Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Alborosie

    aktív tag

    Többek között ezért sincs kártyám és nem is lesz! :)

  • h-yle

    őstag

    Ha visszeélnek a kártyáddal önhibádon kívül (értsd, nem akkor ha a gyereked lenyúlja és kólára költi), akkor kompenzál a bank, szóval max pár hét kellemetlenség.

    Még mindíg jobb mintha kilopnák az összes pénzt a matracból...

    [ Szerkesztve ]

    Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

  • Alborosie

    aktív tag

    Melyik bank? :U

    Régebben nagyanyámnak leürítették a kártyáját. Elmentünk feljelentést tenni ahol dobtak a cirka 10 tranzakcióról 3!!! darab képet amin ember legyen a talpán aki bárkit is azonosít!
    Komolyan mondom, öt perc szemezgetés után egy emberi arcot nem lehetett kivenni a képről csak valami körformát.

    A Budapest Bank nem kompenzált semmit! Hiába vittük a jegyzőkönyveket, stb.!
    Annyit közöltek, hogy a tranzakciók megfelelően mentek és természetesen a letiltott kártyával már nem tud az illető visszaélni. :U
    Köszi! :U
    Ezen kívül semmi más nem történt!

    Annyit tennék még hozzá, hogy anno a rendőrség szóvá tette a klónozott kártya / adatlopás lehetőségét. Aztán erről is hatalmas csend lett!
    Szerencsére időben lett felfigyelve a pénzszivárgásra és így "csak" 300.000 ft körüli összegnek kelt lába.

    Nem akarok most ezzel a Budapest Bankról negatív véleményt alkotni! :) Csupán annyi a lényeg, hogy semmi kompenzálás nem történt!

  • Agostino

    őstag

    minden tiszteletem, de azt én sem hiszem, hogy a bank úgymond gyengéden megsimogatja a vállad, letörli kisujja bütykével orcádról a könnycseppet (private banking esetén lepuszilja) majd az ellopott összeget visszautalja. szerintem is keményen meg kell küzdeni, de kétséges a vége. úgy van, ahogy fölöttem írták...

                                                           if only you knew how bad things really are

  • Lenry

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    akkor majd egy idő után nem tudsz semmiért fizetni, nem kapsz fizetést és / vagy nyugdíjat sem, aztán majd örülhetsz, hogy nincs kártyád.

    ma is leüthetnek és ellophatják a pénzedet, semmivel sincs nagyobb biztonságban készpénzként, mint egy bankkártyán.

    mondom ezt úgy, hogy pár hónapja a cikkben említett módszerrel próbáltak pénzt levenni a - szerencsére épp teljesen üres - kártyámról.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • h-yle

    őstag

    Nekem OTP bank már kompenzált miután ellopták a tárcám, és a főnökömnek is kompenzált a CIB, mikor az adatait lopták el.

    Szóval eddig 2-ből 2. ;)

    Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

  • Alborosie

    aktív tag

    Küzdöttünk! Rendőrségre be, hívtak kb. 40 alkalommal, aztán bankba nagyjából ugyanennyiszer.
    A rendőrség a végén annyit se közölt, hogy ismeretlen tettes ellen az eljárás megszűnt...
    A bank részéről annyit se kaptunk, hogy ne rohangáljunk be, mert úgyse csinálnak semmit!

    Nagyjából olyan 7-8 hónapot csesztünk el a rohangálásokkal és ezután untuk meg!

    Átlagember mégis mit tehetett volna többet a számonkérésnél? Mentünk volna ügyvédhez? Jó... Az is kiadás! Amikor hiányzik nem kevés pénz (aminek nagyon jól tudjuk, hogy miután leszedték búcsút is inthetünk), akkor az ember nem fog még több kiadást (mondhatni veszteséget termelni).

