- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Windows 11
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- OpenMediaVault
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zeratul
addikt
Boeinggel WTC?
-
section9
őstag
Ú, kár, hogy ilyen "drága". Majd egyszer kipróbálom én is.
-
wolruf
őstag
Érdemes menni, hatalmas élmény!
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
nagyúr
Hogy jött ki ez 25-30mFt-ra?
-
biacsia
tag
Köszönöm a cikket, jó volt olvasni az élménybeszámolód!
Nem is tudtam, hogy ilyen rendszerek az egyszerű halandó számára is elérhetőek. Felvéve a bakancslistára."...a béke az, amikor nagyobb botod van, mint a többieknek..."
-
malnabokor
senior tag
Azt nem láttam a cikkben, hogy persze gyorsulás nincs, de emelkedés/dőlés van?
Btw, igaz nem náluk, de két hét múlva én is kipróbálhatok egy ilyet
köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.
-
Dany007
veterán
Ez jó volt. Én egyedül a nagy felbontású fotókat hiányolom.
-
Reggie0
félisten
A parlamentbe nem probaltatok meg belerepulni?
-
creation
senior tag
Jó kis cikk, bombázó nincs?
Kár lenne amúgy az épületért, repülővel összezúzni... Van ettől humánusabb honatya irtó mód is Ahol az épület később még használható marad.
"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"
-
Ghoosty
őstag
Elméletben lehetséges egy igazi géppel átrepülni a lánchíd alatt?
(Befér?Kibírja a híd a turbulenciát? Van elég hely, hogy leereszkedjen, majd utána felszáljon?) -
Jimmy66
senior tag
Izgalmas lehetett.
-
-
saelin
veterán
Bárcsak én is kipróbálhatnám.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
balaaa88
aktív tag
General értelemben vett utasszállító repülőgéppel (A320, B737-7,8,9)szinte biztos, hogy nem lehetséges. Kisgéppel pedig természetesen igen. A hellyel lenne a legnagyobb probléma. A híd kibírná. A hely előtte, hely utána kérdés érdekesebb. Nyilván az előtte még érdekesebb, mint az utána. De a gyakorlatban ezt szerencsére soha nem fogjuk megtudni.
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Beágyazott videókhoz kontrolokat (pause, play, mute, idősáv), plííííz!
A tej élet, erő, egészség.
-
varpy
újonc
Bocsánat az offért, de megsúgnátok milyen géppel és lencsével készültek a képek?
-
sixpak
nagyúr
Hát ez egy nagy élmény lehet...a hangok milyenek?
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #19 üzenetére
Sokallom. Jó, hogy rack-es gépek ezek, így drágább nyilván, mint a sima állók, de szerintem nem kerül ennyibe a 4 gép plusz pár projektor.
-
Stauffenberg
nagyúr
Aha, itt van a gond. Nem veszed figyelembe, hogy egy ilyen szimulátor nem csak pár számítógépből meg pár projektorból áll. A költségek nagy részét a műszerek jelentik, melyek kis példányszámban készülnek egy nagyon szűk réteg számára.
Ha csak otthonra akarsz egy haladó-hobbi szettet, néhány lényeges műszerrel, egy jobb vassal meg három monitorral, akkor ügyesnek kell lenni, hogy ne lépd túl az 1 milliót (forintban). De akkor az még mindig a fasorban sincs egy pilótaképzésre alkalmas, valódi szimulátorhoz képest.
Ezek a műszerek másolatok, nagyon drágák, de így is a töredékébe kerülnek az igazi változatoknak. Most csak úgy viszonyításként egy Airbus A320 listaára 97 millió dollár, a Boeing 737-800 pedig 93 millió dollár.
-
korion
senior tag
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
abból az 1 milkából max egy diavetítőt raksz össze!
ezeknek a szimulátoroknak olyan gépigényük van,h mikor olvastam nem hittem el..
+3670-365-3097 Inkább sms vagy viber!;)
-
sixpak
nagyúr
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
És ezek keskeny törzsű gépek.
Egy valamirevaló szélestörzsű gép, mondjuk egy triplahetes, 250 ezer körül van...https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
Dany007
veterán
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
Lehet, hogy nem számolta bele, hogy az árban nem csak a PC-k vannak rackben, hanem maga a szimulátorgép is, műszerekkel, törzzsel, ülésekkel stb... No meg a munkadíj.
Nyilván 3 komolyabb projector se jönne ki 1 millából... -
Stauffenberg
nagyúr
Nem mondanám, azért már 300-400k pénzből kijön egy olyan konfig, amit ha ügyesen húzol, akkor sok gondod már nem lesz az FSX meghajtásával, talán már eléri a minden körülmények között tartható 25 fps minimumot. Még akkor is, mikor egy bonyolult időjárási rendszeren keresztülrepülve már ILS-el vitorlázol befelé a csúcsidő miatt rogyásig zsúfolt CDG 26R-re.
-
Dany007
veterán
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Úgy tudom lehet hozzá extraként feljavított texturákat meg egyéb grafikai kiegészítőt "kapni / tölteni". Úgy már biztos kinéz valahogy.
Én pár éve próbáltam csak az alapjátékot és eléggé "gány" kinézete volt a környezetnek. -
nagyúr
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
Igaz a sok kis kijelzővel nem számoltam, de akkor is horribilisnek tűnik.
-
cantus
tag
Bár nem értek semmit a repüléshez mégis azt kell mondjam fantasztikus élmény lehet egy ilyen masinát kezelni/kontrollálni. Csodálattal tartozom és lebilincselő volt olvasni a beszámolót!
Mit tanácsolnátok annak, aki a nulláról szeretné megtanulni és eljutni ahhoz, hogy egyedül tudjon egy ilyen szimulátort vezetni? Milyen lépések vezetnek ide? Mennyi idő, költség, elszántság? Gondolom izmos angol szaknyelvi tudás is kellene...
-
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Örülök, hogy ilyen sokakat érdekel a téma. Igyekszem röviden válaszolni mindenre:
Az árak azért ilyen magasak, mert itt minden egyedi, manufakturális módszerrel készül, tömegtermelésről nem beszélhetünk. Csak a gépek (léptetőmotoros) tolóerő szabályzója annyiba kerül, mint egy használt Suzuki. Ahol a pilóták a robot gombjait tekergetik, az például egy szolenoidos kapcsolóval ellátott rendszer 1300 euróért. Home cockpit használatra kínált [CDU] 1200 euro. Na most a miénk ipari felhasználásra készült, a gombjai lézergravírozottak, hogy ne kopjanak le, komolyabb benne az elektronika, stb. Ne feledkezz meg továbbá a szoftverek licenszdíjjáról sem. Összességében ezek is több ezer eurós összeget jelentenek.
(#6) malnabokor: Ez full size, nem full motion szimulátor, de ha eljössz és kipróbálod garantáltan szédülni fogsz, mert a cockpit ugyan stabil, viszont a vetített kép folyamatosan mozog a repülés, fordulás során, és az agyad nem tudja, hogy mit tekintsen referenciapontnak.
(#16) varpy: a Rudiék által készített képekről nem tudok nyilatkozni, de a többit egy Canon EOS 5D Mark III-assal készítette a fotósunk.
(#17) sixpak: a két nagygépen 2.1-es hangrendszer van+a fedélzeti warning és caution jelzések külön hangfalai. A Cessna-ba 5.1 rendszer került, egyébként múlt héten az is elkészült, ezzel hivatalosan is a legnagyobb repülőgép-szimulátor központ lettünk Európában.
(#20) KaiotEch: : a "pár" összesen 9 darab. Egyébként az légitársaságoknál használt úgynevezett Level-C oktató szimulátoroknál egy darab FMC (ezen pötyögik be a pilóták az útvonalat) 50ezer dollár. A Malév 737-es szimulátora például ilyen volt. Összesen 1,5 milliárdba került, csak a hangrendszer volt 10 millió. Itt van róla egy hosszabb [videó] ha érdekel.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Ricardo128
aktív tag
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Azért én egy ilyen szimulátornál Xeon alá nem adnék
Irigy vagyok nagyon. Anno nagyon ráfüggtem erre a témára, és gondolkoztam a jövőn, hogy majd X év múlva milyen szimulátorom lesz, mit hogy fogok, és hogy mit. Erre a Pilots nyitása előtt bukkantam rá a facebook oldalukra, és még jobban irigykedtem. Nagyon tisztelem őket, és további sikereket kívánok nekik!
gölmétcsül ©
-
Stauffenberg
nagyúr
Az alapjátékot érdemes csak egy üres kliensként kezelni. Nem feltétlenül a grafika miatt, de az alap gépek amik benne vannak, gyakorlatilag semmit sem tudnak, a repülési rendszereik nem is használhatók.
Nem véletlen amúgy, hogy egy-egy add-on repülőgép annyiba kerül, mint egy teljes AAA videojáték (néha még többe is), azok már komoly cuccok, általában azok (vagy némileg módosított verzióik) futnak a nagy szimulátorokon is, szóval már nem gyerekjátékok. Jár is melléjük több száz oldalas kézikönyv is.
A grafikát is lehet turbózni, én anno a REX-et (Real Enviroment Xtreme) használtam FS2004-hez, na annak már durca időjárás effektusai voltak. Meg is kéri a gépigényt szemtelenül.
De ami tényleg padlóhoz vág, azok a scenery addonok. Az alapjátékban lévő repülőterek és városok köszönőviszonyban sincsenek az igaziakhoz képest. Érdemes megnézni, mondjuk egy komolyabb LHBP (Budapest és körzete) add-on kidolgozottságát, simán felismerhetők a város nevezetességei, főbb útjai, na meg maga a reptér. Ez már önmagában is képes a töredékére visszavetni az fps-t, de az igazi megfektetés akkor jön, amikor raksz valós légi és földi forgalmat a játékba (alapból tök üres a légtér meg a repterek), ehhez még AI-t is kezd számolni... na ahhoz már tényleg kell egy nagyon erős konfig.
[ Szerkesztve ]
-
desolator
senior tag
Vadászgép nem lesz?
Mostanában annyit járok dolgozni, hogy kezd lassan az ivás rovására menni...
-
sixpak
nagyúr
...mármint millió...mit beszélek, istenem...
Cantus: pár éve járt be hozzánk egy srác, aki utasszállító gépek vezetéséhez szükséges oktató anyagokat nyomatott nálunk. Ezek angol nyelvű, esetenként 4-500 oldalas anyagok voltak, beleolvastam néhányszor....gyalázat....a gépekről minden benne volt, aztán voltak olyanok, melyek az időjárással foglalkoztak és még rengeteg dolog, navigáció etc...
Fogalmam sincs honnan szerezte őket.
Egy alkalommal elbeszélgettem a sráccal, kisgépre volt engedélye, már nem emlékszem, hogy egyátalán motoros gépre vagy csak vitorlázóra.
Több ezer oldal anyag lett neki nyomva, elmondása szerint mindent meg fog tanulni és a többit meglátja...azóta nem láttam.Cypresss: jól hangzik, thx.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
bteebi
veterán
Nagyon szívesen kipróbálnám , kifejezetten bejövős .
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
hemaka
nagyúr
Jo lehetett, kiprobalnam.
-
Szoszibá
tag
Áh, inkább War Thunder!! De azt is szigorúan csak árkádban!
-
korion
senior tag
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
drágábbra emlékeztem..
most megnéztem a kiegészítőket és pár száz ezerből már ki lehet hozni őket!
másfél milkából tényleg 3 projektorral (500 ezer)
a pc is 500-600 és a kiegészítők is!(+ egy szoba nm2/ 250-300 ezer+3670-365-3097 Inkább sms vagy viber!;)
-
Kube
senior tag
na egyszer egy ilyet mindenképpen kiakarok próbálni
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az oktatóknak (mert ebből élnek), meg a tanulni/gyakorolni akaró pilótáknak (az igaziaknak). Persze vannak lelkes hobbi fotelpilóták is, akiknek megéri néha-néha beülni.
A szimulátorban egy repült óra a töredéke a valódi 737 vagy A320-nak (gondolj bele, egy járat csak akkor termel profitot, ha megfelelő utaskihasználtsággal repül, ezt mérd oda a repjegy árakhoz). Óránként 18 ezer forintból nem nagyon repkedsz semmivel sem, ez olcsó a valódi repült órákhoz képest.
Még a nagyon népszerű Cessna 152 vagy 172 óránkénti üzemeltetési költsége is 25+ ezer forint.
Szóval megéri ilyen szimulátorközpontokban gyakorolni (meg aki a nulláról kezdi, annak tanulni), de nem lehet leírni valódi repült óraként.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Jó a cikk, de szakmailag sajnos hemzseg a pontatlanságoktól,.
A NextGen Boeing-ek (ilyen a 737-800 is), szintén fly-by-wire rendszerűek (sőt, ez már a korábbi modellekre is igaz volt, talán még a 737-200-as volt mechanikus utoljára úgy a 80-as években). Tehát tévedés az, hogy az Airbus ebben más lenne. Valószínűleg az tévesztette meg a cikk íróját, hogy a Boeing elvi okokból máig ragaszkodik a hagyományos kormányszervekhez, míg az Airbusnál már nincs "szarv", ott már csak egy Joystick van az ablak alatt, oldalt.
Ez azonban ne tévesszen meg senkit, a Boeing esetén sincs mechanikus kapcsolat a kormányszervek és az általuk vezérelt rendszerek között. Ha egy Boeing NG-n elszáll a vezérlés (fly-by-wire), akkor a pilóta ugyan hiába rángatja a szarvat, annak semmiféle hatása nem lesz, mert nincs egy közvetlen bowden vagy más kapcsolat...Szintén hiba a cikkben a robotvezérléssel kapcsolatos rész. A Boeing esetében természetesen pont úgy a fedélzeti számítógép végzi a navigációt, a sebesség kontrollt, az emelkedés/süllyedés mértékét, vagy éppen az ILS landolást, mint az Airbus-on. Más kérdés, hogy a két rendszer érthetően nem kompatibilis.
Az viszont tévedés, hogy a Boeing-hez "okosabb" pilóta kéne. Pont olyan automatizált az is, mint az Airbus, nyilván számos különbséggel, de elepvetően így van...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Egyébként aki hasonló szimulátor építésén töri a fejét, annak jóhírként mondom, hogy lényegesen olcsóbban is kivitelezhető a dolog, más kérdés, hogy több barkácsolást igényel. Természetesen nem a cikkben látott minőségben fog pompázni, de bőven megfelelő módon.
Pl. nem szükséges eredeti Boeing törzset beszerezni, erre vannak más megoldások is, legolcsóbb fémváz/gipszkarton rendszerből megépíteni, ez töredék áron és nagyon szép minőségben kivitelezhető (számos példa van rá neten)...
A műszeregység teljes mechanikus váza egyszerű farostlemezből(+szürke festés 737esetében), fillérekből megépíthető házilag (747, 767-en pl. barnás színű a panel). Amin nem érdemes sprórloni az az elektronika. FMC-t meg kell venni készen, mert bár az is megépíthető, de túl bonyolult és az egész nem ér annyit, és valószínűleg nem lesz tökéletes. Szintén nem érdemes spórolni a kormányszerveken és az overhead panelen. 3-5millióból kihozható egy otthoni verzió, kb. ebben a minőségben.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
inteltunder
tag
én kajak csak azért mennék el haverral hogy mindennek neki menjünk és szét röhögjük magunkat
jobb ma egy intel mint holnap egy amd
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz inteltunder #45 üzenetére
Annak nem sok értelme van. Hidd el, az első sikeres tanulókör teljesítése az igazi, életreszóló élmény, többet ér egy adag trollkodásnál. Egy megközelítés és sikeres landolás komoly élmény.
Túl sok értelme amúgy sincs, ha belerepülsz valamibe, csak egy üzenetet kapsz, hogy végzetesen túlterhelted a gépet és ennyi. Semmi robbanás vagy látványos effekt. Erre kár elpazarolni egy csomó pénzt. Vedd meg otthonra az FSX-et (dobozosan kb 2-3 ezer Ft), tedd fel az LHBP addont és repkedj bele amibe akarsz, hamar megunod.
-
MrPetya19
addikt
Jó cikk.
A harmadik oldal legalsó képét nagyon szívesen használnám háttérnek, csak kicsi a felbontása.,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
veterán
Ez már igen,nagyszerü dolog,hogy egyszerü földi halandó is vezethet ilyen gépeket.Kár hogy fix a pilótafülke.
duree54
-
Uncool Ben
tag
Alap FSX / Prepar3D, vagy használnak kiegészítőket is, pl. PMDG, REX, GEX, stb.?