Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hunmugli

    aktív tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Két dolgot akarok mondani, de az első ide kapcsolódik, így ez egy válasz.

    Nálunk a suliban az informatikaoktatás borzalmas. Ezt több dolognak köszönheti:
    -tanárok hiánya (nem vicc, 3 infótanár volt. Az egyik rendszergazda, a másik beteg lett. A harmadik nem bírta egyedül, egy matektanár vette át az órái egy részét.)
    -nagyon felszereltnek mondanám az iskolai gépparkot, de 2 infóterem van ~600 diákra. Ennek ~fele tanul infót. Egy terem nem elég nagy, így 2 tanár kell egy osztályra is.
    -nincs jogom a tanárok szakképzettségét vitatni, de tény és való, hogy elavult dolgokat is tanítottak. Mire gondolok pl: outlook (ezért lehet hogy megköveztek). Aztán triviális dolgokat is: böngészés. Ez nem mindenkinek az, de ha a csoportból mindenki használt már otthon gépet, tudja mi ez - de meg kell tanítani. Aztán olyat, amire mire szükség lesz, elfelejtik a diákok: adatbáziskezeles accessel. Nyolcadikban...
    -Egyes helyeken a tanárok szakértelme nem volt a legteljesebb, de 30 éve ezt tanítják és azóta nem csak parancssor van (na ezért is megköveztek :D ).
    -na és minek kell ezeket az elavult dolgokat tanítani? ECDL-VIZSGA... Ez az iskola nagy büszkesége :C "Mert ezt bárhol kérhetik és elismert bizonyítványt adnak." Ha valakinek be kéne mutatnom, az ecdl feladatsorok egyes részei is >10 éves múltra tekintenek vissza. A tartalmuk és a megfogalmazásuk is olyan.

    Na és a megoldás: csak 4 évig kell infót tanítani. (4-8 osztály) Az elején mit tanulunk? Gépírás(baromi rossz hatásfokkal.). Aztán (nem röhögni) paintezni tanultunk. Szép, élethű ábrákat kellett [volna] rajzolni. (Ez fejleszti a helyes egérhasználatot!!! :DDD )

    Na jó. Valaki informatikával akar foglalkozni. Oké. Tudja az alapokat. Oké. Mi az informatika? Programozás! Tanítsunk a gyereknek programozást hatodikban XOR hetedikben! Na jó. Akkor vegyünk egy használható nyelvet, a FreePascalt!! Egy csúcsmodern fejlesztőeszközt mellé: Lazarus. Kész. A gyerek jövője biztosítva van ;]

    Na jó. Az iskola felismerte a problémát. Megoldás: hívjunk be fakultációt tartani egy elismert, képzett tanárt. Oké. Elérhetetlen időpontokban tart érettségi és egyéb magas szintű felkészítő órákat(magyar nyelv tudom.). Vagyis csak az tud eljönni, aki 110%ban ezzel akar foglalkozni, más nem tud rá időt szakítani.

    Jó. Ez nem jó. Megoldás: majd néhány diák tart szakkört. Nos ezek nincsenek rendesen előkészítve, az időpontok megint rosszak, de nem annyira. Szakmai tudás megvan. (Alapszintű programozáshoz nem kell annyi, azért ez mégiscsak egy szakkör, nem gépíró-tanfolyam.) Ellenben szakmai tapasztalat nincs. Gyakorlatilag folyamatos beszéd, játék stb megy, de azért van ahol sikerül haladást elérni. A gyerekek felismerik, hogy ez fontos nekik.

    Konklúzió: milyen marha gáz már, hogy önként ennyit kell fektetnie az infó programozás oktatásba (és ez csak egy kis szelet az infón belül, ami egy kis szelet az oktatáson belül) egy diáknak (szakkör tartás), ha azt akarja, hogy az iskolatársai több eséllyel [...] szerezzenek jobb [...] munkát. Ezt elfogadhatatlannak tartom, csak azt nem tudom, ki a felelős emiatt. Legalább a gyerekek helyzete nemes segítés miatt részben megoldott.

    Ez így zavaros, elnézést. 4-12 osztályos gimnáziumról van szó, általános iskolai számozás szerint :)

    A hsz-em másik része:

    Kétszer is előkerült, ahogy láttam. Ez a társadalmi szétszakadás, fregmentálódás. Az olló egyre nagyobbra nyílik, gazdag és szegény illetve tanult és tanulatlan között egyaránt. Ez pár évtized múlva hatalmas problémákat fog okozni. És ebben is jelentős szerepe van az oktatásnak. Amiben jelentős szerepe van a politikának/gazdasági helyzetnek is, gondoljunk csak az egyetemi állami ösztöndíjak számának csökkenésére. Erre legalább olyan nehéz lesz megoldást találni, mint az infó/bármilyen tárgy oktatására.

    Az előző kérdésemre nem érkezett túl sok válasz, igaz, nincs határidő. De aki érez magában valamit, az mondjon megoldást az olló összecsukására, vagy cáfolja meg az állításomat, miszerint egyre inkább kinyílik :)

    A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

  • Áfogat

    csendes tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Írtam, képtelen vagyok a szövegértésre.

    Őszintén, tedd a szívedre a kezed. melyik nehezebb? Ez, vagy 3 műszak valamelyik szalag mellett. Minden pályának vannak nehézségei, de valamiért egyikünk sem szívesen cserélne egy sori operátorral, pedig neki milyen könnyű. Legalább a demagóg dumát hanyagoljuk, tudom hogy alulfizetett a tanári pálya, szarok a körülmények egyes helyeken, de ettől ez nem válik egyedivé a helyzeted kicsiny országunkban.

    A másik!

    Nem ezt írtad, közelítőleg sem. Ha ezt írtad volna, akkor nem fűznél újra, és újra magyarázatot a kijelentéseidhez.

  • Feruendios

    aktív tag

    válasz Carasc0 #166 üzenetére

    Atya ég, te tényleg tizen évesek fölött itélkezel tanárként, hogy magolos vagy zseni :D
    Rengeteg olyan szakma van ahol a magolás legalább annyira fontos mint az összefügések megértése.
    Lásd Orvos létezik, 10.000+ ezer betegség a legtöbb esetben 2-3 szakorvost megjár az ember mire talál valakit aki valahol olvasott arról ami éppen a bajod...

    Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

Új hozzászólás Aktív témák