    Egy ügyvéd közölte, hogy Ő elvállalja az ügyünket (akkoriban tényleg korrekt áron), de hozzátette, hogy arra, hogy visszakapjunk bármit, Ő bizony nem sok esélyt lát! Tehát, ha gondoljuk Ő segít ahogy tud.
    Nos, nem is lett semmi a mai napig!

    Lenyeltük a békát és jött a beletörődés!

  • Alborosie

    aktív tag

    Ilyen nem lesz!
    Bankszámlám, ha nagyon kell majd (talán) lesz. De azért ameddig tudom nem fogom a bankokat támogatni! Beteszek 90 ftot, hónap végére már csak 75... kamattal!!! Na, ebből nem kérek. :)
    Inkább más dolgokba fektetem a pénzem, ami bármikor haszonnal továbbadható.
    Pl. előbb "veszek" MNB-s aranytömböt, mint bárminemű bankszámlát!

    Régóta nem vagyok kibékülve a bakkártyával. De ez a cikk is meggyőzött arról, hogy hiába telt el cirka 6-8 év a már említett eset óta, a technika előrehaladtával sem lett jobb a helyzet!

  • Lenry

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    De azért ameddig tudom nem fogom a bankokat támogatni! Beteszek 90 ftot, hónap végére már csak 75... kamattal!!! Na, ebből nem kérek.

    ennek mi köze a bankkártyához vagy bankszámlákhoz? vagy bármihez, amiről eddig szó volt?

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Alborosie

    aktív tag

    Csupán egy vélemény. De nem szubjektívan ezt a mondatot kell kiragadni...

  • Mr X

    addikt

    Ha nincs bankszámlád, orvosként hogy kapod meg a fizetésed? Minden hónapban felmész a pénzügyre és ott odaadják egy leragasztott borítékban?

  • Lenry

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    szubjektívan egy mondat? ez a fél hozzászólásod volt.

    Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

  • Alborosie

    aktív tag

    "Régóta nem vagyok kibékülve a bakkártyával. De ez a cikk is meggyőzött arról, hogy hiába telt el cirka 6-8 év a már említett eset óta, a technika előrehaladtával sem lett jobb a helyzet!"

    Ez volt a főbb lényeg, de semmi gond!

  • Alborosie

    aktív tag

    Pár hónap viaskodás után készpénzben! Nem egy kollégával együtt így kapjuk meg.
    Igaz ezt meg kellett indokolnunk. Végül belement a gazdasági igazgatóság.

  • Tim82

    nagyúr

    A főbb lényeggel is gond van: egyrészt 6-8 év alatt elég sokat fejlődött Magyarországon a bankkártyakibocsátás és -elfogadás (konkrétan gyakorlatilag nincsen olyan bank, amelyik még mágnescsíkos kártyát bocsátana ki, másrészt elvileg a terminálok és ATM-ek chip-es kártya elfogadására való felkészítése is nagyjából befejeződött), másrészt pedig a bank két esetben kompenzál: vagy az ő hibájából történt a károd (ilyennek ismeri el pl. ha meghekkelték az ATM-jét és te a hekkelt ATM-nél használtad a kártyádat, így éltek utána vissza vele), vagy esetleg méltányosságból (nyilván ilyen eset ritkán fordul elő).

    Tök jó, hogy a nagymamáddal példálózol, csak épp azt nem tudjuk meg az esetleírásodból, hogy lemásolták-e a kártyaadatait (ld. fentebb: hekkelt ATM vagy a cikkben emlegetett, feltörhető POS, esetleg netes használat után kerültek ki a kártyaadatai), vagy lenyúlták tőle fizikailag a saját kártyáját. Az utóbbi esetben miért is volna a bank hibája (főleg hogy az utóbbi esetben sikeres tranzakciók esetén a PIN-kódot is vihették a kártyával együtt, amelyik eset egyértelműen az ügyfél sara)?

