Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Füleske

    addikt

    válasz g0dl #90 üzenetére

    "szükséges nyersanyagok nagyon kevés"
    Nem, az akkugyár kevés (jelenleg). Amúgy alumínium és grafit kell bele a legtöbb. A jelenlegi nikkel termelés és a jó pár év múlva várt Tesla darabszám között én érzek némi csúsztatást. Mennyi nikkel van ami jelen tudás szerint kibányászható ? Mennyire hasznosítható újra ?
    "Az üzemanyagcellát teljesen félreállították."
    Ha az elektromos autót "pattintott kőkorszak" - nak veszed, akkor az üzemanyagcella valahol a pleisztocén korban jár.
    "Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?"
    Tárt karokkal várják őket az energiatárolók, végül 90+ (jelen állapot szerint) százalékban újrahasznosíthatók. [link] Jelen pillanatban az a gondja az ilyen üzemeknek hogy nincs elég "nyersanyag". (Pont ez a gond amúgy az atomhulladékkal is. A technológia megvan csak a kevés "nyersanyag" miatt egyelőre nem éri meg gyárat építeni. Majd pár száz év múlva...)
    A temperálatlan gen1 Leaf akkuk is működnek még 60-70 százalékon ( a mérsékelt égövben). A hasonló korú temperált Tesla akkuk 90 % körül vannak.
    "jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű" Mihez képest ? Hatékonyság mennyi ? Helyi károsanyag kibocsátás mennyi (nem a CO2 - re gondolok) ?

  • Füleske

    addikt

    válasz g0dl #90 üzenetére

    "Apró probléma, hogy a világ jelenlegi éves nikkel termelése ahhoz sem lenne elegendő"

    VW tegnapi power day : [link]
    "2023-tól a kisebb teljesítményű és olcsóbb autók LFP, azaz lítium-vas-foszfát technológiával készülnek majd, amely olcsóbb, kobaltmentes, nagyobb élettartamú, igaz, picivel szerényebb hatótávot tesz lehetővé. Céljuk, hogy ebben a kategóriában 50%-kal csökkenjen a cellák ára. A mainstream, azaz tömegmodellek magas mangántartalmú cellákat kapnak majd, amelyek szintén kobaltmentesek, és kevesebbet igényelnek drága nikkelből. Itt 30%-os költségcsökkenést várnak. Végül a nagy energiaigényű, speciális cellák maradnak az NCM (nikkel-kobalt-mangán) kémiánál."
    Ahogy a Tesla - nál is (a kínai Model 3 már most LFP akkuval szerelt, és most már a töltése is jó az új szoftverrel), másoknál is más-más kémiával fognak készülni az akkuk. LFP cellákhoz nikkel sem kell. Pár százalék fog csak NCM cellával készülni.
    A nyersanyag visszanyerés jelenleg 95 % - os, bővebben a fenti linkemen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák