Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz lencseszosz #21 üzenetére

    "A nem jó, mert olyan kéne amivel nem kell kinyújtani a karunkat mert sok a kátyú, bénák vagyunk stb. hozzászólásokra meg csak annyit reagálnék, hogy aki nem tud 10m-t egyenesen biciklizni fél kézzel az vagy szálljon le és tolja, vagy hagyja az egész biciklizést a fenébe."

    akár kéz nélkül is eltekerek kilométereket ha arról van szó. tudom hogy te pro vagy és biztos láttalak már a touron sárga pólóban vagy te voltál a gyerek aki állva hagyott lefele a hegyen, de én nem vagyok ennyire profi, képes vagyok belátni, hogy nem feltétlenül tudok biztonságosan menteni egy olyan helyzetet fél kézzel, amikor balra lengetek, közben kinézek hátra mert az hogy jelzek meg az hogy elengednek az három különböző dimenzió, aztán előttem meg kicsapják az ajtót valaki keresztbe kezd kacsázni, kitolja az orrát a kocsinak, épp megelőzött és satufékkel próbál jobbra kanyarodni, lelép a gyalogos, betolják a babakocsit, nem láttam meg egy lyukat stb.

    tudom sok millió km-el a lábadban egy gödör meg se kottyan, nekem aki csak 100 kiló és csak pár éve teker napi szinten nem biztos hogy nem tekeri ki a kormányt a kezéből egy kocsiból észre se vehető kátyú, és szinte zakóztam már a nagy lengetésben amikor a nedves villamossínen elindult a gép segge. jogos mondjuk, én se engedném ki magam a forgalomba. gyorsan be is zúzom a bicóm, meg se érdemlem. faluban lehet lengetni. bicikliúton lehet lengetni. forgalomban kocsik között nem mindig, és elég para helyzetek lehetnek belőle.

    szerintem. aztán persze biztos noob vagyok, és user error. majd megtanulok rendesen tekerni is ígérem :R

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz lencseszosz #27 üzenetére

    "Ha kellőképpen megúszik a vizes sínen, olajfolton (akár homokon) a hátsókerék, foghatod két kézzel is a kormányt, akkor is el tudsz esni."

    és miközben a pincéből felcipelem kaphatok szívrohamot is. továbbra se érted. balra fordulok, a bicikli hátsó kereke elkezd kimászni jobbra (mert ugye arra tud a szerencsétlen) mit kéne csinálni. bal kézzel korrigálni fölfele kicsit és visszabillenteni a kormányt jobbra egy hajszállal. ezt két kézzel egy közepesen rutinos bicós röhögve menti. ha a bal kezed a levegőben van, akkor jobbal kvanagy mák kell hogy behozd, mert amire visszafogsz ballal, addigra már fekszel. az állításom továbbra is áll. nagyobb az esélye az említett szituációban hogy esek ha lengetek mint ha nem, és kb az elejétől ezt magyarázom. nem azt hogy veszélytelenül közlekedhetsz ha fogod a kormányt, csak pont a kényes szituációkban átsorolás, kanyarodás jöhet be olyan gebasz ami egyébként is nehezen menthető két kézzel, erre fél kézzel bohóckodunk.

    "Ugyanez van ha féktávon belül kitolják elém a babakocsit/kigurul elém valaki/elém lép valaki a zebráról esetekre."'

    sokat akkor nem tekertél. féktávon belül szépen kikerülöd. jobb esetben nem a paraszt zenehallgatós fajta vagy, és folyamatosan nyomon követed mint kocsiban hogy mi történik körülötted, tehát hozzávetőlegesen sejted hogy mi követ. ha a gyalogos lelép, babakocsi, etc, akkor a kocsi is lassítani fog. ha féktávon belül vagyok akkor kikerülöm, mert elütni nem tudom. fél kézzel persze fékezni se nagyon tudsz, egy fék nehezen állít meg értelmes távon, vagy elblokkolod a hátsó kereket vagy fejreállsz az elsővel... egyik jobb mint a másik... ha két kézzel fogod talán menthető. ha fél kézzel esélyed nincs...

