkal kevésbé elterjedt a bankkártyás fizetési lehetőség, mint Nyugaton, megvan az az előnye, hogy a bankok kisebb költséggel tudják modernizálni a POS-készletet.

    Szóval remekül lehet hőbörögni annak kapcsán, hogy Angliában ilyenek vannak, csak épp ennek a cikknek magyarországi viszonylatban kicsi a relevanciája. Ez amúgy tök jól lejön a Cardnet-es emberke nyilatkozatából, aki tulajdonképpen annyit mond, hogy "oké, hasonló esetleg történhet Magyarországon is", mert hát a csalási metódusok is fejlődnek persze.

    A cikkben (meg a forrásban is) éppenséggel semmilyen konkrétumot nem írnak, hogy milyen kártyák adatait lehet így ellopni (gyanúm szerint a mágnescsíkosakét, chip-eset nem ilyen egyszerű), pontosabban milyen terminálok (az megvan, hogy csak a gyártó nevét írják le? és ha valamilyen 15 éve forgalomban lévő típusról van szó, ami csak időnként szoftverfrissítéseket kapott?), úgyhogy ennyi erővel nem Moszkvában, hanem Jerevánban, nem Mercedes-eket, hanem Moszkvicsokat, nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

    Amúgy mondanám, hogy keress egy olyan számlát, amelyiknek nincsenek fenntartási költségei (vannak ilyenek szinte minden banknál, de jellemzően bizonyos összegű rendszeresen ráérkező jövedelem esetén élnek ezek a kondíciók), valamint jó látra szóló kamata van és akkor nem lesz a 90 Ftodból 75 Ft kamattal. (Legfeljebb azt tapasztalod, hogy a jó látra szóló kamat 16%-át a bank levonja és átadja az államnak, mint kamatadót, mert ez törvényben előírt kötelessége.)

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #16 üzenetére

    Szóval klasszikus ATM skimming. SMS-szolgáltatás nem volt beállítva, ami azonnal jelez kártyahasználatnál?

    A bank hozzáállását furcsának tartom, elvileg a legtöbb ilyen esetben megtörténik a kompenzáció.

    A kártya lemásolását elég könnyű bebizonyítani. Általában ugyanis nem egy kártyával történik meg ez, hanem egy hekkelt ATM-nél használt összes kártyával és amikor ezeket zsinórban elkezdik használni, akkor egyrészt ügyfélbejelentések (hm, mondtam már, hogy hasznos dolog az SMS-szolgáltatás?), másrészt a bank saját kártyatranzakciókat monitorozó rendszereiből érkező riasztások alapján be tudják lőni, hogy melyik ATM-nél, milyen idősávban használt kártyák az érintettek. Az ügyfélnek annyi felelőssége van, hogy az első gyanús jelre be kell jelentenie a bank felé a visszaélés gyanúját. Ha ezt nem teszi meg (vagy csak a sokadik jelzésre), arról nem a bank tehet.

    Az amúgy más kérdés, hogy el tudják-e kapni a skimming mögött álló tetteseket, de ez nem is a bank feladata.

    Amúgy meg egy bank sem engedheti meg magának, hogy az ügyfelei kárát "ne akarja" ilyen helyzetben kompenzálni, úgyhogy azt tudom feltételezni, hogy az eljárás akadt el valahol és ezért nem kaptatok kártérítést.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #18 üzenetére

    Manapság nem jelent sokat az életkor, mindenkinek lehet mobiltelefonja. :)

    Banki oldalról valóban kérik a rendőrségi feljelentés jegyzőkönyvének másolatát, ez kell. Mondom, valahol elakadhatott az eljárás, nem látok ebbe bele. Tapasztalatom szerint a rendszer lassan, csikorogva, de alapvetően működik.

    Nem tudom, ATM log alatt mit értesz pontosan, de minden banknál van tranzakciólekérdező alkalmazás, akár időre, akár (saját) ATM/POS azonosítóra, akár kártyaszámra szűrhetően is.

    Skimming meg nagyjából azóta van, amióta ATM-ek... szóval nem egyedi történet. Nincsen tökéletes, lyukmentes rendszer. Gondolom, a nagymamád volt egy skimming n+1-ik áldozata, aki a rendőrségen feljelentést tett, erre gondoltak a rendőrök.

    Mindenesetre mondom, 6-8 év alatt rengeteg fejlődött a bankkártyakibocsátás és -elfogadás is, persze, a csalási metódusok is.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #20 üzenetére

    Mindkettő kérdésedre csak Axa Bank-os alkalmazott tudna válaszolni, hiszen más nem ismerheti a belső eljárásrendjüket.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #22 üzenetére

    A bank annyit se mondott, hogy volt-e ilyen eset... Idézem! "Nem adhatok ki ilyen információt!".
    Vicces... Nem személyes vagy üzleti titkot képező dolgot kérdeztem...

    Márpedig ez minden banknál üzleti titok, sőt, bármilyen multinacionális cégnél az lenne, ha rákérdeznél, hogy a végső soron informatikai rendszerüket hányszor törték fel és hány káreset történt.

    Btw, kivonatot nem kaptok, ahol lehet látni, hogy milyen kártyahasználatok történtek az elmúlt hónapban?

    Amúgy meg a 4-5 héttel ezelőtti esetnek és a kártyamásolásnak szinte biztosan nincsen köze egymásnak. A bankok is informatikai rendszerekkel dolgoznak, amik bizony le tudnak néha rohadni rendesen.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #24 üzenetére

    A bank ügyfele vagyok. Nem szupertitkos dolgot kérdeztem...
    De tudom, a banknál amit akar, az minősül banktitoknak, üzleti titoknak, vagy aminek akarja.

    De, olyan dolgot kérdeztél a banki alkalmazottól, amire nem adhat neked választ - vázoltam fentebb, hogy miért. Persze mondhatod, hogy "de ügyfél vagy", "nem szupertitkos dologról van szó", csak épp a kérdésed túlmutat a saját eseteden és igen, innentől ez már banktitok és erre nincsen tájékoztatási kötelezettsége, sőt... A rendőrséget nem köti semmi ilyesmi a vonatkozó esetekkel kapcsolatban, a banki alkalmazott viszont éppenséggel az állását veszthetné el, ha ilyen információt kiadna (és mondjuk visszaélnének valamilyen módon ezzel az információval - mert akár ezzel is lehet). (Egyébként nagyon meglepő volna a rendőröktől, ha azt mondták volna, hogy "jé, te vagy a hónapban a 27. Axás ügyfél, akivel hasonló történt".)

    Amúgy egy banknál tök jól és világosan le van fektetve, mi minősül és mi nem banktitoknak, üzleti titoknak (általában igyekeznek minden esetre kiterjedő belső szabályzatot létrehozni, amihez tartani kell magukat az alkalmazottaknak), nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy ad hoc módon működik a dolog.

    Egyébként meg tessék elmenni bármilyen multicég ügyfélszolgálatára dolgozni és első kézből kaphatsz jó képet abból, hogy milyen információ és miért minősül üzleti titoknak, amit nem adhat ki egy ügyfélszolgálatos/alkalmazott az ügyfélnek. :)

    Megértem, hogy bosszant a dolog, de adott helyzetben az alkalmazott nem mondhatott többet. Persze például beígérhette volna, hogy biztosan 100%-ot kompenzálnak egy héten belül, de mivel ez nem biztos, utána jogosan tehettél volna panaszt a banknál, hogy te ígéretet kaptál a gyors és teljes rendezésre. Egyébként nem tudom, hogy az Axánál lehet-e kérni igazolást a letiltásról (melyik ügyfélszolgálatos milyen kártyát, a bank rendszereiben milyen időpontban tiltotta, mennyi volt a tiltás díja stb.), más banknál lehet ilyet és ez az igazolás éppenséggel pénzbe sem kerül. Átvételi helyett lehet, hogy ez is megtenné.

    A kivonatos kérdést akkor úgy teszem fel, hogy a számlatörténetet lekérdezve nem lehet behatárolni, hogy hogyan, mikor, hol éltek vissza a kártyával? (Vásárlás vagy készpénzfelvétel, hol történt, milyen összegben - ne adj Isten thai kurvákat rendeltek a kártyaadatokkal valamilyen fura nevű oldalon, vagy ilyesmi.)

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Tim82

    nagyúr

    válasz Alborosie #26 üzenetére

    Btw, az Axa pont azért tudott annak idején sokkal kedvezőbb kondíciókkal aláígérni más bankoknak (számlavezetés, betéti kamatok, hitelek, biztosítások), mert az így kiesett költségeket azzal spórolták meg, hogy nem építettek ki fiókhálózati infrastruktúrát.

    Amúgy meg ha nem Axás ATM-nél vettek fel pénzt a lemásolt Axás kártyátokkal, akkor miért is kellene az Axa rendszereiben látszania az idegen bankhoz tartozó ATM pontos címének stb.? Szerinted pl. naprakész nyilvántartásuk van mondjuk az OTP-s ATM-ekről, azonosító alapján? Annyit tudnak megmondani, hogy melyik bankhoz tartozhat az adott ATM, aztán az a másik bank a rendőrség megkeresésére kiadja majd az adott ATM-ről a pontos helyrajzi információkat + a kamerafelvételt.

    Kötve hiszem amúgy, hogy ha most mennél be az OTP-hez/Budapest Bankhoz, akkor ugyanúgy "elcsacsognák" neked, hogy volt ilyen esetük. Lehet persze, hogy jó pár éve ezt még nem vették túl szigorúan...

    Nézd, folytathatjuk még (bár tudom, hogy hiába próbálok rávilágítani neked arra, hogy a bank mit, miért csinál), de ettől neked nem lesz jobb (mivel én nem fogok tudni segíteni, hiszen nem látok bele az Axa eljárásrendjébe, sem pedig a rendőrségébe, de ezt az elején is leírtam).

    Mindenesetre szorítok, hogy a károtokat megtérítsék.

    Ui.: egyébként az megvan, hogy a rendőr egy általánosságot sütött el (ha jól értem, amit írtál, egy szót sem mondott arról, hogy melyik bankkal "volt már ilyen eset")? Ennyi erővel azt is mondhatta volna, hogy "igen, ütöttek már le fényes nappal embert az utcán", kb. ennyi relevanciája van a mondatának. (Mert ugye konkrétum, az nincsen benne...) Szóval kissé fura, hogy ez alapján a banki alkalmazotton meg számon kéred, hogy miért nem mond neked konkrétumot, de mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

Új hozzászólás Aktív témák