Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nullpoint
senior tag
Azt nem értem az egészben hogy:
Ryanairnek most van 450darab Boeing 737-800. [link]
Elvileg ismernük kell a tipus tulajdonságait.Ennek a hatótávja 5460km , 22 tonna üzemanyagtartállyal. [link]
(Bocs a wikilinkért, hiteles forrást nem találtam, kezeljük fentartással, de a számolgatáshoz jó lesz.)Na most ez a hatótáv pont jó a Ferihegy- Nemismadársziget viszonylathoz.
Mi a faxnak kellett álló helyzetben elégetni több tonnányi üzemanyagot, hogy aztán ne legyen elég az útra,és félúton meg kelljen állni tankolni?
A hülye rohadt barmok. Gondolom felelős(öke)t most sem találnak.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
válasz t72killer #18 üzenetére
Pont ezért javasoltam már egy barátomnak is, ne repüljön velük. A múltkori topicban is említettem, hogy egyre több a rossz hír a cégről, erre jött vmi okostojás - gondolom a tulajok közül az egyik - hogy marhaság.
Amikor a karbantartáson spórol egy airliner, az a vég, idő kérdése, mikor következik be komoly baleset.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
ez jó, akkor ezentúl túl kell tankolni a gépeket és egy se fog lezuhanni, mert súlylimiten túl van
komolyra fordítva a szót, nem ment át a lényege a kérdésemnek.
nem azt kérdeztem, miért kellett kipocsékolni az üzemanyagot, hanem azt, hogy miért A FÖLDÖN kellett kipocsékolni.miért nem mondta a ryanair, hogy x probléma, ezért teszünk egy sétarepülést a Földközi tenger felett???
ez olyan, hogyha hirtelen rádjön a pisilhetnék/f.shatnék/hányhatnék, akkor is igyekszel kicsit félrevonulni, ha lehet, és nem a buli közepében dobod el a tételt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz t72killer #22 üzenetére
"csak nem szakmabeliként feltételezem egy egész sor akadálya van: útvonalengedélyek, pilóták repülőórái, anyámkínja.": értem, tehát hat órán át pörgetni a hajtóműveket a betonon, ott nem számít a repült óra, nemzetközi légtérben meg számít...
hát én beraktam az esetet az inkompetens főnök hülye döntései skatulyába...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
janeszgol
félisten
Nem volt szippantós autó bekészítve. Ez benne volt a hírekben. A felesleges üzemanyagot mindig elégetik. Vagy a földön vagy a levegőben. Azért nem szállt fel, mert 5 tonnával nehezebb volt a megengedettnél, és nem szállhatott fel.
Bocs ha volt, sorba megyek.2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
-
llax
senior tag
válasz t72killer #52 üzenetére
Ha egy pilótának csak a céggel van baja: simán tud váltani, különösen akkor, ha a leggyakoribb típusokra van jogosítása.
A Germanwings egy nagyon más téma, ott a cégnek nem sok köze volt a történésekhez. Egy (titkoltan) labilis egyén saját (titkolni kívánt) eü problémái miatti frusztrációja teljesen cégfüggetlen dolog. Majdnem kivédhetetlen. (a mindig két személy a pilótafülkében valamelyest segíthet, de nem oldja meg a magándokinál kezelés melletti, látszólagos alkalmasság problémáját) -
llax
senior tag
válasz t72killer #54 üzenetére
"Ezesetben nem értem, miért nem igazolt át?"
Ezt a kérdést sokan feltehetnék/feltehetnénk maguknak/magunknak is. Vélhetően összességében nem olyan/elég rossz a helyzetük, csak vannak olyan problémák, amire szeretnék felhívni a figyelmet. Ráadásul itt egy külső, sem a cég, sem a pilóták által nem befolyásolható körülmény (nagyon kedvezőtlen szél) hozta elő a problémákat.
(A pilóták munkaidejük jelentős részét a munkáltató beleszólása nélkül töltik. Sok, szabályok adta kereteken belüli döntéseikért nem is kérheti számon őket. Emiatt a különféle problémák és feszültségek csak szűkebb területekre korlátozódnak.)Tegyük még hozzá, hogy a Ryanair nagysága miatt a "fapados problémák" az Easyjet-hez képest, kb. 2x a Wizz-hez képest kb. 4x nagyobb gyakorisággal jelentkezhetnek, ha még valami picit spórolósabban vagy sz@rabbul csinálnak, mint az előbbi kettő, akkor itt Európában a többől több-1 probléma náluk fordul elő.
Egyébként a Gw eset csak egy nagyon szűk területre alkalmas példa, azt mutatta meg, hogy a nagyon precíz szabályozás és ellenőrzés pajzsán is vannak (részben betömhetetlen) rések.
-
#90088192
törölt tag
válasz t72killer #49 üzenetére
Sajnos NEM használható gazolaj, helyett, mert a lángfront terjedési sebessége közelebb a benzinhez, es nincs kenési képessége mint a gazoljanak. Amikor Taszáron meg volt US katonai bázis, elloptak egy kocsit a szerelvényből ami vitte a kerozint.
Aztán eladtak a gazdálkodónak,(egy konkrét esetről tudok), aki belerakta a Z0 2260 betakarító gépbe.
Elindították, és motor gyönyörűen elkezdett felpörögni, kb 5000rpm környéken le kellett verni a nagynyomású üzemanyag csöveket mert SEHOGY nem tudtak megállítani. Ez meg hagyományos adagolóval volt szerelve.
Az új, közös csöves rendszerben a Pumpa és a befecskendező elemek igen hamar megszorulnak a kenés hiánya miatt.
Az üzemanyag rendszer tisztító adalék különben majdnem tiszta kerozin. -
llax
senior tag
válasz t72killer #58 üzenetére
Esetleg megy vissza a finomítóba, némi ellenőrzés után mehet a többihez.
Itt nem kell szennyezéssel számolni, nincs "ismeretlen eredet" vagy számottevően eltérő összetétel. Szigorúbb normák vonatkoznak rá (nemzetközileg is), mint a benzinre vagy gázolajra.
Bruttó ára literenként helytől és mennyiségtől függően 500-700Ft között van + kezelési költségek.
(Budapesten 80USD/tonna +áfa a leszívás).Budapesten konkrét árat nem találtam, csak a mindenféle kezelési költségeket. Debrecenben 631-663Ft/liter (itt kezelési költségekről nem írnak - a sávos árazásból kiindulva már benne lehet a literárban.)
A különböző reptér használati árakat bogarászva több MTOW alapján számolandó tétel van, azaz max. felszállótömeg (gépre vonatkozó - nem tényleges) alapján kell fizetni, megkezdett tonnánként. Így érthető, hogy némely fapados miért vizsgáztatja alacsonyabb MTOW-ra a gépit gyári speckónál.
Ezen felül vannak mindenféle terminál használati díjak is, ha már felpakolták a gépre az utasokat, akkor az óra nem ketyeg tovább (viszont kezdődik a személyzet "rendes" munkaideje, ha már bezárták az ajtót - az erre járó bérrel együtt).
A nagy légitársaságoknál ezek (is) vastagon, tartalékokkal benne vannak a jegy árában, a fapadosok igyekeznek a minimumra szorítani a költséges infrastruktúrák használatát (ez teljesen renden lenne - pl. a takarításon spórolás már nem).A legnagyobb vicc, amikor Debrecenben, az oda járó egyetlen nagy légitársaság (LH - csak München) gépéhez busszal viszik ki az utasokat, ha nem tud közvetlenül a terminálépület mellé állni (ha a Wizz mindkét Debrecenben állomásoztatott A320-asa hamarabb beért, még akkor is csak ~150m). Tovább tart a buszra fel-leszállni, mint gyalog odamenni, de az LH utasainak "jár" a szolgáltatás (mondjuk esőben még lenne is értelme - vagy nyáron, amikor különféle charter járatok is jönnek-mennek és tényleg messzebb kellhet megállni a gépnek) Ez a másik véglet
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED
- Realme GT Neo2 5G 256GB
- M.2 2280 256GB SSD-k eladók Ingyen posta
- DELL WD15 Type-C Fekete +130W Töltő Ingyen szállítás
- Fujitsu Esprimo V5535 Core 2 T2330/2x1GB/120GB HDD/Windows Embedded Standard 7 (2025-ig támogatott)
- HP Pavilon 15 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 5800H / 16Gb / 512Gb NVME / nVidia RTX 3050 Ti / GARANCIA
- Rtx 2060
- Ubiquiti Security Gateway USG-3P
- Eladó Új Samsung Neo QLED QN85D, QN90D, QN95D 4k 2024-es modellek