Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gusztáv

    addikt

    válasz Toth_Jani #10 üzenetére

    Ne viccelj már, az index riportjából az is kiderült, hogy a taxiórákat sem ellenőrzi senki. Mindenki egymásra mutogat (NAV, BKK, Mérésügyi hatóság, vagy mifene). Amikor bejön egy modell, akkor egyszer megnézik, aztán annyi. A taxis meg azt csinál vele amit akar. Nagy ritkán a taxitársaságok csinálnak ellenőrzést, de arról is napokkal előre szólnak, szóval max a nagyon retardáltak tudnak lebukni.
    Viszont az UBEReseket úgy üldözik mintha minimum kábítószer kereskedők lennének, vagy maga az ISIS.
    Annyira szeretném, ha pl egy kormányzati okos kiállna, és ismertetné, hogy az elmúlt pár évben hány taxitásrsaság tünt el jelentős köztartozást hátrahagyva, mert erről is nagyon cifra dolgokat lehet hallani.

    @bambano: szerintem sima ügy, majd lesz nemzeti szerverprogram :DD

    [ Szerkesztve ]

    Laci

  • Gusztáv

    addikt

    válasz pengwin #92 üzenetére

    Én viszonylag rendszeresen taxizom, és még nem nagyon volt rossz tapasztalatom. Volt olyan is, hogy benn felejtettem egy projectort a hátsó ülésen, és az is meglett. De mondjuk mindig telefonon rendelek kocsit, és egy társasághoz ragaszkodom. De amit az Uber-el művelnek az gusztustalan, mert jó láthatóan csak a taxis lobbi érdekeit próbálják érvényesíteni.
    - a taxi társaságok is egyéni vállalkozókkal dolgoznak, így ők sem jelentenek garanciát az adózásra
    - a taxisok tapasztalatom szerint elég ritkán használják a biztonsági övet, sokszor igen kreatívan parkolnak
    - nem tudsz gyereküléses taxit rendelni, még egy fránya ülésmagasító sincs náluk, a taxitársaság szerint taxiba nem kell ilyet használni :F
    - az Uber rendszerével ellentétben simán lehet fekete fuvart bonyolítani, csak nem kell a taxiórát elindítani
    - az elszámolás alapját képező taxiórát senki sem vizsgálja, hogy nincs e megpiszkálva (bezzeg a pénztárgépeket)
    - a fix tarifa a 400 Ft-s benzinárhoz lett kalkulálva, de eszük ágában sincs csökkenteni, pedig most jóval alacsonyabb az üzemanyag ár

    4 - mindenki szabad akaratából használja az Ubert, ezze vállalva a kockázatot, hogy baleset esetén max polgári peres úton tud kártérítéshez jutni. A másik félben okozott kárt meg a kötelező biztosítás fedezi.

    5 - a probléma ott van, hogy a magyar állam nem akar megegyezni az Uberrel, mindent megtesznek hogy ellehetetlenítsék a szolgáltatást. Jól látszik, hogy folyamatosan újabb dolgokba kötnek bele (ahogy az előző kifogásolt dolgot teljesítik). És a sofőröket egyre extrémebb szankciókkal fenyegetik (rendszám levétel, 9 büntetőpont, vidéki rendőrők felhozása Budapestre). Érdekes mód Livániában a helyi NAV meg tudott egyezni az Uberrel. És itt merül fel a kérdés, hogy vajon erre mi a magyarázat? Az, hogy az anyacég nem itt adózik, az ordas nagy kamu. Sem a Facebook, sem a Google ellen nem vívunk szabadságharcot, pedig ők ennek a nagymesterei, az Uber-nél nagyságrendekkel több pénz után adóznak valami egzotikus országban, miután a magyar online reklámpiacon elköltött pénzek nagy részét ők teszik zsebre.

    [ Szerkesztve ]

    Laci

  • Gusztáv

    addikt

    válasz bambano #105 üzenetére

    Értem, a taxis nem repül ki a szélvédőn, ha balesetet szenved és nincs bekötve, de van utas a kocsiban :F . De igazából nekem nincs bajom a taxisokkal, sőt Ubert életemben nem használtam, taxizni meg szoktam. Csak marhára zavar, hogy a végén megint mi fogjuk megszívni, amikor az EU ezt is elkaszálja, és fizetjük a milliárdos büntetést.

    Laci

  • Gusztáv

    addikt

    válasz VirsLee #127 üzenetére

    Remélem nem használod a Google szolgáltatásait, nem Facebookozol, nincs Apple terméked. Mert ez a 3 cég pont a társasági és egyébb adó optimalizálásának bajnoka. Azt meg le sem merem írni, hogy egy csomó cég pont azért jöt Magyarországra, mert itt alacsonyabb a társasági adó, mint pl Németországban. A vicc az egészben, hogy az Uber által kivitt pénz, amin miatt megy állítólag az izomozás, nemzetgazdasági szinten olyan minimális, hogy szerintem egy stadion nem jönne ki belőle.

    [ Szerkesztve ]

    Laci

Új hozzászólás Aktív témák