    "Véleményem szerint tehát ha olyan szituációba kerül az ember, hogy egyszerre 2 vagy annál több irányból fenyegeti veszély, és nem bízik a saját képességeiben akkor lassítani kell, esetleg leszállni a bicikliről, és áttolni a zebrán. "

    szoktam zebrázni, csak nem a saját hanem a környezetemben közlekedők képességében nem bízok... egyébként meg kocsival ha mész hány irányból vagy fenyegetve? seggedbe belemásznak, közben az előtted álló befékez, közben egy kamion besorolna eléd és egy motoros balról előz. erre kiszállsz a kocsiból és felülsz a metróra. értem.

    "Ha para van, én is megállok biciklivel"

    a parák jelentős része nem látható előre. nem jön mögöttem úgy a kocsi hogy hangosbeszélőn mondja "megelőzlek de jobbra fordulok utána szóval vigyázat" nem szól hogy 15 másodpercig mérlegeli a sebességemet majd alsóbbrendű útról elém kanyarodik gyökkettővel mégis. nem szól hogy kicsapja az ajtót előttem. megállnék én hidd már el. csak vannak szituációk amikor nem lehet. vagy azért van olyan sok baleset kocsival meg miegymással mert nem akarnak megállni?

    "Kocsival 50-el sem kell kanyarogni Bp-en a szűk egyirányú kis utcákban, ha tudod, hogy nem vagy képes megállni ha valaki eléd lép/kitolja a babakocsit/rádnyitja az ajtót/eléd tolat."

    ezek 20-al is megtörténhetnek és lehet hogy le se tudod reagálni olyan közel lép le. ez bármikor benne van a pakliban. nem volt egy centi egy idióta gyalogos vs én kocsiban nincs egy éve. cipőfűzőt kötött az isten barma két kocsi között én parkolót kerestem, az meg elindult. a feje súrolta a tükröm. egy kicsit hamarabb lép ki elcsapom mint a taknyot, annyi idő nem volt hogy a fékre tegyem a lábam.

    hagyjuk már ezt a habi dumát hogy ha nem vagy képes közlekedni akkor ne közlekedj. vagy valahol svájcban élsz, vagy nincs a lélekszám 20 fölött, jelentem pesten még a metróban is történik olyan amit esélyed nincs lereagálni, nemhogy az úton. mindegy mivel vagy. kocsival, kamionnal, helikopterrel, bicóval. MINDIG jöhet valami amire se számítani nem tudsz se időben cselekedni. és ezért nem értelmi selejt vagyok, hanem mert shit happens, és a legjobb sofőrnek is lehet egy pillanatnyi kihagyása, és onnantól bármi megtörténehet.

    motoron, biciklin ha lehet nem engedem el a kormányt mert többször jött jól a stabil fogás mint az integetés amit le se sz@rnak. inkább keresek egy helyet hogy megforduljak, és keresztutcából egyenesen mehessek.

    jah és lehet mondani hogy az ajtózás meg a többi gond kiküszöbölhető lassabb hajtással. akkor meg babano hív csigának, aki meg mögötte jön mind rajtam centizi magát hogy megmutassa hogy takarodjak le az útról 15-el a gyalogosok között toljam. akik meg kiakadnak hogy ilyen gyorsan megyek takarodjak le a járdáról.

