- Mobilinternet
- Microsoft Outlook topic
- Bittorrent topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
Új hozzászólás Aktív témák
-
E.Kaufmann
addikt
Pontosan, leszállnak félúton egy másik országban, aztán boldoguljál paraszt. Lehet, kevesebb a macera a valóságban, de egyre többször írnak ilyenről. Azt se tudom, hogy a rendes útiköltségen felül ilyen esetekre mennyit kellene és milyen formában magunknál tartani. Hogy érdemes és milyen "b" terveket szervezni?
Ha nagyon szeretnék, akkor magamnak és a páromnak ki tudnám köhögni egy rövidebb repülős utazás árát szállással (amúgy is rágja a fülem), de egyszerűen nem tudom kiszámolni, mennyi kp-nak is kellene rendelkezésre állnia biztonsági tartaléknak és mit tehetek még óvintézkedésként. És ez marhára visszatart.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
-
llax
senior tag
válasz t72killer #52 üzenetére
Ha egy pilótának csak a céggel van baja: simán tud váltani, különösen akkor, ha a leggyakoribb típusokra van jogosítása.
A Germanwings egy nagyon más téma, ott a cégnek nem sok köze volt a történésekhez. Egy (titkoltan) labilis egyén saját (titkolni kívánt) eü problémái miatti frusztrációja teljesen cégfüggetlen dolog. Majdnem kivédhetetlen. (a mindig két személy a pilótafülkében valamelyest segíthet, de nem oldja meg a magándokinál kezelés melletti, látszólagos alkalmasság problémáját) -
-
llax
senior tag
válasz t72killer #54 üzenetére
"Ezesetben nem értem, miért nem igazolt át?"
Ezt a kérdést sokan feltehetnék/feltehetnénk maguknak/magunknak is. Vélhetően összességében nem olyan/elég rossz a helyzetük, csak vannak olyan problémák, amire szeretnék felhívni a figyelmet. Ráadásul itt egy külső, sem a cég, sem a pilóták által nem befolyásolható körülmény (nagyon kedvezőtlen szél) hozta elő a problémákat.
(A pilóták munkaidejük jelentős részét a munkáltató beleszólása nélkül töltik. Sok, szabályok adta kereteken belüli döntéseikért nem is kérheti számon őket. Emiatt a különféle problémák és feszültségek csak szűkebb területekre korlátozódnak.)Tegyük még hozzá, hogy a Ryanair nagysága miatt a "fapados problémák" az Easyjet-hez képest, kb. 2x a Wizz-hez képest kb. 4x nagyobb gyakorisággal jelentkezhetnek, ha még valami picit spórolósabban vagy sz@rabbul csinálnak, mint az előbbi kettő, akkor itt Európában a többől több-1 probléma náluk fordul elő.
Egyébként a Gw eset csak egy nagyon szűk területre alkalmas példa, azt mutatta meg, hogy a nagyon precíz szabályozás és ellenőrzés pajzsán is vannak (részben betömhetetlen) rések.
-
Easyjettel gyakran utazok különböző Ny-EU <-> Ny-EU viszonylatban, kanárin legalább 5x voltunk már velük családilag az elmúlt évtizedben: ebből egyetlenegyszer volt egy 3órával később indulás (még a reptéren, a terminálban vártuk meg, nem raktak fel a gépre). A kézipoggyászomat se szuszakolták soha a gép gyomrába.
A gépeik, amiken eddig utaztam legalábbis, sokkal tisztábbak, mint az a 4 ryanair gép, amin eddig ültem.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#90088192
törölt tag
válasz t72killer #49 üzenetére
Sajnos NEM használható gazolaj, helyett, mert a lángfront terjedési sebessége közelebb a benzinhez, es nincs kenési képessége mint a gazoljanak. Amikor Taszáron meg volt US katonai bázis, elloptak egy kocsit a szerelvényből ami vitte a kerozint.
Aztán eladtak a gazdálkodónak,(egy konkrét esetről tudok), aki belerakta a Z0 2260 betakarító gépbe.
Elindították, és motor gyönyörűen elkezdett felpörögni, kb 5000rpm környéken le kellett verni a nagynyomású üzemanyag csöveket mert SEHOGY nem tudtak megállítani. Ez meg hagyományos adagolóval volt szerelve.
Az új, közös csöves rendszerben a Pumpa és a befecskendező elemek igen hamar megszorulnak a kenés hiánya miatt.
Az üzemanyag rendszer tisztító adalék különben majdnem tiszta kerozin. -
-
llax
senior tag
válasz t72killer #58 üzenetére
Esetleg megy vissza a finomítóba, némi ellenőrzés után mehet a többihez.
Itt nem kell szennyezéssel számolni, nincs "ismeretlen eredet" vagy számottevően eltérő összetétel. Szigorúbb normák vonatkoznak rá (nemzetközileg is), mint a benzinre vagy gázolajra.
Bruttó ára literenként helytől és mennyiségtől függően 500-700Ft között van + kezelési költségek.
(Budapesten 80USD/tonna +áfa a leszívás).Budapesten konkrét árat nem találtam, csak a mindenféle kezelési költségeket. Debrecenben 631-663Ft/liter (itt kezelési költségekről nem írnak - a sávos árazásból kiindulva már benne lehet a literárban.)
A különböző reptér használati árakat bogarászva több MTOW alapján számolandó tétel van, azaz max. felszállótömeg (gépre vonatkozó - nem tényleges) alapján kell fizetni, megkezdett tonnánként. Így érthető, hogy némely fapados miért vizsgáztatja alacsonyabb MTOW-ra a gépit gyári speckónál.
Ezen felül vannak mindenféle terminál használati díjak is, ha már felpakolták a gépre az utasokat, akkor az óra nem ketyeg tovább (viszont kezdődik a személyzet "rendes" munkaideje, ha már bezárták az ajtót - az erre járó bérrel együtt).
A nagy légitársaságoknál ezek (is) vastagon, tartalékokkal benne vannak a jegy árában, a fapadosok igyekeznek a minimumra szorítani a költséges infrastruktúrák használatát (ez teljesen renden lenne - pl. a takarításon spórolás már nem).A legnagyobb vicc, amikor Debrecenben, az oda járó egyetlen nagy légitársaság (LH - csak München) gépéhez busszal viszik ki az utasokat, ha nem tud közvetlenül a terminálépület mellé állni (ha a Wizz mindkét Debrecenben állomásoztatott A320-asa hamarabb beért, még akkor is csak ~150m). Tovább tart a buszra fel-leszállni, mint gyalog odamenni, de az LH utasainak "jár" a szolgáltatás (mondjuk esőben még lenne is értelme - vagy nyáron, amikor különféle charter járatok is jönnek-mennek és tényleg messzebb kellhet megállni a gépnek) Ez a másik véglet
-
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen