Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz KaiotEch #4 üzenetére

    Sokallod vagy kevesled? :D Inkább az a csoda, hogy ennyire "olcsón" kijött a drágám. Leírni sem merem, hogy milyen áron mennek ezek a műszerek ha valódiról és nem kiképző másolatokról van szó. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz KaiotEch #20 üzenetére

    Aha, itt van a gond. Nem veszed figyelembe, hogy egy ilyen szimulátor nem csak pár számítógépből meg pár projektorból áll. A költségek nagy részét a műszerek jelentik, melyek kis példányszámban készülnek egy nagyon szűk réteg számára.

    Ha csak otthonra akarsz egy haladó-hobbi szettet, néhány lényeges műszerrel, egy jobb vassal meg három monitorral, akkor ügyesnek kell lenni, hogy ne lépd túl az 1 milliót (forintban). De akkor az még mindig a fasorban sincs egy pilótaképzésre alkalmas, valódi szimulátorhoz képest.

    Ezek a műszerek másolatok, nagyon drágák, de így is a töredékébe kerülnek az igazi változatoknak. Most csak úgy viszonyításként egy Airbus A320 listaára 97 millió dollár, a Boeing 737-800 pedig 93 millió dollár.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz korion #23 üzenetére

    Nem mondanám, azért már 300-400k pénzből kijön egy olyan konfig, amit ha ügyesen húzol, akkor sok gondod már nem lesz az FSX meghajtásával, talán már eléri a minden körülmények között tartható 25 fps minimumot. :D Még akkor is, mikor egy bonyolult időjárási rendszeren keresztülrepülve már ILS-el vitorlázol befelé a csúcsidő miatt rogyásig zsúfolt CDG 26R-re. :D

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dany007 #27 üzenetére

    Az alapjátékot érdemes csak egy üres kliensként kezelni. Nem feltétlenül a grafika miatt, de az alap gépek amik benne vannak, gyakorlatilag semmit sem tudnak, a repülési rendszereik nem is használhatók.

    Nem véletlen amúgy, hogy egy-egy add-on repülőgép annyiba kerül, mint egy teljes AAA videojáték (néha még többe is), azok már komoly cuccok, általában azok (vagy némileg módosított verzióik) futnak a nagy szimulátorokon is, szóval már nem gyerekjátékok. Jár is melléjük több száz oldalas kézikönyv is. :)

    A grafikát is lehet turbózni, én anno a REX-et (Real Enviroment Xtreme) használtam FS2004-hez, na annak már durca időjárás effektusai voltak. Meg is kéri a gépigényt szemtelenül.

    De ami tényleg padlóhoz vág, azok a scenery addonok. Az alapjátékban lévő repülőterek és városok köszönőviszonyban sincsenek az igaziakhoz képest. Érdemes megnézni, mondjuk egy komolyabb LHBP (Budapest és körzete) add-on kidolgozottságát, simán felismerhetők a város nevezetességei, főbb útjai, na meg maga a reptér. Ez már önmagában is képes a töredékére visszavetni az fps-t, de az igazi megfektetés akkor jön, amikor raksz valós légi és földi forgalmat a játékba (alapból tök üres a légtér meg a repterek), ehhez még AI-t is kezd számolni... na ahhoz már tényleg kell egy nagyon erős konfig.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz KaiotEch #37 üzenetére

    Az oktatóknak (mert ebből élnek), meg a tanulni/gyakorolni akaró pilótáknak (az igaziaknak). Persze vannak lelkes hobbi fotelpilóták is, akiknek megéri néha-néha beülni.

    A szimulátorban egy repült óra a töredéke a valódi 737 vagy A320-nak (gondolj bele, egy járat csak akkor termel profitot, ha megfelelő utaskihasználtsággal repül, ezt mérd oda a repjegy árakhoz). Óránként 18 ezer forintból nem nagyon repkedsz semmivel sem, ez olcsó a valódi repült órákhoz képest.

    Még a nagyon népszerű Cessna 152 vagy 172 óránkénti üzemeltetési költsége is 25+ ezer forint.

    Szóval megéri ilyen szimulátorközpontokban gyakorolni (meg aki a nulláról kezdi, annak tanulni), de nem lehet leírni valódi repült óraként.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz inteltunder #45 üzenetére

    Annak nem sok értelme van. Hidd el, az első sikeres tanulókör teljesítése az igazi, életreszóló élmény, többet ér egy adag trollkodásnál. Egy megközelítés és sikeres landolás komoly élmény.

    Túl sok értelme amúgy sincs, ha belerepülsz valamibe, csak egy üzenetet kapsz, hogy végzetesen túlterhelted a gépet és ennyi. Semmi robbanás vagy látványos effekt. Erre kár elpazarolni egy csomó pénzt. Vedd meg otthonra az FSX-et (dobozosan kb 2-3 ezer Ft), tedd fel az LHBP addont és repkedj bele amibe akarsz, hamar megunod.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jojo5 #60 üzenetére

    Igen, a triple seven az első fly-by-wire Boeing, de még annál is ragaszkodtak a hagyományosabb, pilóta szaktudására jobban támaszkodó vezérlésre. Egy pilóta ismerősöm azzal viccelődik gyakran, hogy az Airbust megkéred, míg a Boeinget utasítod. :) Azért érződik az árnyalatnyi különbség. A 777-es nem limitálja a pilótát és a számítógép nem bírálja felül az utasításokat, míg az Airbus kíméletlenül tilt ha úgy érzi a pilóta hülyeséget akar csinálni.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dany007 #62 üzenetére

    Igen és volt is már katasztrófa abból, hogy az Airbus egy műszeres meghibásodásnál az egymásnak ellentmondó adatok miatt átesésig emelte az állásszöget. Guglizom már, hogy melyik járatról van szó, most így hirtelen nem ugrik be.

    Mondjuk ez nem paráztatás az Airbus ellen, statisztikai alapon baromi biztonságos rendszer. Többen veszítették már életüket pilótahiba miatt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dany007 #70 üzenetére

    "Meg, azért csak sikerült összehozni 13-14 évadnyi légikatasztrófák c. dokfilmet..."

    Ez egy érvelési hiba, ez nem bizonyítja az állításod helyességét. Ha a világon történő autóbalesetekről készülne dokumentumfilm és mindegyik egy-egy esetet dolgozna fel, akkor millió epizód is kevés lenne. Évente 1,2 millió ember hal meg közúti balesetben.

    A statisztika pedig nagyon is jól megmutatja (még utasforgalom/haláleset arányában is), hogy a repülés a legbiztonságosabb közlekedési formák között van.

    "Scheduled airlines have a death rate of 0.003 fatalities per 100 million passenger miles. In comparison, commercial buses have a fatality rate of 0.05 per 100 million passenger miles and passenger trains have a fatality rate of 0.06 per 100 million passenger miles. Automobiles were again the most dangerous mode of transport included in the report, with a fatality rate of 0.61 per 100 million passenger miles. Air travel is also safer than walking. Traffic-related pedestrian accidents account for 1.58 deaths for every 100,000 people, according to the CDC." - [link]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dany007 #72 üzenetére

    "Az úgymond "necces helyzetek" általában nem jutnak ki a médiába."

    Van ilyen, de ezek a mérések nem a sajtóértesüléseken alapulnak, hanem a közlekedésbiztonsági szervek hivatalos statisztikáin. Erről egyébként a szerelő fórumtárs tudna bővebben beszélni, hogy a kisebb incidensek (pl: tailstrike) jelentése a hatóságok felé kötelező-e és ha igen mennyire veszik ezt komolyan.

    "Pl első problémám, hogy - ha jól tudom - ezt utaskilóméter / baleset arányban mérik. Na most ez nem teljesen fair autóval vagy akár vonattal szemben."

    Miért is nem fair? Hasonlítsd csak össze, hogy egy Budapest - London távolságot autóval vagy repülővel biztonságosabb-e megtenni. Az utazás meg erről szól, megteszel X kilométereket. Ahogy meg te is írtad, nem ugyanannyi repülőgép van forgalomban, mint autó, így ezt az aránypárt kell alkalmazni.

    "Plusz még hozzá vehetjük azt is, hogy a tudatosan(!) szabályszegő autósok száma összehasonlíthatatlanul magasabb a szabályszegő pilótákkal."

    Mondjuk a pilótákat inkább a hivatásos sofőrökhöz illene hasonlítani. Meg egyébként a pilóták munkáját jóval komolyabban szabályozzák, mint az átlag autóst a KRESZ, ez pedig nagyon sokat hozzátesz a repülésbiztonsághoz.

    "Ami jóval megnöveli az autós balesetek számát, de önmagában nem a közlekedési forma hibája, hanem az adott egyéné."

    Egy utazási forma biztonsága nem vonatkoztatható el a benne résztvevő egyénektől. A vasút és a repülés is azért jóval biztonságosabb az autózásnál, mert (jó esetben) magasan képzett személyzet üzemelteti, nem pedig egy gyorstalpaló tanfolyamon jogosítványt szerzett amatőrök, mint az autózás esetében.

Új hozzászólás Aktív témák