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz lencseszosz #32 üzenetére

    szerintem is. ha képtelen vagy megvédeni az álláspontodat, miszerint minden esetben a legjobb döntés a kézjelzések használata, akkor nincs miről beszélni. én semmi mást nem állítok mint azt, hogy ez ebben a formában nem igaz. 12 év kerékpározás budapesten, ebből 7 év masszív downhill félamatőrködés mellett se érzem hogy igazad lenne.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz lencseszosz #37 üzenetére

    "Azt állítottam, hogy biciklizésként nem kell menni mint a hülye, ha nem tudod betartani a kresz szabályait"

    1: megyek egy laza lassú tempót. kiteszem a kezem, jó ha gurulok 20-al. autók 60-al jobb esetben. beenged? pedig "indexelek". jah nekem be kell tartani neki nem. azon túl meg mint írtam letúrnak az útról a retekbe ha így poroszkálsz a legtöbb helyen.

    2: gyorsan megyek, ha jobb fej talán beenged mert nem kell állóra fékezze magát, nem tol le az útról annyi bálna.

    egyébként meg ülj fel egy biciklire gurulj öttel és próbálj meg az integető kezed fele kanyarodni szűkebb íven, majd fékezz kicsit. meg fogsz lepődni.

    csak a kedvedért hazafele integettem. a belvárosban szinte benyaltam megint egy kátyút a kis utcákban, mert előbb "indexelsz", aztán hátranézel hogy méltóztat e kiengedni és nem előz e meg, majd ha igen akkor elkezdesz kihúzódni, fékezni, szembejövőket figyelni, jobbról ne e esik közben a nyakadra valaki, bal oldalon a gyalogos mit csinál. aztán pont a nyomorult kátyú nem alámugrik? a történethez hozzátartozik hogy 4 autó előzött meg amíg próbáltam kihúzódni hogy balra forduljak és hát a mögötte jövő nem látja mit csinálok úgyhogy a kéz végig kint kellett legyen. tiszta móka volt meg kacagás. közben szinte megálltam, és lendületet szerezni a kereszteződésben a másik vicces dolog még ha visszaváltok akkor is.

    hogy mennyit tekertem azt azért írtam mert folyamatosan arra hivatkozol hogy a képességeimnek megfelelően kéne tekerni. hegyről lefele megtanulod rendesen hol a súlypont hogy terhelsz hogy fordulsz hogy fékezel, jobban mint a városban. több a kontroll a gép fölött. és az igencsak releváns, mert a fordulóív, a féktáv és még nagyon sok dolog múlik rajta.

    egyébként ez olyan baromság mint ahogy mindenki pampog meg ugat amikor letolom elé izomból a biciklit zebrán, mert 20-an elmentek anélkül hogy csak rámnéztek volna. játsza az eszét, lent állok az úton de meg nem állna. ha meg izomból elindulok akkor kapkod meg magyaráz hogy nekimennek hátulról.

    maradjunk annyiban hogy úgy közlekedek ahogy engedik. ha beengednének, nem dudálnának le 20-nál, akkor mennék én annyival is, integetnék egész nap. ha lenne bicóút ott. amennyire lehet betartom a kreszt sőt, pl ott se hajtok be egyirányúba ahol lehetne mert nettó parasztság, veszélyes és baromság. az autós akkor se számít rám abból az irányból ha módosították a szabályokat. a városban elvétve látok turistákon kívül integető kerékpárost, és nem véletlenül. az egyik fele el se meri engedni a kormányt, a másik fele meg nem olyan hülye hogy elengedje. a maradék meg donorjelölt külföldi tb-vel. hogy a kresz kimondja attól még hülyeség. lehet mondani hogy attól még hogy hülyeség be kell tartani, akkor tartsuk be az oldaltávolságot tőlem, a sebességhatárt, ha kiteszem a kezem engedjen be, lelépek a zebráról álljon meg. pont. aztán dobálhatja a követ bárki aki 30-as táblánál 30-al ment életében mindig pl.

    tényleg hagyjuk. vagy a srácok közül vagy és respekt de nem látom értelmét, vagy azon kevés ember közé tartozol aki nem kényszerből vagy szerelemből teker hanem hobbiból, hétvégén, nyugisan valahol nyugis helyen.

Új hozzászólás Aktív témák