- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Mikrotik routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
P100
senior tag
válasz WonderCSabo #50 üzenetére
Na de vajon mikor lesz Railjet olyan vonalon is, aminek nem Ausztria a célállomása?
Nem tudom, lehet, hogy nem pont a Desiro járt 15 éve, de hasonló kaliberű vonatok voltak már akkor is ott. Tudom, mert a rokonaim egy része ott él, így rendszeresen járok oda.
[ Szerkesztve ]
Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier
-
hemaka
nagyúr
válasz WonderCSabo #54 üzenetére
Ja, legalább látjuk, hogy inkább el sem induljunk, mert felesleges stressz...
pénteken asszem melegem lesz, nem kicsit... és nem csak a 30 foktól, hanem az idegtől is
[ Szerkesztve ]
-
zoli62
addikt
válasz WonderCSabo #73 üzenetére
Mármint úgy értettem, olcsóbb, mint autóval. Egyébként buszon is rendszeresen külön megkérdezik jegyváltáskor, hogy egészet?
-
remington2
senior tag
válasz WonderCSabo #85 üzenetére
Azzal eddig is tisztában voltam, hogy minden ember hülye, amiért a fenti költségek ellenére is annyira ostobák, hogy ahelyett, hogy a dicső máv és társai nyakába borulnának, képesek autókat venni (!!!) és fenntartani (!!!), sőt, némely elvetemült közlekedik is vele . . .
De azért megmagyarázzátok a frankót.
szerk: ez a normális helyezés meg pláne égő. Nézz szét németországban, jó hely, de azért nem a mars, vagy a star trek.
[ Szerkesztve ]
They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D
-
#06658560
törölt tag
válasz WonderCSabo #89 üzenetére
Attól függ melyik részére vetödik az ember. Ahonnan most kell hazamennem-Aschaffenburg- konkrétan a munkahelyemre a kinézett lakástól másfél óra lett volna az út, ket busszal, mert olyan remekül van szervezve, hogy fél óra út, fél óra várakozás, fél óra út. Ez óránkénti járatokkal.
[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
őstag
válasz WonderCSabo #89 üzenetére
De itt nem, nekem pl az iskola kocsival 10percre van, ugyan ez busszal, ha megyek, kb 40perc, visszafele ha nincs szerencsém, és szarul kapom el az átszállást van hogy 1 óra az út.
Az idő is pénz.Még jo hogy inkább kocsival megyek.
Ugyan ez van vonatnál.
Ha már 2 ember megy már jobban megéri kocsival, arról ne is beszéljünk, ha pl megyek Debrecenből Pestre vonattal, oké hogy megérkezek, de az állomásról sem teleportálhatok, vehetem 300ftért a villamos meg metro jegyeket, azt sem árt beleszámolni.
A kényelemről ne is beszéljünk, nem kell a büdös, izzadt embereket szagolgatnom, nyomorogni.
Meg ott van az Oszkár, telekocsi, itt a PH-n a Phuvar-os topik, lehet találni nagyon könnyen utitársat.
üdv
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #91 üzenetére
A tömegközlekedés mindenhol csak ott működik igazán, ahol viszonylag sok ember viszonylag kis helyen él. Bécs belvárosában remek a tömegközlekedés, a külvárosokban már nem annyira, Deutschkreutzban meg marad a gyaloglás.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
válasz WonderCSabo #96 üzenetére
"Budapesten a belvárosban sem az igazi." Mégis mi lenne neked az igazi a belvárosban?
werszomjas: rengetegszer utaztam tömött vonattal, folyosón, mert nem volt hely. De nem az votl az általános. Kimegyek az állomásra, várok, jön a vonat. Határállomásnál fordult eddig csak elö, hogy irtózatosat késsen, azo kívül mindig kezelhetö volt-ha nem valami müszaki hiba jött össze a vonaton kívül-amire van böven esély máshol is. Klímát nem szeretem, inkább huzatot szeretnék. Amúgy az IC kocsik egy része nem klímás, még ha azt ism ondják róla. Az IC-k ülése: melyiké? Mert jelenleg négy féle ülés rohangál IC-ken. Van a buszüléses termes Bp-Ap, van a Bpmz,Bmz termes, van a fülkés három ülés egy sorban, s van a 3G IC. Ez ennyiféle ülés, amelyek közül én nem szeretem a buszülést és a fülkést, a másik két verzió viszont kifejezetten kényelmes, a nyugatiak sem jobbak.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #96 üzenetére
Csak úgy kérdezném: konkrétan milyen tapasztalataid vannak a külföldi tömegközlekedésről? Csak mert amit én láttam (leginkább Bécs és München), az alapján Bp nem áll ám olyan rosszul.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #102 üzenetére
Ja, mondjuk ezek tényleg problémásak, azt hittem a járatsűrűségre meg hasonlókra gondolsz.
DRM is theft
-
Huma
addikt
válasz WonderCSabo #102 üzenetére
Nem kell jegyet venni.
Egyedül metrón szoktam lyukasztani, de ott is legalább háromszor felhasználom a jegyet.
Marhára nem szokták megnézni az ellenőrök. Csak állnak, pofáznak és némelyik megpróbál úgy tenni mintha érdekelné hogy kinek van érvényes jegye és kinek nincs.
Csak egyszer buktam le vele, de akkor sem történt semmi. Visszamentem és lukasztottam egy érvényeset.Múltkor olyan hajnali három körül mentünk hazafelé és az összes éjszakai járaton volt ellenőr. Nevetséges. Mennyi embert foglalkoztatnak csak azért hogy pár embert megpróbáljanak fülöncsípni? Többe kerül a bérezésük mint amennyit behoznak a bliccelőkön.
Majd ha nem lesz nevetségesen drága a jegy a színvonalhoz képest akkor veszek bérletet, de addig ott bliccelek ahol tudok. Az adómból pont eleget kapnak. Majd ha kb 150 Ft lesz a jegy vagy a mostani árak mellett nyugati lesz a színvonal akkor veszek.
Amúgy nem támogatom a kamerás megfigyelést, de a vonatokon bevezetném. Tényleg horror ami egyes járatokon folyik. Engem is próbáltak már párszor lenyúlni bizonyos népcsoport tagjai.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
válasz WonderCSabo #119 üzenetére
Nem hinném. Miért tenné? Az ellenőr nem rendőr. És egyedül voltak az éjszakain.
Ha én meg akarnék késelni valakit a buszon ahol mondjuk van 3 utas akkor azt ugyanúgy megtenném egy ellenőr jelenlétében is.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
válasz WonderCSabo #122 üzenetére
Remek. Biztos megtérül a BKV-nak...
Amúgy amilyen arcokat látok az ellenőrök között fennáll annak is a lehetősége, hogy ők rabolják ki az utasokat.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
válasz WonderCSabo #128 üzenetére
Maximalista vagyok.
[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #154 üzenetére
Jól van na. Bocsesz.
De tényleg sza..ból gazdálkodik a MÁV. Ebből szerintem senki sem lenne képes csodát tenni.[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #164 üzenetére
A railcargo sem a levegőben közlekedik, mint ahogy a másik leányvállalat, a személyszállítós start zrt. kocsijai sem.
Édesapám annak idején az ötvenes években este tehervagonba beállított fapadokon ülve elindult Záhonyból, és reggelre felért Budapestre. Szóval itt még nem tarunk szerencsére.(#165) dabadab: és miből modernizálták? Az osztrákok is költenek a vasútra.
(#166) julius666: Gondolom hemzseg a piac vasútikocsi takarítócégekkel telítve. Szerintem ezért dolgoztatnak velük.
Hogy van-e gyakorlatban ellenőrzés a pályáztartásokra, nem fogod tudni, csak ha ott dolgozol. Hidd el nekem, van. És a közbeszereztetés szörnyűségeit sem a mávra kellene verni. Mert hogy maga a közbeszereztetés szüli sokszor a tízszeres árakat, az hótziher.[ Szerkesztve ]
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #172 üzenetére
Pedig ha jól olvastam vissza, a Te hsz-idben volt, hogy az autózás sem csak benzinköltség. Adó, szervíz, amortizáció, stb.
Ugyanez van a máv-ra. A cargo és a start szerlvényeit közlekedtetni rengeteg pénz.(#173) dabadab: De máv vezérek még nincsenek dutyiban. Szóval addig csak prejudikáció!
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #175 üzenetére
Abból indultunk ki, hogy mire pocsékolja el a máv, az állami pénzt. Erre írtam, hogy mekkora a cég, és mire mehet el. Erre írtad, teher szállítással nem foglalkozik a máv.
Így van. A teherszállítás feladatát a cargo végzi, de a teherszállítás is a máv-nak is pénzbe kerül. Persze ebből van bevétele is: pályahasználati díjnak hívják.
A start a máv személyszállításával foglalkozó leányvállalata.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
Mondtam én hogy balkánon jobb? Én csak válaszoltam egy hsz-re, annyira balkáni ország vagyunk, hogy ilyenek megtörténhetnek, mint amik megtörténnek.
Amúgy ha így az eddigi tendencia ugyanígy folytatódik, akkor kb. 10 év múlva egy szinten leszünk a balkánnal. Mert ők jönnek fel, mi meg megyünk lefele. -
julius666
addikt
válasz WonderCSabo #180 üzenetére
Én erre válaszoltam:
Az pedig hogy vállalkozóval nem végeztetnek el munkát, csak a pénzt fizetik ki érte, mi több ezt büntetlenül, sőt kifejezetten az adófizetők kárára, szerintem ezt Te sem gondolod komolyan. Azért ennyire nem vagyunk balkáni ország.Ez egyértelműen a korrupcióra utal. Korrupció szempontjából pedig valóban inkább balkán vagyunk. Bár azt aláírom, az igazán balkáni országokban ez is rosszabb.
-
Tim82
nagyúr
válasz WonderCSabo #184 üzenetére
Nem azért nevettem, csak előbb ültem a vonatra, mint akadtam rá a cikkre-topikra.
Egyébként nem IC, a mobilnet meg saját, így előtted is nyitva áll a használata... Ráadásul pont ezen a vonalon gyakran még a GSM hálózat sem működik, nemhogy a 3G, árnyékolják rendesen a hegyek. Viszont maga az utazás valóban kulturált. Én sem csak ezen a vonalon utazok, vannak sokkal rosszabb tapasztalataim is, a barátnőm tatai, ezért pár hónapja ez a rendszeres.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
ro_bert17
őstag
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
És ha úgy adod el, hogy van belőle egyszeri nagy bevételed, majd folyamatos bevételt produkál részedre, és a cég irányítása ezt követően olyan közegbe helyezi át eladása után magukat, ami még versenyképesebbé teszi?
Csak jelzem, tényleg az a vicc, hogy tegnapi fórum nagyrészét én is vonatról nyomtam. Első osztályon, vagy 40 fokban. Nem ment a klíma ugyanis!
-
dabadab
titán
válasz WonderCSabo #178 üzenetére
"A teherszállítás itthon is nyereséges volt szóval fasság volt eladni"
Ha valami működik állami beavatkozás nélkül is, akkor mi szükség van állami beavatkozásra?... Az állam nem azért van, hogy profitot termeljen, hanem arra, hogy olyan dolgokat csináljon meg, amik piaci alapon nem működnének, vagy azért, mert nem lehet velük (elég) nyereséget termelni (utak építése, pl.), vagy azért, mert egyéb szempontok is fontosak (ilyen pl. a piacfelügyelet, az élelmiszerbiztonsági előírások, meg hasonlók).
Pont ezért tartom elrontottnak azt az érvelést is, hogy azért nem engedik a belföldi Orangeways járatokat, mert az pont a nyereséges járatokon járna.DRM is theft
-
julius666
addikt
válasz WonderCSabo #195 üzenetére
Nem arról van szó, h ne lehetne nyereséges vállalata, hanem h ha egy feladatot el tud látni egy nem állami cég is megfelelően, akkor miért az állam dolga legyen?
Az államnak alapvetően a közszféra működéséhez szükséges kereteket kell megteremtenie (szükséges infrastruktúra, közbiztonság, törvények és betartatásuk, stb), illetve az olyan nélkülözhetetlen területeken van szerepe, amit a közféra nem tud megfelelően ellátni (szociális háló, egészségügy, oktatás, stb).
Mindamellett a stratégiailag fontos területek (pl. bizonyos természeti erőforrások, katonaság) is természetesen a hatókörébe tartoznak.
A vasúti teherszállítást szvsz legfeljebb a legutolsó kategóriába lehetne beleszuszakolni.
Az más kérdés, hogy ilyen eladósodottság mellett minden bevételt hozó állami tulajdon aranyat ér mo.-n, meg mindannyian tudjuk h nem elvi okokból lett eladva.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Modellszámok is megidézik a Samsung Galaxy S24 FE-t
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Energiaital topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Házimozi haladó szinten
- Videós, mozgóképes topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális detox a Nokiától
- További aktív témák...
- DELL Latitude 5590 5501 FHD IPS 15.6 gyári magyar billentyű világító opc i5-8250u i5-9400H 8GB 256GB
- Intel QuadCore i3-8100T - SR3Y8 - 3.1 GHz - 6MB - 35W - UHD Graphics 630 - LGA1151 v2
- IBM Model M membrane (fólia) kerestetik
- Hegel H120
- Új 480GB SanDisk SSD PLUS 2,5" , és egy használt 100/100% 500GB Samsung 2,5" 870 EVO SSD