Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MongolZ

    addikt

    válasz wolfman #3 üzenetére

    A szövegben el van rejtve egy mondat, mi szerint hogy ha versenyképesek akarnak lenni, akkor felezniük kellene az árakat.

    Magyarra lefordítva: van már ilyen a piacon, akármikor meg lehet vásárolni őket.

    Persze, hogy nem hálózatról töltenék, pontosan az a lényeg, hogy a napelem szinte biztos, hogy nem (csak) akkor tölt, amikor az energiát elhasználjuk, illetve nagyon sokszor egyáltalán nem tölt, amikor használnánk. Ezen időpontok között kell áthidalni, hogy ha ez sikerül, akkor teljesen le lehet válni a hálózati áramról.

    Szigorúan gazdasági szemmel nézve a napelem önmagában nem éri meg Magyarországon, mert a megtérülési ideje 10-12 év. Ha igénybe lehet venni mondjuk 50%-os támogatást, mint ahogy volt pár éve, úgy már csak 5-6 év, ez már valamivel jobban hangzik.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz wolfman #3 üzenetére

    "Tudtommal pl. egy elektromos autó elhasználódott akkumulátora jobban szennyezi a környezetet, mint egy belsőégésű gépjármű egész élete során kibocsájtott széndioxid."

    És mi a környezetszennyezés SI mértékegysége?... Na, többek között ezért se lehet ilyen kijelentéseket tenni, mert nagyon nehezen lehet összehasonlítani két, egymástól eltérő típusú környezetszennyezést.

    Egyébként a li-ion akksis autók előállítása során ami a legszennyezőbb, az a szükséges alumínium és réz - azokat viszont remekül lehet újrafeldolgozni.

    Az persze igaz, hogy az egész rettenetesen hype-szagú, viszont a Tesla baromi ügyesen csinálta azt, hogy megkereste a fizetőképes keresletet és nekik eladta a termékeit (ami nem volt egyszerű, rajtuk kívül mindenki más csak szenvedett az elektromos autókkal, mert valójában tényleg nehéz megmagyarázni, hogy ez így, ebben a formában kinek jó), amiből aztán volt pénze reszelgetni a következő generációt.

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák