Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Aha, itt van a gond. Nem veszed figyelembe, hogy egy ilyen szimulátor nem csak pár számítógépből meg pár projektorból áll. A költségek nagy részét a műszerek jelentik, melyek kis példányszámban készülnek egy nagyon szűk réteg számára.
Ha csak otthonra akarsz egy haladó-hobbi szettet, néhány lényeges műszerrel, egy jobb vassal meg három monitorral, akkor ügyesnek kell lenni, hogy ne lépd túl az 1 milliót (forintban). De akkor az még mindig a fasorban sincs egy pilótaképzésre alkalmas, valódi szimulátorhoz képest.
Ezek a műszerek másolatok, nagyon drágák, de így is a töredékébe kerülnek az igazi változatoknak. Most csak úgy viszonyításként egy Airbus A320 listaára 97 millió dollár, a Boeing 737-800 pedig 93 millió dollár.
-
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Örülök, hogy ilyen sokakat érdekel a téma. Igyekszem röviden válaszolni mindenre:
Az árak azért ilyen magasak, mert itt minden egyedi, manufakturális módszerrel készül, tömegtermelésről nem beszélhetünk. Csak a gépek (léptetőmotoros) tolóerő szabályzója annyiba kerül, mint egy használt Suzuki. Ahol a pilóták a robot gombjait tekergetik, az például egy szolenoidos kapcsolóval ellátott rendszer 1300 euróért. Home cockpit használatra kínált [CDU] 1200 euro. Na most a miénk ipari felhasználásra készült, a gombjai lézergravírozottak, hogy ne kopjanak le, komolyabb benne az elektronika, stb. Ne feledkezz meg továbbá a szoftverek licenszdíjjáról sem. Összességében ezek is több ezer eurós összeget jelentenek.
(#6) malnabokor: Ez full size, nem full motion szimulátor, de ha eljössz és kipróbálod garantáltan szédülni fogsz, mert a cockpit ugyan stabil, viszont a vetített kép folyamatosan mozog a repülés, fordulás során, és az agyad nem tudja, hogy mit tekintsen referenciapontnak.
(#16) varpy: a Rudiék által készített képekről nem tudok nyilatkozni, de a többit egy Canon EOS 5D Mark III-assal készítette a fotósunk.
(#17) sixpak: a két nagygépen 2.1-es hangrendszer van+a fedélzeti warning és caution jelzések külön hangfalai. A Cessna-ba 5.1 rendszer került, egyébként múlt héten az is elkészült, ezzel hivatalosan is a legnagyobb repülőgép-szimulátor központ lettünk Európában.
(#20) KaiotEch: : a "pár" összesen 9 darab. Egyébként az légitársaságoknál használt úgynevezett Level-C oktató szimulátoroknál egy darab FMC (ezen pötyögik be a pilóták az útvonalat) 50ezer dollár. A Malév 737-es szimulátora például ilyen volt. Összesen 1,5 milliárdba került, csak a hangrendszer volt 10 millió. Itt van róla egy hosszabb [videó] ha érdekel.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Stauffenberg
nagyúr
Az oktatóknak (mert ebből élnek), meg a tanulni/gyakorolni akaró pilótáknak (az igaziaknak). Persze vannak lelkes hobbi fotelpilóták is, akiknek megéri néha-néha beülni.
A szimulátorban egy repült óra a töredéke a valódi 737 vagy A320-nak (gondolj bele, egy járat csak akkor termel profitot, ha megfelelő utaskihasználtsággal repül, ezt mérd oda a repjegy árakhoz). Óránként 18 ezer forintból nem nagyon repkedsz semmivel sem, ez olcsó a valódi repült órákhoz képest.
Még a nagyon népszerű Cessna 152 vagy 172 óránkénti üzemeltetési költsége is 25+ ezer forint.
Szóval megéri ilyen szimulátorközpontokban gyakorolni (meg aki a nulláról kezdi, annak tanulni), de nem lehet leírni valódi repült óraként.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia