Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -szp-

    aktív tag

    válasz bambano #6 üzenetére

    Azért csak készítsd elő a listát, amire a netes kaszinókat írtad fel ;]

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • -szp-

    aktív tag

    MTI (Fónagy update): Adóellenőrzésből több mint 200 volt, és több mint 100 esetben szabtak ki bírságot. A javaslat nem tartalmazza az online pénztárgépek bevezetését a taxisoknál, ezt is megvitatják majd velük - mondta az államtitkár. A taxisdemonstrációkkal kapcsolatban úgy fogalmazott: bízik abban, a taxisok túlnyomó többsége nem a balhéban érdekelt, hanem a problémák megoldásában. A kormány az alkotmányos keretek között igyekszik a taxisok versenyegyenlőségét biztosítani, kiszorítani a jogellenesen tevékenykedőket, a taxisoknak ugyanakkor korszerűsíteniük kell tevékenységüket.

    MTI (Uber közlemény): Magyarországon 1200 autós partner használja az Uber platformját, aki rendelkezik személyszállítói engedéllyel, befizeti az adókat, és minden egyes utat követően számlát ad az utasnak - áll az Uber közleményében.
    A sajtóban megjelent hírek alapján úgy látják, hogy a kormány tervei alkotmányellenesek, és sértik az uniós jogot is, emiatt minél előbb szeretnék megismerni a tervezett változások pontos részleteit. Addig is az Uber folytatja működését Budapesten, és változatlanul kiáll minden egyes autós partnere mellett - szögezte le Fekete Zoltán.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • -szp-

    aktív tag

    válasz VirsLee #36 üzenetére

    Én rendszeresen utazom taxival és uberrel egyaránt, illetve viszonylag sokat foglalkozom a témával újságíróként is. Nem csak Magyarországon vannak gondok a közösségi taxizással, mindenfelé lázadnak a hivatásosok. Bárki bármit mond, az elsődleges ok, amiért ubert hívunk, az az ár. Persze, jó móka nézegetni a térképet ahogy érkezik a kocsi, de semmivel nem bonyolultabb telefonon rendelni, vagy taxis appon keresztül.
    És attól, hogy látom merre jár a sofőr, még nem ér hozzám gyorsabban. Sőt, mivel kampányszerűen vannak kint az utakon a sofőrök, sokszor alig lehet kocsit szerezni.
    A szolgáltatás színvonalában én nem látok különbséget, a fizetésnél igen: az uber gyorsabb, és nem fogad el borravalót. A taxis elvárja.
    Nem találkoztam sem lepusztult sárgával, sem priváttal. Azok a társaságok, ahol nincs sofőr értékelés, a telefonos rendelésnél patika stílust visznek, leintés esetén azért találkoztam kevésbé lelkes vezetővel.
    Az Uber listaárai nem fixek. Ha sokan akarnak utazni, vagy kevés a vezető, automatikus rendszer kezdi változtatni a díjazást, hogy elvigyék a fuvart, stb. Ezzel bizonyos országokban már aktívan vissza is élnek, próbálják kijátszani a rendszert a vezetők. Sok uberes nem szállított utast korábban, de olyanok is vannak akik aktívan taxiznak mellette, vagy korábban taxisok voltak.
    Az Uber stratégiája a kivéreztetés, ez az amerikai piacon már jól látszik, ahol elkezdtek változni az arányok, ott már emelik az árakat. Ha egyedül marad, ki tudja meddig viszi fel a díjszabást. Ettől még minden piacon messze vannak nyilván, de az alapár az nem rentábilis, ezt nagyjából minden résztvevő elismeri. Ez egy olyan sztori, ahol lehet mind a két oldal mellett és ellen is érveket hozni bőven, én nem tudok igazságot tenni. Az biztos, hogy ha az online fogadóirodák és kaszinók sorsára jut az alkalmazás, annak nem lesz jó vége.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • -szp-

    aktív tag

    válasz bambano #50 üzenetére

    Minden uberes fuvarról kaptam elektronikus számlát egyébként, igaz eleinte ezeket a NAV nem fogadta volna el, de már tavaly is a hazai rendszerhez igazodó doksit küldtek. Ha kérem, akkor a taxis is előkapja a füzetet és bár tovább tart meg olyan mint a macskakaparás, de legalább van papírom.
    Az érdeklődés és a nyitottság teljes hiányát én is fájlalom, az okostelefon- és webmentes döntéshozók relatív egyoldalúan tájékozódnak, hiszen a taxisokkal egyeztetnek, az Uber képviselőivel pedig nem, ezek kénytelenek a sajtóból tájékozódni és szaladni az események után. Külön vicces, hogy az államtitkár és környezete még mindig úgy tudja, hogy nem lehet új fiókot regisztrálni. A héten a Craft résztvevői ezer forintos kedvezménnyel közlekedhettek, jelentős részük külföldi volt, az új kártya hozzáadása pedig gond nélkül ment. Csak hát aki nem nézi az internetet.... tény, hogy a legfélelmetesebb ebben a bizonytalanság. Békéscsaba után ott lapulhat a pakliban a kötelező papírkiadvány is :U

    (#52) VirsLee: azért nem egészen ugyanúgy van, az Uber megoldása csak hasonlít a taxisok által használt GPS alapú néma címkiadó rendszerre, a diszpécserszolgálat pedig nagyon más, igazából az Uber fuvarszervező, nem ülnek a klasszikus értelemben operátorok egy irodában akik folyamatosan tartják a kapcsolatot és a sofőrök egymással sincsenek összekötve, elvállalnak egy fuvart a térképen amit felkínál a rendszer, és bizonyos időközönként becsekkolnak, Kínában szelfiznek, de ez a része nem egy szint.
    A Surge Pricing pedig előre látható, az alkalmazás szól, karácsonykor és szilveszterkor nem ritka a 10-20x-os szorzó sem, valahogy ki kell csábítani a vezetőket... általában 1,5-2x a jellemző a holtidőkben, az viszont korrekt hogy nagyjából előre lehet tudni, mit fogsz fizetni az útért, illetve van lehetőség memót kérni, ha adott szintre visszamászik a szorzó.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

  • -szp-

    aktív tag

    válasz VirsLee #55 üzenetére

    Nem. Ebben az idősávban relatív sok az uberes sofőr, hiszen ilyenkor az utazni vágyók száma is magasabb. A szilveszter, amikor mindenki bulizik és közlekedne is a városban, viszont a vezetőknek sincs kedvük kimenni, feltornázza az árakat jobban. Lehet hogy félreérthteően fogalmaztam, elnézést. A Surge Pricing akkor jön elő, ha nagyon különböző szinten áll a kereslet és a kínálat. Éjfélig kb még sosem kellett többet fizetni a normál árnál, hétköznap kora délutáni pangásban futottam bele szorzóba, és még úgy is olcsóbb volt a normál taxinál. A mozgolódós ünnepnapok cinkesek főleg.

    <!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->

Új hozzászólás Aktív témák