Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Azért híreket olvasgatva az milyen már, hogy X. taxis engedély NÉLKÜL fuvarozgat 1280Ft/Km áron és amikor lebukik, akkor NEM tudják büntetni, mert 2014 óta nincs is engedélye , így be sem vonható? Hogy is volt az a törvény a bevonható jogsiról, forgalmiról? Ellopták a pomogácsok, mi? Jogállam meg jogegyenlőség. Pfff.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
őstag
-
floatr
veterán
Az nem zavart, hogy "az uber üzelti modellje az adócsalásra épül"?
Igazából nekem az a legnagyobb fájdalmam, hogy ilyen maffiamódszerekkel egyik pillanatról a másikra duplájára nőttek a viteldíjak arra hivatkozva, hogy jogszabály, adózás meg ilyenek. Közben a fizetéskor eddig egyiknek sem jutott az eszébe magától, hogy bármilyen nyugtát, számlát adjon magától, holott mindig diszpécsertől rendeltem úgy, hogy bemondtam az úticélt.
És erre jönnek ezzel az agymosással, hogy az über azért nem, mert adócsal... bezzeg a taxisok. Egyszerűen mondták volna ki, hogy a piac nem létezik, fel van osztva jól tejelő felek közt, sakko nincsen dilemma, szóból ért az ember, jövőre megint duplázzák a díjat, és jöhet majd a 16eFt-os reptéri transzfer, meg az utasok száma szerinti tarifa.
-
floatr
veterán
Szerintem itt nagyon kevesen vannak, akik teljes vállszélességgel az über mellett vannak. Egyszerűen csak egy informatikailag innovatív és versenyképes dologról van szó, ami túl sok szinten odatesz egy maradi és maffiaszerű módszerekkel leszabályozott iparágnak.
De javaslom azt az összehasonlítást, ami az árbevételhez viszonyított adó mértékét hasonlítja össze az über és a taxis társaságok közt. Aki azt, hiszi, hogy adóügyi problémák vannak velük, az nagyon besz.ta a propagandát. Egy távoli ismerősöm másodunokatestvére szomszédjának a mostohanővére említette, hogy a volt barátjának a távoli rokonai próbálkoztak már korszerű informatikai megoldásokkal a taxis cégeknél évekkel ezelőtt, de abba a körbe nem lehet tisztességes úton bekerülni, és a beajánlott ötleteket ellopva megfelelő pozícióban lévő cégekkel csináltatták meg, ami most nekik van. De ez csak a pletyka, nem hinném, hogy ennyire gáz a helyzet, mert jogállam meg szabad piaci viszonyok vannak, ahol nem hoznak olyan törvényeket, amivel másokat egy tollvonással ellehetetlenítenek.
-
dabadab
titán
Az teljesen bevett gyakorlat, hogy az elején a cégek veszteségesek, ez abszolút senkit nem lep meg, ez nem ellenétetes a kapitalizmussal, nem gond.
Keresztfinanszírozásról nincs szó, mert nincs honnan, a "pénzügyi hatalom" kifejezést nem tudom értelmezni.
A pénz amúgy a befektetőktől van, aki betolnak egy csomó pénzt az Uberbe (meg egy csomó más hasonló startupba), hogy az elköltse, cserébe kapnak üzletrészt, meg a reményt, hogy előbb-utóbb aztán pozitívba fordul a mérleg és ömlik a pénz az üzletrész értéke meg az egekbe szökik.DRM is theft
-
floatr
veterán
Szerintem két dolgot keversz. Az egyik az amikor több üzletág, cég között van keresztfinanszírozás, az valóban gáz, bár nem tudom mennyire lehet törvényileg belekötni. A másik a beruházás, amit vagy saját vagy a befektetők tőkéjéből finanszíroznak. Ebben nemhogy semmi kivetnivaló nincsen, de jó esetben így működnek a dolgok jól.
(#59) bambano feleslegesen hurkolsz bele több irányból is. Az semmiképpen nem jön ki egyik megközelítésből sem, hogy "mocskos adócsalók". Ha jól sejtem te ezt úgy fogalmaznád meg, hogy "nettó hülyeség"
-
MageRG
addikt
"Ehelyett nagy mennyiségű tőke bevonásával megpróbálja kiszorítani / ellehetetleníteni az egyéb piaci szereplőket, amivel egyszerűen nem lehet versenyezni."
Ezt meg miből sikerült levezetni?
Tudtommal a GVH dolga megakadályozni, hogy tisztességtelen ezközökkel (vagy erőfölénnyel) a verseny megszüntetését.
Ha meg törvényes eszközökkel akarja - "beetető ár" - akkor szíve-joga csődbe menni. Még mindig sok lehetőség van mellette másnak.
A törvény általi ellehetetlenítés nem ilyen."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
MageRG
addikt
Ja, piacot nyersz, de profitot nem termelsz. Csak kidobtál egy csomó pénzt az ablakon, mert a teljes piacot nem hódíthatod meg. Továbbra is lesz olyan szegmens ami nem lesz a tied (pl. mert az olvasói utálják B.G.-t), vagy mert más pályán játszik (blog, stream).
Aztán ha elfogyott a pénzed, lecsücsülhetsz a többi szereplő mellé. Legfeljebb ideig-óráig élvezheted az ismertségből származó előnyödet.
Taxit sem váltotta ki teljes mértékben az Uber (pl. nagy cégek fognak az Uberrel szerződni?). Csak annak a piaci szemléletnek az életképtelensége került felszínre, amit most erőltetnek."What is bravery, without a dash of recklessness!"