Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Ha borult az idő vagy sötétben érsz haza és korán indulnál akkor mit csinálsz a napelemeddel? A legtöbb ember este ér haza reggel meg indulna, vagyis éjszaka kellene töltenie.
Az általad linkelt videóban az autó műszerfalán a bal oldali kijelző közepén kijelzi az autó a várható hatótávot. A videó elején álló helyzetben 260at ír aztán amikor elindul felugrik 288ra miközben a gyári adat szerint 455km. Ha nincs hatása a hidegnek rá akkor ez mi?
Illetve kíváncsi lennék erre az adatra ha lehúzzák a töltőről és várunk 1-2 órát. Töltés közben melegszik az akku illetve sok autóba eleve van akkufűtés is. És a kinti -34hez képest az akku hőfok nem volt sose ilyen alacsony. A telos appon mutatja ezt.
A telefonján mutogatja a -39 fokot az autója meg -34et mért.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
-
7Heads Drago
veterán
Az a baj hogy ha jól tudom sokáig nem fog működni az energia visszatöltése a hálózatba. Vagyis veszel oda is akkut vagy szigetként működsz. És annyit ki tud venni hogy mindenre elég legyen? Ez már sztem túl sok áldozatot követel az egyéntől. Hely kell hozzá, karbantartás és muszáj lesz cserélgetni is. Túl sok a költsége és csak egy passzív cucc lesz sok energia veszteséggel.
A többivel egyet értek.
Sőt az elektromos ilyen extrém alacsony hőfoknál jobb is mint a hagyományos. De ezt a videóban is mondják.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
<Lacy85>
addikt
Senkié?
“Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.”
Erre válasz:
“Villanyautó != nem telefon.”
Valahonnan innen indult az egész. Szóval de, valakinek meggyőződése.
Ezért írtam, hogy a fenti hsz.-t ne nekem címezd. -
7Heads Drago
veterán
Akkor az ózon lyuk, a globális felmelegedés, az eltűnőben levő állatokkal és növényekkel mi a helyzet?
Vagy akkor mi szükség van egyáltalán az E autózásra?
Hisz lényegesen olcsóbb egy hagyományos autó és az emelkedő energia árak miatt egy kisebb lesz majd az E autó előnye. Sőt rövidesen eltűnnek a kedvezmények is rá.
Mellesleg ahogy az én linkemen lévő emberke tévedhet pont ugyanúgy a tied se Szentírás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
7Heads Drago
veterán
Akit én linkeltem legalább mérnök és több nagy cégnél is dolgozott. A te linkeden meg özönlenek az adatok csak nem tudom honnan. Azért mert a youtube-n van nekem még nem hiteles.
Persze sok embert mozgatnak az érdekek de pont ezért kell több helyről is beszerezni az infókat. Én nem vagyok szakértő a témában... csak egy laikus. Remélem te nem estél át a ló túloldalára. Fontos hogy két lábbal áljunk a földön.
Ez a minusz 60-n honnan jön most? Mi értelme ott tesztelni egy akkut?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az általad linkelt 42# se aktuális. Egy rakás új fejlesztést eleve kihagy vagy félrelök mondván ezzel gond van miközben pont arról jönnek az infók hogy be akarják már építeni. De persze lehet hogy pont rosszat olvastam el.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy a stand up komikusok is atgondolhatnak, hogy mivel poenkodnak, mert valoszinuleg a nezok nem kis resze olyan buta, hogy meg el is hiszi, ami az eloadason elhangzik, es masnap mar a kollegainak vagy a gyerekeinek adja elo ezt mint tudomanyt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A telefonos akkuk elektrokemiaja szinte ugyanaz mint az autoke es a hideg okozta gond fizikai/kemiai jellegu.
Ha figyeltel kemia oran, tudod hogy a reakciokat melegitessel gyorsitjak fel. A hideggel lelassulnak a kemiai folyamatok. 0K fokon teljesen meg is allnak...legalabbis kvantumszint felett.
Ami foleg mas, az az hogy e-autok eseten mar tervezeskor figyelembe veszik, hogy az autonak uzemelnie kell nagyobb minuszokban is, igy pl. szigetelnek, foleg ha a celorszag ezt megkivanja vagy kialakitanak akkufutest, meg eleve olyan Li ion akku-altipust valasztanak ami jobban birja a hideget, de ott is van egy limit:
"Do not expose Model S to ambient temperatures above 140F (60C) or below -22F (-30C) for more than 24 hours at a time."
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Jo lenne ha konkret ervekkel vitaznal, nem linkeket mutogatnal, ahol egyebkent pont az van leirva amit en is mondtam. Autokban es pl. mobilokban is Li ion csaladba tartozo akkukat hasznalnak kiemelten nagy mertekben. Igen, mas a tokozasuk, sot eleg sok altipus van, es mindre igaz, hogy a hideg hat a kisutesi es toltesi karakterisztikajukra negativ modon. Ez egyszeru kemia, es nem csak en allitom, de pl. a Tesla kezikonyveben is szerepel, ha nekem nem hiszel:
"Do not expose Model S to ambient temperatures above 140F (60C) or below -22F (-30C) for more than 24 hours at a time."
A Bluecar LiPo akkut hasznal, ahogy a legtobb mobiltelefon. A Zebra meg olyan extrem akkutipus amit kb. egyetlen e-autogyarto sem hasznal, foleg katonai hasznalatban van es fel kell melegiteni 300 fokra hogy hasznalni lehessen. Szoval ha tisztan e-autoban hasznalod kell valami masodlagos energiaforras, vagy kemiai megoldas, hogy eloszor felmelegitsd a Zebra akkut extrem forrora. Valoszinuleg ezert sem hasznaljak autokban.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
7Heads Drago
veterán
Nagyon király. Akkor 1-1 az állás...
147#: Nem vagyok ideges. Viszont nem értem mire fel vagy ilyen lenéző. Nem ettől lesz igaza valakinek. Nagyon magas lóról beszélsz itt a topikban és nem csak velem.
Szép Napot[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
Meg szerintem hosszútávon a belsőégésű motorok egyszerűen kiárazódnak a piacról. Mechanikusan baromi bonyolultak, karbantartásigényesek, kényesek - ha az akksik árát sikerül kellően levinni (márpedig ez olyasmi, ami reális célkitűzés), akkor előbb-utóbb előáll az, hogy a villanyautók lesznek az olcsóbbak.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- SkyShowtime
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- RAM topik
- Linux kezdőknek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...