    By the way, meg fogsz lepődni azon, hogy a "fejlett Nyugaton" néha sokkal rosszabbul állnak bankbiztonsági szempontból, mint mi. Sok elfogadóhelyen régi, elavult, chipes elfogadásra nem alkalmas POS terminálok vannak kihelyezve (nekem tavaly Londonban vásárláskor általában lehúzták a chipes hitelkártyámat a terminálokon, gondolom, chipolvasó sem volt rajtuk), vagy a bankok még mindig csak mágnescsíkkal ellátott bankkártyákat bocsátanak ki és így tovább. Mondjuk ebből a szempontból az USA sokkal rosszabb az EU legtöbb országánál például. Nálunk meg annak a ténynek, hogy sokkal kevésbé elterjedt a bankkártyás fizetési lehetőség, mint Nyugaton, megvan az az előnye, hogy a bankok kisebb költséggel tudják modernizálni a POS-készletet.

    Szóval remekül lehet hőbörögni annak kapcsán, hogy Angliában ilyenek vannak, csak épp ennek a cikknek magyarországi viszonylatban kicsi a relevanciája. Ez amúgy tök jól lejön a Cardnet-es emberke nyilatkozatából, aki tulajdonképpen annyit mond, hogy "oké, hasonló esetleg történhet Magyarországon is", mert hát a csalási metódusok is fejlődnek persze.

    A cikkben (meg a forrásban is) éppenséggel semmilyen konkrétumot nem írnak, hogy milyen kártyák adatait lehet így ellopni (gyanúm szerint a mágnescsíkosakét, chip-eset nem ilyen egyszerű), pontosabban milyen terminálok (az megvan, hogy csak a gyártó nevét írják le? és ha valamilyen 15 éve forgalomban lévő típusról van szó, ami csak időnként szoftverfrissítéseket kapott?), úgyhogy ennyi erővel nem Moszkvában, hanem Jerevánban, nem Mercedes-eket, hanem Moszkvicsokat, nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

    Amúgy mondanám, hogy keress egy olyan számlát, amelyiknek nincsenek fenntartási költségei (vannak ilyenek szinte minden banknál, de jellemzően bizonyos összegű rendszeresen ráérkező jövedelem esetén élnek ezek a kondíciók), valamint jó látra szóló kamata van és akkor nem lesz a 90 Ftodból 75 Ft kamattal. (Legfeljebb azt tapasztalod, hogy a jó látra szóló kamat 16%-át a bank levonja és átadja az államnak, mint kamatadót, mert ez törvényben előírt kötelessége.)

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    A kártyája nála volt mindvégig! A PIN kódját is csak Ő tudta. Tehát eléggé kizárt, hogy bárhogy lenyúlták volna tőle!
    Ha ilyen előfordult volna, akkor evidens, hogy csak kártyát tiltatunk le vagy kussolunk, mivel ez tényleg user error.
    A rendőrség is állítólag tudott anno hasonló esetekről. Elmondták, hogy nem egy feljelentés érkezett már. S ennek ellenére kaptunk 3, de, ha nagyon sokat akarnék mondani, akkor max 5 fotót az automaták felvételeiből melyek közül egyről se lehetett senkit azonosítani!
    Miért? Azért, mert olyan pocsék volt a felvétel minősége.
    Sötét, pixeles, totál nulla tartalmú... Ezek változtak képenként.

    A kártyájával anno csak a bank saját automatájánál vett ki. Nem fizetett vele sehol!
    Amikor megtudtuk, hogy apad a pénz, majd ugye a feljelentés során megtudtuk a helyszíneket akkor elég értetlenül álltunk a helyszínek előtt. Pont azért, mert olyan helyeken vettek ki pénzt, ahol sosem volt használva a kártya!

    Az is külön érdekes, hogy a rendőrség semmiről se tájékoztatott! Magyarán egy gramm információnk sincs, hogy az eljárás ismeretlen tettes ellen megszűnt vagy még esetleg valami döglött aktaként talán valaha ránéz valaki mielőtt végleg feledésbe merül!

    Persze utólag már nem izgat az ügy, mivel a pénzre már akkor keresztet vetettünk.
    A rendőrség mindent megtett, a bank elmondása szerint dettó. Tettes sehol.
    Kompenzálás, mint olyan szóba se került akkor és ott senki részéről!

    Na, akkor mit is lehet ilyenkor érdemben tenni? Semmit? Abszolút semmit!
    Kártya letiltat, feljelentést megtenni és utána keresztet vetni. Ebben ki is fújt minden!
    Jobb esetbe elfogtak valakit akin majd valamikor behajtják a dolgokat (vagy sem)... De Te, Én, akárki más hol tart ilyenkor? :)
    Hatalmas (szerencsésebb esetben csak kis) mínuszba anyagilag.

    De, nézzük a másik esetet!
    Lemásolják a kártyám. Oké! Ezt ki fogja tudni bebizonyítani? Ember legyen a talpán!
    Ha a bank nem akar fizetni, akkor azt mondja, hogy Te, mint kártyabirtokos adtad oda valakinek. Ő erről nem tud, így mondhatni önrablás miatt le vagy tojva.
    Ezt, ha meghallgatja a rendőrség akkor Ők kénytelenek ezt is figyelembe venni.

    Aztán eljárás, szembesítés, stb., akármi lesz aminek az a vége, hogy fogadd el, hogy lenyúlták a lóvéd.

    Nem vitatom, hogy van olyan eset amikor a bank kárpótol. De, hogy nem viszik túlzásba, abban egészen biztos vagyok!

  • Tim82

    nagyúr

    Szóval klasszikus ATM skimming. SMS-szolgáltatás nem volt beállítva, ami azonnal jelez kártyahasználatnál?

    A bank hozzáállását furcsának tartom, elvileg a legtöbb ilyen esetben megtörténik a kompenzáció.

    A kártya lemásolását elég könnyű bebizonyítani. Általában ugyanis nem egy kártyával történik meg ez, hanem egy hekkelt ATM-nél használt összes kártyával és amikor ezeket zsinórban elkezdik használni, akkor egyrészt ügyfélbejelentések (hm, mondtam már, hogy hasznos dolog az SMS-szolgáltatás?), másrészt a bank saját kártyatranzakciókat monitorozó rendszereiből érkező riasztások alapján be tudják lőni, hogy melyik ATM-nél, milyen idősávban használt kártyák az érintettek. Az ügyfélnek annyi felelőssége van, hogy az első gyanús jelre be kell jelentenie a bank felé a visszaélés gyanúját. Ha ezt nem teszi meg (vagy csak a sokadik jelzésre), arról nem a bank tehet.

    Az amúgy más kérdés, hogy el tudják-e kapni a skimming mögött álló tetteseket, de ez nem is a bank feladata.

    Amúgy meg egy bank sem engedheti meg magának, hogy az ügyfelei kárát "ne akarja" ilyen helyzetben kompenzálni, úgyhogy azt tudom feltételezni, hogy az eljárás akadt el valahol és ezért nem kaptatok kártérítést.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    Nagyanyám, mint írtam. :)
    Neki egyedül vezetékes telefonja van. Így sajnos eléggé megvolt lőve ezzel.
    S mivel Én vagy alig voltam otthon, mert dolgoztam vagy külföldön voltam, így nekem is hiába jött volna az SMS. Mire tudom neki jelezni, hogy levettek pénzt, ugyanott tartunk.

    Nem akarom utólag (igaz az eljáráskor sem...) semelyik felet hibáztatni. Vélelmezem, hogy a rendőrség és a bank is a lehető legjobban járt el.

    Ebben az egészben az volt kellemetlen csak, hogy a hiányt be kellett foltozni.
    Akkoriban mondták ezt a kompenzációt, de ugye a bank hivatkozott, hogy a rendőrségi jegyzőkönyv, a rendőrség a banki papírokat kérte. Nos, ezt mindkét fél megkapta.
    Ezután lett hatalmas csend!
    Nem írt senki, nem hívott senki.

    Nagyanyám jelentette is volna az esetet, csak ugye álmában nem gondolta volna, hogy egyszer csak kártyán keresztül kezd apadni a számla.

    Tény, hogy ATM logokat lehetett volna még nézni és persze technikailag még kismillió más dolgot sem. Esetünkben ez kimaradt!

    Ismerősi körben az OTP-s számlaürítésekről hallottunk. Ott sem történt kompenzálás anno. Lehet aztán változtattak a bankok, ezt nem tudom! De anno 200%, hogy senki nem csinált semmi komolyabb vizsgálatot se kompenzációt!

    Az, hogy több kártyás eset volt, azt a rendőrségtől tudtuk meg. Az eljáró nyomozó mondta, hogy mi már az XY-ik eset vagyunk. Úgyhogy ez főleg érdekesebbé teszi azt, hogy mi lehetett a bank körül?!

  • Tim82

    nagyúr

    Manapság nem jelent sokat az életkor, mindenkinek lehet mobiltelefonja. :)

    Banki oldalról valóban kérik a rendőrségi feljelentés jegyzőkönyvének másolatát, ez kell. Mondom, valahol elakadhatott az eljárás, nem látok ebbe bele. Tapasztalatom szerint a rendszer lassan, csikorogva, de alapvetően működik.

    Nem tudom, ATM log alatt mit értesz pontosan, de minden banknál van tranzakciólekérdező alkalmazás, akár időre, akár (saját) ATM/POS azonosítóra, akár kártyaszámra szűrhetően is.

    Skimming meg nagyjából azóta van, amióta ATM-ek... szóval nem egyedi történet. Nincsen tökéletes, lyukmentes rendszer. Gondolom, a nagymamád volt egy skimming n+1-ik áldozata, aki a rendőrségen feljelentést tett, erre gondoltak a rendőrök.

    Mindenesetre mondom, 6-8 év alatt rengeteg fejlődött a bankkártyakibocsátás és -elfogadás is, persze, a csalási metódusok is.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    Help!

    Az eset röviden:
    Axa Bank-os számláról levettek kártyával pénzt. Az észlelés után a banknak jelezve lett az eset, aki egyből letiltotta a kártyát (kedvesen 10.000 ftért... no comment). Majd közölték, hogy szerintük lemásolták a kártyát és így történt a visszaélés.

    Ezután rendőrségi feljelentés történt. A jegyzőkönyvből a bank kapott egy másolatot. (Ők másolták le!)

    Az Axában közölték, hogy (elméletileg) lesz kártérítés. A nagy dilemma, hogy hány %? Illetve az, hogy valóban kártérítenek-e?

    Előre is köszönöm a válaszokat, esetleges ötleteket, stb.!
    :R

  • Tim82

    nagyúr

    Mindkettő kérdésedre csak Axa Bank-os alkalmazott tudna válaszolni, hiszen más nem ismerheti a belső eljárásrendjüket.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    Ott voltunk tegnap és csak annyi válasz hangzott el, hogy: "Az ügyfelet a bank kárpótolja".
    Szép és jó, köszi előre is. De milyen mértékben? Mert, ha csak 10%-ban kárpótol akkor ugye magától értetődik, hogy az ember további forrásokat keres a hiánypótlásra.
    Viszont, ha ugye 80-90-100%-an kárpótol, akkor sokkal könnyebb az ember helyzete.

    A kérdést azért tettem fel itt is, mivel a rendőrségen tegnap annyi tájékoztatást kaptunk, hogy nem ez volt ebben a hónapban az első eset.
    A bank annyit se mondott, hogy volt-e ilyen eset... Idézem! "Nem adhatok ki ilyen információt!".
    Vicces... Nem személyes vagy üzleti titkot képező dolgot kérdeztem...
    De ez a hozzáállás csak erősíti a gyanút...

    Múltkor (kb. 4-5 hete) nem lehetett a kártyával automatából pénzt felvenni, sőt, a Telenorban sem tudtunk vele fizetni.
    Ezen a napon a bank azt a tájékoztatást nyomta, hogy valami terminálhibájuk volt vagy mi és ezért sajnos ne ment egy napig a rendszer. Oké! Megesik.
    Aztán jött hirtelen ez...

    Nem óhajtok jelenleg senkit sem hibáztatni. Csupán az eset érdekességét emeltem ki.

  • Tim82

    nagyúr

    A bank annyit se mondott, hogy volt-e ilyen eset... Idézem! "Nem adhatok ki ilyen információt!".
    Vicces... Nem személyes vagy üzleti titkot képező dolgot kérdeztem...

    Márpedig ez minden banknál üzleti titok, sőt, bármilyen multinacionális cégnél az lenne, ha rákérdeznél, hogy a végső soron informatikai rendszerüket hányszor törték fel és hány káreset történt.

    Btw, kivonatot nem kaptok, ahol lehet látni, hogy milyen kártyahasználatok történtek az elmúlt hónapban?

    Amúgy meg a 4-5 héttel ezelőtti esetnek és a kártyamásolásnak szinte biztosan nincsen köze egymásnak. A bankok is informatikai rendszerekkel dolgoznak, amik bizony le tudnak néha rohadni rendesen.

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    A bank ügyfele vagyok. Nem szupertitkos dolgot kérdeztem...
    De tudom, a banknál amit akar, az minősül banktitoknak, üzleti titoknak, vagy aminek akarja. :)
    A kérdés csupán annyi volt, hogy volt-e ilyen eset monstanság? A jardnál sem volt titok... Holott Ők is mondhatták volna azt, hogy "Ez nem tartozik a jelenlegi esethez.".

    A párom szeretett volna online rendezni egy számlát és amikor belépett akkor látta, hogy hiányoznak tételek.Ekkor hívta a bankot és tiltatta le a kártyát.
    Arra persze egyből tudott lépni a bank és a 10.000 ftot is levonták egyből...
    Az külön érdekes dolog volt az AXA részéről, hogy a letiltott kártyáról egy tetves átvételi elismervényt sem adott... :U

  • Tim82

    nagyúr

    A bank ügyfele vagyok. Nem szupertitkos dolgot kérdeztem...
    De tudom, a banknál amit akar, az minősül banktitoknak, üzleti titoknak, vagy aminek akarja.

    De, olyan dolgot kérdeztél a banki alkalmazottól, amire nem adhat neked választ - vázoltam fentebb, hogy miért. Persze mondhatod, hogy "de ügyfél vagy", "nem szupertitkos dologról van szó", csak épp a kérdésed túlmutat a saját eseteden és igen, innentől ez már banktitok és erre nincsen tájékoztatási kötelezettsége, sőt... A rendőrséget nem köti semmi ilyesmi a vonatkozó esetekkel kapcsolatban, a banki alkalmazott viszont éppenséggel az állását veszthetné el, ha ilyen információt kiadna (és mondjuk visszaélnének valamilyen módon ezzel az információval - mert akár ezzel is lehet). (Egyébként nagyon meglepő volna a rendőröktől, ha azt mondták volna, hogy "jé, te vagy a hónapban a 27. Axás ügyfél, akivel hasonló történt".)

    Amúgy egy banknál tök jól és világosan le van fektetve, mi minősül és mi nem banktitoknak, üzleti titoknak (általában igyekeznek minden esetre kiterjedő belső szabályzatot létrehozni, amihez tartani kell magukat az alkalmazottaknak), nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy ad hoc módon működik a dolog.

    Egyébként meg tessék elmenni bármilyen multicég ügyfélszolgálatára dolgozni és első kézből kaphatsz jó képet abból, hogy milyen információ és miért minősül üzleti titoknak, amit nem adhat ki egy ügyfélszolgálatos/alkalmazott az ügyfélnek. :)

    Megértem, hogy bosszant a dolog, de adott helyzetben az alkalmazott nem mondhatott többet. Persze például beígérhette volna, hogy biztosan 100%-ot kompenzálnak egy héten belül, de mivel ez nem biztos, utána jogosan tehettél volna panaszt a banknál, hogy te ígéretet kaptál a gyors és teljes rendezésre. Egyébként nem tudom, hogy az Axánál lehet-e kérni igazolást a letiltásról (melyik ügyfélszolgálatos milyen kártyát, a bank rendszereiben milyen időpontban tiltotta, mennyi volt a tiltás díja stb.), más banknál lehet ilyet és ez az igazolás éppenséggel pénzbe sem kerül. Átvételi helyett lehet, hogy ez is megtenné.

    A kivonatos kérdést akkor úgy teszem fel, hogy a számlatörténetet lekérdezve nem lehet behatárolni, hogy hogyan, mikor, hol éltek vissza a kártyával? (Vásárlás vagy készpénzfelvétel, hol történt, milyen összegben - ne adj Isten thai kurvákat rendeltek a kártyaadatokkal valamilyen fura nevű oldalon, vagy ilyesmi.)

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    A rendőr nem azt mondta, hogy Gipsz Jakab a toplista tizedik helyezettje... Csupán annyit, hogy volt már ilyen eset! :)
    Nos, banktitok meg minden szar titok ide vagy oda, ennyit vártam volna a banktól is. Ez nem hiszem, hogy akkora marha nagy galiba lenne. De, ha nem, hát nem! :)

    Azzal is tisztában vagyok, hogy a bankok lazán előtudnak kaparni mindenre valami külön tájékoztatót, aminél az ügyfél szép és jó lehet, de okos sosem! Épp ezért csak egyszer kérdezek a banknál. Aztán maximum megválunk egymástól vagy felborítom az asztalt. :D

    Nem tehettem volna panaszt, mivel nincs írásba adva. Azért jöttem ide s kérdeztem itt, mert a bank összes ászf és egyéb nyalánkságában nem említ százalékot. De semmi olyat, hogy miképp kárpótol!
    Mert, ha pl. van mínusz fél milla a bankszámlámon és azzal óhajt a bank kárpótolni, hogy egy teljes éven át ingyen vezetik a számlám, az egy nagyon nemes gesztus, de ezért nem adnak a boltba semmit. :)

    Anno az OTP-vel volt sok-sok éve ilyen eset, ott nem számoltak fel semmit a letiltásért. Az új kártyáért is csak egy jelképes pár ezer forintot számoltak fel. Amit jogosnak is tartottam a szolgáltatások miatt.

    Az Axa egy rakás szar. Lehet ez most nekik nem tetszik, de Én bizony kimondom (leírom).
    Belenéz a párom az online kivonatába, látja a kivétet. Viszont a kivétnél csak egy tetves azonosítót lát. Vagyis olyat már nem, hogy pl. "1181 Bp Kassák utca 12 - ATM". csupán egy sorszám/azonosítószám van, a dátum és az összeg. Ebben ki is merül a csodaszép számlakép.

    Azt csak halkan jegyzem meg, hogy az Axa-nál nincs lehetőség KP-s kivétre bankfiókba...
    Ennek oka egyszerű!
    1. Nincs bankfiókjuk ahol erre lehetőség lenne...
    2. Csak úgy tud a párom jelenleg kivenni pénzt, hogy elutalja az édesapjának a pénzét, majd elballagnak kivenni. (Azért nem nekem utalja, mivel Én szerencsére nem élek bankszámlával és egyéb ilyen szar dolgokkal.)

    És ez egy bank... :U

    Anno az OTP érdekes módon eltudta csacsogni, hogy volt ilyen eset. A Budapest Bank is.
    Persze, ahogy azt illik, neveket és más dolgokat nem mondtak. De azok engem nem is érdekeltek! Az Axa-nak ez rohadt nagy titok... :U

    Sebaj! Csak legyen pozitív kimenetele az ügynek.

  • Tim82

    nagyúr

    Btw, az Axa pont azért tudott annak idején sokkal kedvezőbb kondíciókkal aláígérni más bankoknak (számlavezetés, betéti kamatok, hitelek, biztosítások), mert az így kiesett költségeket azzal spórolták meg, hogy nem építettek ki fiókhálózati infrastruktúrát.

    Amúgy meg ha nem Axás ATM-nél vettek fel pénzt a lemásolt Axás kártyátokkal, akkor miért is kellene az Axa rendszereiben látszania az idegen bankhoz tartozó ATM pontos címének stb.? Szerinted pl. naprakész nyilvántartásuk van mondjuk az OTP-s ATM-ekről, azonosító alapján? Annyit tudnak megmondani, hogy melyik bankhoz tartozhat az adott ATM, aztán az a másik bank a rendőrség megkeresésére kiadja majd az adott ATM-ről a pontos helyrajzi információkat + a kamerafelvételt.

    Kötve hiszem amúgy, hogy ha most mennél be az OTP-hez/Budapest Bankhoz, akkor ugyanúgy "elcsacsognák" neked, hogy volt ilyen esetük. Lehet persze, hogy jó pár éve ezt még nem vették túl szigorúan...

    Nézd, folytathatjuk még (bár tudom, hogy hiába próbálok rávilágítani neked arra, hogy a bank mit, miért csinál), de ettől neked nem lesz jobb (mivel én nem fogok tudni segíteni, hiszen nem látok bele az Axa eljárásrendjébe, sem pedig a rendőrségébe, de ezt az elején is leírtam).

    Mindenesetre szorítok, hogy a károtokat megtérítsék.

    Ui.: egyébként az megvan, hogy a rendőr egy általánosságot sütött el (ha jól értem, amit írtál, egy szót sem mondott arról, hogy melyik bankkal "volt már ilyen eset")? Ennyi erővel azt is mondhatta volna, hogy "igen, ütöttek már le fényes nappal embert az utcán", kb. ennyi relevanciája van a mondatának. (Mert ugye konkrétum, az nincsen benne...) Szóval kissé fura, hogy ez alapján a banki alkalmazotton meg számon kéred, hogy miért nem mond neked konkrétumot, de mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    "You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - JVC HA-S500 fejes, desktop DDR2 modulok, mobil i3-4000M proci eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA

  • Alborosie

    aktív tag

    Uram! :)

    Tisztában vagyok vele, hogy szimpla beszélgetés. Amiért jár a tisztelet elsősorban, s másodsorban a köszönet.

    A lényeg az, hogy van ebbe a rendszerbe egy bugyutaság. Alap dolgokról lehetne beszélni a hétköznapi emberrel. De nem! Ez derogál a cégeknek.

    Ebben is látszik, hogy mennyire másabb, betegebb lett ez a világ. :)

    De legalább vannak még egy páran akik leereszkednek az emberhez, jókat beszélgetnek. Akár online, akár egy új lakhelyen. :)

    Ui.: A rendőrnek is csak az a kérdés lett feltéve, hogy volt-e ilyen eset? Nem bankneveket, stb. kérdeztem! Csak magát az esetet! Tudom nagyon jól, hogy a többi adatvédelmileg kényes téma.
    A banki alkalmazottól is csak annyi lett kérdezve, hogy mostanság volt-e ilyen eset? Ennyi! Még mindig nem hiszem, hogy ez hatalmas titok lenne. De már nem is érint. Ha nekik titok, éljenek boldogan a titkukkal.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák